Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ensi viikolla PAS-siirtoon menossa?

29.09.2005 |

En tiedä, onko PAS-ketjut hävinneet jonnekin....

Joka tapauksessa nyt ois kp 9 ja ens maanantaina vasta ultra. Nyt on minullakin tunne,että ovis vois tulla täs kierrossa aiemmin ku yleensä. klinikalla ei enää ollut aikaa huomiseksi, kun yritin vaihtaa ajan aiemmaksi. Hoitsu käski kuiteskin tehdä ovistestejä jo viikonloppuna ja PAS voitas varmaan tehdä vaikka munasolu ois ehtinyt irrota ennen kontrolliultraa. No, saa nähä. Nyt mä otan rauhallisemmin. En toivo enää mitään; jos jossain vaiheessa tulee tulosta, ni se on vaan plussaa.

Mites nasu 72, e tuominen yms? Mikä on tilanne?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Bambi, että aloitit meille uuden ketjun entinen on tainnut tippua tuonne jonnekkin todella alas.

Olen valmistautumassa ensimmäiseen Pas siirtoon . Minulle se tehdään lääkkeelisenä. Tänään kp 11 oli kontrolli ultra ja limakalvo oli lääkärinmukaan hyvä 9,4mm. Luget aloitan sunnuntaina ja siirto olisi tarkoitus tehdä keskiviikkona.

Meillä on neljä solua pakkasessa kahdessa oljessa, toivottavasti ne kestävät sulatuksen. Meille lääkäri suositteli kahden alkion siirtoa. Vielä on monta jos sanaa ennenkun siirto on tehty, jännittää nyt jo ensviikko , mutta päiväkerrallaan ja vaihe kerrallaan eteenpäin.

Onko kenelläkään tietoa miksi toisille Pas tehdään lääkkeelisenä kuten minulle ja toisille taas normaaliin kiertoon?

Vierailija
2/35 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on PAS suunnitteilla tiistaiksi. Sitähän ei sitten taas tiedä, onnistuuko suunnitelma vai ei. Meillä on lääkkeellinen siirto - en kylläkään tiedä, miksi toisilla on lääkkeet ja toisilla ei.

Erikoista, että lugejen aloituspäiväkin voi olla eri. Ella: meillä luget käskettiin aloittaa myös sunnuntaina vaikka siirto on jo tiistaina - siis jos on.

Miks muuten toisia ultrataan oviksen selvittämiseksi? Vai tehdäänks niin vaan lääkkeettömässä siirrossa? Meillä oli vaan limakalvojen ultraus kp12 eikä sitten ultrailla mitään, vaan määrättiin sen perusteella PAS-päivä.

Meillä siis vuorossa 4. PAS - toivo on aika olematon :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina mulle siirrettiin 2 alkiota taas massuun. Viimeksi siirsivät vain yhden, mutta nyt 2. Siinä meni sitten viimeiset. Jollei tästä tule mitään, niin sitten pitää pitää vähän taukoa rahan puutteen vuoksi ja katsoa keväämmällä sitten uutta hoitoa.

Mutta kuitenkin - toinen munasolu oli 2-solu- toinen 3-soluvaiheessa 2-luokkaa. Kyselin biologilta, ku täällä niitä aina vertaillaan. Biologin mukaan molemmat ovat ihan hyviä munasoluja, joten toivotaan parasta. Limis oli jotain 10 mm (?). Eli puitteet on ihan hyvät. Ihmettelen vaan, että miksi ne ei sitte kiinnity...

pp 2 - ei helkkari, vieläkö pitää kestää 12 päivää ennen kuin tietää tuloksen ... No huh, huh - taas se alkaa. Mulla on tuntunut kyllä heti perjantaista lähtien pientä kipristelyä, joten ainakin siellä jotain tapahtuu. Mä oon aina parhaimmillaan lokakuussa, joten toivon, että NYT on se plussakuu.

Miten muilla ? Kertokaa heti sitten, kun jotain tapahtuu.

ET pp2

Vierailija
4/35 |
02.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina sanottu, että aloitan luget vasta sinä päivänä, kun siirto on eli nyt aloitin perjantaina illalla. Kai tässä on jotain koulukunta eroja.

En tiedä, miksi joillekkin tehdään lääkkeelliseen ja toisille ei. Mulla toinen pas-kertakin tehdään nyt luonnolliseen kiertoon, kuten ensimmäinenkin.

ET

Vierailija
5/35 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips BAMBI ja muut!

Meikälaisen kierto heittelee näköjään jostain syystä. Johtuisiko kesäisestä km:sta ja sen jälkeen tehdyistä PAS-siirroista lugeinen (2 kpl). Eli vuoto alkoi vasta eilen sunnuntaina illalla, melkein vko nega-testin ja lugjen lopettamisen jälkeen! Eli nyt mulla on siis vasta kp2, ja siirto siis joskus parin vkon kuluttua. Aloitan ovistestailun ajoissa, viimeksihän lh-huippu löytyi jo kp8?!?!! Täytyy taas pitää sormet ristissä, ettei lh-huippu osuisi ke-to, olen päättänyt, että siirtoon menen vain ja ainoastaan 3 vrk lh-huipun jälkeen. Viimeisistä alkoista (2 kpl) kun on kysymys, niin en haluaisi ajankohdalla riseerata. Vaikka pääosa lääkäreistä on kai sitä mieltä, että siirto voi olla 2-4 vrk lh-huipusta! Mitä teille muille on sanottu.

Mutta siis joka tapauksessa, en nyt sitten kuulukaan tähän ketjuun, mutta toivotan kaikille plussaonnea ja toivottavasti tulen perässä. Jos jää tämä kuu väliin, niin seuraavan yritys on meillä sitten vasta joulukuussa, kun marraskuussa olen ainakin tämänhetkisten laskujen mukaan reissussa juuri mahdollisella siirtoviikolla. Mutta jotenkin tässä on rauhoittunut eikä yksi kk sinne tai tänne enää saa päätä sekaisin. Jospa hiljaa hyvää tulisi!

Seurailen kuitenkin tätä ketjua. Olisi kiva kuulla vastauksia siirtopäivästä, se kun aina mietityttää. Varsinkin kun tulossa olisi neljäs PAS-siirto, joka osuisi just maanantaille, ja aina on ollut vähän myöhäinen siirtoajankohta, eli lh-huippu to/pe -yönä...

Nasu

Vierailija
6/35 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ees jompikumpi alkio selviäis hengissä. Enpä ole kauhean toiveikas. Endopotilaalla onnistumismahis lekurin mukaan 17-18% / kerta ja ilman endoa se 20% ( PAS-siirroissa)

Vierailija
7/35 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jo kp 11 ja 12; aiemmin ku yleensä. Tänään ultrassa nähtiin, että munis oli jo irronnut. Jotenkin mulla semmonen tunne,että mulla ois hyvä tehdä siirto se 2 päivää oviksen jälkeen. Viimeksi ainakin olin heti varma,ettei tärpännyt. PMS-oireet alko heti siirron jälkeen ja oli endo-oireita. Ihan kuin ois tehty liian muyöhään koko homma, vaikka se oli sen 3 vuorokautta oviksen jälkeen......

Vierailija
8/35 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Olen saanut aina ohjeeksi aloittaa luget vasta siirtopäivän jälkeisenä päivänä (2x100 mg päivässä). Näyttää olevan erilaisia käytäntöjä, tiedä sitten mikä olisi paras ajankohta?!

2 PAS-siirtoa takana, molemmilla kerroilla siirto tehty 3 päivää ovistestin plussan jälkeen.

Vierailija
9/35 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olis huomenna siirto tarkoitus tehdä (en uskalla uskoa, että onnistuu, ennen kuin kuulen hoitsun soiton huomenna). Aika jännä, miten erilaisia käytäntöjä noissa lugeissakin on. Liittyyks tuo ultraaminen lääkkeettömään siirtoon? Sillä kyselen, kun itsellä on lääkkeellinen PAS - tää siis jo neljäs yritys - eikä ovista oo ikinä tarvinnut tikuttaa eikä sitä oo ultrattukaan. Vajaa viikko sitten oon käyny ultrassa, jossa tarkistettiin limakalvon paksuus ja rakenne. No, kaipa ne lääkärit asiansa osaa.

Tällä kertaa yritetään lisätyn kalkkitablettimäärän ja greippimehun voimin. Saa nähdä, onko hyötyä...

Vierailija
10/35 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin oli 4-soluvaiheessa; toinnen 2-ja toinen 3-luokkaa.

Lääkäri jo kyseli, että jos tämä ei onnistu ni jatketaanko suoraan IVF:llä?! Minä sanoin että joo joo....

Nyt en oikeestaan edes odota mitään. Todennäköisyys onnistumiseen on se 17%.

Vierailija
11/35 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia piinistelyyn...! Se on hermoja raastavaa hommaa ei voi muuta sanoa. En ole sitä mitenkään unohtanut ja välillä mietinkin miten raskasta oli elää omien ajatusten ja toiveiden kanssa pettyen kuukausi kuukauden perään ennen tärppiä. Toivon ettei sun tartte kovin kauan enää " kärvistellä" pikkukakkosen yrityksen kanssa, tsemiä!

Terv. Camilla76

Vierailija
12/35 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin siirtoon tänään kohtalaisen hymyssä suin, mutta hymy kyllä hyytyi. Olivat sulattaneet eilen yhden ampullan, jossa oli yksi poikkeava alkio. Tänään sulatetussa oli kolme, joista vain yksi oli siirtokelpoinen. Eli pakkaseen ei siis jäänyt enää mitään :( Kaiken kukkuraksi lääkäri ehdotti, että jos tästä ei tärppää, kannattaa keskustella omassa keskussairaalassa jatkosta ihan puolison läsnäollessa - eli siis vihjaili, ettei enää kannata jatkaa, kun alkaa tuota ikääkin olla :((((

Periaatteessa pitäisi siis olla toiveet huipussaan, mutta nyt iskeekin depis jo tässä vaiheessa.

Vierailija
13/35 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut myös jo masentaa eikä ole semmosta innokkuutta edes piinaamiseen. JOtenkin se lääkäri sano mullekin siten, että jos nyt käy niin ettei tää onnistu...Jotenkin tuli fiilis, että tuskin onnistuu. Ja oishan se jotenkin parempi fiilis olla tuoresiirrosta piinaamassa.

Mä olen alkanut epäillä, että mun alkiot hyytyy jo alkumetreillä eivätkä jakaannu. Kun lukee näitä juttuja, ni ihmisillä on 10-soluisia ja 8-soluisia alkioita. Mulla ei oo koskaan olu ku 2-ja 4-soluisia. Taitavat sitten jämähtää jo alkuunsa. ::::RRKKKEEELEEEEEE. :(

Mutta nyt olen ekaa kertaa elämässäni päässyt siihen vaiheeseen, etten jaksa oikein siis edes innostua ja jännittää. Realismi ja kyynisyys on vallannut mielen. Mitä tässä nyt kauheesti hehkuttamaan, jos todennäköisyys on se 17% onnistumiseen. ELi tyhmäähän se on valaa itseensä turhaa toivoa. Realismi on vallannut mieleni ja sille ei voi mitään. Samaten ei oo mitään hinkua testaamiseen. Viimekertaisten tyhjien testiruutujen jälkeen alkoi sekin näky tympimään enkä halua sitä enää nähdä. Se tuntuu jotenkin niin nöyryyttävältä. Yrität ja yrität, käyt hoidoissa, teet kaikkesi, maksat ittesi kipeeksi ja kieltäydyt kaikista muista hankinnoista, yrität samalla luomusti vaikka siihen on pienenpieni mahis, makaat jalat katossa, lasket päiviä, toivot ja toivot salaa mielessäsi....Ja sitten innokkaasti avaat testin ja KUINKAS OLLAKAAN......valkoista valkoista valkoista EI MITÄÄN, ei haamua, ei mitään mitään mitään...Samanaikaisesti ihmiset pamahtaa paksuksi kertanusasulla.......

No joo, tämmöstä tää nyt on. Samalla joku pieni ääni sisällä yrittää tsempata, että ehkä nyt tai ehkä sitten seuraavassa IVF:ssä..

t. Bambi ja toivonhiput, pp0

Vierailija
14/35 |
05.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichy, kuinka vanhat olet kuin tuollaista ehdottavat ? Jos saan kysyä...

Itse olen ihan kohta 37 ja mies 39.

Pahaa tekee lukea teidän juttujanne. Ei mullakaan paremmin oo pullat uunissa, mutta kyllä mä nyt vielä edelleen jaksan uskoa, että mulla olisi toivoa lapsesta. Alkaa tietenkin jo 4 vuoden yrittämisen jälkeen vähän usko välillä loppua, mutta ehkä tässä kierrossa.

Mulla on nyt menossa pp5 ja massussa 2 alkiota. Toivottavasti selviävät hengissä 9 kk. Mutta vähän alkaa epäilyttää, koska nämä massuoireet (menkkamaista kolotusta) on ihan samat mitkä aikaisemminkin.

ET

Vierailija
15/35 |
05.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 39 on taulussa - toistaiseksi, eli lukema vaihtuu alkuvuodesta. Olisi vaan niin paljon helpompaa henkisesti itse päättää, milloin yritys loppuu. Masensi tosi pahasti se eilinen lääkärin kommentti. Täytyyhän se ymmärtää, ettei tätä ikuisesti voi jatkaa, mutta kun tuntuu, että henkisesti olis vielä ollut valmis jatkamaan. Ja jos vaan oma sairaala olisi riittävän ajoissa antanut lähetteen Naistenklinikalle, niin tässä ei oltaisi!!! Piti vaan pyöritellä ja kokeille IUI-hoitoja, jotka ei toimineet - tai toimi kerran, mut meni kesken.

Hyvin samanlaiset on ajatukset kuin bambilla...

vichy (pp1)

Vierailija
16/35 |
05.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiroon päästiin. Olivat joutuneet sulattamaan meidän molemmat oljet. Yhteensä neljä solua joista yksi oli siirtokuntoinen 2 luokkaa ja 7 soluinen. Pakkanen on tyhjä meidänsoluista ja toiseen ivf hoitoon henkinen valmistautuminen voi alkaa. Pahaa pelkään että hoito menee ensivuoden puolelle julkisella puolella kun ollaan.

Toivonsa menettänyt ella pp0

Vierailija
17/35 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka masennus nyt painaakin monen mieltä, niin älkää nyt vielä heittäkö kirvestä kaivoon, ku kerran vasta alkumetrit menossa ! Niin kuin joku jossain viestissä sanoi, että hanskat käteen ja kehään (tai jotenkin tuollailla) !

Mulla on menossa pp6 ja jomotti taas viime yönä niin pirusti. Nyt päivä mennyt ok. Mutta niin mulla viime passissakin oli, että näihin aikoihin alkoi tuntua että menkat tulee ihan just. Samanlainen fiilis on nytkin, mutta toivon, että ovat vaan kiinnittymiskipuja.

Miten muilla on olo ? Tuntuuko missään ?

ET

Vierailija
18/35 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt pp8 ja vatsajomotuksetkin on loppunut. Eli luultavasti nega. Miten muilla ? Kovin on hiljaista tässä jonossa...

Vierailija
19/35 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt pp4 menossa eikä mitään oireita, ainakaan positiiviseen suuntaan ole. Endokipuja kyllä jo on, kuinkas muutenkaan.

ELi samanlainen negatiiv. mieliala on. SItä jotenkin toivoo ja toivoo, mutta toisaalta ajatus onnistumisesta tuntuisi niin uskomattoman upealta jutulta, että tuntuu,ettei se vois olla edes mahdollista. Siis jotenkin fiilis, että " se ois liian hyvä ollakseen totta" ja kohta sitä taas sumutellaan uutta IVF:ää varten ja haaveiden tasolle jää.

Kyllähän sitä välillä ajattelee, miten ihanaa olis kun nyt onnistuis. Ois niin ihanaa olla nyt talvella raskaana ja kesävauva... Mutta jotenkin tuntuu, että ei se kuitenkaan onnistu. Joillekin se on luonnollinen juttu; eli muutama kuukausi yritellään kotikonstein ja se on siinä. Se tuntuu jo tosiaan maailman seitsemänneltä ihmeeltä. Miten se voi olla niin helppoa joillekin?! Tämä " epäluonnollinen" yrittäminen on alkanut jo tuntua ihan " normaalilta" ....

Vierailija
20/35 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin alussa kyseltiin miksi toisille tehdään lääkkeellinen siirto ja toisille luonnonkiertoon. Minulle sanottiin, että kun on säännöllinen kierto niin on " helpompi" ultrata ja testata ovis tarkemmin ja tehdä siirto luonnonkiertoon jolloin ei tarvitse tikuttaa niin usein. Minulla on kp 27-28 pv ja aloitin oviksen testaamisen kp 10 jolloin myös ultrattiin ja katsottiin munasolun koko ja limakalvon paksuus. Sen jälkeen kp 11 ei testiä ja jatkoin kp 12. Mitään lääkitystä ei ole ennenkuin siirtopäivänä joka on ensi maanantai. Varmaankin myös siirto tapaan vaikuttaa syy. Minulla itsellä on selittämätön munasarjojen toimintahäiriö. Munasolu kehittyy mutta ei kasva tarpeeksi tai sitten ei kehity ollenkaan tai ei irtoa vaan tulee niin sanottu tyhjä kuukausi kuten yksi lääkäri asian ilmaisi. Yleensä silloin kun munasolu ei irtoa ollenkaan niin minulla on yksi tai useampi kysta munasarjoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi