Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui, kun pyysin tulemaan vasta ruoan jälkeen

Vierailija
14.06.2010 |

Voi jestas sentään! Kaveri soitti ja kysyi voiko tulla lapsensa kanssa käymään. Pyysin, että voisivatko tulla vaikka tunnin päästä kun olen saanut syötyä, kun juuri nyt ei ole varaa heille tarjota (ja mielestäni ei ole kohteliasta syödä itse kun toiset katselee vierestä). Kaveri sitten tokas "No aijaa sitten! Katotaan tullaanko enää tunnin päästä!" Ja luuri korvaan..! Olinko mä nyt jotenkin ilkeä?!

Olen monesti kaverille ja hänen lapselleen hyvää hyvyyttäni omasta pussista ruoat tarjonnu, mutta nyt ei vaan ole rahaa.. :/

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ollut ilkeä

Vierailija
2/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tuntuu että olet ollut ehkä (?) liian kiltti aikaisemmin ja päästänyt tämän kaverisi ja lapsensa teille usein syömään. Ottavat nyt ystävällisyytesi itsestäänselvyytenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ilmaiseksi toisen luokse tulee aina syömään. ilmeisestikin tietää milloin teillä on ruoka-aika? miettiköön nyt omassa päässään kuinka jatkossa toimii. ei se tarkoita että jos joskus tarjoaa ruoan niin aina pitäisi tulla kerjuulle.

meillä mennään aina lapsiperheisiin kylään vasta kun on kahviaika ihan sekin takia että nuorempi olisi jo nukkunut päikkäritkin. minusta on jotenkin jopa noloa syödä kylässä/syöttää lapsensa toisten ruoilla.

Vierailija
4/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että sait sanotuksi noin, ap!

Vierailija
5/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelemaan. Siis jos oli jossakin kulmilla liikkeellä eikä kotoaan lähdössä.

Vierailija
6/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että sanoit asian varsin tympääntyneesti, kun reaktio oli tuollainen.

Vierailija
7/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ite oisin kyllä sanonu että nyt en oo kotona, mutta tuu tunnin päästä niin sitte oon kotona. Ja siinä ois sitte ite kerenny syyä ennen ku kaveri tulee.

Vierailija
8/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ystävälleen tarjoaisi ruokaa. Onneksi ei ole rahat koskaan olleet niin tiukalla ja toivon, että ei olekaan :(

Vierailija
10/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. siitä, että oletat hänen haluavan, että tarjoat ruuan. Kun menit sanomaan, että ei ole varaa heille tarjota. Itse ainakin loukkaantuisin jos joku minulle noin sanoisi. Ihan kuin vain sen vuoksi olisi tulossa kylään, että haluaa ilmaisen ruuan.

Vierailija
11/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulivat sitten kuitenkin myöhemmin käymään. :D Ja oli kuin mitään ei olisi tapahtunut, kummallinen tuuliviiri. ap

Vierailija
12/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulivat sitten kuitenkin myöhemmin käymään. :D Ja oli kuin mitään ei olisi tapahtunut, kummallinen tuuliviiri. ap

Vierailija
13/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä välttämättä ole niin paljon ruokaa, että riittäisi yllärivieraillekin. Käydään kerran viikossa kaupassa ja silloin suunnitellaan koko viikon ruoat. Jos tulisi kylään juuri ennen kauppareissua, ei todellakaan olisi ruokaa kuin vain omalle perheelle. Sitä paitsi meille voi tulla vaikka ruoka-aikaankin. Keitän vain kahvit ja laitan tarjolle keksejä, ja omilleni ehdin syöttää nopeasti ruoan/leipää/karjalanpiirakkaa, ennen kuin vieraat tulevat tai jos karjalanpiirakoita on paljon, laitan niitä tarjolle.

En ymmärrä tällaista vierailukulttuuria, että syödään toisten luona ilman vastavuoroisuutta. Yhden kaverini kanssa käymme kyläilemässä lasten kanssa aina iltaisin klo 17-20 ja teemme toisillemme ruoan. Tästä olemme sopineet jo ajat sitten. Muille sovitaan erikseen esim. sanon, että laitan jotain syötävää, mutta jos en sano, tulee pelkät kahvit ja keksit.

Vierailija
14/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kilometrin päässä.

En mielestäni mitenkään ilkeäsi sanonut. Pyysin vain tulemaan myöhemmin, jotta saan itse syötyä eikä tarvi sitten hänen lapselle selittää, että ei mulla oo sulle ruokaa. Varsinkin kun aina ennen olen ruokaa hänelle tarjonnut, jos ovat ruoka-aikaan kylään tulleet.

Ja ollaan kuitenkin jo useampi vuosi tunnettu ja luulin meidän olevan niin läheisiä, että voin tommoisen asian suoraan sanoa. :/ ap

Vierailija
15/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme ehtineet syödä. Mulla kanssa kaveri joka aina käy meillä kahvilla, ruokaa en kyllä laita mutta hyvät tarjottavat kahvin kanssa muuten. Vastakutsua ei vaan tule, vaan aina on tulossa meille.

Vierailija
16/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. siitä, että oletat hänen haluavan, että tarjoat ruuan. Kun menit sanomaan, että ei ole varaa heille tarjota. Itse ainakin loukkaantuisin jos joku minulle noin sanoisi. Ihan kuin vain sen vuoksi olisi tulossa kylään, että haluaa ilmaisen ruuan.

että olin ruokaa tekemässä. Tuli kyllä ihan just sellanen olo, että tasan tarkkaan syömään olivat tänne tulossa.

Vierailija
17/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketään tarvii alvariinsa olla kestittämässä. Laiska kaveri ei vaan jaksa tehdä lapselleen ruokaa ja ajattelee pääsevänsä helpolla.

Vierailija
18/18 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi