Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun 10kk vauva lopetti just äidinmaidon juonnin, juo nyt nokkamukista ja

Vierailija
14.06.2010 |

tuttia/tuttipulloa ei ole tarvittu kuin alle puolivuotiaana. Tuntuu ihan uskomattomalta kun näitä lukee, että joku vuoden vanha vielä lutkuttaa tuttia tai juo tuttipullosta!

(Siis nämä on mulle uskomattomia, oma lapseni ei ole muuten esim. motorisesti mitenkäään erityisen kehittynyt, oppi nyt vasta konttaamaan ja nousemaan pystyyn)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saman perheen lapsetkin saattavat "toimia" aivan erilailla.

Meillä kuopus jätti rinnan vuoden ikäisenä, tuttipulloa joi joskus ihan pikkuisena harvakseltaa jos en itse ollut kotona maitoa tarjoamassa, tuttia taas päivä- ja yöunilla 2-vuotiaaksi asti.

Meillä lähdettiin nopeasti liikkeelle ja jo parin kuukauden iässä osasi kierähtää ympäri. Mutta puhe on edelleen jäljessä ja puhuu vain yksisanaisia "lauseita".

Nyt siis vähän päälle 2v.

Vierailija
2/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin tuttiplo käytössä =/ aika outoa mulle, me just jätettiin pullot, laps nyt 11 kk välillä iltaisin annan pullosta maitoa jos on liian kiukkuinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä syntyvä kuopus kelpuuttaisi tutin ja se olisi käytössä noin 2-vuotiaaksi (vain nukkumaanmennessä kuten esikoisella).

2 keskimmäistä eivät kelpuuttaneet, eikä kelvannut mikään muukaan "vaimennuskeino". Eli pelkkää huutoa/kanniskelua/kärryttelemistä ekan vuoden yötä päivää.

Vierailija
4/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa onneksi joi tuttipullosta ne muutamat hassut kerrat, kun en itse ollut paikalla tissiä tarjoamassa :)

Vierailija
5/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mistä jonkun lapsi juo. EVVK.

Suosittelen, ap.

Vierailija
6/10 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en VOI YMMÄRTÄÄ, miten joillain lapsilla voi olla tumma tukka? Yäk, ei meidän perheellä vaan. Kyllä meillä osataan paremmin/nopeammin/hienommin.

Plääh.

Vierailija
7/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annan pullosta maidon. Nokkiksesta juo itse kaikkea muuta paitsi maitoa.. maito ei van siitä mene alas ja sen takia sitten annan pullosta että saisin sen päivän kalsium tarpeen tyydytettyä.. että näin meillä, en ota paineita siitä mitä joku muu ajattelee :)

Vierailija
8/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät todellakaan ole mitään pakollisia välineitä lapselle, ilman niitä olen saanut kaksi lastani kasvatettua - ilman huutoa ja kanniskelua.

Yöt tosi rauhallisia kun vauvat eivät itkeskele pudonneen tutin perään.

Vierailija
9/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun kersa nyt sattui siirtymään tissiltä nokkamukille 10 kk iässä, paheksut nyt täällä, miksi muiden lapset voivatkaan toimia toisella tavalla.

Olisit jättänyt sen nokkamukin kokonaan. Mun kersa jätti rinnan 1 vuoden iässä ja en ostanut kuin kaksi Aventin kovanokkaista "mukia". Sitä käytetään iltaisin, kun on menossa nukkumaan. Saa nokkamukin sänkyynsä. Tosin viimeaikoina ei ole käyttänyt enää lainkaan, joten varmaan luovutaan siitä, että ottaa "mukin" sänkyynsä.

Annoin lapselle ruokapöydässä heti 1 vuotiaana (tai taisi se olla 11 kk vanhana) ihan tavallisen lasin. Nyt 1v3kk vanhana juo siitä ilman ongelmia. Ei läikytä lasista päälleen.

Tällä lapsella nyt vain kävi näin. Mutta seuraavalla voikin olla sitten erilaista.

Siihen, ettei tuttipulloa ole koskaan tarvittukaan, on varmaan auttanut tutittomuus. Tämä lapsi ei kaivannut tuttia, vaikka me vanhemmat sitä vielä noin 10 kk iässä yritettiinkin opettaa (oli vähän rikkonaisia öitä silloin).

Vierailija
10/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kummallekkaan antanut maitoa sänkyyn, ihan vauvana toki tissiä kun vielä yöllä söivät.

Mutta kun syönnit yöllä loppui, ei sängyssä ole meillä sen jälkeen syöty/juotu. Homma on hoidettu puuron kera pöydässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän