KIITÄTKÖ miestäsi/ ex-miestäsi kun hän on hoitanut yhteisiä lapsianne?
Meillä minä olen aina hoitanut kodin ja lapsen täysin. Jos mies hoiti lasta vaikka sen aikaa että sain siivottua asunnon kiitin häntä johon hän vastasi aina "ole hyvä". Nyt olen havahtunut että se on tyhmää koska lapsi on yhteinen ja jätin sanomatta niin ukko kysyi "etkö aio edes kiittää?" sanoin että ethän sinäkään kiitä minua koskaan vaikka hoidan lasta ja kotia vimpalleen aina, kokoajan. mies vaan sanoi että se on ihan eriasia... että ottaa päähän.
Kommentit (13)
kävin aiheesta kerran kiivaan keskustelun miehen siskon kanssa, kun hänen mielestään nakitan ukkoa koko ajan, kun hänen pitää hakea aina lapset hoidosta.
Onneksi mies/isä ei ollut sitä itse huomannut...
Samaa mieltä aiempien kanssa, että yhteiset lapset, molempien vastuu ja velvollisuus. Toki voin joistain erillisistä asioista miestäni kiittää, vaikka asia liittyisi esim. kodin puhtaana pitoon, mutta se esim. kun olen itse syystä tai toisesta estynyt/voimaton ja mies hoitaa kotia itsekseen ja kaikki odottaa minulle valmiina (tosin harvoin näin). Tällöin on mielestäni kiitoksen paikka. Ja muistaa mieskin mainita minulle, jos yksin kaikki kodin askareet aherran:)
Kiitos olen sanonut esim. silloin, kun lapsi on yrjönnyt päälleni ja mies on tuonut minulle rätin ja vienyt lapsen pesulle. Siis sellainen normaali "kiitti", kun toinen on oikeasti ollut avuksi. IKINÄ ei ole tullut mieleenkään kiitellä ihan tavallisista arjen hommista. En minä muutenkaan kiittele jokaisesta tiskikoneen tyhjentämisestä tai pyykinpesusta. Ennemmin kehutaan toisiamme, kun ollaan klaarattu taas yksi päivä. :)
Niin ja exä on oikein hyvä isä lapselleen, on vuoroviikoin täysvastuussa, eikä tosiaan tarvitse mitään kiittelyitä soitella perään. :O
Ja mies venyttäisi lapsien asioissa minun puolestani niin silloin kiittäisin, kaikkiahan voi kiittää.
Omaa miestäni en juurikaan kiittele lapsien hoidosta, me asutaan yhdessä ja joskus joku vie lapsia ulos jne. Ruuasta kaikki kiittää, ei muuten.
Mies on niin paljon arjessa mukana että saisi kokoajan kiitellä jos sille tielle mennään! Ja kun ollaan perhe ja eletään tätä arkea niin outoa se on jos kiittelisi miten kävi kaupassa tai vei esikoisen futis- harkkoihin. :D
Jaa, joskus mies kiitti että olen hänelle antanut nämä ihanat muksut. ;)
lähinnä jos on ollut joku poikkeava tilanne tai äkillinen suunnitelmien muutos hänelle lapseni hoidon takia. Mutta tämä on kyllä eri juttu kuin ap:lla, sillä mieheni ei ole lapsen isä.
Exää en kiittele. Eipä kävis mielessäkään.
Miksi en voisi kiittää? Kohteliastahan tuo vain on. Meillä mies ei työnsä vuoksi pysty osallistumaan arkeen ihan niin paljon kuin haluaisi. Kiitoksellani haluan viestittää hänelle, että arvostan sitä pientäkin aikaa, minkä hän pystyy perheelleen antamaan.
Ensi vuonna toivottavasti päästään normaaliin arkeen saman katon alle.
Nuo kiitos-tilanteet tulevat meillä silloin, kun erikseen pyydän miestä katsomaan lapsen perään, tai viemään roskiksen. En toki sellasesti normiolemisesta kiitä.
kun joutusin kiittelemään monta monta kertaa päivässä, mies nääs hoitaa aamu- ja iltapuurot, hammaspesut, kylvetykset jne. ja nytkin on ollut kohta jo kolme viikkoa lomalla ja hoitaa tietysti koko kodin lapsineen, kun olen töissä.
ihan arkisista asioista.
Mutta erityisesti olemme kiittäneet toisiamme kun toisella on ollut hankala (yllättävä) työtilanne ja toinen on mukisematta hoitanut molempien aikuisten hommat perheessä. Kiitämme myös lapsia.
Kiitokseen ei ole kukaan koskaan kuollut, kiitoksen puute saattaa haitata paljonkin.
En siksi että se olisi jotenkin erikoista että hän niitä hoitaa vaan siksi että pyrin antamaan kiitosta ja huomiota tehdystä työstä. Saatan kiittää vaikka tiskikoneen tyhjennyksestä, tai sitten siitä että hoiti lapset yksin niin että sain kerrankin lukea rauhassa tms.
miestäni siitä, että hän kantaa vastuuta perheestä ja kodista niin paljon. Joskus tuntuu melkein pahalta kuinka paljon hän tekee meidän eteen..
Hyvä, että ap heräsi! Herätä mieskin todellisuuteen ja kantamaan normaalin aikuisen vastuun arjesta.
mutta kiitän myös kaikkia muita aika tiuhaan. :) Minusta on kiva jakaa kiitosta silloin, kun joku saa minut hyvälle tuulelle. Lapsiakin kiitän iltaisin kivasta päivästä. :)
Ei kiitos sanomalla kulu.
molempien lapsiahan ne on, joten molempien kuuluu niitä myös hoitaa, ihan ilman kiitostakin! Tuntuis jotekin hullulta jos mies kiittelis mua joka päivä siitä kun hoidan lapset ja kodin:O