Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"saattaa löytyä joku tahra tai pieni reikä,

Vierailija
12.06.2010 |

mutta en mainitse erikseen jos vaate muuten ok"

Näinkö myydään huutiksessa vaatepaketteja? Miten vaate voi olla ok jos siinä on tahroja/reikiä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on hyväntekeväisyydestä. Hyvä jos vaatteen lahjoittamisesta saa jonkin vaivanpalkan, sillä vaatteiden silittely, kuvien ottaminen ja ilmoituksen laatiminen, pakkausmateriaalien hankinta, pakkaileminen, ostajien tapaamisissa juokseminen, postitiskeillä jonotus jne. vie kyllä aikaa ja vaivaa.

Myyjä saa vaatteestaan kuitenkin voittoa, joten hänen pitää olla huolellinen myyjänä.

Vierailija
22/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on hyväntekeväisyydestä. Hyvä jos vaatteen lahjoittamisesta saa jonkin vaivanpalkan, sillä vaatteiden silittely, kuvien ottaminen ja ilmoituksen laatiminen, pakkausmateriaalien hankinta, pakkaileminen, ostajien tapaamisissa juokseminen, postitiskeillä jonotus jne. vie kyllä aikaa ja vaivaa.

Myyjä saa vaatteestaan kuitenkin voittoa, joten hänen pitää olla huolellinen myyjänä.

Kyllä jokainen penni, jonka käytetystä vaatteesta saa, on voittoa. Käytännössä vaate 6-12 kk käytössä on joka tapauksessa kuolettanut oman arvonsa, joten voittoa on jokainen myynti verrattuna siihen, että vaatteet veisivät tilaa kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat minulta käytetyn edullisesti. En todellakaan ole sen hinnan perään, mutta sen avulla oikea käyttäjä valikoituu juuri siksi ostajaksi, joka vaatteen haluaa. En kyllä kuvittele saavani mitään voittoa. Jos sitä haluaisin, niin myisin kyllä ihan jotain muuta kuin käytettyjä lastenvaatteita muutamalla sentillä.

Vierailija
24/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat minulta käytetyn edullisesti. En todellakaan ole sen hinnan perään, mutta sen avulla oikea käyttäjä valikoituu juuri siksi ostajaksi, joka vaatteen haluaa. En kyllä kuvittele saavani mitään voittoa. Jos sitä haluaisin, niin myisin kyllä ihan jotain muuta kuin käytettyjä lastenvaatteita muutamalla sentillä.

Vierailija
25/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat sen muutaman sentin? Miksi et anna ilmaiseksi?

Koska juuri kerroin tuossa, että hinta on siksi, jotta vaatteen saa juuri se, joka sitä todella tarvitsee ja haluaa sen. Eikä mene mihinkään jälleenmyyntiin.

Meillä päin ei ole kuin UFFin keräyslaatikko ja sen toiminta on kyllä hieman kyseenalaista. Uffin perustaja asuu hulppeassa linnassa paksujen muurien ympäröimänä poissa julkisuudesta.

terv. mikähän numero mahdoin olla

Vierailija
26/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naristakseen hinnanalennusta! Hinnanalennuksien kiskonta on hyvin hyvin yleistä lähes olemattomista pisteistä tai parin tikin katkeamisista, jopa neppareiden naarmuista ja olempa saanut kerran löysästä vuorikankaastakin hinnanalennuskiskontaviestin kaupan päätteeksi. Ja nuo sanat on nykyään pakko laittaa myyntituotteisiin. Kiittäkää siis noita kiskureita, he ovat tähän pakkotilanteeseen myyjän ajaneet!

On kiva yllättää sitten ostaja positiivisesti, kun odotukset eivät ole korkealla. Ja silloin paukkuu aina hyvät palautteet ostajalta.

Itse siis tulen jatkossa haukkumaan myyntikohteeni edelleen maan rakoon. En jaksa riidellä kaupan päätteeksi olemattomista asioista! Kun kaupat on tehty, niin en halua vatvoa niitä sen jälkeen viikkotolkulla, mulla kun on muutakin tekemistä.

Vierailija
27/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta, siellä on ostajakunta, joka on keksinyt tämän konstin saada vaatteen halvemmalla.

Itse en enää myönnä hinnanalennusta, vaan pyydän palauttamaan tuotteen ja puolet postikuluista maksaa ostaja. Eihän nuo marinat hinnanalennuksesta muuten lopu ikinä. Ja tuolla palautuksella testaan, että onko ostaja tosissaan, että vaate ei todellakaan kelpaa päälle. Silloin hän on toki valmis maksamaan palautuskulut minimoidakseen tappiot vaatteesta, jota ei voi pitää.

Suosittelen muillekin hinnanalennuksista kieltäytymistä erilaisin konstein!

Vierailija
28/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin myyn yksittäiset vaatteet niin, että niissä ei ole tahroja eikä reikiä. Joka ikisen tahran ja reiän mainitsen, jonka huomaan vaikka sitten myisinkin sentin kappalehintaan paketissa (kerään kaikki tuollaiset pikkuvialliset yhteen pakettiin ja oletan saavani koko paketista esim. 20 cnt hinnaksi ja jollekin ihan vaan arkivaatetta käyttöön, kunhan ei menis käyttökelpoiset vaatteet roskikseen).

Myyjän ja ostajan palautteet kertovat yllättävän paljon - niitä kannattaa seurata. Jos myyjällä on valtaisa määrä positiivista palautetta tuommoinen lause saattaa tarkoittaa vaan sitä, jossain bodyssa voi olla pieni reikä alanepparin vieressä tai rasvatahra, jota ei ole jaksanut ottaa pois. Jos taas myyjällä on valtaisa määrä neutraaleja ja negatiivisia palautteita, niin kertoo siitä, että hänen hyvänlaatuisuuden käsitteensä on aivan erilainen kuin sinun ja monen muun. Itsekin olen ostanut hyväkuntoisena tuplahihapaidan, jonka valkoiset hihat olivat täynnä tahroja ja samoin hyväkuntoisena anorakin, jonka hihan suut olivat täynnä pieniä reikiä. Itse myyn tuommoiset paketissa sentin hintaan jollekin mökkivaatteiksi, mutta en todellakaan sano niitä hyväkuntoiseksi.

Vierailija
29/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahrat ymmärrän kotona pidettävissä vaatteissa, reikiä en. Jos vika on todella minimaalinen, vien vaatteen Konttiin, missä voivat arvioida, onko vaate todella myyntikuntoinen. Mutta yleensä minusta myytävän vaatteen tulee olla ehjä ja puhdas.

Vierailija
30/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan niitä! Saa tosi halvalla hyviä, kun parilla pikkupistolla vetää jokin reiän umpeen.

Älkää vaan lopettako niiden myyntiä!

Toki mainita pitää, ettei "huijaa" ostajaa luulemaan vaatetta paremmaksi kuin se on.

Mutta yleensä minusta myytävän vaatteen tulee olla ehjä ja puhdas.

Vierailija
31/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa kohteeseen, myy todella huonokuntoisia vaatteita. Paljon vaatteita paketista pitää heittää roskiin koska ovat käyttökelvottomia.

Piiloutuvat sitten sen lauseen taakse "en ollutkaan uutta myymässä". Käytetty vaate on käytetty vaate mutta käytetyissäkin on eroja- hyväkuntoisia ja täysin lumppuja.

Vierailija
32/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on pienen pieni reikä (tämä tietekin mainitaan ilmoituksessa + kuva reiästä). Myyntiin olen laittanut siksi, että paita on muuten ollut kuin uusi. Itse en osaa reikää korjata, mutta käsityötaitoinen osaa pienen reiän tehdä lähes näkymättömäksi. Hyvin ovat menneet kaupaksi.

Kakkosesta tulee mieleen, että myytköhän huonolaatuista tavaraa (tahroja, reikiä, kulumaa) jos olet saanut noin paljon reklamointeja? Itselläni on yli 200 palautetta, kaikki positiivisiä (kauppoka ehkä lähes 300) ja kukaan ei ole koskaan valittanut jälkikäteen.

Vierailija
33/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäkää kaukaa.

Vierailija
34/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi jo mökkivaatteeksi, meillä tarvitaan navettavaatteiksi, joku voisi käyttää mummolan varavaatevarastona sellaisia.

Joten jos jollain on sen tasoisia käyttökelpoisia vaatteita, niin älkää roskiin heittäkö, vaan myykää pilkkahintaan noilla yllä olevilla ehdotuksilla.

Vierailija
35/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perillä ostaja löytää siitä vuorikankaasta 0.1 mm mittaisen langankiristymän, jonka vuoksi hän näkee siinä reiän ja vaatii hinnanalennusta.

Vierailija
36/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 500 palautteen jälkeen olen aina vaihtanut nimimerkkiä ja aina 100% positiiviselle on jäänyt jokainen nimimerkki ja nimimerkin viimeisimmät palautteet ovat plussaa. Olen jo 5 vuotta kauppaa huutiksessa tehnyt. Alussa ei ollut ihmisillä edes digikameroita kuin harvoilla. Itse skannasin vaatteet, kun lapseni olivat niin pieniäkin että lasten vaatteet mahtuivat skannerin lasille. :) Joten perspektiiviä löytyy, mikä on muuttunut.

Hinnanalennusnarina on tosiaan tullut ilmiöksi noin vuoden tai puolentoista aikana. Ehkäpä ostajakuntaan on tullut henkilöitä, jotka eivät nokkaansa pöytäkirppikselle laittaisi ikinä (siis niin nipot) ja nyt totuttelevat käytetyn vaatteen ostamiseen huutiksessa.

Terv. 2

Vierailija
37/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivistä palautetta. En käsitä mistä siihen olisi postimatkan aikana tullut tahra, "joka ei lähtenyt pesussa pois". Hame oli toki käytetty, mutta ei sentään tahrainen. En olisi myyntiin laittanut, jos ei olisi ollut priimakunnossa. Mietin sitten sitä mikä olisi ollut oikea toimintatapa. Hameen hinta oli 2€. Postikulut 80snt. Tiesin hameen olleen tahraton lähtiessään, joten en lähtenyt palauttamaan rahoja. Sain negan, mutta toisaalta mulla on yli 100 positiivista.

Vierailija
38/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuolla samalla tekstillä, en suinkaan siksi että vaatteissa olisi tahroja ja reikiä, mutta siltä varalta, että joku niitä löytäisi. Tarkistuksistani huolimatta.

Heitän itse roskiin kaiken, joissa on nyppyjä(hienosti sanottuna pesunukkaa), jokaisen haalistuneen vaatteen ja kaikki, joissa on pienikin tahra tai reikä tai repeämä. Huutikseen lähti pakettiin ne uudenveroiset, joissa siis ei ollut yhtään mitään vikaa. Ilmoitus oli vain HANKALIEN huutajien varalta, jos vaikka joku suurennuslasilla jotain löytäisi....

Sain pakettini kaupaksi, tosin melko edulliseen hintaan. Uskon sen olleen iloinen yllätys ostajalle

Vierailija
39/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en mainitse" Eli vaikka tahra tai pieni reikä olisikin niin myyjä ei mainitse siitä. Epäreilua!

-ap

Vierailija
40/41 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin miellän pesunukan sellaiseksi "haituvaksi" tai "nöyhdäksi" jota tulee puuvillavaatteeseen jo yleensä ensimmäisessä pesussa. Nyppyyntyneet vaatteet on taas ihan oma luokkansa! Joskus ihmetyttää nämä myynnissä olevat käytetyt vaatteet, joissa ei ole vähäisintäkään "pesunukkaa"... Silloin ehkä puhutaan ihan eri asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi