Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papilloomavirus - mies pettänyt?

Vierailija
15.06.2010 |

Sain tietää, että minulla on papilloomavirus ja jäin miettimään mistä olen sen saanut?!? Onko ainoa vaihtoehto se, että mies on pettänyt...? Itse en siis ole vieraissa käynyt, aiemmin ei ole papilloomavirusta ollut... APUA!

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinut olla sinulla jo muutaman vuoden. Ei välttämättä tule esiin ensimmäisten vuosien aikana. Eli riippuu nyt siitä kauanko olette olleet yhdessä. Jos olette olleet 10v sitten on pettänyt.

Vierailija
2/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo papilloomavirus ollut sellainen että olet sen tartunnan voinut saada jo vuosia sitten ja aktiivisena sen voi seuloa mutta muuten ei.

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä 9 vuotta... Eli siis ilmeisesti mies on pettänyt. :(

ap

Vierailija
4/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalta vaikuttaa

Vierailija
5/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla elimistössä VUOSIA ennenkuin puhkeaa ja kaikilla ei edes se puhkea.

Eikös se ole niin että jotain 80-85% ihmisistä tuo on ja osa sitä ei edes tiedä!

Itsellänikin puhkesi vuosia sitten se ja ilmeisesti oli ollut monta monituista vuotta ennenkuin puhkesi. ENkä näin ollen tiedä keneltä sen sain.

Vierailija
6/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskua kuullu, mut ei nyt sano oikein mitään...

Vierailija
7/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin sulle tällaisen

t. 2 eli ehkäpä pelottelin turhaan)

HPV –tyypit 6 ja HPV 11 aiheuttavat kondyloomista suurimman osan. Itämisaika vaihtelee muutamasta viikosta useaan kuukauteen. Papilloomaviruksen aiheuttama tulehdus voi kuitenkin olla täysin oireeton tai se voi muuttua piileväksi, joten se on voinut olla elimistössä lukuisten vuosien ajan.

Tiina Posa

Lääketieteen tohtori, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri

Terveystalo Lahti

Vierailija
8/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummatkin.

Voi olla niinkin ettei miehellä sitä ole joten sitten olet saanut sen vuosia sitten.

Miehillä tosin se voi olla oireeton...

jos omalla kohdalla kävisi noin niin kävisimme kummatkin testeissä ja juttelisin miehelle. Jos mies väittää ettei ole ollut vieraissa niin tuskin onkaan

Vierailija
9/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juteltu ja mies kiistää pettäneensä - en tiedä uskonko...

Sen tiedän että exän tyttöystävällä oli kondylooma (aiheutuu papilloomaviruksesta?), koska exäkin kävi tutkimuksissa, mutta ei kuulemma hänellä sitä ollut. Ja tuolloin 9 v. sitten exän kanssa erottiin.

V. 2008 ei mulla mitään papilloomaa ollut...

Voi hitto tätä ahdistusta!

Vierailija
10/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis ap.

Vierailija
11/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiltakin se löytyy vain papassa.

Vierailija
12/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on saanut sen entiseltä akaltaan ja kun käynyt testeissä niin ei ole puhjennut vielä joten testit olleet puhtaat.

Varmaan miehestä tuntuu kivalta kun noin paljon luotat häneen..

juteltu ja mies kiistää pettäneensä - en tiedä uskonko...

Sen tiedän että exän tyttöystävällä oli kondylooma (aiheutuu papilloomaviruksesta?), koska exäkin kävi tutkimuksissa, mutta ei kuulemma hänellä sitä ollut. Ja tuolloin 9 v. sitten exän kanssa erottiin.

V. 2008 ei mulla mitään papilloomaa ollut...

Voi hitto tätä ahdistusta!

Vierailija
13/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottamuspula on ihan aiheellinen ja mieskin sen tietää ja myöntää...

Mutta kiitos kaikile vastauksista!

ap

Vierailija
14/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo hpv ei yleensä aiheuta mitään oireita, ts. tartuttavat sitä vaan eteenpäin. Eli olettaisin että olet tartunnan saanut exältäsi.

Itsekin samaa "tautia" sairastan, ja exältä sekin on tullut. Muuten en edes varmaksi tietäisi, mutta kun exä kovin huolissaan soitteli perään että hänen silloin jo exänsä oli ilmoittanut sairastavansa klamydiaa. Kävin testeissä ja puhtaat oli tulokset. Raskaaksi tullessa minulla sitten puhkesi kondylooma, ja vasta paljon mnyöhemmin tajusin kysyä tältä exältä, että oliko silloin kyse klamydiasta vai kondyloomasta?? No joo, koolla alkavasta sukupuolitaudista kummiskin, kondyloomahan se...

Molempien raskauksien aikaan oireillut, muuten ei, eikä raskauksien aikana sille edes ttehty mitään ja aina hävisi itsestään. Tiheät papat, pahimmillaan olleet III-luokkaa, mut nyt taas I ilman mitään toimenpiteitä.

Eihän tämä kivaa ole, mut tosiaan huippuyleistä ja ei tämä normaaliin elämään vaikuta mitenkään.

Vierailija
15/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt minustakin on melko selvää, että miehelläsi on se kerta todettu ja sinulla ollut piilevänä kunnes nyt vasta puhjennut.

Vierailija
16/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut että miehiltä tuota testattaisiin. Naisiltakin se löytyy vain papassa.

Vierailija
17/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma keneltä sen sain mutta näkyi papassa ja jouduin sen takia puolenvuoden välein käymään uusissa papakokeissa.

Kuitenkin tämä itsestään "hävisi" ja tällä hetkellä papassa käyn kahden vuoden välein.

Lääkärissä kävi ilmi että se tulee olemaan aina elimistössä ja voi puhjeta uudestaan koska vain!!

Vierailija
18/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa papilloomaviruksista voi olla vaarallisiakin ja aiheuttaa hoitamattomina jopa kohdunkaulansyöpää. Suurin osa virustyypeistä on onneksi kesympää sorttia ja limakalvojen solumuutokset sattavat jopa parantua itsekseen.

Älä siis turhaan rassaa mieltäsi tuolla pettämisasialla vaan hoidata itsesi kuntoon ja nauti kesästä!

Vierailija
19/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tauti tuli 2008 kesällä, kun olin sinkkuillut ja viettänyt vastuutonta (ei aina kondomia) elämää useiden miesten kanssa vuoden ajan. Samoin on käynyt muutamien ystävieni kohdalla. Kyllä se yleisimmin tulee ihan muutaman kuukauden sisällä tartunnasta. Jos olet ollut miehesi kanssa 9 vuotta, niin et kai nyt herranjumala elä siinä uskossa että se olisi yli 9 vuotta sitten tarttunut ja nyt tullut esille. Melkeenpä 100% varmuudella voin sanoa, että miehesi on pettänyt sinua! Ihan maalaisjärkeä voi käyttää näissä asioissa. Samoin kuin sain taannoin exältäni yht´äkkiä herpeksen 4 vuoden yhdessäolon jälkeen v. 2004, vaikkei hänellä ollut myöskään ollut aiemmin. Hupsista niin, sellasta tapahtuu.... Pettäminen on niin pirun yleistä nykyään.

Vierailija
20/74 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että se voi olla elimistössä VUOSIA ennen sen puhkeamista esiin

Mulle tauti tuli 2008 kesällä, kun olin sinkkuillut ja viettänyt vastuutonta (ei aina kondomia) elämää useiden miesten kanssa vuoden ajan. Samoin on käynyt muutamien ystävieni kohdalla. Kyllä se yleisimmin tulee ihan muutaman kuukauden sisällä tartunnasta. Jos olet ollut miehesi kanssa 9 vuotta, niin et kai nyt herranjumala elä siinä uskossa että se olisi yli 9 vuotta sitten tarttunut ja nyt tullut esille. Melkeenpä 100% varmuudella voin sanoa, että miehesi on pettänyt sinua! Ihan maalaisjärkeä voi käyttää näissä asioissa. Samoin kuin sain taannoin exältäni yht´äkkiä herpeksen 4 vuoden yhdessäolon jälkeen v. 2004, vaikkei hänellä ollut myöskään ollut aiemmin. Hupsista niin, sellasta tapahtuu.... Pettäminen on niin pirun yleistä nykyään.