Syys- lokakuun vaihteen inssiläiset !
Aloittelen tähän uutta pinoa, kun tuolla syyskuu- pinon puolella alkaa useimmilla olla tulos jo selvillä.
Elikäs, onko muita, joille tehdään inssi tässä kuun lopulla tai lokakuun alulla. Mulla on tällä viikolla ultra, toivottavasti clomit ovat tehtävänsä tehneet tehtävänsä ja päästään inssi tekemään !
Kommentit (58)
Huomenta kaikille! Täällä sitä edelleen hengaillaan ja piinaillaan ihan tosissaan. Ihan kamalaa kun päätöksistäni huolimatta olen onnistunut nostamaan toiveita tärpistä kamalan korkealle. Koko ajan nyt pelkään, että lorahtaa ja vessaan ei uskalla mennä vasta kun on pakko. Mitenkähän sitä saa päivän hommia tehtyä tältä kaikelta jännitykseltä? Useampana iltana on ollut tosi vaikeaa saada unen päästä kiinni. Eilenkin pyörittyäni tunnin sängyssä nousin puolenyön aikaan juomaan kaakaota ja tulin vielä koneelle. Melkoista hermoilua siis...testiäkään en haluisi vielä tehdä, on niitä negoja niin monta jo nähty joten mieluummin odotan vielä.
Nyt siis kp 27 / pp15. En oikein uskalla enää lämpöäkään mitata, mieluummin elelee vielä hetken tässä suloisessa toivossa. Sen kyllä sanon, että jos tärppiä ei ole tullut niin sitten olen kyllä melkoiset oireet kuvitellut! Sunnuntaista, pp 11 lähtien on ollut jos jonkinmoista juttua meneillään. Ei niistä nyt sen enempää, tuntuu että tuo huonoa onnea jos niistä alkaa höyryämään ennen aikojaan. Vielä ei ole mitään menkkamaisia jomotuksia ollut, pelkään vaan koska ne alkaa. Voi tosin olla että ilman tätä jännitystä olisi peli jo ratkennut miinuksen puolelle.
Uuh, olisipa jo lauantai eikä vuotoa. Nyt on pakko kääntää ajatuksia päivän oikeisiin hommiin. Sorry kun on tullut niin omanapakeskeistä juttua viime aikoina. Kyllä tää tastä varmaan kohta rauhottuu. Yleensä menkat on alkanut 15. päivänä ovulaatiosta, joten laskelmien mukaan vasta huomenna olisi niiden aika koska ovis oli varmaan pp 1. Huoh, odottavan aika on pitkä!
Mites teillä muilla inssin läpikäyneillä, miten pian menkat ovat alkeneet oletetusta oviksesta? Voiko luteaalivaiheen edes olettaa olevan normaalipituinen clomeista ja pregnylistä johtuen?
Lilium
kun tänään kauppareissulla ostin raskaustestin. huomenna sitten oisi se pp14 ja kp 30. pp:t rupesin laskemaan inseminaation seuraavasta päivästä.
menkkatuntemuksia on ollut oikeastaan mielestäni jo jonkun aikaa. mahassa välillä tuntuu ja rinnat minusta normaalia herkemmät.
eilisestä asti olen jo odottanut menkkoja ja ravannu jatkuvasti mukamas pissalla. vielä ainakaan ei vät ole alkaneet. hyvä, että töiden tekemisestä tuli mitään, kun vaan oli mukamas tuntevinaan, että housuihin tuli jotakin. valkovuotoa se vaan kylläkin oli.
hyvä, että en jo yöllä ruvennu nukkumaan ihan varmuuden vuoksi side housuissa.
nyt tuo maaginen testi pötköttää hyllyllä, en tosin varmaan uskalla sitä tehdä.
sillä alitajunnassa tiedän, että negaahan se näyttää.
voi voi taas tätä valitusta! antakee anteeks! nyt vaan aika lailla jännittää ja pelottaa.
onneksi täällä ei tarvitse omia tunteitaan jarrutella, vaan saa kertoa silleen miten itestä on paras ja toiset silti ymmärtää.
Heippa vaan. Ei sitten onnistunut ensimmäinen inssi, tosi masentavaa. Oireet olivat NIIN lupaavia ja uudenlaisia että toiveet olivat ennätysmäisen korkealla. Pettymys oli kova meille molemmille, mieskin oli aamulla mukana testaamassa. Selvä nega ja pari tuntia sen jälkeen alkoikin vuoto joka pikkuhiljaa tässä voimistuu. Tänään siis kp 28 / pp 16 => kp 1 eli vuoto alkoi juuri sinä päivänä kuin pelkäsinkin. Sain lääkärini kiinni ja jatkamme seuraavaan inssiin heti samalla strategialla eli clomit 1 tbl kp 3-7 ja sitten ultraan ma 24.10.
Hohhoijaa, kyllä tämä tiukille ottaa. Olisihan se ollut liian hyvä tsäkä onnistua heti ekalla kerralla. Kunpa edes joskus sitten...
Parempaa onnea teille muille, jään seurailemaan. Ostin muuten muutaman greippimehutölkin ja ison pönikän punkkua flavonoidien haalimiseen ja kohdunkerroksen kasvattamiseen. Eivät nuo poppakonstit ainakaan vahingoita. Ja tietysti vähän karkkia lohdutukseksi...
Kohti seuraavaa inssiä siis rämpimään.
Pettynyt Lilium
Ensinäkin pahoittelut kaikille negan saaneille. Se pettymys on aina niin kova...
Testasin minäkin tänään pp 13 negan. Aika selvältä peliltä näyttää, mutta toivoa on niin kauan kuin menkat alkaa. Plussasin ensimmäisessä inssissä, ja silloin sain plussan testiin vasta pp 17. Eli ensi viikkoon jäänee minun lopullinen ratkaisuni, vaikka olo on aika pessimistinen. Mullahan ei ollut nyt viikonlopun ja testausongelmien takia tuo ajoituskaan paras mahdollinen.
Tsemppiä !
Anno
tänään pp15 muuttui siis kp1:ksi.
mies haluaa pitää muutaman kuukauden tauon, että talous sadaan taas kuntoon. hoidoissahan me ollaan käyty yksityisellä. minä taas haluaisin uutta yritystä putkeen, vaikka usko koko inseminaatioon on mennyt.
pikasen meillä nyt apeat fiilikset molemmilla, ei voi mitään.
...kun pp13 on muuttumassa pikkuhiljaa kp1. Pientä tuhrua on tullut ja se on vetänyt mielen aivan maanrakoon saakka.
Tähän ensimmäiseen hoitoon tuli ladattua paljon odotuksia, ehkä siitäkin syystä on niin paha mieli :´( Miettii vain, että miten sitä jaksaa tästä eteenpäin. En osaa sanoa. Useita vuosia on kuitenkin vauvelia toivottu ja odotettu, nyt sitten on aloitettu hoidot.
Mutta plussasäteitä teille, jotka vielä piinailette...
pp 14/kp 30 tänään ja negan testasin. Vuoto ei ole kuitenkaan alkanut, mutta eiköhän se sieltä alkuviikosta tule. Ikäväähän tämä on, mutta ei auta kun laittaa uutta matoa koukkuun.
Piinaileeko joku vielä ?
Mutta uskoa haluan valaa, seuraavasta hoitokierrosta on taas mahdollisuus plussata!
Ensimmäisen iui:n jälkeen minullakin oli lupaavat oireet mutta osoittautuivat pms-oireiksi. Masennus oli kova, kun vuoto alkoi mutta kiivas hoitotahti eli kp3:sta taas nappia suuhun auttoi kääntämään ajatukset uudelleen toiveikkaiksi. Omasta puolestani voin sanoa, että esim. tämän toisen onnistuneen iui:n piinapäivätkin menivät nopeammin, kun olo oli tasaisempi ja tiesi miten homma etenee.
Kiitos onnitteluista. On ollut kiva kertoa täällä odotuksesta, kun " live" ystäville en vielä ole tohtinut. 4.11. ultran jälkeen ehkä...
Tsemppiä!
sieltä putkahda parin päivän sisään. Rinnat edelleen kipeet mut muita oireita ei ole suuntaan tai toiseenkaan, ei edes mahakipuja tms. Eli piinailu vaan jatkuu täällä suunnalla...:/
täällä menossa pp 11 (kp26/29-30). Rinnatkaan ei enää niin kipeät kuin piinan puolessa välissä. Edellisessä hoidossa menkat alkoi kp 25, joten nyt ollaan yks sen yli. tosin toimenpide oli nyt myöhemmin kuin edellisellä kerralla. Nyt kp 15, edellinen kp 13.
Kummallisia sattumia tapahtunut tänään.. Mulla on vasemman jalan päkiä ollut eilisestä asti aika kipeenä ja googletin mistä se vois johtua. Yksi haun tuloksista vei kohtaan jossa joku valitti samaa vaivaa ja kirjoitti juuri tehneensä pos. raskaustestin. Et en sitten saa edes jalkaani potea ilman noita raskausuutisia :-)
Kun lähdin ajamaan kotiin, edellä ajavan auton rekkari: IVF-xxx?!
Mitäs vielä?
Nyt on kokoajan tunne, että kohta lorahtaa ja juoksen koneen ja pöntön väliä :-(
Palaillaan taas
nähdä tehdäänkö vielä kolmas inssi vai hetikö IVF:ään siirrytään. Lääkäri oli vähän epävarma viimeks et kuinka tehdään. Itse kyl vähä oon aatellu et jos vielä vois yhden inssin tehdä tän vuoden puolella ja sit alkuvuodesta se IVF...en kyllä enää hirveesti luota siihen et me voitas inssillä onnistua mut tässä ensi vuotta odotellessa olis sama vielä kerran kokeilla. Nyt vaan alkaa vähän pelottaa et mikä ihme mussa voi olla vikana, paikat kunnossa laparoskopian mukaan, ovis tapahtuu hyvin clomeilla ja kohdun limiskin aina huippuluokkaa. Miehen simpat ok. Lääkärikin monesti sanonut et raskausennusteen pitäs meillä olla hyvä noilla tuloksilla inssissä. Mut mitään ei vaan tapahdu...:(
pampulainen pp 15 (kp 28/27-28)
tullut clomien aikaan jo tällä kp:lla. Mut negaa siis eilen testasin. Ei kait auta muuta kun vielä vaan odotella...
Vieläkö joku muu piinailee??
pp 16/ kp 32. Ei vuotoa, ei plussaa... Tiedän, että luget voi viivyttää, mutta kyllä ne mulla on yleensä tullut suht ajallaan lugeista huolimatta. Ja clomit mulla lyhentää kiertoa. Plussankin pitäisi jo näkyä. Ei auta kuin odottaa.
tervehdys kaikille pitkästä aikaa,
piina tosiaan menossa täälläkin en tiedä kuulunko tänne kun meillä se inssi meni kotihommiksi mutta on täällä muutama tuttu nikki,
eli tänään mennään jo kp26 (munis puhkesi kp13) eli pp olisi 13.
ei vielä ainakaan näy tuhrua mutta kyl aina välillä juilii mahasta välil oikealta ja väliin vasemmalta tissit on kyl ollu mega kipeet ihan kosketusarat mutta voi olla että on super keltarauhanen jylläämässä.
toi tissikipuilu ku mulle on ihan normaalia ennen menkkoja tai siis alkaa n. viikko oviksesta
nyt on vielä kaikenkukkuraksi kamala syys flunssa pikkulämpöö hirvee nuha ja vielä älytön yskä, eli ei oikein osaa metsästää mitään oireita ku nokka tukossa ja mikään ei maistu miltään.
ei kai auta ku odotella viikonloppuun et lorahtaa niinku aina ennenkin.
jotenki masentaa ku eilen sain sen kelan päätös lapun jossa meidän korvaushakemus oli hylätty, nyt sitten pitää miettiä kuinka pitkälle raskii hoitoja tehdä sillä ens vuoden alkuun suunniteltu ivf tulisi maksamaan meille n.2000e lääkkeineen et kyllä v...ttaa ja syy oli hylkäykseen et kysymyksessä ei ole sairauden hoito.
mutta nyt riittää jo oma ( . )
kaikille teille paljon plussa säteitä lähettää äippä_67
joten se siitä sitten. Toisaalta olen helpottunut, että saa hetkisen levähtää piinailtuaan. Onneksi nyt näyttää kuitenkin siltä, että viikonloppu ei tule seuraavaa inssiä häiritsemään.
kaks päivää. Lopulta kunnon vuoto alkoi kp 32!! Tähän asti clomeilla kierto ollut max 28 päivää...Aamulla soittelin polille jatkoista.Ilmeisesti vielä yks inssi tehtäs. Hoitaja sanoi kun kyselin IVF -jonoista et helmi-maaliskuussa olis jo vapaita aikoja. Eli tässä ootellessa ehitään vielä ainakin siis se yks inssi tehdä. Tässä oon nyt päivän ootellut soittoa takaisin polilta, hoitaja lupasi vielä kysellä lääkäriltä mitä oli aatellut meidän päänmenoksi. Pyysin et jos pääsisin jossain vaiheessa kiertoa seurantaultraan, noi kaks ekaa inssiä on ajoitettu mun tekemien LH-testien varaan. Itse vaan oon niin epävarma niiden käytöstä et tuntuu et pelkkä viivan metsästäminen tuottaa vaan lisää ylimäärästä stressiä. Mut eipäs ole soittoa polilta kuulunut, täytyy varmaan aamusella soitella taas itse uudestaan ja kysellä mikä on meininki tän meidän homman kanssa...
kierto on näköjään tasaantunu clomien avulla tohon 27 eli pe kp27 alko tuhru ja la kp28 kunnon vuoto ja taas mennään jo uutta kiertoa kp4 ja eilen aloitettu clomit kerrankin passaa niin ettei inssi satu viikonlopulle eli seurantaan menen jo kp10 eli ens maanantaina ja varmaan inssi tulee siinä kp13-14 jos munis ei kasva vasemmalla puolella joka on tukossa.
eli nyt sitte olis virallisesti toka inssi ku viime kierto meni kotihommiks.
varmaan meillä vielä kaks inssiä jos tarpeen ja sitte hoidot ohi.
jotenki on niin pessimistinen olo ku on jo niin kauan asian kans tahkottu
mutta plussa onnea kaikille lähettelee äippä.
sorry ihan kauheesti, kun tuli jostain syystä tää mun viesti ihan triplana! En osaa yhtään sanoa, mistä johtuu :-o
Pino tuli kuitenkin ylemmäksi ;-)