Miten ratkaista tällainen nimiongelma? Vinkeistä kiitollinen…
Olenkin täällä jo kysellyt meidän kaksosille nimiä ja nyt olemme päässeet tytön nimessä yksimielisyyteen ja hänestä tulee Aliina, tyttö vaan näyttää sen nimiseltä eikä muuta nimeä osaa enää ajatellakaan.
Pojan nimessä ollaan kahden vaiheilla, harkinnassa on Elmeri ja Vilhelmi. Viimeiset nimet ovat jo aika varmasti päätettynä tytölle ja pojalle ja niihin kumpi tahansa sopii, ei siis voi tämän perusteella tehdä päätöstä. Minä pidän ehkä hieman enemmän Elmeri nimestä ja mies taas Vilhelmi nimestä, mutta kumpikaan nimi ei ole meille ns. inhokkinimi ja pojalle sopisi kumpi tahansa nimi. Ei siis "näytä" Elmeriltä kuten tyttö on alusta asti minusta näyttänyt Aliinalta, vaikka pohdimme toisiakin nimiä.
Miten tällaisen voi ratkaista? Nuo molemmat vaihtoehdot kun sopivat sisarustenkin nimiin mielestäni. Sisarustemme nimet ovat siis Seela, Juuli ja Akseli ja nämä kaksoset ovat aika varmasti meidän viimeiset lapset.
Kommentit (30)
jokin lyhyempi, kaksitavuinen nimi kuulostaa paljon paremmalta. Aliisa ja Viljami/Elmeri kuulostaa hieman höntiltä.
Elmeri on se possu jostakin vanhasta sarjakuvasta, saparohäntäinen. Jos oikein muistan. Ei siis kiva.
Ilmari olisi suomalaiskansallinen vanha ja varmaan taas vähitellen yleistyvä nimi.
Einari? Huolimatta siitä Eppu Normaalin laulusta...
Vilhelmi vähän vaikea lausua, Viljami parempi.
ELMERIN TILALLE _EHDOTTOMASTI_ ELIAS!
Ei ole edes yleinen, ja kuuntele
Aliina ja Elias! TÄYDELLISTÄ!
tai luukas, tai Matias ? Markus ?
Viel aliinan nimeen toisii ehdotuksii:
AURORA! , sopisi kans tosi hyvin : AURORA JA ELIAS! tai AURORA JA ELMERI
Alisa?
Alina?
Anette?
Amanda?
Amelia?
Alissa?
Alissa olisi paljon nätimpi kun Aliina... Aliina kuulostaa jotenkin ''vinkuvalta''
Aliinan nimen kanssa hyvin samankaltainen on Ilona!
Mitä sanot...? Ilona ja Elias?
Ilona olis omakirjaiminen ja mielettömän nätti!
Tuus AP linjoille kommaamaan mun ehotuksia!!! (=
Vilhelmiä on käytetty aikaisemmin enemmän kuin Elmeriä, on siis vanhempi nimi.
Kokemuksesta tiedän: helppo käyttää eikä tule samannimisä vastaan joka nurkalla.
tuo Elmeri nyt muuten menisi, mut se ei mielestäni sovi jollekin 30-50 vuotiaalle, pikku pojalle kyllä. Tuo Vilhelmi puolestaan on hankala nimi kun on pitkä ja aika raskas, eli ei sellainen soljuva.
Neuvo muuten, ei kannata kovin läheisiltä kysellä nimiapua, koska ne saattaa sit vaikuttaa niinkin päätökseen että antaa vähän niinkun mieliksi sellaisen nimen josta tietää jonkun läheisen kovasti pitävän, myöhemmin sit saattaa harmittaa kun ei ollut rohkeutta tehdä niin kun olisi itsestä tuntunut luontevimmalta. Nimm. tämän kokenut omassa nimipähkäilyssäni.
Miettikää rauhassa ja maistelkaa eri nimiä, älkääkä juuttuko vielä tässä vaiheessa noihin kahteen.
Mä laittaisin pojan nimeksi Aulis, ihana nimi joka sopii pienelle ja isolle. Eemeli-nimisen tapasin kerran baarissa ja meinasin alkaa spontaaniin röhönauruun kun kuulin nimen, eihän se nyt aikuiselle sovi ollenkaan :)
Aliina tai alina, heti tulee mieleen ali=huonompi ja lisäksi näistä tulee mieleen että on väkisin haluttu vähän erottua perinteisestä nimestä Elina
Muuten Elmeri on teidän lapsista ainoa jolla r-kirjain nimessään. Jos sitten ei opikaan ihan alkajaisiksi r, niin pitkä nimi on tosi vaikea sanoa.
Ehdottomasti Elmeri. Elmeri sopii paremmin yhteen muiden nimien kanssa, etenkin Aliisan.
mutta tytölle olisin antanut jonkin muun kuin Aliina. Perusteluni: silloin kaikilla olpsilla olisi omat nimikirjaimet. Nyt tulee kaksi A:lla alkavaa lasta.
Eli jospa nimet olisivatkin vaikka Vilhelmi ja Eliina.
Ei ole suosikkinimeni mutta sopii paremmin Aliinan kanssa.
minä valitsisin Elmeri. Vilhelmistä tulee ekana mieleen Wilhelm- lenkkimakkarat=)
Tosin Elmeri ei mun mielestäni sovi muuhun sisarusjoukkoon, koska kova R- kirjain rikkoon pehmeän sisarussarjan. Mä laittaisin Elmerin tilalle Eemeli =)
Elmeri on jotenkin ruma nimi, sellainen levinnyt räkäklimppi.
antaisitte pojalle nimeksi viljam tai viljami :) Sopii paremmin aliinan kanssa kun vilhelm
jotenkin olen kuitenkin Vilhelmin puolella.
Onko teillä lähipiirissä jotain ihmistä keneltä voisitte kysyä? Vaikka kummilta tai mummilta. Saisitte vähän tukea ja sitten nimeen liittyisi tarinakin :)
jokaiselle oma alkukirjain ehdotusta. Omalta kohdaltani voin sanoa että helpottaa kovin suurperheellistä.
Mutta jos Aliina on Aliina, niin sitten veli Vilhelmi. Tosin suosin itse enemmän kaksitavuisia, ei tule niin helposti kutsumanimeä omankaan perheen sisällä. Siitäkin on kokemusta.
Loppuehdotus on siis Liina ja Ville. Miltäs kuulostaisi?
Aliina on todella... no jaa.. Mutta siis :
Suosin tota Ilonaa ja Eliasta, taikka sitten Alissaa tai Eliasta...!! Mut Ilona mielummin, sitte ois omat kirjaimet ja toimis!!!