Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia aquarakkuloista?

27.09.2005 |

Em. kivunlievitystä ei ainakaan meidän neuvolassa paljon ole mainostettu eikä NKL:lla ainakaan tarjottu kun synnytin esikoista. Nyt olis edessä toinen kierros ja haluaisinkin kuulla onko monikin saanut niistä apua? Kuulin yhdeltä ystävältäni että niiden laitto sattui hillittömästi mutta tehosivat sitten tosi hyvin pitkän aikaa.

pampam rv 29+2

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsin valaisevista vastauksista. Täytyy yrittää mennä mieli avoinna taas pusertamaan kun sen aika tulee. Edelliskerralla supistukset tuntui tosi voimakkaasti selässä joten varmasti ainakin harkitsen noita rakkuloita.

pampam rv 29+5 kiittää

Vierailija
22/25 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä laittettiin myös avautumisvaiheen lopulla järkyttäviin selkäkipuihin (epiduraalia olin saanut jo 3 satsia ja avautuminen oli niin lopuillaan, ettei epiduraalia voitu enää laittaa lisää). Kyllä nuo kummat rakkulat auttoivat jaksamaan ne viimeiset hetket ennen ponnistamista, kun ilokaaustakaan ei ollut enää apua...

Laittaminen kyllä sattui aavistuksen, muttei se siinä helvetissä kauheasti haitannut. Kyllä epiduraalinkin laittaminen tuntuu....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle niistä ei ollut hyötyä, kun supistuskipu tuntui mahan puolella. Eli hyötyä olisi voinut olla, jos olisi kipu tuntunut selässä. Pistos ei sattunut juuri yhtään, nojasin hoitajien huoneen pöytään kyynärpäihin tukien (seisten siis) ja hoitaja laittoi 4 rakkulaa selkärangan viereen. Kipu tuntui juuri siltä, kun vettä laitetaan ihon alle, joka kiristyy. Hammasta purren sen kyllä kesti, pienempi kipu oli rakkuloiden laitto, kuin mitä supistuskivut olivat sillä hetkellä...

Mutta epiduraali kyllä PALJON parempi, mutta siihenpä ei osastolla ollut mahdollisuutta (kypsyttelyssä olin).. Itse otin kyllä kaikki kivunlievitykset, jotka vain oli saatavilla. :) Kipupiikistä tuli huono krapula - oksetti, pyörytti, muttei vienyt kipua..

Mikrossa kuumennettavan kaurapussin otan kyllä itse mukaan seuraavalle keikalle, sen voisin kuvitella lievittävän kipuja (osaston kaikki pussit oli menossa)...

Milla rv 26+4

Vierailija
24/25 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Oma avautumisvaihe kesti 28h/päästiin 3cm. Kivunlievitystä ei akvarakkuloita lukuunottamatta annettu, kun oli tuo sektio mahdollisuus olemassa sitten loppuvaiheessa, kun olisin sitä jo halunnut.

Ja kyllä ne rakkulat veivät polttavan kivun pois selkäpuolelta n. tunniksi. Helpotus oli suuri, kipu jäi kuitenkin mahapuolelle. Mahapuolellekin niitä kuulema laitetaan, mutten jotenkin uskonut, että lievittäisi siltä puolelta samalla tapaa.

Ilokaasua en kokeillut, koska olin jo oksentanut ja olo oli huonovointinen. En halunnut riskeerata enempää huonovointisemmaksi.

Laittaminen tietysti sattui, ampiaisen pisto on osuva vertaus. Mutta kun siitä sai sen verran helpotusta, niin olin jo pyytämässä rakkuloita uudelleen kun sektiopäätös tuli.

Minea23

Vierailija
25/25 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auttoivat, kun supistukset tuntuivat mulla kans alaselässä.

Laittaminen kyllä sattui niin paljon, että ensi kerralla (jos vielä synnyttämään pääsen) jätän väliin. Ampparin pisto on pientä siihen verrattuna.