Tämän sadepäivän ohjeöma päätetty :-)
Ensinnäkin lapsetkin nukkuivat aamulla norm pidempään eli melkein 07 saakka, minä ja mies nukuimme vielä 1h verran sen jälk ja mukelot (8½v ja 7v) leikkivät legoilla joita rakastavat.
Sitten söimme herkkuaamupalan pitkän kaavan mukaan ja katsoivat jalkapallon MM-kisoja, pelasimme Monopolya ym yhdessä oloa.
Lounaan jälk hetkeksi lepoasentoon (muksut haluavat monesti vkonloppuisin levätä keskellä päivää 1h verran ja sehän sopii meille ;)) ja sitten mies menee lasten kanssa uimahalliin ja vievät minut samalla leffaan, ostan jotain mässyä ja nautin Sinkkuelämää 2-elokuvasta:))
Sitten kotiin, ruoanlaittoa ja lämmitämme saunan, klo20 muksut onkin jo valmiita yöunille ja vietämme miehen kanssa iltaa.
Mites muiden la-päivä?
Kommentit (19)
Aamupalat ja lastenohjelmia. Lapset lähtivät tunti sitten ulos kavereiden kanssa. Ja tulevat viimeistään lounaaksi sisälle. Sitten onkin luvassa sitä sadetta, joten luulenpa että kaverit tulevat meille sisälle.
Viideltä passitan kaikki kotiin ja sitten syömme, saunomme ja katsomme Avaraa Luontoa. Ehkä pelaammekin jotain. Kasilta meilläkin mennään sänkyyn.
esim rapsakkakuorista porkkanaleipää, paistoin pekonia ja jokaiselle 8min muna, lämpimiä croisanteja mansikkasurvoksella, tuoremehua, kahvia ja lapset tykkäävät vkonloppuaamuisin juoda isot mukilliset kaakaota aamupalalla.
Melonia lohkoin myös lautasille+tietty lisukkeet leivälle.
Ap
Aamupalan jälkeen käytiin lenkillä, sadetakit päälle. :) Puutarhassa tehtiin kierros ja otettiin muutama raparperin varsi, jotka lapset pienivät kattilaan. Nyt sämpylätaikina on kohoamassa ja raparperikiisseli keitetty. Iltapäivästä tulee isovanhemmat ja grillaamme yhdessä. Ulkosauna lämpenemään ja tuoreet vastat ja pulahdus järveen... Illalla lasten nukahdettua istumme terassilla kynttilän valossa ja kuuntelemme sateen ropinaa..(hyttyssavut ehdottomat). Mukavaa lauantaita kaikille!
Näissä työkiireissäni kaipaisin juuri tuollaista meininkiä ja lepoa. Ehkä sitten jonain päivänä...
Selvennykseksi vielä, että minulla ei ole lapsia. Työntekoni ei siis ole pois mistään yhteisestä ajasta :)
Ihanaa päivää teille!
uimahalliin ja illalla viä saunaan kotona?
kaverinsa luo, joten nautimme täysin palkein hiljaisuudest ja rauhasta. Iltapäivällä ajattelin siivota kämpan ja viedä koirat pitkälle lenkille. Illalla saunaan ukon kanssa ja monta olutta, ehkä vähän viiniäin. Ja jalkapalloa. Nukkumaan joskus puolenyön kieppeillä.
Olen lukenut hesaria ja juonnut tässä kahvia sekä surffaillut netissä.
Lähden kohta Ikeaan shoppailemaan ja iltapäivällä juoksemaan. Lapset ja iskä katsovat varmaan fudista ja pelaavat fudista (huoh).
Illemmällä mennään lasten kanssa kylään. Nukkumaan varmaan klo 21 jälkeen.
Mies katsoo fudista ja mä jotain hömppää tai luen kirjaa sängyssä. Tälläistä meillä :D
Aamulla 7 heräsin niskajumiin ja niskasärkyyn. Söin aamupalan ja sillä aikaa muut heräsivät. Lapselle aamupalaa...
Sitten suuihkuun ja hengailua, tylsäää. Mies ja lapsi lähtivät juuri ulos kun ei satanut, nyt sataa kaatamalla. Itse en suostunut lähtemään tuonne kökköilmaan kun ei ole siellä mitään tekemistä. Inhoan ulkoilua.
Kohta ne varmaan tulee sisälle ja saan ruveta laittamaan niiden vaatteita kuivumaan.
Sit mangutaan lounasta. Sit varmaan saa taas vaan hengailla ja tylsistyä vielä enemmän.
Inhoan sadetta varsinkin kesäisin... Ei ole mitään tekemistä. Tekis mieli vetää peiton korville ja nukkua kaiket päivät.
Heräsin kahdeksan maissa siihen, kun mies kuunteli jotakin kovaäänistä läppäriltä. Luin lehden kannesta kanteen syöden samalla aamupalaa (Stockmannin hedelmäistä aamiaisleipää, Floraa, kalkkunaa, tomaattia). Sitten päätin jatkaa kuohuvalla juomalla, jota oli eilisestä jäänyt jääkaappiin. Datailin vähäsen. Mies kävi sillä aikaa kiillottelemassa harrasteautoaan (huvittavaa mutta totta).
Ennen kymmentä lähdin torille, josta ostin uusia perunoita, sipulia, tilliä, salaatteja, kurkkua ja ruusuja. Lähikaupasta iltapäivälehti ja kermaviiliä. Mies lähti samoihin aikoihin töihin.
Loppupäivän ohjelmassa ainakin kirjojen lukemista (lainasin eilen kirjastosta yhteensä seitsemän romaania ja dekkaria), ruokailu kun mies palaa töistä iltapäivällä, lisää lukemista ja datailua sekä viikoittainen kirjanpito ja päivittäinen jooga. Todennäköisesti myös piipahdus anopin luona.
Nuoremme muutti hiljattain pois kotoa :) Muistelen haikeana aikaa, jolloin viikonloput olivat täysin toisenlaisia. Kivaa on tämäkin, mutta "omaa aikaa" on ehkä liikaakin.
minä valmistaudun bileisiin. En ole ollut "ulkona" niiiin pitkään aikaan.
Illalla tulevat hakemaan mut ja normilauantain viettoon: saunaa ja hyvää ruokaa.
Mielestäni mukavien asioiden ei tarvitse olla noin fiinejä. Toki makunsa kullakin..
kaverinsa luo, joten nautimme täysin palkein hiljaisuudest ja rauhasta. Iltapäivällä ajattelin siivota kämpan ja viedä koirat pitkälle lenkille. Illalla saunaan ukon kanssa ja monta olutta, ehkä vähän viiniäin. Ja jalkapalloa. Nukkumaan joskus puolenyön kieppeillä.
mutta on muuttanut ikävästi rytmiään niin, että heräsi klo 3 syömään ja uudestaan klo 7, kun aiemmin nukkui putkeen kahdeksaan asti. Isompi ja mies nousivat klo 11. Kohta lähtevät uimahalliin ja minä ja vauva menemme shoppailemaan. Illalla olen luvannut viedä isomman pyöräilemään, jos ei sada. Mutta se ei varmaan tänään toteudu...Varmaan sitten vaan kotona oleskelua. Ruoaksi on kaalikeittoa!
Suunniteltiin vähän kesälomareissua, muksu kävi pihalla hetken. Nyt tuolla kiehuu soppa, mies käväs kaupassa ja TEKEMÄSSÄ LOTON!!! (muistakaahan se!). Syödään, lähdetään kaverin muksun synttäreille. Kun tullaan kotiin, leivon sämpylöitä ja illaks pizzaa. Saunaan ja sitten varmaan futista:)
puoli 8. Minä jäin vielä nukkumaan ja mies oli antanut tällä välin lapsille aamupalaa.
Heräsin ysin aikaan ja mies lähti kauppaan.
Sitten syötiin tortilloja ja mies läksi 11 aikaan harrastamansa lajin kisoihin.
Puolenpäivän aikaan meille tuli kaverini kaksi lasta hoitoon, lapset ovat leikkieet ja käytiinpä ulkonakinpulentunnin verran.
Mies tulee jossain vaiheessa käymään syömässä (laitan ruuan sitä ennen) ja lähtee sitten seuransa saunailtaan.
Hoitolapset lähtevät meiltä viiden aikaan.
Siskoni tulee meille lapsenvahdiksi ja itse lähden kaverini luokse tyttöjen iltaan.
Jossain vaiheessa sitten baariin ja sitten joskus yöllä miehen kanssa samalla taksilla kotiin.
Heräsin lasten kanssa n. puol kasi, eivät oo vielä päässeet myöhäseen kesärytmiin.. Mies lähti kuudelta aamulla peliin Joensuuhun. Lapset leikkivät omiaan ja laitoin takan päälle. Maalämpöpumppu odottaa ilmaamista ja lattiat tänään kylmät.. Aamupalan ja leikkien jälkeen kyseltiin kyläilijöitä meille, mutta KAIKKI olivat jossain. Lähdettiin kirjastoon (ovatko ne kaikki kiinni lauantaisin??), kauppaan, postiin ja leffavuokraamoon. Ihan autolla mentiin. Nyt sitten sitä leffojen katsomista lapsilla, syötiin ja leikkivät ja syövät jälkkäreitä. Harkitsen uimahallia, mutta en ole vielä maininnut lapsille mitään. Lapset nukkumaan n. 21 mennessä ja mä odottelen miestä kotiin varmaan myöhään yöhön.
Syötiin ja katsottiin vähän aikaa telkkaria samalla.
Lapset 7v ja 9v pelasivat netissä aamupäivän. Minä tein kotitöitä, jotka kerääntyy aina näin lauantaille.
Syötiin lounas ja sen jälkeen lapset on leikkineet huoneessaan.
Itse olen mm. juorunnut puhelimessa ja suunnitellut huomista päivää.
Ei siis mitään hauskaa yhdessä oloa.
Toistaalta tuosta voisi ottaa vinkin ja pelata vielä tänä iltana lasten kanssa monopolia.
Mitäköhän sieltä tulee telkkarista, sitäkin voisi tuijottaa.
mitä tämä teidän herkkuaamupala pitkän kaavan mukaan tarkoittaa?