Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukholman risteylylle lasten kanssa

Vierailija
15.06.2010 |

Lapset on 7v ja 9v. Oletteko te "bilettäneet" laivalla, vaikka lapset mukana. Siis ryypänneet ja valvoneet myöhään.

Mies on sitä mieltä, että lapset voi laittaa hyttiin nukkumaan ja me vietetään kahdestaan iltaan. Hän juo alkoholia ihan varmasti. Itse en haluaisi ollenkaan juoda, kun on lapset mukana. Hän haluaa, että juon edes vähän.

Onko teidän mielestä ok, että tuon ikäiset liikku laivalla myös ihan kahdestaan ja, että heidät jätetään hytiin yöllä keskenään nukkumaan? Tosin en ole kyllä varma saako noita edes nukahtamaan eli todennäköisesti valvoisivat hytissä.

Tarkoitus olisi mennä vielä Tukholmaankin kiertelemään eli olisi hyvä nukkua ihan yöunetkin kunnolla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en missään nimessä jättäisi lapsia yksinään hyttiin! HERÄTYS!!!!

t. 3 tytön isä

Vierailija
22/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla olisi kännykät käytössään.

Oletteko huomanneet, että laivalla vanhemmat yleensä laittaisivat lapset hyttiin nukkumaan ja menevät itse vielä istumaan iltaa?

Mies suostui siihen, että olen selvinpäin ja, että lapset ei yksinään liiku laivalla.

Hän kuitenkin haluaa ehdottomasti, että lapset laitetaan nukkumaan 21-22 hyttiin keskenään ja me mennään istumaan vielä iltaa ainakin puoleen yöhön. Väittää kiven kovaan, että näin muutkin tekee ja että aikuisillakin pitää olla omaa aikaa laivalla. Siis onko tällainen normaali käytäntö?

Ap.

siis voiko esim. ton ikäiset jättää kotia kapakkareissun ajaksi nukkumaan? No ei!

Teepä kuule näin; Kutsu joitakin kavereitanne (siis ei tyhmiä) käymään kylässä ja kailotat suureen ääneen mitä miehes on sanonut. Katso ilmeitä, katso myös miehes ilmettä. Vai voiko ihminen olla noin tyhmä? Kaikkeen sitä törmääkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla olisi kännykät käytössään.

Oletteko huomanneet, että laivalla vanhemmat yleensä laittaisivat lapset hyttiin nukkumaan ja menevät itse vielä istumaan iltaa?

Mies suostui siihen, että olen selvinpäin ja, että lapset ei yksinään liiku laivalla.

Hän kuitenkin haluaa ehdottomasti, että lapset laitetaan nukkumaan 21-22 hyttiin keskenään ja me mennään istumaan vielä iltaa ainakin puoleen yöhön. Väittää kiven kovaan, että näin muutkin tekee ja että aikuisillakin pitää olla omaa aikaa laivalla. Siis onko tällainen normaali käytäntö?

Ap.

tai jos miehes ei millään tajua, niin sossuun.

Vierailija
24/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muista Madeleinen kohtalo. Siellä nukkui turvallisesti lukkojen takana, missä lie nyt nukkuu.

ÄLÄ JÄTÄ LAPSIA YKSIN!

Vierailija
25/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6, 9- ja 17-vuotiaat lapset ja olemme lähdössä myös perheristeilylle. 17-vuotias on lupautunut lapsenvahdiksi, muuten minä "uhrautuisin" eli olisin hytissä lasten seurana nukkumassa miehen istuessa iltaa laivan baarissa. Nyt voimme molemmat mennä yhdessä, aion ottaa yhden tai kaksi drinkkiä ja olla aamulla terävänä ja pirteänä Tukholmassa. Laivalla liikkuu kaikenlaista ihmistä ja minä en ota riskiä, että lapseni joutuisi jonkun kahjon kynsiin yksin laivalla liikkuessaan...

Vierailija
26/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun mennään lasten kanssa emme juo pisaraakaan,vaan käymme kaikissa lasten ohjelmissa yms..ja tylsästi nukutaan jo 21.00 hytissä koko perhe että jaksettu tukholmaan lasten kanssa viettämään kiva päivä.Käydään laivalla myös kaksin ja silloin biletetään aamuun ja juodaan runsaasti=)Valitettavasti joka reissulla näkee vanhempia jotka ovat ihan päissään ja lapsiraukat hyppii hukassa ympäri laivaa=(

millä laivalla? Ehkä en haluakaan minnekään laivalle.

Vierailija
27/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan emme jätä häntä yksin hyttiin, ei tulisi mieleenikään, en usko, että on yleistä!! Siis kun kyseessä on n.0-15 v. lapsi mukana, että jättäisi yksin hyttiin :O!

Kun lapsemme on nukahtanut, olemme juoneet 1-2 lasia viiniä miehen kanssa hytissä ja sitten nukkumaan :)

Vierailija
28/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suostui siihen, että olen selvinpäin

Mun mies ei suostuisi ikinä siihen, että olisin selvinpäin.

mun mieheni ei todellakaan päätä minun humalatilastani.

lupaa olla selvinpäin!

Vierailija
29/36 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muista Madeleinen kohtalo. Siellä nukkui turvallisesti lukkojen takana, missä lie nyt nukkuu. ÄLÄ JÄTÄ LAPSIA YKSIN!

siel jossain laskettelubailureissulla eli olis kyl kantsinu mukaan lähtee. Nyt tuli sit ero. Voi Madde-rukkaa!

Vierailija
30/36 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan yöllä ei toimi. Lapsia ei saa jättää yksin hyttiin. Ei ole mikään mielipideasia. Kysykää vaikka laivayhtiöltä jos ette usko.

Vierailija
31/36 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKINÄ ei lapsia ole jätetty hyttiin ja lähdetty bilettämään. Laiva on lapsille kuitenkin outo ymoäristö. Paitsi meidän lapsille osa laivoista on hyvinkin tuttuja :D

Mutta silti:

- aikuisten pitää olla lasten käytettävissä matkan aikana. Koko matkan.

-aikusten pitää olla lapsille turvallisessa kunnossa- humalainen ei sitä ole

-laivalla kaikki ei ole lapsille kilttejä...

-laivallla saattaa olla paljonkin humalaisia, tilanne saattaa lapsille olla outo ja pelottava (aikuisen pitää olla silloin turvana)

-laivalla voi hyvin eksyä

-hyttiosastollakin voi olla levotonta. Oviin voidaan kolkutella, käytävissä meluta. Hytteihin tunkeutua jos käy ilmi että siellä on vain lapset keskenään (!!)

-kännykät ei pääsääntöisesti hyttiosastolla toimi!! Eikä avomerelle muuallakaan! Ei lapsi voi aikuiselle yökerhoon soitella!

-miten te siellä Tukholmassa meinaatte lasten kanssa jaksaa kulkea jos valvotte edellisen yön??

Ja onko tuo matka nyt sitten aikuisten ryyppäysmatka, vai lasten lomamatka? Näitä kahta ei voi yhdistää!

Vierailija
32/36 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nuoreksi. Nuoret voivat olla myös yksin joskus ilman vanhempien valvontaa. Eli sen ikäiset voi jättää yksin. Lapset kuitenkin liikkuu jo nuorempana pakostakin kylillä ja kavereilla joten kännykän kera voivat myös laivalla liikkua itsekseen. Ravintolassa voi vahemmat olla jonkin aikaa ihan huoletta jos lapset nukkuu. Suljetussa tilassahan sitä ollaan, mikäs hätä siellä olisi? Toki kaikenlaisia pedofiileja voi olla jotka vetää lapset hyttiin mutta jos siis nukkuvat omassa hytissä niin ei sinne kukaan pääse.

Vierailija
33/36 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muista Madeleinen kohtalo. Siellä nukkui turvallisesti lukkojen takana, missä lie nyt nukkuu. ÄLÄ JÄTÄ LAPSIA YKSIN!

siel jossain laskettelubailureissulla eli olis kyl kantsinu mukaan lähtee. Nyt tuli sit ero. Voi Madde-rukkaa!

Tämä Madeleine tarkoitti kenties Porugalissa siepattua tyttöä, ei suinkaan naapurimaan prinsessaa...

Vierailija
34/36 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohtia tämmöistä. Kännyt ei tosiaan toimi hyteissä ja lapsi voi aina herätä ja lähteä etsimään vanhempiaan, kun hätääntyy.

Ja entäpä sitten, jos joku törmäilee oville/kolkuttelee... Ovat varmaan tosi peloissaan, itseäkin inhottaisi.

Ja vielä viimeisenä... Jos laivalla oikeasti sattuu jotain, esim. tulipalo, niin sielläpä ovat lapsesi sievästi nalkissa ja vanhemmat ties missä... Tuollaisen isä-iljetyksen kanssa en lähtisi laivalle enkä mihinkään muuallekaan... Miten joku voi olla noin kaljan kipeä, että omien lasten hyvinvointi jää täysin taka-alalle...

Vierailija
35/36 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia lähdette perhereissulle, jos olennaisinta tuntuu olevan bilettäminen?

Aivan käsittämätön perheenisä, joka tuollaista edes ehdottaa. Jos siis ylipäänsä totta edes koko kirjoitus.

Kiva siellä sitten käppäillä Stokiksessa krapulaisen isän kanssa. On joo lapsilla muistot lapsuudestaan. Jos omat vanhempanne ovat toimineet tolleen, olkaa te viisaampia.

Vierailija
36/36 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nukkumaan yksin. Ruotsinlaiva on "ruotsinlaiva" ja siellä sattuu ja tapahtuu. Käytävilläkin voi olla vaikka mitä häppeningiä joka saattaa pelottaa lasta, varsinkin jos on yksin.

Me ollan teininkinkin kanssa aika varovaisia laivalla, saati sitten meidän 9-vuotiaan kanssa.

Toki sitä voi ottaa vähän alkoholia, mutta maltin kanssa ja niin että lapset on mukana menossa. Meillä ainakin on ollut ihan kivoja risteilyjä. Joskus ollaan pari drinksua otettu ja lapsetkin on niitä saaneet (alkoholittomia), ne on nättejä ja niiden ulkonäköönkin on panostettu muutenkin kuin pelkällä pillillä.

Ei saa jättää ton ikäisiä yksin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme