Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasta pidit enemmän, Lontoosta vai Pariisista?

Vierailija
11.06.2010 |

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on ystävällisempi, tunnelmallisempi ja kotoisampi. Museot on ehkä Pariisissa hienompia, mutta siihen se jääkin.

Vierailija
42/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en menisi Pariisiin toista kertaa vaikka ilmaiseksi pääsisi. Lontoossa olen asunut pari vuotta ja viihdyin loistavasti. Eli valitsisin Lontoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Lontoossakaan tosin mitään vikaa ole, tämä on vähän kuin valitsisi kahden hyvän punaviinin välillä ;)

Vierailija
44/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko on esim. käynyt Versaillesissa tai Pere Lachaisessa?

Pere Lachaise on kieltämättä hienoin hautausmaa, jossa on tullu piipahdettua. Vanhaan hautausmaahan sopii pariisilainen ränsistyneisyys kuin nenä päähän. Versaille ei juuri poikka muista aikakauden palatseista muuta kuin massiivisen kokonsa puolesta. Pidän enemmän intiimeistä ja helpommin hahmotettavista kokonaisuuksista.

Pere Lachaisessa oli jotain sellaista ajan patinaa ja ajan pysähtyneisyyttä. Espanjalaiset hautausmaat on myös kivoja.

Tero

Vierailija
45/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi ei suoraan sanottuna sykähdyttänyt millään tavalla.

Vierailija
46/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Lontoo teki vaikutuksen. Pariisi on sen jälkeen tylsä ja sisäänpäinlämpiävä, kun nähtävyydet on katsottu.

Vierailija
47/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen sen enemmän omaksi kaupungikseni kielen ja kulttuurin takia. Se on myös oikein mukava kaupunki lapsen kanssa.

Pariisissa olen käynyt vain kerran, toisesta käynnistä vasta haaveilen.

Vähän jäi Pariisin matkasta mieleen ikävä fiilis heidän suhteutumisesaan ihmiseen, joka puhuu huonosti ranskaa. Osaan itse lähinnä tilata ruokani ja tervehtiä eli pelkät alkeet. Lontoossa taas ihmiset haluavat ymmärtää paremmin, heitä ei tunnu haittaavan vaikka englannin kieli ei menisi ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Englantia tosin puhun sujuvammin.

Lontoon metro on ihana, pariisin metron koin ahdistavaksi.

Vierailija
48/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kodikkaampi kuin Pariisi ja Pariisissa tosiaankin haisi kusi varsinkin aamuisin.

Vierailija
49/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä näissä kaupungeissa kävitte, mistä piditte, millainen hotelli ja mistä päin jne.

Mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia.

Vierailija
50/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on mun suursuosikkini. Rakastan sitä tunnelmaa erityisesti kesällä, mutta olen siellä lomaillut talvellakin. Ihana, elegantti ja tyylikäs paikka. Ihana kieli, ihanaa arkkitehtuuria, hyvää ruokaa, ...

Lontoo on ihan kiva paikka sekin. Vähän rahvaanomaisempi, rennompi ja varmasti monelle kielen takia helpompi valinta.

Nimim. viikon pääsät Pariisiin

Vierailija
51/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse Lontoossa. Pariisissa kävin lapsena, siitä on jotenkin sellainen romanttinen ja historiallinen muistikuva.

Mentäis miehen kanssa sinne, istuskeltaisiin ihanissa pikku kahviloissa, ostettaisiin leipää leipäkaupasta, käveltäis Seinen rannalla, yöt oltais hienossa neljän tähden hotellissa yms. Onko se todellisuus tuota?

Vierailija
52/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tunnelma ja paljon halvempi kuin sikakallis Lontoo! Ainakin silloin kun minä kävin.

Vierailija
53/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse Lontoossa. Pariisissa kävin lapsena, siitä on jotenkin sellainen romanttinen ja historiallinen muistikuva. Mentäis miehen kanssa sinne, istuskeltaisiin ihanissa pikku kahviloissa, ostettaisiin leipää leipäkaupasta, käveltäis Seinen rannalla, yöt oltais hienossa neljän tähden hotellissa yms. Onko se todellisuus tuota?

kyllä se todellisuus voi olla just tota. Varsinkin jos menette kesällä, niin ilmat on otolliset tuolle kahviloissa ja Seinen rannalla istuskelulle. Ja kaupunki on täynnä rakastavaisia, jotka ovat sinne tulleet juuri tuon Pariisin romanttisen maineen perässä, niin kyllä se romanttisuus tarttuu itseenkin väkisin =)

Vierailija
54/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran Pariisissa, noin kolme vuotta sitte, eikä tehnyt mitään vaikutusta. Mulle jäi jotenkin likainen ja kolkko vaikutelma, vaikka kesällä käytiin. Ja erityisen inhottavia olivat matkamuistomyyjät Sacré-Cœurn vieressä - ihan kävivät hihoihin kiinnoi ja yrittivät pakolla myydä romppeitaan.

Vierailija
55/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa ilman mitään yli-innokkaita myyjiä.

Myös Sacre Couerin vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi