Jaahas, ja tänään on se painajaismainen
päivä jolloin käy ilmi että koulunkäynnin läskiksi heittänyt teinimme ei saa mistään jatko-opintopaikkaa. Toivottavasti tämä nyt jotenkin tuo asian ihan konkreettisesti myös hänen tietoisuuteensa. Tai ei ehkä sittenkään: pahoin pelkään, että se ei meidän tsemppaamisesta huolimatta välitä paskaakaan siitä saako opiskelupaikan sillä se haluaa lähinnä nukkua ja tehdä mitä tahtoo. Huoh!
Kommentit (61)
kaupan kassalla iltatöissä. Ja siitä huolimatta ka 9.9 päästötodistuksessa ja L-paperit. Nyt opiskelen oikiksessa ja vauva potkii vatsassa.
Miksei tämä teini voisi tehdä töitä edes osa-aikaisesti, kun kerran ei missään koulussakaan ole.
päivisin töihin ja iltaisin kouluun. Jos oikeasti teidän rahahanat menee kokonaan kiinni, niin varmastikin alkaa työ maistua ja ehkä ohessa koulukin.
eikä 15-vuotiaille kouluttamattomille ole tarjolla työpaikkojakaan. Ja ensin pitäisi saada tämä teini itse kiinnostumaan työnteosta. Ei, kyllä koulutus on ainoa vaihtoehto.
t: ap, joka on kyllä realisti
ap:n teinin kaltaisia teinejä. Haluisin todella tietää, miten tuollaisia teinejä pakotetaan kouluun, töihin ym?
Nimenomaan ongelmatapaukset ja pudokkaat siellä löytävät elämäänsä suuntaa. Jos oletkin CapsLock itse epäonnistunut tavoitteissasi siellä, niinn älä yleistä kansonopistoja yhden oman kokemuksesi kautta. Itse tunnen kansanopistomaailman hyvin (kokemusta kuudesta opistosta), eikä niistä missään ole tuollaista kuin esitit. Ap. kysyjälle suosittelen Suomen kansanopistoliiton nettisivuihin tutustumista!
kotona asuminen riittävän ikäväksi. Tietenkin se on viimekätinen keino, mutta jos tahtoa on, on keinojakin.
Menkääs nyt kansanopistojen rehtorit täältä pois sotkemasta!
Jos sulla on huono kokemus kansanopistosta, niin miten voi olla, että kaikki mun tuttuni, jotka kansanopiston ovat käyneet (mukaanlukien minä itse), ovat sitä mieltä, että saivat aivan mahtavat eväät sieltä.
Lopetahan nyt tuo parjaus, tai perustele edes konkreettisesti, miksi se on muka niin huono, ja montako esimerkkitapausta sulla on.
SYKkiin, mutta se nyt oli odotettavissakin kun keskiarvo oli 9,8. Mädätkää te vaan täällä kitisemässä luuserilapsistanne, jotkut ovat fiksuja jo lapsesta lähtien!
ei kuitenkaan kasva samanlaista ilkiötä kuin äidistään. Oletko ylpeä tästä viestistäsi? Näyttäisitkä tämän mielelläsi esim. tälle lapsellesi? Ja jos hän joskus kohtaa vaikeuksia elämässään - esim. sairastuu vaikkapa psyykkisesti ja opinnot eivät menekään kuten suunniteltu - puhuisitko hänestäkin näin ilkeään sävyyn? Nimittäisitkö luuseriksi?
Voi tätä kateuden määrää!
Huom. et vastannut kysymyksiini - kenties et osaa? Olinkin aivan sataprosenttisen varma, että vastauksia ei tule, vaan joku typerä heitto.Ps. Jos tarkoitit sitä, että olen kateellinen siksi, että omat lapseni eivät ole menestyneet niin hyvin, niin taustoita hieman: oma lapseni on tällä hetkellä siskiöasteella. Jos taas tarkoitit sitä, että en itse ole menestynyt niin hyvin koulussa, niin kiitos kysymästä, olen menestynyt hyvin sekä koulussa että yliopisto-opinnoissa. Mutta tosiaan: vastaahan nyt kysymyksiini.
järkeä on mennä kansanopistoon kun sieltähän ei varsinaisesti edes valmistu miksikään? En tosin ole ollut kansanopistossa enkä tunne ketään joka olisi ollut, joten siksi en tietysti tiedä, mutta kertokaapa te nyt mulle. Kun valintaopasta lukee, kansanopistojen linjat ovat jonkinlaisia harrastuspohjaisia hupijuttuja, mutta opintojen kannalta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hyödyttömiä.
SYKkiin, mutta se nyt oli odotettavissakin kun keskiarvo oli 9,8. Mädätkää te vaan täällä kitisemässä luuserilapsistanne, jotkut ovat fiksuja jo lapsesta lähtien!
ei kuitenkaan kasva samanlaista ilkiötä kuin äidistään. Oletko ylpeä tästä viestistäsi? Näyttäisitkä tämän mielelläsi esim. tälle lapsellesi? Ja jos hän joskus kohtaa vaikeuksia elämässään - esim. sairastuu vaikkapa psyykkisesti ja opinnot eivät menekään kuten suunniteltu - puhuisitko hänestäkin näin ilkeään sävyyn? Nimittäisitkö luuseriksi?
Voi tätä kateuden määrää!
Huom. et vastannut kysymyksiini - kenties et osaa? Olinkin aivan sataprosenttisen varma, että vastauksia ei tule, vaan joku typerä heitto.Ps. Jos tarkoitit sitä, että olen kateellinen siksi, että omat lapseni eivät ole menestyneet niin hyvin, niin taustoita hieman: oma lapseni on tällä hetkellä siskiöasteella. Jos taas tarkoitit sitä, että en itse ole menestynyt niin hyvin koulussa, niin kiitos kysymästä, olen menestynyt hyvin sekä koulussa että yliopisto-opinnoissa. Mutta tosiaan: vastaahan nyt kysymyksiini.
Mitä mä sanoin? Näillä hurskastelijoilla ei vielä edes ole lapsia.
Kerrohan, mitä mä hurskastelin?
Kait lähinnä tuolla viestilläni yritin sanoa sitä, että on aika ilkeää sanoa jollekin, että "Mädätkää te vaan täällä kitisemässä luuserilapsistanne, jotkut ovat fiksuja jo lapsesta lähtien". Käsittääkseni tällaisen ilkeyden bongaus onnistuu sekä lapsilta että lapsettomilta. MIKÄ siinä oli sinusta hurskastelua, kerrohan nyt!
kotona asuminen riittävän ikäväksi. Tietenkin se on viimekätinen keino, mutta jos tahtoa on, on keinojakin.
mutta todellisuudessa tuonikäisille ei ole minkäänlaisia työpaikkoja. Huomaa että kyse on alaikäisestä joka ei voi tehdä ilta- ja yötyötä ja ikä rajaa pois monta, monta työtä. Lisäksi kyse on täysin kouluttamattomasta ja ilmeisesti myös työhaluttomasta henkilöstä.
Näille laiskoille teineille pitäisi perustaa jonkinlainen työleiri Stalinin neuvostoliiton tyyliin. Kun siellä viettäisi sen välivuotensa niin takuulla menisi sen jälkeen mihin tahansa kouluun.
ovat sitten aikuisempana opiskelleet ja tulleet ihan hyviksi ihmisiksi. Itse hehkutin kun poikani pääsi amikseen,ei kauheasti lukuhaluja ja kova murrosikä painaa päälle ja ihan kunnollinen,tavallinen perhe ollaan ja lapsikin on ollut oikein mallioppilas/kansalainen aiemmin,mutta se on se murkkuikä mikä joillekkin tulee rajuna. Tsemppiä ap.lle
Näille laiskoille teineille pitäisi perustaa jonkinlainen työleiri Stalinin neuvostoliiton tyyliin. Kun siellä viettäisi sen välivuotensa niin takuulla menisi sen jälkeen mihin tahansa kouluun.
aiheeseen edes sen verran, ettet edes leikilläsikään ehdottaisi tuollaisia leirejä. Jos sellaisella teini viettäisi välivuotensa, hän tuskin tulisi sieltä elävänä takaisin.
hän on luultavasti tehnyt kaikkensa. Ja loppujen lopuksi kyseessä on teinin elämä, se mitä hän haluaa ja aikoo tehdä. Siinä ei paljon vanhempien toiveet aina auta, eikä pitäisikään. Tyhmää hakea paikkoja jostain koulusta, joissa on tilaa, jos ala ei tipan vertaa kiinnosta teiniä.
aiheeseen edes sen verran, ettet edes leikilläsikään ehdottaisi tuollaisia leirejä. Jos sellaisella teini viettäisi välivuotensa, hän tuskin tulisi sieltä elävänä takaisin.
Pikkusen myöhästä reagoida nyt....
Minulla on teini jolta vietiin kaikki edut, ruoka ja vaatteet jäivät ja kuitenkin pinnasi koulusta. Lopuksi pyysin huostaanottoa jotta elämä ei olisi pilalla jo nuorena.
vaan annoit tilanteen mennä noin pitkälle? Ai niin, sehän onkin koulun vika, eihän av-mamman kultapuppelinicopetteri mitään pahaa tee - ope sitä vaan aina turhaan syyttää ja vainoaa.
Olen ollut yhteydessä kaikkiin tahoihin. Poikaa kiusattiin rankasti koulussa ja totta kai kaikki tuki tuli käytettyä. Mutta kultapupopelille jäi arvet jotka tulivat esiin 15-vuotiaana. Ja mussukka oli siinä iässä hyvin yhteistykyvytön. Mutta ei sitä tajua jos ei ole elänyt lapsen kanssa tuota kaikkea läpi. Nicopetteripuppelilla menee nyt hyvin kun hänet irrotettiin epäterveestä ympäristöstä. Ja sen tein minä. Ja kiitän sosiaaliviranomaisia ja psykiatrian klinikkaa avusta.
hän on luultavasti tehnyt kaikkensa. Ja loppujen lopuksi kyseessä on teinin elämä, se mitä hän haluaa ja aikoo tehdä. Siinä ei paljon vanhempien toiveet aina auta, eikä pitäisikään. Tyhmää hakea paikkoja jostain koulusta, joissa on tilaa, jos ala ei tipan vertaa kiinnosta teiniä.
Ap vaikuttaa kyllä vähän vastuuttomalta jos nyt vasta rupeaa valittelemaan teininsä heittäneen koulun läskiksi. Miten on mahdollista että vanhemmat huomaa sellaisen asian vasta nyt? Onko heillä ollut liian kiire omien menojensa kanssa eivätkä ole piitanneet lapsen koulunkäynnistä lainkaan?
Pikkusen myöhästä reagoida nyt....
Minulla on teini jolta vietiin kaikki edut, ruoka ja vaatteet jäivät ja kuitenkin pinnasi koulusta. Lopuksi pyysin huostaanottoa jotta elämä ei olisi pilalla jo nuorena.
vaan annoit tilanteen mennä noin pitkälle? Ai niin, sehän onkin koulun vika, eihän av-mamman kultapuppelinicopetteri mitään pahaa tee - ope sitä vaan aina turhaan syyttää ja vainoaa.
Olen ollut yhteydessä kaikkiin tahoihin. Poikaa kiusattiin rankasti koulussa ja totta kai kaikki tuki tuli käytettyä. Mutta kultapupopelille jäi arvet jotka tulivat esiin 15-vuotiaana. Ja mussukka oli siinä iässä hyvin yhteistykyvytön. Mutta ei sitä tajua jos ei ole elänyt lapsen kanssa tuota kaikkea läpi. Nicopetteripuppelilla menee nyt hyvin kun hänet irrotettiin epäterveestä ympäristöstä. Ja sen tein minä. Ja kiitän sosiaaliviranomaisia ja psykiatrian klinikkaa avusta.
eikä vastuussa mistään (paitsi rikosoikeudellisessa vastuussa kun siihen on tarpeeksi kypsä).
Äiti on tehnyt Nicon järkevöitymisen ja kurin eteen kaikkensa, ja nyt äitee huhuilee vinkkejä, mihin päivähoitoon 15-v kannattaisi panna, ettei traumatisoiuminen syvene.
Nimenomaan ongelmatapaukset ja pudokkaat siellä löytävät elämäänsä suuntaa. Jos oletkin CapsLock itse epäonnistunut tavoitteissasi siellä, niinn älä yleistä kansonopistoja yhden oman kokemuksesi kautta. Itse tunnen kansanopistomaailman hyvin (kokemusta kuudesta opistosta), eikä niistä missään ole tuollaista kuin esitit. Ap. kysyjälle suosittelen Suomen kansanopistoliiton nettisivuihin tutustumista!