Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ADHD:t on useimiten POIKIA???

Vierailija
15.06.2010 |

en tiedä yhtään tyttölasta,jolla väitettäisiin olevan adhd.

onko siis todella niin,että kun pojat ovat rajumpia, niin kun vanhemmat ei niitä jaksa kasvattaa ja laittaa kuriin,niin haetaan diagnoosi,jonka varjolla voi tehdä mitä vaan,ja olla kasvattamatta kunnon kansalaista?

ON.??

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap loppujen lopuksi tuntee? Itselläni on 2 erityislasta ja siltikään en tunne ainuttakaan adhd:tä. Muita diagnooseja kyllä. Ja olen miettinyt, että ainakin meidän päiväkotiryhmässä ne häiriköt ovat "taviksia". Eivät tätä erityistä tukea tarvitsevaa sakkia.

Vierailija
42/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjäaineiden toimintaa, mitkä ovat pitkälti periytyviä fysiologisia ominaisuuksia?

Adhd:n KALTAISTA käytöstä on toki havaittavissa myös kasvatuksen ja traumojen jälkiseurauksena. Esimerkiksi väkivaltaiset kokemukset lapsena voivat näkyä lapsessa levottomuutena ja ylivilkkautena, sillä väkivaltakokemukset tai riittämätön hoiva muuttavat kehittyvien aivojen synapsiyhteyksiä joskus pysyvästikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on omani. Myös tiedän vain yhden aikuisen ja se on oma mieheni.

Asumme helsingissä ja koulu helsingin suurimpia.

Oman lapseni kaltaista ADHD:tä esiintyy 1.5% väestöstä. Näitä tyyppejähän erilaisia.

Vierailija
44/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus tarkoittaa perinnöllisyyttä? Näin meidänkin dg:ssa on. Se periytyy tod.näk pojille kuin tytöille.

Vierailija
45/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen itsekin melko varma, että mulla on myös ADHD,joka on vaan jäänyt diagnosoimatta. Teini-ikä oli huima ja kokeilua tuli vaikka mitä, ja nyt aikuisena esim. kotityöt, mm. tavaroiden järjestyksessä pitäminen on erittäin hankalaa tai sitten joku pitkäkestoinen siivous. Lisäksi on vaikea pysyä ihmissuhteessa.Ja olen siis äiti.

mun mies löysi mulle diagnoosin.

Vierailija
46/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolminkertaisesti mielenterveysongelmia ja käytöshäiriöitä tyttöihin verrattuna! Että kumpikohan se on se "heikompi sukupuoli"...

Vierailija
47/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän mielenterveysongelmat selitä täällä kyseltyjä neurologisia ongelmia.

Vierailija
48/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän mielenterveysongelmat selitä täällä kyseltyjä neurologisia ongelmia.

Vierailija
49/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä osa ei tunnista sanaa "neurologinen".

Vierailija
50/50 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nerologisella sairaudella tarkoitetaan aivojen toiminnallista sairautta (tai ominaisuutta, esim. adhd ei ole "sairaus"), kun taas mielenterveysongelma on psyykkinen. Tietysti neurologista sairautta sairastava voi myös sairastua psyykkisesti ja pitkäaikaiset psyykkiset sairaudet aiheuttavat neurologisia muutoksia, mutta noin yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä