Facebook - Soveliasta?
Onko soveliasta laittaa omaan statukseen oman kummilapsen asioita?
Kommentit (8)
tms. mutta sen kummilapsijutun pitää olla varsin neutraali ja liittyä jollain tavalla itseenkin.
Kummipoikani Mikko oppi tänään lukemaan ja on vasta 3 vuotias.
tai
Ei ymmärrä miksi lapset kiusaavat toisiaan, nyt kiusaamisesta joutuu kärsimään pieni kummipoikani.
tai
Maija Meikäläinen on huolissaan kummipojan tilasta. Mikko joutui onnettomuuteen tänään :(
Kunhan kirjoittaisi hyvässä hengessä eikä mitään kiusallisia asioita niin minusta olisi ihan ok.
Enkä mitään ikäviä asioita. Sen sijaan "kävin kummipojan kanssa futismatsissa" on ihan ok.
jos mun lasten kummit laittaisi fb-statukseensa mun lapsen asioita (ellei tyyliin 'kummilapsi kylässä', ylpeä kummitäti iloitsee kummilapset ensi askeleista) niin olisin todella vihainen.
Kummipoikani Mikko oppi tänään lukemaan ja on vasta 3 vuotias.
tai
Ei ymmärrä miksi lapset kiusaavat toisiaan, nyt kiusaamisesta joutuu kärsimään pieni kummipoikani.
tai
Maija Meikäläinen on huolissaan kummipojan tilasta. Mikko joutui onnettomuuteen tänään :(Kunhan kirjoittaisi hyvässä hengessä eikä mitään kiusallisia asioita niin minusta olisi ihan ok.
tuo ensimmäinen olisi ok, mutta muut eivät. Eikö esim. kiusaamista voisi pohtia ihan yleisellä tasolla ilman, että kirjoittaa kummilapsesta mitään? Tuo viimeinen on lapsen terveydentilaan liittyvä tieto, mua ainakin sapettais ihan kamalasti, jos mun lapseni kummit laittaisivat lapseni terveydentilatietoja statuspäivityksiinsä, kun en ikipäivänä laittaisi sellaisia itsekään.
Musta on ok kirjoittaa esim., että "x tapasi tänään kummilastaan, olipa mukavaa" -tyylisiä juttuja kummilapsesta, eli sellaisia juttuja, jotka liittyvät myös kirjoittajaan itseensä, eivät ole millään lailla arkaluontoisia ja ovat kirjoitettu positiivisessa hengessä.
Tuolla on todella rohkea haastattelu Johannasta.
KOhdassa haasttelut. Suosittelen.
http://www.muskleforum.com/index.php
riippuu vähän. On ok laittaa esim. "kävi katsomassa kummipojan jalkapalloturnausta" tai "lähtee onnittelemaan kummilasta syntymäpäivänään", mutta ei ole soveliasta laittaa "kummipoikani Mikko sai adhd-diagnoosin" tai "kummipoikani Mikko on pahassa ripulissa".