Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syys- lokakuun vaihteen inssiläiset !

26.09.2005 |

Aloittelen tähän uutta pinoa, kun tuolla syyskuu- pinon puolella alkaa useimmilla olla tulos jo selvillä.

Elikäs, onko muita, joille tehdään inssi tässä kuun lopulla tai lokakuun alulla. Mulla on tällä viikolla ultra, toivottavasti clomit ovat tehtävänsä tehneet tehtävänsä ja päästään inssi tekemään !

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jos missä huomaan kärsimättömän luonteeni, päivät kuluu niin hitaasti ja sitä tuppaa suremaan negaa jo ennakkoon. pp 4 nyt menossa.

Koska teillä on ollut tapana testailla vai testaatteko ollenkaan ?

Ajattelin, että pp 14 vois kokeilla.

Vierailija
22/58 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin juuri äsken tajusin, että ensimmäisen inseminaation jälkeen tähän aikaa olin aika hermona. mutta nyt en ollenkaan. ainä välillä tulee kyllä pohdittua, että päässäänkö plussaamaan. mutta sitten ei muuta itsensä " kuuntelua ja oireiden etsintää" . outoa!

tottakai pelottaa, että jos taas tulee nega, taikka viimeeksihän en päässyt edes testaamaan kun menkat alkoivat.

mulla siis pp 6 menossa. taikka pp 7. nyt kun en tiedä lasketaanko vasta inseminaatiosta seuraava pp1:ksi vai inseminaatiopäivä. taidan olla pikkasen typerä, vai?

monesti olen lukenut, että klomit pidentävät kiertoa! onko kenelläkään tällaisesta kokemusta?

myös olen lukenut, että jotkut ottaa klomit 3.-7. kiertopäivinä ja toiset taas 5.-9. kiertopäivinä. itse otin määräyksestä 5.-9. päivinä. onko tällä jotakin vaikutusta, vaiko onko lääkäreillä vaan erilaiset käytännöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten viimeyönä " hauskaa" unta, siinä selvis et mun kohdussa kasvaa 1,5 lasta.=) Tiiä mitenkähän tuokin nyt sit olis käytännössä mahdollista mut niin vaan mulle kerrottiin...

Vierailija
24/58 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille inssin onnistumista jännittäjille. Ajattelin vaan tulla huikkaamaan, että täällä ollaan edelleen, menossa on pp 9/kp 21. Inssin jälkeen oli varmaan Pregnylistä johtuneita " raskausoireita" (rintojen normaalia kovempaa kipuilua lähinnä) mutta nyt ei ole tuntunut sunnuntain jälkeen mitään normaalista poikkeavaa. Lämmöt untuvat pomppivan miten sattuu, peräkkäin mitatessa voi tulla 36.6 ja 36.9. Sekin oli aika outoa, kun en saanut oikein minkäänlaisia oviskipuja tässä kierrossa, olisiko hormooneilla siihen vaikutusta että munasolu esim. irtoaa helpommin? Toivottavasti, olispa mälsää jos ovis olisi jäänyt tapahtumatta piikistä huolimatta.

Mites muilla samoissa pp:ssä menevien oireet? Vai onko samanlaista oireettomuutta? Kyllähän mulla välillä tuntuu pientä vihlomista lantiossa tai munasarjojen kohdalla mutta onpa noita ollut aiemmissakin kierroissa. Väsymys on kyllä aika kovaa, simmät tuntuvat olevan ihan sirrillään koko ajan, olo kuin horroksessa.

Kun on pakko pitää nuo tassut maassa niin odotan menkkoja alkaviksi ke-pe ajalla. Jos nyt jostain kumman syystä ne ei alkaisi niin sitten voisi testaamista harkita pp 16-17... Voooooih, pääsispä edes sinne asti!

Kivaa viikonloppua kaikille, vetäydyn takavasemmalle ruoanlaittoon...

Lilium

Vierailija
25/58 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei. Niin siinä sitten kävi,että kp 34 vaihtui tänään kp 1! Eli täti kurvasi paikalle tossa puolenpäivän aikaan ilman ennakkovaroituksia. Tää kierto oli muutaman päivän normaalia pitempi, yleensä kp 29-31, mut pidin jäitä hatussa enkä testannut, ja niimpä sitten lippupäivät alkoivat. Pienet itkut piti tirahtaa kotiin päästyä, mutta jotenkin ei enää jaksa paljon itkeäkään. Nyt pitää vaan ruveta ajattelemaan ja suunnittelemaan IVF:ää, sillä meidän kohdalla se on seuraava askel. Mulle tehtiin siis kaksi inssiä, jotka kummatkin negaa. Maanantaina taas soittelemaan lekuriin, mut nyt kuiteskin viikonlopun viettoon. Huomenna lähdemme pienelle viikonloppumatkalle vanhempieni luo, joten ei voi koko aikaa aatella ees tätä asiaa. He eivät tiedä tilanteestaamme vielä, joten ei tarvitse mitään selitelläkään..Mutta toivon kaikille muille piinailijoille paljon paljon plussasäteitä! Toivottavasti teillä kävisi parempi onni!! t. alakuloinen tiitiäinen

Vierailija
26/58 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( *halaa*. Parempi onni sitten seuraavalla kerralla.

Vierailija
27/58 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

halaus tiitiäiselle... ja parempaa onnea jatkossa.

Miten muilla syys-lokakuun inssilläisillä, taitaa olla piinistelyt menossa. Onko ollut oireita?

Itselläni alavatsa on nippaillut inssistä lähtien ja rinnat ovat tulleet hiukkasen aremmiksi. (mielikuvitus tosin taitaa tehdä tepposia, onhan näitä oireita ennenkin ollut ja aina tätit ovat kurvanneet paikalle...)

Vielä reilu viikko tätä piinistelyä. Miten muilla, kertokaahan kuulumisianne...

t. Nuuskuliini

Vierailija
28/58 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kuulumiset vähän sekalaiset. Eilen oli aika lailla kovia menkkakipuja, tai siis samanlaisia kun menkkakivut. Kuitenki vasta pp5 (kp18) oli eilen joten eihän nyt menkkakipuja liene vielä oo. Rinnat alkaneet kipeytyä myös, lähinnä nännit aristaa. Tänään ei oo enään noita mahakipuja tuntunut. Mieliala taas vaihtelee laidasta laitaan...Miehen serkku sai eilen vauvan ja olihan se taas mulle henkisesti raskas päivä. Tässä on nyt useampi vauva puolen vuoden sisään syntymässä lähipiiriin ja se ei totisesti tunnu helpolle...muistuttaa vaan kovasti omasta lapsen kaipuusta.:(

Nuuskuliini taidetaan mennä suunnilleen ainakin samoissa piinispäivissä? Taisin jostakin viestistä lueskella et olit samana päivänä inssissä kun mä...vai muistankohan väärin. Mulla siis tänään pp 6.

Vierailija
29/58 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Pampula

kyllä me ihan samoissa mennään :) Minullakin oli inssi 3.10. ja samoin kaksi isompaa rakkulaa, kooltaan muistaakseni 18mm ja 19mm :) Vähän jäi pelottamaan, että olivatkohan vielä liian pieniä, että olisko pitänyt päivä tai kaksi odotella. Tiedä sitä sitten.

Tässä pitäs piinistellä vielä noin viikko.

Pistin pregnylin 2.10, joten jos siitä noin pari viikkoa olis menkkojen alkamisaika, niin aikalailla viikon päästä, viikon nro 42 alussa on tosi jännät paikat.

Kirjoittelehan tuntemuksiasi, toivoo Nuuskuliini

Vierailija
30/58 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt siis menossa pp 10. mahassa välillä sellanen tunne kuin ennen menkkoja. rinnat jonkin verran arat ja kosketusherkät, kosketus tuntuu siis normaalia enempi.

yskiessä mahaan välillä satuu, sellanen vihlova kipu, joka helpottaa heti yskäsyn jälkeen.

vielä ei jännitä tai muutenkaan ole mitenkään erikoinen olo. jos menkkoja ei kuulu, niin perjantaina saisin jo tehdä testin. silloin siis pp 14. mutta, taidanpa vaan pikkasen veättää testaamista seuraavalle viikolle.

Vierailija
31/58 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Niinpä sitä ollaan sitten viimeinkin päästy sille viikolle, kun ensimmäisen inssin tulos selviää. Yritän hurjan kovasti orientoitua negaan (siihenhän on 80-95 % mahkut kuitenkin tilastollisesti) mutta väkisinkin sitä kuulostelee omaa kroppaansa tosi tarkasti ja alkaa elättelemään toiveita! Voih... Olispa tärpännyt! Mitään kovin ihmeellisiä tuntemuksia ei ole mutta eilen sunnuntaina alkoi kyllä selvät alavatsan nippailut ja juilimiset, kohdun kohdalla. Jotenkin ihan eri tavalla kuin ennen... siis muistaakseni...ei ollenkaan menkkamaisen kramppimaisesti. Tänään niitä ei ole ollutkaan niin paljoa mutta yleensä nuo tuntemukset ovat mulla iltaisin voimakkaammillaan. Sanoinkin miehelle, että nyt olisi hänen hyvä alkaa muistuttamaan mua että aina ennenkin olen tunnistanut muka ihan uusia oireita ja luullut että onni on potkaissut.

Pientä päänsärkyä on ollut jo useana päivänä ja lämmöt ovat ainakin tähän asti pysyneet 37 tienoilla ja ylikin (mittasin juuri). Normaalia enemmän on ollut myös valkovuotoa jo usean päivän ajan, vessassa joutuu käymään kyllä normaalia useammin (helposti voi olla itseaiheutettua tunnetta), lantion kohdalla vihlaisee silloin tällöin ja vatsa on aikas kovan tuntuinen. Rinnoissa on välillä ihan pientä kipuilua sillai " sisältä päin" kainaloiden läheisyydestä eli kosketusherkkyyttä ei ole. Sen tosin huomasin, että ihan kuin olisi nännipihan " näppylät" suurentuneet ja joitakin ilmaantunut nännipihan ulkopuolellekin. Voiko olla oire?

Mutta höh, turhaan mä noita listaan, munhan pitää valmistautua siihen iänikuiseen n-e-g-a-a-n ! NEGA NEGA NEGA NEGA NEGA NEGA NEGA NEGA. Siis sen takia etten lietso itseäni ihan turhaan plussahurmioon, plussaanhan on ihan miniminiminimaalisen pieni mahdollisuus.

Juups, eli sekavanoloisissa tunnelmissa ollaan. Mennään nyt päivä kerrallaan, ke ja to voi totuus tulla ikävällä tavalla ilmi... Mä ryömin tänne sit ilmoittamaan et näin tässä taas kävi... En ole viitsinyt kauheesti tänne edes kirjoitella kun olen yrittänyt pitää ajatukset muissakin asioissa mutta huonolla menestyksellä. Mutta taustalla lueskelen kuulumisianne, plussaonnea hirmuisesti meille kaikille!

Aurinkoista viikon jatkoa toivotellen,

Lilium

Vierailija
32/58 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu nyt yli 37, aamulla kylläkin matalammat. Mitenkähän, pitääks ne lämmöt olla aina aamullakin siel 37 et olis voinu tärpätä?? Mulla kun noi lämmöt on yleensäkin aina tosi matalat. Voi eih, nytkö mä taas alan mietiskeleen tärppimahdollisuutta vaikka niin TAAS KERRAN päätin et en ala leijailemaan toiveissa...:/ Mut pidetään peukkuja sinulle Lilium et plussa napsahtaisi!:)

Mulla siis tänään pp7 eikä mitään ihmeempiä tuntemuksia. Rinnat ainoastaan kipeet mut siitä nyt taas ei voi mun kohdalla mitään päätellä koska niin ne yleensä tulee joka kierrossa jossain vaiheessa. Mitään tuntemuksia mahassa ei ole. Jatketaanpa siis vaan etiäpäin ja koitellaan pysyä jossain kuosissa tän piinailun kanssa, vaikka ei helppoa kyllä oo pitää päätä kylmänä...

Vierailija
33/58 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mittaillut joskus noita aamulämpöjä kun tiedän että silloin olisi paras hetki. Iltaisin mittaan kuitenkin sen takia, että silloinkin saan sen verran tarkkaa tietoa, että riittää minulle. Eli puolen asteen notkahdus illallakin viittaa menkkojen alkuun vuorokauden sisällä. Näin siis minulla. Mutta silloin kun mittailin aamulämpöjä niin kyllä ne olivat alemmalla tasolla, maksimi oli yleensä 36.6 muistaakseni vaikka illa huiteli 37 tienoilla. Myös aamuämmöt aleni puolisen astetta kun menkat oli tulossa.

Unohdin muuten mainita tuossa äskeisessä viestissä, että viime aikoina on väsyttänyt aika hulluna vaikka oon nukkunut normaaleja yöunia. Mutta johtunee ihan tästä syksystä, mulla aina käy niin... (kato aina pitää löytää se järkevä selitys, heh.)

Koitetaan jaksaa odotella, ZZZZZZEMIÄ!

Lilium

Vierailija
34/58 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi taas tämänkin kerran. No, minkäänlaista oiretta ei ollut, joten lopetin jo lugetkin eilen ennen kuin olin edes testaillut. Toivoin tietysti kovasti toisenlaista tulosta, mutta kun ei niin ei...

Menkat ei ole vielä alkaneet, mennenee muutama päivä lugejen lopettamisen jälkeen ennen kuin alkavatkaan. Tämä oli meidän kolmas inssi ja neljänteen olisi mahdollisuus.

Laitoin heti " jatkosuunnitelman" liikkeelle, eli otin yhteyttä väestöliittoon ja seuraavaksi ohjelmassa IVF. Ensikäyntiaika saatiin jo ylihuomiseksi, heh (joku peruutusaika). Ei kuulemma haittaa vaikka olisi vuoto juuri meneillään, gynen tarkastukset voidaan tehdä siitä huolimatta. Oletin, että jotain kuukauden päähän saa ajan vasta. Mutta hyvä näin.

Liliumilla alkaa tosiaan olla jännät paikat ja HelinäKeijullakin käyvät piinispäivät kohtapuoliin vähiin :). Toivottavasti mahdollisimman moni nyt pääsisi kahdelle viivalle eli plussaisi tästä ketjusta!

Peukutan hurjasti ja seurailen tilannetta!

Vierailija
35/58 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydän takoen heräsin unesta. näin sellaista unta, että makasin aivan mielettömässä verilammikossa kamalissa kivuissa, eikä kukaan kuullut kun vaikeroin. siihen sitten heräsin, kun mies töni kysyäkseen mitä unta näin. samantien piti mennä vessaan katsastamaan tilanne, joko täti olisi tullut taas kylään, ei ollut. ONNEKSI! mulla tänään kp 27 ja pp 11.

Vierailija
36/58 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mulle tehtiin II inssi 26.9. ja tänään pärähti plussa! Ekassa inssissä menkkajuilinnat alkoi jo viikon jälkeen inssistä mutta tässä plussakierrossa mahassa ei ollut mitään oireita. Siitä jo hieman uumoilin, olisiko käynyt flaksi! Rinnat kipeyty myös täysin eri tavalla pp26. Nyt oireillaan mahanipistysten ja arkojen rintojen kanssa. Eipä vielä muita oireita. Eka ultra 4.11. jolloin selviää onko 1, 2 vai ei mitään kohdussa.

Mun munasolut oli 19mm eli voi niinkin " pienillä" onnistua.

Tsemppiä kaikille ja koittakaa kestää piinapäivät!

Vierailija
37/58 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussa oliskin alkua kunnon plussa-aallolle...:) Toivotaan.

Mulla tilanne ennallaan (pp8) , eí muita oireita mihkään suuntaan kun rintojen aristus vaan. Piinailu jatkuu....ja jatkuu.

Vierailija
38/58 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätäkin pinoa ylemmäksi.

Ihana oli lukea, että ainakin yksi plussa on tästä pinosta tullut :) Lämpöiset onnittelut Iris-Tiina. Toivotaan, että kaikki menee jatkossa onnellisesti. Tulehan kertomaan kulumiset ultran jälkeen.

Minulla on menossa pp9 ja kp 22/27-28.

Jotenkin tuntuu, että alavatsan nippailut on jäänet pois ja rintojenkin arkuus on vähentynyt. NYYH! Onneksi lämpöä riittää vielä noin 37,1 verran... Pelottaa ihan kamalasti!

Entäpä muut? Miten lämmöt ja muut oireet?

Vierailija
39/58 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli lukea, että ainakin yksi plussa on tästä pinosta tullut :) Lämpöiset onnittelut Iris-Tiina. Toivotaan, että kaikki menee jatkossa onnellisesti. Tulehan kertomaan kulumiset ultran jälkeen.

Jotenkin tuntuu, että alavatsan nippailut on jäänet pois ja rintojenkin arkuus on vähentynyt. NYYH! Onneksi lämpöä riittää vielä noin 37,1 verran... Pelottaa ihan kamalasti!

Vierailija
40/58 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset