Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"saattaa löytyä joku tahra tai pieni reikä,

Vierailija
12.06.2010 |

mutta en mainitse erikseen jos vaate muuten ok"

Näinkö myydään huutiksessa vaatepaketteja? Miten vaate voi olla ok jos siinä on tahroja/reikiä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosin myyny vaatteita joissa reikä (ilmoittanut olen kohteessa)ja ovat menneet pian kaupaksi. En ole viittinyt muuten hyviä vaatteita laittaa roskiin reijän takia. :)

Jotkut kun ostavat näitä vaatteita ja korjaavat.

Pitävät sitten pihalla tms.

Vierailija
2/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään ole ikinä mitään pientä reiänalkua tai millinkokoista tahraa?

Ei ihme että kirppikset pursuu tavaraa, jos ei pienenpientäkään virhettä saa vaatteessa olla.

Pääasia minusta, että arkivaate on pesty ja siisti ja mukava päällä. Kuka huomaa, jos lapsen paidan hihansuussa on vaikka millinkokoinen tahra??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi viallista vaatetta. Enkä käytetystä vaatteesta maksa samaa rahaa, jolla saan uusia alesta.

Mä olen tarkka lapseni vaatteista, ei varmasti kulje missään kuin resupekka, joten reikiä ja tahroja eikä varsinkaan pahaa nukkaa vaatteista löydy. Tuollaiset pikkuvialliset vaatteet pistän hyväntekeväisyyteen, täysin lumput roskiin.

Eikös tuon kierrätyksen ideana vähän olis se, että hyväkuntoinen vaate kiertää halvalla seuraavalle?

Ei mun mielestä pihavaatekaan saa olla valmiiksi viallinen! Mutta siis en mä nyt mistään pienestä tahrasta tai jopa reiästä vaatteen sisäpuolella vauhkoa, jos se ei tosiaan näy ulospäin tai häiritse muuten käyttöä.

Tasan yhden kerran olen myyjään ottanut yhteyttä tahrojen takia, kun piti olla tahraton (en mä muita kuin näin kuvattuja huudaaan) ja tahroja oli sitten helposti havaittavissa useampi. Asiallisesti hoitui tämä asia myyjän kanssa. Katson kyllä tarkkaan saapuvat vaatteet, mutta en mä edes joka kerran jaksa lähteä taistelemaan jostain pienestä viasta, vaikka sitä ei pitäisi löytyä.

Pari kertaa olen ollut pettynyt: kerran housuissa oli niin hirveää nyppyä, ei siis todellakaan tavallista pesunukkaa, että suoraan roskiin meni vaate. Silloin en ollut paljon vielä tilannut, niin en tajunnut ruveta hyvitystä pyytämään. Ja toisen kerran oli kanssa tahra valkoisessa paidassa, mutten jaksanut valittaa, kun myyjä oli pistänyt toisenlaisen, viattoman paidan mukaan. Harmitti silti, kun se haluamani vaate ei ollutkaan viaton.

Vierailija
4/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 500 palautteen jälkeen olen aina vaihtanut nimimerkkiä ja aina 100% positiiviselle on jäänyt jokainen nimimerkki ja nimimerkin viimeisimmät palautteet ovat plussaa. Olen jo 5 vuotta kauppaa huutiksessa tehnyt. Alussa ei ollut ihmisillä edes digikameroita kuin harvoilla. Itse skannasin vaatteet, kun lapseni olivat niin pieniäkin että lasten vaatteet mahtuivat skannerin lasille. :) Joten perspektiiviä löytyy, mikä on muuttunut.

Hinnanalennusnarina on tosiaan tullut ilmiöksi noin vuoden tai puolentoista aikana. Ehkäpä ostajakuntaan on tullut henkilöitä, jotka eivät nokkaansa pöytäkirppikselle laittaisi ikinä (siis niin nipot) ja nyt totuttelevat käytetyn vaatteen ostamiseen huutiksessa.

Terv. 2

miksi ihmeessä vaihdat nimimerkkiä aina 500 palautteen jälkeen?:O

Vierailija
5/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsesi edes leikkiä vapaasti, askarrella, piirtää, maalata, muovailla jne?

Vai kääritkö hänet kelmuun, ettei mitään pientäkään sotkua tule?

pesukone pyörii tauotta ja shoppailet uutta koko ajan =DD

Vierailija
6/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsesi edes leikkiä vapaasti, askarrella, piirtää, maalata, muovailla jne?

Vai kääritkö hänet kelmuun, ettei mitään pientäkään sotkua tule?

pesukone pyörii tauotta ja shoppailet uutta koko ajan =DD

Yksi lapsi joo ja vasta 8kk, mutta totta kai saa vapaasti leikkiä ja sotkea! Ja vauvaltahan tuo luonnistuu. Mutta jos syödessä tulee tahroja vaatteiden suojauksesta huolimatta, niin totta kai vaihdan heti vaatteet ja huuhtaisen/pistän likoomaan, ettei tahraa jää. Ja ulkona saa olla nurmikolla konttaamassa, jopa hiekkalaatikolla oli, mutta ei ehkä heti uudestaan, kun vain söi hiekkaa. Sitten isompana.

Todella liikkuvainen ja vilkas lapsi, joka on kontannut jo 2kk, en todellakaan rajoita liikkumista, leikkimistä, enkä edes sotkemista.

Ja totta kai vaatteita on sen verran, ettei ihan joka päivä tarvitse pyykkiä pestä; melkein kuitenkin, koska meillä on niin pieni kone omiakin vaatteita pitää pestä. Siksi etsin myös kirpparilta/huuto.netistä hyväkuntoisia käytettyjä, jotta vaatteet eivät loppuisi kesken ja sitä paitsi saattaa löytyä tosi kivoja, joita ei sillä hetkellä kaupasta saa. Mutta en mä käytetystä vaatteesta ala paljoa maksamaan. Huuto.net-hinnat ovat kyllä pääasiassa aika törkeitä verrattuna vaikka kirppareihin, joissa pääsee kuitenkin itse tarkistamaan vaatteet heti.

Vierailija
7/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos joku päivä huomaat olevasi 4 vilkkaan lapsen äiti.

Et ehkä edes välitä pikkutahrasta paidassa tai reiästä housunpolvessa.Maailmassa onkin paljon tärkeämpääkin asiaa.

Huomaat että lapset on eläviä olentoja, touhuavat ja aina menossa, puhtailla vaatteilla tai vähemmän puhtailla.

Vierailija
8/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua, että nämä pieneksi jääneet lasten vaatteet jää nurkkiin varastoitumaan. Ei ole säilytystilaa. Halvalla menee ja siksi kauppa käy ja nopeasti saan 500 pistettä kasaan tyytyväisiltä ostajilta.

Mutta sitten yhtäkkiä kauppa hyytyy. En ole keksinyt siihen muuta selitystä kuin että jospa isopalautteisia luullaan trokareiksi. Ja sitä en tosiaankaan ole, näissä omien lasten vaatteissa on riittävästi myytävää, koska itse olen taasen kova vaatehamsteri. :)

Terv. 2

Vierailija
9/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä siinä vaiheessa ne isommat osaavat jo itse vaihtaa puhdasta päälleen? Kun en todellakaan ole suunnittelemassa lapsia millään vuoden ikäeroilla, kun raskausaika oli tän ekan kanssakin niin rankka, että en hänen tulisi olla jo vähän omatoimisempi. Epäilen, etten raskaana ollessani olisi paras mahdollinen äiti aivan pienelle. Eli katsotaan niitä sisaruksia sitten myöhemmin.

Mutta siis: voihan ne lapset nyt opettaa vähän katsomaan itsekin! Ei meidänkään äiti antanut meidän kulkea likaisissa tai rikkinäisissä vaatteissa. Antoi kyllä jostain syystä kulkea niissä kamalissa college-puvuissa, mutta se nyt taisi olla 80-90-luvuilla ihan normaalia, valitettavasti.

Minä puen lapseni kauniisti ja siististi, miksi antaisi lapsen olla kuin mikäkin kerjäläinen, kun ei itsekään pukeudu niin?

Ja muuten: oltiin vauvojen värikylvyssä ja siellä tuli sotkua väkisin. Käytin siellä tytöllä äitiyspakkauksen niitä rumempia vaatteita (en siis kuitenkaan sitä järkkyä college-pukua, äp 2009) tai siis poikamaisia, joita ei muuten tullut käytettyä. Kyllä aina saa joltain kasan käytettyjä vaatteita, niin siellä on sellaisiakin, joista ei tykkää, niin niitä voi surutta käyttää tuollaisiin tarkoituksiin ja sen jälkeen heittää pois.

En todellakaan ala maksaa jostain rumasta tai viallisesta vaatteesta.

Enkä muuten ymmärrä, mikseivät vanhemmat yhtään välitä lapsensa vaatetuksesta! Ja hyvää huolta pitämällä ei niitä tahroja kovin moneen vaatteeseen jää. Eikä tarvitse esim. kuivausrummussa pilata vaatteita. Ryppyyntyvät voi silittää. Ei voi olla niin vaikeaa!

Vierailija
10/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi lapset opettaa katsomaan, ettei ihan siivottomana kuljeta ja pyykkejä pestään jne.

Mutta tuskin huomaat kanssaihmisten vaatteista millin-kahden tahraa tai muuta mitätöntä vikaa.

Ei se ihmisestä kerjäläisennäköistä tee, jos ei koko ajan ole uudenveroista ja silitettyä päällä.

Tosi ekologista onkin heittää vaatteet käytön jälkeen roskiin =D

No, onneks me voidaan jokainen tehdä tavallamme.

Vierailija
11/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekeräykseen Viron orpokotiin, tms. Siellä varmaan kelpaa pienellä tahrallakin varustettu, jos vaihtoehtona on ei mitään. Mutta en minä niistä mitään rahaa ala keltään nyhtämään, ahneutta sellainen!

Siis 18 edelleen. No, ensinnäkin nyt pienenä lapsi kulkee lähinnä vain minun kanssani ja totta kai hoitolaukussa on vaihtovaatteet. Isompana sitten varmaan osaa olla niin paljon sotkematta? Ja vaikkapa sitten, kun menee päiväkotiin, niin siellähän on ihan normaalia, että lapsella on vaihtovaatteet. Ja kai nyt sitten kouluikäinen osaa jo itse huolehtia vaatteistaan? Totta kai joskus sattuu aikuisellekin tilanne, että tulee joku tahra, eikä sitä välittömästi pääse vaihtamaan, en mä nyt sillä. Mutta kyllä se lapsi on hyvä opettaa käyttämään järkeään!

Vierailija
12/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää myönnä hinnanalennusta, vaan pyydän palauttamaan tuotteen ja puolet postikuluista maksaa ostaja. Eihän nuo marinat hinnanalennuksesta muuten lopu ikinä. Ja tuolla palautuksella testaan, että onko ostaja tosissaan, että vaate ei todellakaan kelpaa päälle. Silloin hän on toki valmis maksamaan palautuskulut minimoidakseen tappiot vaatteesta, jota ei voi pitää.

Suosittelen muillekin hinnanalennuksista kieltäytymistä erilaisin konstein!

Vierailija
13/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siihen päde mitkään kuluttajasuojalait ja sen palautusoikeudet.

Kyllähän myyjän pitää maksaa postikulut kokonaan, jos tuotteessa on vikaa.

Vierailija
14/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipot suurennuslasilla vaatteet syynäävät ostajat huutiskohteissa

a) merkitään varmuuden vuoksi, että vaatteissa saattaa olla tahroja tai reikiä, joita ei kohteessa ole mainittuna

b) ei myönnetä hinnanalennusta, vaan pyydetään palauttamaan postikulut puoliksi laittaen

sitten olen nähnyt sellaisen tekstin joillakin myyjillä, jossa lukee

c) Myyn käytettyjä, nipot älkööt vaivautuko huutamaan kohteitani. Osta kaupasta, jos haluat uutta.

Olisiko muita keinoja? Ja mikä mahtaisi olla paras voitokkaan myynnin jatkumisen kannalta?

Vierailija
15/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapselle ole reikäisiä tai tahraisia vaatteita koskaan. Itse käytän sellaisia vaatteita ainoastaan koiran kanssa treeneissä (vaatteet tuhoutuvat, kun koira repii jne).

Itse ostan huuto.netistä laadukkaita ja hyväkuntoisia - käytettyjä tai uusia vaatteita.

Kerran oli legginiseissä haaroissa reikä (ei siis pelkkä sauma). Olisi tyytynyt hinnanalennukseen, mutta myyjä halusi palauttaa koko summan, koska ei myy/käytä reikäisiä vaatteita.

Toisella kertaa tunikassa oli reikä. Myyjä oli tämän huomannut ennen postittamista ja laittoi mukaan 1 euron hyvityksenä. Halusin palauttaa koko setin (sisälsi myös legginsit, jotka "kaupan päälle" mukana), mutta myyjän mielestä minun olisi pitänyt maksaa postikulut. Summa ei ollut iso, mutta kieltäydyin, koska silloinhan olisin maksanut tyhjästä muutamia euroja. Lopulta myyjä palautti koko hinnan, mutta laittoi aika kitkerää viestiä sähköpostitse. Reikä oli tunikan edessä ja setti lensi vaatekeräykseen (legginsit värjäytyneet + nyppyiset).

Kannattaa ostajien ottaa Maksuturva käyttöön, jolloin myyjä saa rahat vasta sitten, kun tuote on todettu kunnolliseksi.

Myyjä tosiaankin vastaa palautuskuluista kokonaan, mikäli tuote ei vastaa kuvausta!

Vierailija
16/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua, että nämä pieneksi jääneet lasten vaatteet jää nurkkiin varastoitumaan. Ei ole säilytystilaa. Halvalla menee ja siksi kauppa käy ja nopeasti saan 500 pistettä kasaan tyytyväisiltä ostajilta.

Mutta sitten yhtäkkiä kauppa hyytyy. En ole keksinyt siihen muuta selitystä kuin että jospa isopalautteisia luullaan trokareiksi. Ja sitä en tosiaankaan ole, näissä omien lasten vaatteissa on riittävästi myytävää, koska itse olen taasen kova vaatehamsteri. :)

Terv. 2

Itselläni on pitkästi yli 5000 positiivista palautetta ja kyllä vaatteet käyvät kaupaksi edelleen!:) Minulla on paljon ns. vakiostajia ja mielestäni olisi sulaa hulluutta vaihdella nimimerkkiään koko ajan, mutta jokainen tyylillään...

t. ei se asiaa ensin kysellyt, mutta muuten tuota nimimerkkien vaihtoa ihmetellyt

Vierailija
17/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänen mielestään ostaja on väärässä ja epäilee tämän huijaavan hinnanalennusta (huijareitakin on, kiittäkää siis heitä tästä luottamuspulasta). Kyllä silloin vain palautus on järkevä ja onnistuu vain postikulut puolittamalla. Samalla tulee oikeasti testattua, onko ostaja tosissaan.

Ja järkevää olisi, jos myyjä vaatteen saatuaan takaisin toteaakin ostajan olleen oikeassa, niin sitten maksaa ehkä kokonaan postikulut, jos on mukava myyjä.

Myyjä tosiaankin vastaa palautuskuluista kokonaan, mikäli tuote ei vastaa kuvausta!

Vierailija
18/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hänkään voi varmaksi tietää, onko myyjä jättänyt jotain kertomatta.

Myyjä saa vaatteestaan kuitenkin voittoa, joten hänen pitää olla huolellinen myyjänä. Riskiä ei siirtää ostajalla - tällaisilta en ainakaan itse osta mitään. Jos ei jaksa olla tarkka ja syynätä myytäviä vaatteita, kannattaa ne myydä viallisina tai laittaa vaatekeräykseen.

Ja hänen mielestään ostaja on väärässä ja epäilee tämän huijaavan hinnanalennusta (huijareitakin on, kiittäkää siis heitä tästä luottamuspulasta). Kyllä silloin vain palautus on järkevä ja onnistuu vain postikulut puolittamalla. Samalla tulee oikeasti testattua, onko ostaja tosissaan.

Ja järkevää olisi, jos myyjä vaatteen saatuaan takaisin toteaakin ostajan olleen oikeassa, niin sitten maksaa ehkä kokonaan postikulut, jos on mukava myyjä.

Vierailija
19/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavat kyllä mukana.

Tosin muutama vakioasiakas alkaa käydä turhan päällekäyväksi joskus. Nämä alkavat vaatia erityispalveluja, kuten ohikauppaa tai ilmoitusta etukäteen, mitä tulossa myyntiin, jotta voi ostaa halvemmalla muiden ohi parhaat päältä. Siitä tulee hyväksikäytetyn olo, enkä pidä siitä. Olen aikas kiltti ihminen ja en osaa olla kovapintainen myyjä, enkä raaski pyytää kovia hintoja esim. tingata ostajan tarjousta ylemmäksi, en varmaan oikein osaa myydä. Sitten harmittelen, kun menee ehkä liian halvalla jotain josta itse maksoin paljon tai mulle ei jää mitään houkuttelevaa kohdetta myyntilistoille, jolla saisin kävijät katsomaan muitakin kohteitani.

Tällainen päällekäypä vakiostajatapaus ei saa vaihdostani tietoa minulta, mutta kyllä varmaan pian löytää minut uudestaan. Ehkä osin pakenen myös heitä nimimerkkien vaihdolla. Ainakin siitä vaihdosta on tämäkin lisähyöty.

Hyvä kun sulla kauppa käy noilla palautteilla. Hyvää kauppaa jatkossakin toivotellen!

t. 2

Terv. 2

Itselläni on pitkästi yli 5000 positiivista palautetta ja kyllä vaatteet käyvät kaupaksi edelleen!:) Minulla on paljon ns. vakiostajia ja mielestäni olisi sulaa hulluutta vaihdella nimimerkkiään koko ajan, mutta jokainen tyylillään...

t. ei se asiaa ensin kysellyt, mutta muuten tuota nimimerkkien vaihtoa ihmetellyt

Vierailija
20/41 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millitahroilla varustetut vaatteet kelpaavat ihan hyvin tavallisella kirpparilla... Ikävä kyllä useimmilla itsepalvelukirppiksillä pöytävuokrat on nousseet pilviin, eikä oikein maksa vaivaa hinnoitella ja laputtaa joka ikistä vaatetta sinnekään, kun suurin osa myyntitulosta menee sit kirppiksen pitäjälle... Melkein se ja sama heittää menemään hyvätkin vaatteet tai hinata johonkin uffille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan