Piinakavereita vk 38/39?
Moro.
Ei tarttunut aloitusta silmään, eli eikö kukaan inssiläisistä ole ollenkaan pinoissa? Oisi kiva saada piinailuseuraa, se kun on mukavampaa seurassa.
Itselläni ei kolmas inssi onnistunutkaan: inssipäiväksi olisi tullut lauantai. Joudumme siis kotihommiin. Pregnylin otan huomenna ja jos inssi ois voitu tehdä, niin sunnuntaina olisi pp 1.
Oisko samaan aikaan piinailevia???
Testauspäiväksi annettiin 10.10 (heh, en tosiaankaan odota sinne asti) ja viime kierron varhaisen km takia otan jälleen lugeja, jos vaikka tarrasukat pitäisivät paremmin kiinni tällä kertaa.
Lääkäri oli hyvin positiivinen, nyt myös oikea munasarjani on alkanut heräilemään. JA siellä möllötti yksi munis odottamassa irtautumista. Limakalvokin oli 1 mm paksumpi kuin viimeksi eli hyvin positiivisellä mielellä siis liikutaan...
KUKAAN? KETÄÄN? HU-HUU????
t. kurnau
Kommentit (42)
minä tyttö otin pregnylin tiistai-iltana, ja nyt on siis perjantai.
mitenkä ne piinapäivät lasketaan? pistin tota pregnyliä ekaa kertaa. kuin kauan piikistä se ovis noin suunnilleen tapahtuu? meilläkin oli " kotitehtäviä" .
taustalla pco, ja toista toivotaan, eka lapsi sai alkunsa clomien voimalla, mutta enää ne ei pelaa. tässä kierrossa (ja seuraavassakin) oli clomit+menogon+pregnyl ja luget. (aaaargh! unohdin eilen aloittaa luget!! no, illalla sitten..) ensimmäinen inssi tehdään kait seuraavaan kietoon.
-ennis-kp22 pp?
Kivaa, että meitä on kaksi :)
Veikkaisin, että sulla eka piinapäivä oli torstai eli nyt olis pp2. Ovikseen menee muistaakseni noin 36 h. Ja munasolu pysyy hedelmöittymiskykyisenä noin 10-12 tuntia. Siittiöt voivat elää jopa 2 vrk naisen elimistössä. Ja kun munasolu on hedelmöittynyt, niin se kiinnittynee 2-5 päivässä kohdun seinämään. Lyhyellä matikalla laskettuna sulla mahdollinen kiinnittyminen pitäisi tapahtua viimeistään maanantaina. Annettiinko sulle joku testipäivä? Suosittelen pregnylistä vähintään 14 vrk, muuten voi tulla väärä tulos.
Mulla on myös PCO ja ekaa yritellään. Clomit oli mulle heti tehokkaita, jopa niin, että yhdellä tabletilla saatiin 8 munista aikaiseksi??!! Mulle on sopinut paremmin gonal-pistokset ja ollaan irroitettu aina Pregnylillä. Viime kierrossa plussasin, mutta meni kesken ja oli eka kierto kun ei käytetty lugeja. Nyt on luget taas mukana...
Tsemppiä sinulle ja kirjoittele reilusti kuulumisiasi. Itse luulen, että käyn täällä lähes päivittäin kurkkimassa ja purkamassa oloani.
Nyt täytyy alkaa jäädyttää jääpalallla nahkaani, että saan tuon järkyttävän kokoisen piikin iskettyä mahaani...
t. kurnau
nyt siis on pp3. tänään alavatsaa on juiminut jotenkin menkkamaisesti, mutta ei niiden vielä pitäisi todellakaan alkaa. eilen muistin jopa ottaa lugetkin.
mun edellisestä ovulaatiosta on aikaa lähes kaksi vuotta, joten ei millään muista millaista se oli.. eikä mulla silloin mitään oviskipuja muistaakseni ollut. clomeilla+lugeilla mentiin, lh-testi + aina kp15, ja muita ovisoireita en sitten muista.
mitähän lienevät. jotain ilmavaivoja tietty?
-ennis-kp24pp3
Tänään pistin pregnylin. Hoitotausta sama kun Enni-Maijalla eli eka lapsi tuli clomeille mutta enää ne ei pelkästään riitä. Meillä olisi puuhastelupäivä huomenna, maanantaina ja yritetään myös keskiviikkona :) Siitä alkaa sitten todellinen piina!
että kp23 ja pp3.
ei mulle annettu mitään testipäivää. ainoat ohjeet oli, että kun kierto alkaa, soita niin valmistellaan inssiä, jos ei ala, soita niin pääset tänne lapsettomuuspolille ultraan..
tervetuloa kaikki joilla piinikset on tässä nyt taikka piakkoin..
Inssi oli torstaina ,joten pp3 menossa.
Tämä oli meidän kolmas inssi ,ekasta tuli plussaa viime vuoden lopulla ,mutta ei jaksanut pieni pitää kiinni vaan km tuli rv8+2.
Heinäkuussa oli toinen inssi ja siitä puhdas nega.
Josko kolmas kerta todensanoisi. Töissä kiirettä ja sen jälkeen kamala väsy ,joten en täällä ihan jokapäivä jaksa vättämättä vierailla ,mutta piinataan silti porukalla ,se on paljon mukavampaa kun yksin tai siis isännän kanssa.
Tervetuloa ohhoh ja minora mukaan piinailemaan. Taisit minora (muistinko nickisi oikein?) olla edellisessä piinapinossa kanssani, jos en väärin muista?
Enni-Maija: julmiminen kuuluu asiaan :)
Omaa napukkaa: ovulaatio tapahtui aika tarkkaan 24 h pistämisen jälkeen. Kotiläksyt osuivat nappiin ja nyt sitten odotellaan. Itse aloin aamusta tuntea jotain oikeassa munasarjassa, se siis " tuntuu" koko ajan. Samalla tavalla kuin viimekierrossakin, ilmeisesti munikset venyttävät munasarjaa?
Nyt piinistellään tytöt ja noustaan kyytinn plussajunaan, oukei!!
T. kurnau pp1, jp 2 (=oma versioni, jälkeen pregnylin)
ajattelin vaihtaa nimenikin siksi
ei kyllä yhtään jaksais odottaa, että saisi tietää, että ei ole raskaana. Helpompi olisi tietää heti.
Valeraskausoireet ovat huomattavat, itkuherkkyys, tuittupäisyys, hermostuneisuus ja yölliset unissa imetykset, aah, mä en jaksais.
pp 5
tänään olen saanut aikaiseksi käydä lenkillä, ja eilen kävin kuntosalilla.
voi juku, miten on hyvä mieli, kun lähtee lenkille vaikka ensin ei huvittaisi, ja sitten kaupan päälle olikin oikein mukavaa!
tänään ja eilen illalla on palellut ihan tolkuttomasti. eilen menin nukkumaan viltin ja täkin kanssa, pyjama ja sukat päällä, lapasetkin olisin laittanut, jos olisin kehdannut. mieheni ei tarvinnut peittoa laisinkaan.. anoppikin ihmetteli tänään päivällä, että miten mä olen niin kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni, kun istuin autossa viltti niskassa, normaalien ulkoilutamineiden lisäksi.
toivottavasti en ole tulossa kipeäksi, kun ens viikonloppuna olis miehen 40v synttärit, ja niihin pitäisi alkaa pikkuhiljaa siivoilemaan ja leipomaan.. kuumeisena huushollaaminen olis yhtä painajaista.
onneks on vaan pienet ja epämuodolliset kahvittelukekkerit, mutta hommaa riittää silti, kun äidin pikku apuri 1v häärää keittiössä ja siivotessa mukana.
ajattelin soittaa huomenna terveyskeskukseen, jos pääsis sokerirasitukseen. en ole käynyt pitkään aikaan. olo on ollut jo jonkun aikaa tosi nuutunut ja voimaton, mitään ei jaksaisi tehdä vaikka ei nukuta, ja toistuvasti heikottaa.
olen omenalihava, (siis ylipainoinen, 8kg liikaa painonvartijoiden hyvänolon painon ylärajalle), ja lisäksi siis se pco, joten se II tyypin diabetes kummittelee mielessä..
voishan se olla hemoglobiinistakin kii toi palelu ja väsymys, ja heikotuskin. minä kun olen noin normaalistikin aneeminen tyyppi.. =)
normaalisti hemppari jotain110 tietämillä.
-ennis- kp24 pp4 jp6
Mut haittaako teitä jos oon kuitenkin mukana? Meillä siis vasta puuhapäivät menossa ja kp 15. Raskausoireita on johtuen pregnylistä!
piti vielä pregnylistä kysyä, että eikös se ole hcg-hormonia? siis sitä samaa mitä raskaustestit mittaa?
kuinka kauan se voi vaikuttaa raskaustestin tulokseen antaen väärän positiivisen? mietin sitä tulevaa testipäivää. pregnyl pistettiin 20.9.
-hermot heikolla
-luottamus tiessään
- iltalämpöä 37.2
-oviksesta 2pv pieni tuhruvuoto
-naaman iho hyvässä kunnossa
jaa-a ollako vai eikö olla, uuh, luulen mutta epäilen
Hoh hoijaa zzzzz...väsymys on valtaisa (olisipa raskausoire)
Olotila ei niin kovin ole muuttunut ,välillä vähän alavatsaa nipistelee ja aamulla vatsan ollessa tyhjä yököttää (pms:sää minulla)
Kp23/33-34 ja pp5 ,eli aikaa on testaukseen...grrr!
Tuosta Pregnylin vaikutuksesta minäkin kyselin kun sitä piti minullakin käyttää ,no ei kuitenkaan käytetty ,mutta siis sehän sisältää hcg:tä ja voi antaa väärän positiivisen ,siksi sain neuvon testata vasta pari päivää myöhemmin mikäli vuoto jää tulematta.
Väsynyt minäkin - mutta valvomisesta.
En ole ennen aloittanut piinapinoa ja mullahan virallinen testipäivä on viikolla 41. Tarkoitin aloituksessa, että noina viikkoina piinansa aloittelevat tervetuloa mukaan :)
Eilen aloitin luget eli töhnärumba alkoi. yök. se on kaikki mitä siihen haluan kommentoida.
Pregnyliin tuli varmaan jo vastaus Enni-Maijalle.
Nyt piinapäivä 3 ja valtakunnassa kaikki hyvin. Vatsan nippailu loppui su illalla, eli nyt maharintamallakin on hiljaista. Viime kierrolla kp 5 ja 6 tuli tuhrua ja kp 8 alkoi sika väsymys+tuntemuksia vatsassa (keltarauhanen). Eli torstaina-perjantaina tulis ekat " oireet" jos menee samalla tavalla kuin viimekierroksella. Mutta toivottavasti ei lopu samalla tavalla :(
Mikäs tässä, plussia odotellessa ;)
t. kurnau kp 16, pp3, jp 4
tarkoitin siis pp5 ja 6, pp8 alkoi oireet.... nyt tämä tyttö menee päikkäreille!
Ennis: se voi se pregnyl näkyä testissä jopa 10 päivää. Itse kerran hätäilin ja testasin haamun joka sitten tais olla pregnylistä. Aina päätän etten testaa liian aikaisin mutta loppukierrosta alkaa sitten kutkuttamaan. Nega on aina ihan hirveä pettymys tietenkin ja kun testaa liian aikaisin niin toivo, että se muuttuisi plussaksi on olemassa ja ahdistaa ym. ym. Olen asettanut itselleni testipäiväksi 8.10. Silloin on kp vissiin 30? En jaksa laskea. Nyt on kp... en tiedä sitäkään mutta olisko joku 18? Raskausoireet on ihan selvät mutta se pregnyl on tähän syypää. Jos nää häviää 10 päivän sisällä niin peli taitaa olla menetetty :( Mulla on aina ollut vahvat oireet nimittäin ( 2 kertaa, toinen siis km) joten uskoisin oireiden tulevan nytkin.
olenko raskaana vai ei, nimittäin jos väsymystä ei tule, niin homma on selvä.
Mitäs muille kuuluu?
kurnau pp 4
täällä ei ihmeitä.
tänään on kp28, ja pp8, ja olikohan se kurnaun lanseeraama jp10.
palelut ja menkkafiilikset ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen.. taisivat olla oviksesta ja pregnylistä, ne.
ainoa mikä voisi olla osviittaa raskauteen, oli tänään se, että en kertakaikkiaan voinut päivällisellä edes kuvitella syöväni lautasellani olevia keitettyjä kasviksia (aivan itse pakkasesta valitsin), ja myöhemmin en kaupassa olisi millään osannut päättää, mitä syödään huomenna koska KAUPASSA ei ollut MITÄÄN hyvää.. just joo, myymälä noin 500m2, että valikoimaa on riittävästi..
toisaalta, tää on nyt 5. raskaus mitä yritetään. eipä yhdessäkään edellisessä raskaudessa oireet alkaneet ennen raskaustesti+. oli sitten keskenmenevä raskaus tai ei.
että luulisin vakaasti, että seuraavaan kiertoon sitten täytyisi alkaa valmistautua ( <-henkisesti) elämäni 1. inssiä varten.. aika ristiriitaisin tuntein..
hmmmm.. jos pregnyl siis näkyy about 10 päivää (se 5000iu), niin minähän voisin testata jo vaikka huomenna eli tänään, kas kellohan on jo yli puolenyön, taikka pe.. pistin pregnylin siis viime viikon tiistaina. onhan se nega tietty pettymys, mutta ihan mieluiten haluaisin heti saada tietää, onko täti tulossa (pitää hankkia kaappiin persteippejä..), vai voinko luottaa, että ensviikollakin voidaan mennä uimahalliin pojan kanssa.. (seliseli, malttamaton, kuten aina).
ai niin! ystävättäreni (asuu tosin 400km päässä) sai eilen tytön! täällä on ajatukset aika lailla siellä, miten ihanaa aikaa heillä onkaan.. =)
en ole nähnyt tätä ystävääni moneen vuoteen, mutta yhteyttä ollaan silti pidetty- pitääkin mennä huomenna potkuhousukauppaan!
mutta nyt, hyvää yötä
-ennis- kp28 pp8 ja jp10
Oli aivan pakko tulla vilkuilemaan, kun huomasin, jotta Kurnau oli piinailunsa aloittanut=) Ja löytyipä muitakin tuttuja pco-plikkoja pinosta=) Täältä taustalta toivottelen teille kaikille plussa onnea bdbdbd
Kurnau: On hyvä enne kun aloitit piinailu pinon!!! Minähän aloitin viime kierron piinapinon ja.....täällä sitä nyt toivotaan hyvällä tarroilla varustettuja tarrasukkia:) Joten peukkuja piinailuusi!=)bdbdbd
H-R
Jaa, nyt löysinkin, että syyskuiset ovat samassa pinossa. Olen kuitenkin sen verran kiireinen, etten ehdi lukemaan koko pinoa ja sitten hyppäämään mukaan. Jotenkin helpompi, jos kaikki olisi suunnilleen samoissa aikataulullisesti.
Jos piiniskavereita ei kuulu, niin pidän " pinoa" pystyssä itsekseen ;)
Pakko jonnekin purkaa oloaan kun kaikkea ei ihan ääneen kehtaa sanoa.
I´ll be back.