Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet, jos teille tulee yllätysvieraita

Vierailija
15.06.2010 |

ja sulla on tunti aikaa loihtia tarjottavat kahvipöytään sekä siivota. Lähtötilanne teidän normiarki eli koti siinä kunnossa kuin yleensä arkena ja keittiössä niitä ruoka-aineita mitä yleensä löytyy kaapeista.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää pelkästään kahvin/teen kelvata jos noin myöhässä ilmoittaa.. pikaisesti siivoan..

Ovea en aukaise sellaisille jotka eivät ole ilmoittaneet tulostaan. Monet kerrat antanut ovikellon soida.. Ei pitäisi olla niin vaikeaa soittaa ennen kuin tulee..

Vierailija
22/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä varten siivoan ihan simona!

Kavereita varten vähempi, isääni vielä vähempi. ;)

Oletan että on ihmisiä, jotka tajuaa ettei aina ole koti nuollun näkönen.

Vien roskat, tyhjään keittiönpöydän, lattialta suurimmat lelut pois, kurkkaan pöntöstä vauhtiraitoja pois, pesen sisäikkunoita, imuroin lattiaa, siivoan eteisen kengät/takit paikoilleen.. Joskus sitä tekee enempi, joskus vähempi.

Meillä ei voi olla herkkuja vierasvarana koska syödään ne miehen kanssa kun lapset nukkuu, mutta kaupasta voin hakea jotain pientä tai mies hakea.

Joskus harvoin saattaa käydä niin ettei ole ehditty kauppaan ja ei ole mitään tarjota. Se tuntuu pahalta kun olen kuitenkin semmonen joka tykkää vieraille edes keksiä tuputtaa! :(

Joskus vieras voisi olla mukava ja tuoda tuomisena -siis jos ei ole antanut varotusaikaa vierailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jääkapissa on myös vaniljakastiketta tai creme vispiä (niissä on tosi pitkä säilymisaika). Eli paistos uuniin ja pikasiivous. Pidän kaapissa aina myös keksejä, joista en itse pidä, säilyvät yllätysvieraille.

Olen kotona nuorimmaisen kanssa, joten meillä on aina perussiistiä. En voi sietää muruja lattialla ja epäjärjstystä, joten järkkäilen aina illalla paikat kuntoon. Eikä ne niin sekaisin mene päivän aikana, ettei vieraita voisi päästää sisään.

Vierailija
24/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ovellesi eli joku alkaa siinä vaiheessa imuroimaan ja pesemään lattioita ym. anna mun nyt taas kaikki kestää.

Vierailija
25/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ollaan juuri lähdössä jonnekin ja toivoisin ettei ne ajais tästä ohi ja näkis et auto on pihassa.

Vierailija
26/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai jos on tutumpia tulijoita, sanon suoraan puhelimessa että jos haluatte kahvin kanssa jotain, tuokaa tullessanne)

sitten sillä aikaa kun mies kaupassa, mä petaan pedin, siivoan lasten lelut pois olkkarista ja keittiöstä, laitan tiskipöydältä tiskejä koneeseen ja pyyhin keittiönpöydän ja tasot. Jos on näkyviä murusia, imuroin keittiön, eteisen ja olkkarin. Ja mikäli vessa ei oo pesty, pesen pöntön häthätää ja lavuaarin, sekä vaihdan käsipyyhkeet.

tunnissa ehtis just tuon tehdä + että meillä on yleensä jotakin pullaa tms vähintään jätskiä pakastimessa.

Vierailija
27/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tämä olisi aivan kauhe tilanne kun olen luonteeltani vähän sellanen hössöttäjä siivousjutuissa. Mutta laittaisin varmaan mieheni kauppaan hakemaan jotain tai leipoisin itse jonkun nopean kääretortun ja kanelkeksit. (kuullostaa varmaan hassulta mutta nämä kanelikeksit valmistuu max 15min :D). Heittäisin meidän pyykit tms vaateet jotka lojuu olohuoneessa niin pesuhuoneeseen piiloon ja imuroisin nopsaa kaikki isoimmat pinnat. Laittaisin tiskit koneeseen ja sitten sais vieraar tulla kanelin tuoksuiseen kylään! :)

P.S. Kannattaa vaihtaa paita ennenkun vieraat tulee.. Jos on päällä se paita jolla tiskas ja siivos keittiön niin vieraat huomaa sen siitä heti kun mahan kohta on ihan märkä :D Itsellä ainakin käy niin aina..

Vierailija
28/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivaisin pahimmat tavaravuoret sivummalle, raivaisin pöydän ja keittäisin kahvit.

Vierailija
29/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi en välttämättä avaa ovea, jos joku tulee rimputtelemaan.

Vierailija
30/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan siistimisen wc:stä. Siivoan vessan, vaikka se ei olisikaan järkyssä kunnossa. Sen jälkeen eteinen siistiksi. Sitten irtotavarat kaappeihin. Jos aikaa jää niin imuroin.

Kahvipöytään yleensä löytyy jotain esim. keksiä tai pullaa. Pannukakun pyöräyttää nopeasti.

Vierailija
31/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muffinssitaikinan alulle ja kun olisin saanut muffarit uuniin, petaisin sängyn ja tunkisin kaikki lattialla olevat vaatteet yms. kaappeihin ja pyykkikoppaan. Tarkistaisin vessan ja jos pönttö näyttäisi likaiselta, pesisin sen. Sitten tiskaisin jos olisi tiskiä.

Jos mies olisi kotona, hän saisi raivata olohuoneesta turhat pois ja imuroida

Vierailija
32/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja missä kunnossa - luultavasti imuroisin äkkiä (10 min), pyyhkisin vessan lavuaarin ja pesisin pöntön (5 min), komentaisin lapsia keräämään lojuvat lelut, jos niitä on lattialla, kenties pyyhkisin keittiön tasot (2 min) ja katsoisin peiliin olenko muistanut harjata hiukset.

Meillä ei juoda kahvia, eikä harrasteta herkkujen tarjoamista vieraille, joten riippuen mihin aikaan tulevat, teen isomman satsin kunnon ruokaa tai kuorin valmiiksi omenoita välipalalle tms. Ruokaa meillä kyllä aina saa, mutta ei mitään keksi/pullatarjoiluja. Jos oikein innostun, niin jätän imuroimisen ja teen piirakan.

Vierailija
33/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoiluja odota. Ja jos odottaa, niin ovat niin tyhmiä, että parempi, etteivät tule toista kertaa.

Vierailija
34/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voit viellä huutaa ei olla kotona :D

Vierailija
35/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukitsen oven ja teeskentelen, ettei niitä ole olemassakaan.

Sitten otan pakkasesta jotain "ylijäämäpullaa", keitän kahvit ja kaikki on niin kodikasta ja mukavaa vieraiden tullessa, ettei ole tosikaan. Pullantuoksukin leijuisi pihalle asti.

Vierailija
36/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekaisen nopeasti muffinssitaikinan ja laitan sitten muffinssit paistumaan.

Sen jälkeen pikasiivous: vaatteet makkariin, paperit pinoihin+lehdet ja osa makkariin, lapsen lelut huoneeseensa, tiskit tiskikoneeseen/pesualtaaseen. Sitten nopeasti lakaisen pahimmat roskat, tarkistan että vessa on siisti (pikahinkkaus harjalla + astianpesuaineella jos ei ole), pyyhin pahimmat tahrat.

Vierailija
37/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 40

muffinssitaikinan alulle ja kun olisin saanut muffarit uuniin, petaisin sängyn ja tunkisin kaikki lattialla olevat vaatteet yms. kaappeihin ja pyykkikoppaan. Tarkistaisin vessan ja jos pönttö näyttäisi likaiselta, pesisin sen. Sitten tiskaisin jos olisi tiskiä.

Jos mies olisi kotona, hän saisi raivata olohuoneesta turhat pois ja imuroida

Vierailija
38/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vessan pesen!!!!

Vierailija
39/42 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy vain anoppi yllättäen. Ilmestyy vain ovelle ja huutele et ollaanko täällä kotona.. kerran olin suihkussa ja lapset oven takana,ei saaneet ovea avattua ja anoppi oli jo lähössä takaovelle et sen lapset saa auki,kun tulin kiireesti pyyhe päässä ovea aukaseen. Mä inhoon yllätysvieraita,mut enpä oo sitä kehannu anopille sanoa.Eli kärsin nahoissani. Kerran oikein huonona päivänä vähän ärähin lapsille ja sattualta huomasin et anopin auto kurvas pihaan.. Onneks olin jo silloin hiljaa:) Voi sitä paheksuntaa jonka saisin osakseni.

Vierailija
40/42 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän soittavat ovikelloa, emme ole kotona :)