Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton kaveri, loukkaannuinko turhasta?

Vierailija
13.06.2010 |

Eli siis: kaverini on vela ja itsekin olin sitä vielä viime vuonna, kunnes eräänä kauniina päivänä päätin että nyt olisi tilaa lapselle. Puhuin mieheni ympäri ja meillä on nyt kotona 3kk vanha ihana pieni poika.

Kaverini käy säännöllisesti tapaamassa poikaamme ja on selvästi kiinnostunut vauvasta, kyselee jne. Joten hän ei siis ole mikään lapsivihaaja. Ajattelin ihan hyvää hyvyyttäni pari päivää sitten, että kysyn onko hän muuttanut mieltään lapsiasiassa. Hän sanoi heti että ei, he ovat päättäneet pysyä lapsettomina. Ajattelin tosiaankin ihan hyvää tarkoittaen että kerron hieman millaista vauvan kanssa on, koska kaverinihan ei sitä tiedä. Yritin siten kertoa ettei vauvaa tarvitse pelätä ja että illaista suurta rakkautta sitä voikaan kokea. Kaverini torppasi keskustelun heti alkuunsa, totesi vain ettei häntä tarvitse yrittää käännyttää sillä hän on punninnut asian eikä halua omia lapsia. Yritin vielä siinä sitten puhua siitä, että oma elämäni muuttui kokonaan lapsen saatuani.

Kaverini suuttui selkeästi, lähti melko pian kotiinsa. Olin aluksi surullinen hänen puolestaan mutta nyt alkaa kiukuttaa, sillä hän ei ole edes pyytänyt käytöstään anteeeksi. ELI: loukkaannunko turhaan vai en?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän odottaa anteeksipyyntöä sinulta... Joten katsopa peiliin.

Vierailija
2/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ et ymmärtänyt lauseesta "totesi vain ettei häntä tarvitse yrittää käännyttää sillä hän on punninnut asian eikä halua omia lapsia".

Sinunhan tässä olisi pitänyt pyytää anteeksi!! Miksi ihmeessä piti alkaa jankuttaa asiasta? Sinähän toimit kuin joku uskovainen käännyttäjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vain hyvää hyvyyttäni kertoa hänelle, mitä hän menetttää lapsettomanaa!

Vierailija
4/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin tyrkyttänyt asiaa hänelle, vaikka sanoi ettei ole muuttanut mieltään.

Vierailija
5/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jatkoit vaan. Vedä tästä omat johtopäätökset sitten.

Vierailija
6/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anteeksi ja sano, että kunnioitat hänen päätöstään.

Vierailija
7/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vain hyvää hyvyyttäni kertoa hänelle, mitä hän menetttää lapsettomanaa!

Turha kääntää asiaa niin että itse olisit uhri.

Vierailija
8/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä siis anteeksi ystävältäsi.

Vierailija
9/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli päätöksensä tehnyt ja oli sanonutki sulle ettei kaipaa käännyttäjää...ja mitäs sä teit? Jatkoit vaan...

Nii...suuttuitko turhaan?

Vierailija
10/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille on ihan tarpeeksi paineita äidiksi tulemiseen joka suunnasta, ei siinä enää ystävien painostusta tarvita. Jos sä nyt kaikesta hjuolimatta päädyit tähän ratkaisuun, nin ei se tarkoita, että se olisi hänelle missään nimessä hyvä ratkaisu. Nauti omasta onnestasi, mutta muista kunnioittaa ystäväsi ratkaisua.

Vierailija
11/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten minua ehkä loukkaa se, ettei hän edes antanut minulle tilaisuutta kertoa, mitä mieltä asiasta olen.

Vierailija
12/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja mistä asiasta)

Vierailija
13/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ystävä, joka on päättänyt, ettei hanki lapsia ollenkaan. Selvästi myöskin tarkoittaa sitä. En ikimaailmassa loukkaisi häntä tuputtamalla omaa elämäntapaani!

Vierailija
14/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten minua ehkä loukkaa se, ettei hän edes antanut minulle tilaisuutta kertoa, mitä mieltä asiasta olen.

Jos hän kerran on jo päätöksen tehnyt. Ja mä ainakin sain sellaisen kuvan että oot jankannut asiasta.

Vierailija
15/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja mistä asiasta)

Että mielestäni kaverinikin voisi punnita asiaa siltä kannalta, mitä kaikkea hän menettää kun ei ole äiti.

ap

Vierailija
16/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun välit lapsettomiin ystäviin on lapsen syntymän jälkeen viilentyneet. Mulla on tosi huonosti mahdollisuuksia lähteä heidän kanssaan baariin kuten ennen, eikä heillä puolestaan ole kinnostusta tulla vastaan ja tavata niin, että voisin ottaa lapsen mukaan.

Vierailija
17/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet salaa sen, jos he eivät voi saada lapsia tai mies ei voi saada lasta. Ehkä he ovat yrittäneet ja hoidoissakin tietämättäsi käyneet.

Vierailija
18/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateistia. En oikein jaksa ymmärtää, miksi entiset velat yrittävät niin innokkaasti käännyttää toisia veloja. Se, ettei itse ollutkaan varma ratkaisustaan, ei tarkoita sitä, etteikö muut olisi.

Vierailija
19/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro, mitä mieltä nykyään olet.

Ihan samaa mieltä kuin muutkin, sinun pitäisi olla anteeksipyytäjän roolissa.

Vierailija
20/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi päättää jonkun puolesta että hän "menettää" jotain! Ehkä hän voittaa sillä ettei tee lapsia.

Tää taitaa olla vaan jatkoa sille parin päivän takaiselle samanaiheiselle rpovolle...

(ja mistä asiasta)

Että mielestäni kaverinikin voisi punnita asiaa siltä kannalta, mitä kaikkea hän menettää kun ei ole äiti. ap