Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulkeeko lapsesi toinen nimi suvussa?

Vierailija
13.06.2010 |

Tai onko nimessä muuten jotain "tunnearvoa"?

Meillä näin on ja minulle se oli tärkeää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas on sama kuin itsellänikin.

Vierailija
2/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien toinen nimi suvusta. Ei mikään pakkohomma, mutta kävi nimiin ja tuntui hyvältä tehdä näin. Lapsia emme velvoita tähän "perinteeseen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensimmäinen nimi pojan isopapalta, joka oli miehelleni rakas ja tärkeä esikuva. Itsekin koen tärkeäksi että nimellä on jokin tarina. :)

Vierailija
4/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toisena nimenä oma nimeni. Joka ei tosin ole kutsuma nimeni, mutta oikea etunimeni. Että yhden askeleen on nyt kulkenut suvussa:)

Vierailija
5/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään toinen nimi suvusta. Kolmannelle ei sit enää piisannut kivoja perintönimiä :D

Vierailija
6/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka meidänkin ensimmäisellä pojallamme on. Minusta tuo on hieno tapa ja mielelläni annoin tuon nimen pojalleni. Sen pitää kuitenkin aina lähteä vanhemmista itsestään, sitä en ymmärrä enkä hyväksy että suku yrittää painostaa antamaan lapselle jonkun suvussa kulkevan nimen, olkoon millainen perinne tahansa! Mitä iloa on perintönimestä, jolla ei ole mitään tunnearvoa vaan tuntuu painolastilta ja muistuttaa aina katkerista riidoista?

Vierailija
7/12 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö?

Meillä tämä toinen nimi ainakin 4 sukupolvea. En velvoita lapsiani jatkamaan. Kivahan se olisi, mutta en myöskään loukkaannu jos näin ei käy :).

ap

Vierailija
8/12 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin sanottuna meidän molempien suvuissa. En ollut ajatellut, että nimien pitää kulkea suvussa, mutta kun kävi aikanaan ilmi, että sama nimi (hieman eri variaatioin) on ollut molempien suvuissa useammassa polvessa, halusin ehdottomasti omallekin lapselleni sen. Tottahan pidin nimestä muutenkin. Mitään painostusta ei asiassa suvun suunnalta ollut, kukaan ei osannut arvata, että antaisimme tuon nimen.

Vierailija
9/12 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esikoisella on 3. nimi sama kuin yhdellä tädilläni, kakkosen toinen nimi on sama kuin yhdellä enollani, kolmosen toinen nimi on sama kuin isäni. Eli "kulkee" mukana varmuudella toisessa sukupolvessa, aiemmista en ole varma, en myöskään siitä, miten monessa muussa suvun perheessä samoja nimiä annetaan! Siis juuri 2. tai 3. nimeksi. Olen miettinyt monesti sitä, että jos tytön vielä saisin, olisi kiva sisällyttää nimeen mun äitini nimi, myös tätien nimissä on vielä monta hyvää, samoin uuden mieheni äidin nimi on hyvä jne..:-).

Tietenkään mikään velvoite ei nimen anto voi olla. Nimen pitää vanhemmista tuntua hyvältä. Exän äiti tarjosi meille monesti tytön nimeä, joka kulki heillä suvussa: aina toisena nimenä. Ei tykätty siitä kumpikaan, eikä siksi sitä tyttärellemme annettu;-D.

Vierailija
10/12 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun toinen nimi 'jonne' on aika legenda joissaa piireissä, siks mäki oon viljami jonne spurdåspora nykyään

Vierailija
11/12 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo se on Jonne XD RAID

Vierailija
12/12 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kaikki nimet on suvussa.

Oikeastaan 2. nimi on sama kuin oma 2. nimeni.

1.nimi isäni tädin nimi 3. nimi myös suvussa aiemmin ollut