Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LTO:n palkka 2189e/kk! Aivan järkyttävää.

Vierailija
11.06.2010 |

Tieson toki, että lastentarhaopettajat ovat alipalkattuja, mutta en tajunnut palkan olevan todella noin pieni!

Ja tuohon ei ole edes mahdollista saada mitään lisiä, kuten hoitajilla ja kaupanmyyjillä.

Onko tiestä reilua?

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen vuorotyötä, kyllä saan lisät.. LTO

Vierailija
2/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni myös lto:n (eli kasvatustieteen kandidaatin paperit), alempi korkeakoulututkinto.

En tehnyt päivääkään niitä töitä, koska palkka aivan naurettavan pieni. Tosin ei minulla nykyäänkään ole kuin reilut 3000 e, mutta sentään enemmän kuin tuo.

Palkka on liian vähän koulutukseen nähden, joka on huomattavasti esim. sairaanhoitajan koulutusta vaativampi yliopistotutkinto.

vaikka minulla on lto:n ja varhaiskasvatuksenmaisterin paperit. Palkka on ihan naurettava ammatin työmäärään ja vastuuseen suhteutettuna.

Enkä ole muuten ainut lajiani. Sanoisin, että melko suuri osa lastentarhanopettajiksi valmistuvista päätyy töihin aivan muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-tutkinto vastaa hyvinkin alempaa korkakoulututkintoa.

Vierailija
4/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempi amk ja kanditaso ja puolestaan ylempi AMK ja maisteritaso rinnastetaan koulutuspoliittisesti samanarvioisiksi, mutta jos perehdyt hieman opetussuunnitelmien sisältöön niin huomaat laatueron.

Yliopistokoulutus on tieteellisempi ja vaativampi.

Lastentarhanopettajat opiskelelevat yliopistossa, sairaanhoitajat AMK:ssa. Ja silti sairaanhoitajat saavat keskimäärin parempaa palkkaa.

Ei mene kyllä ihan koulutuksen vaativuuden mukaan tuo palkkaus. Mutta meneekö se paljon millään naisvaltaisilla aloilla?

Itsepähän tähän suostumme, niinkuin vanhempi teollisuudessa oleva mies minulle sanoi nauraen.

AMK-tutkinto vastaa hyvinkin alempaa korkakoulututkintoa.

Vierailija
5/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun joku täällä mainitsi ettei LTO:n työnkuva kehity haastavammaksi vuosien myötä, niin olen siitä kyllä eri mieltä. Monissa paikoissa nykyään koko ajan lisääntyvä monikulttuurisuus tuo todellakin jatkuvasti lisähaastetta työhön. Sekä myös kasvavat ryhmäkoot ovat myös yksi haaste tässä työssä, kun päiväkoteja suljetaan ja ryhmiä yhdistetään säästösyistä. Mielestäni palkka pitäisi ehdottomasti nousta samaa tahtia kun työ muuttuu vaativammaksi (samat haasteet ovat opettajillakin). Itselläni on LTO pätevyys, mutta en tosiaan enää niitä töitä tee.

Vierailija
6/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pihalla juoruamisesta pitäisi saada suurempaa palkkaa niin...

jääkööt sanomatta.

Vierailija
7/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKL:ssa että sairaanhoitajaksi ammattikorkeakoulussa.

Väitän, että sairaanhoitajaopinnot olivat kyllä vaativammat kuin lastentarhanopettajan opinnot. Lisäksi koen nykyisen työni akuuttisairaanhoidossa suppealla erikoisalalla huomattavan paljon vaativampana ja vastuullisempana kuin päiväkotityön. Nykyisessöä toimessani olen kirjaimellisesti vastuussa ihmishengistä ja työni vaatii rautaista erikoisosaamista sekä itsenäistä ja nopeaa päätöksentekoa.

Palkka on kehno molemmilla aloilla, tosin hoitajana saan vuorotyölisät, mutta olen tosiaan työssä useimmat joulut ja juhannukset. Vuorotyölisineen ansaitsen n.2500 euroa kuussa.

Tietysti olsin voinut opiskella johonkin rahakkaampaan hommaan, mutta koen tekeväni mielekästä ja arvokasta työtä eikä raha ole avainkysymys. Lääketieteenopintoihin lahjakkuuteni ei valitettavasti riitä:)

Vierailija
8/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja (mulla Helsingin kaupunki) maksaa esimieheni määrittelemän ja anoman henk.kohtaisen lisän. Mulla palkka on 2690€/kk. T. Lto

PS. ja saan tuon päälle vielä varajohtaja korvausta n. 90€ /kk.

Vierailija
9/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavat suoranaisesti ihmishengistä, niinkuin joku ylläoleva kirjoitti! Tämä pitäisi näkyä palkassa, mutta eihän päättäjiä kiinnosta, ehkä vasta sitten kun itse sairastuvat ja tajuavat hoitajien arvon!

Vierailija
10/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodin johtaja ja minulla on lisäksi ryhmävastuu. Palkkaa saan kaikkien lisien jälkeen (olen 37-vuotias ja saan jo kaikki kunnallisen puolen kokemuslisät)n. 2500 €/kk. Tarviskohan muuttaa Helsinkiin...

Työnantaja (mulla Helsingin kaupunki) maksaa esimieheni määrittelemän ja anoman henk.kohtaisen lisän. Mulla palkka on 2690€/kk. T. Lto PS. ja saan tuon päälle vielä varajohtaja korvausta n. 90€ /kk.

Vierailija
11/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisterin tutkinto ja 1 v auskultointia enemmän heillä opintoja

mutta tuplapalkka

Vierailija
12/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lto:n homma on ainoastaan lasten leikittämistä sekä pihalla juoruamista niin tervetuloa tutustumaan alaan, voit yllättyä hieman ;) Kun olin lto hommissa niin lapsia meidän ryhmässä oli 26 ja kansalaisuuksia aika montaa eri, sekä löytyi myös erityislapsia, joille oli kuitenkin lähes mahdottomuus saada omaa avustajaa. Jo pelkän piirileikin vetäminen moiselle porukalle on aikamoinen suoritus :)

Toivon, että jonain päivänä päiväkotien työntekijät menisivät lakkoon niin ehkä osattaisiin arvostaa myös tuota työtä enemmän vaikkei kyse ihmishengistä olisikaan. Kyllä menisi Suomi aika pian sekaisin jos päiväkodit lakkoilisivat, sitä päivää odotellessa.

Vierailija
13/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavat suoranaisesti ihmishengistä, niinkuin joku ylläoleva kirjoitti! Tämä pitäisi näkyä palkassa, mutta eihän päättäjiä kiinnosta, ehkä vasta sitten kun itse sairastuvat ja tajuavat hoitajien arvon!

se kuitenkaan sairaanhoitaja ole, joka loppuviimeksi vastaa ihmishengistä, vaan lääkäri? Ei kai sh:t tee diagnoosia ja päätä hoitoa ja sen tehoa?

Vierailija
14/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei loppuviimeksi vaan suoranaisesti niinkuin kirjotin. Hoitajat ne pitävät potilaat hengissä toki lääkärin määräyksin! Mutta paljon paljon hoitajat joutuvat puuttumaan lääkärin määräyksiin siis pyytämään niihin korjausta, ettei potilas kuole siihen määräykseen.. ja ensihoidossa ja päivystyksessä juuri hoitajan kiireellisyysarvion jälkeen lähdetään potilasta hoitamaan. Hoitajan on tunnistettava hoidon kiireellisyyden tarve..

Vierailija
15/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden niin tärkeiden ja ihmishengistä vastaavien sairaanhoitajien sekä lääkärien lapset, jotta he töihin pääsisivät :)

Vierailija
16/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se niin puun takaa sulle oo voinu tulla nyt yllätyksenä et palkka on pa***. voi voi. mitäs läksit.

Vierailija
17/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt esim. tietotekniikan alalla on vaarana, että suomalaiset hinnoittelevat itsensä ulos. Jos suomalainen DI-koodari haluaa 9000 euroa, ja intialaiset tyytyvät noin 1000 euroon, voi miettiä, kumpi on yritykselle kannattavaa. Tämä tapaus on ihan oikeasta elämästä palkkatoivomuksineen. Kehittyvät maat ajavat ammattitaidossa melko nopeasti suomalaisen osaamisen ohi. Tilanne oli eri esim. 5 vuotta sitten, mutta eivät tyypit näissä maissa ole tyhmiä. Suomalaiset ovat palkkatoiveineen monesti tyhmiä."

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Suomalaiset osaavat kieliä (suomi, ruotsi, englanti) paremmin. Jos ohjelmisto tehdään Suomeen, sen tekemisessä on hallittava suomenkieli. Ja ylläpito täytyy tehdä Suomessa. Koodaaminen ja ylläpito on järkevintä yhdistää, lopputulos on parempi. Kaikkea ei voi ulkoistaa.

Vierailija
18/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lto vastaa SINUNKIN lapsesi hengestä

Vierailija
19/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siivoojana nyt voi toimia kuka tahansa, toista se on esim. sairaanhoitajana (palkka siinä 2000 euron tienoilla eikä kaikki sh:t tee vuorotyöyä, joten lisiäkään ei tule)

Just juu. Kyllä ihmiset osaa olla ahneita. Minusta tuo on jo todella hyvä palkka kun itse kituutan siivoojana 1000 e kk palkalla! Suorastaan ällöttää kun joillakin on sitten otsaa vinkua hyvistä palkoistaan >:/ Joillekin ei vaan mikään riitä...

Vierailija
20/188 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt esim. tietotekniikan alalla on vaarana, että suomalaiset hinnoittelevat itsensä ulos. Jos suomalainen DI-koodari haluaa 9000 euroa, ja intialaiset tyytyvät noin 1000 euroon, voi miettiä, kumpi on yritykselle kannattavaa. Tämä tapaus on ihan oikeasta elämästä palkkatoivomuksineen. Kehittyvät maat ajavat ammattitaidossa melko nopeasti suomalaisen osaamisen ohi. Tilanne oli eri esim. 5 vuotta sitten, mutta eivät tyypit näissä maissa ole tyhmiä. Suomalaiset ovat palkkatoiveineen monesti tyhmiä."

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Suomalaiset osaavat kieliä (suomi, ruotsi, englanti) paremmin. Jos ohjelmisto tehdään Suomeen, sen tekemisessä on hallittava suomenkieli. Ja ylläpito täytyy tehdä Suomessa. Koodaaminen ja ylläpito on järkevintä yhdistää, lopputulos on parempi. Kaikkea ei voi ulkoistaa.

Osittain totta. Kuitenkin tuotteen voi lokalisoida ja siihen ei sitten tarvitakaan enää kymmentä tuotekehittäjää. Jos palkkaerot ovat noin huimat, niin ei osakkeen omistajia kiinnosta, puhuuko joku suomea vai ei. Esimerkiksi Nokialla työskentelee paljon ihmisiä, jotka eivät puhu suomea. Ihan täällä Suomessa. Tiimit käyttävät englantia.

Ei kyse ole myöskään ulkoistamisesta. Monet softatalot ovat siirtäneet toimintaansa ulkomaille, mm. Intiaan ja Singaporeen. Työntekijät ovat ihan firman listoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi