Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasta pidit enemmän, Lontoosta vai Pariisista?

Vierailija
11.06.2010 |

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo ole kalliimpi! Ihania B&B:tä löytyy ihan kohtuu hintaisena. Viimeksi kyllä oltiin Radissons Sas hotellissa joka oli tyyris. Ranska maana on selkeästi kalliimpi! Ruoka, vaatteet, Kahvi Pariisin keskustassa maksoi 5 euroa!!!! Punnan kurssi on niin hyvä meille euromaille, että se vaikuttaa kaikkeen!

Vierailija
22/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut kaupungit niin eri ikäisenä ja erilaisessa seurassa. Tällä hetkellä pidän enemmän Pariisin tunnelmasta, mutta pitäisi varmaan käydä Lontoossa uudelleen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kohteliaita ja ottavat toisetkin huomioon. Kaupungissa on kiva pienen kylän tunnelma ja vähemmän turistirysiä kuin Pariisissa (Sacre Coeur elokuussa on painajainen!). Lontoo on myös siistimpi kuin Pariisi. Metroverkko on maailman paras - jos ei ole lakkoja. Lontoossa on paljon puistoja ja kauniita asuinalueita kivenheiton päässä keskustasta. Kaupungin historia on mielenkiintoinen ja britit osaavat sen myös tuoda esille hienosti. Etniset ravintolat ja pubit tyydyttävät kulinaristin tarpeet. Kieli on ymmärrettävää :)

Vierailija
24/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kohteliaita ja kieltä ymmärtää. Brittiläiset ovat niin hauskoja :)

Vierailija
25/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoa, mukavaa, kansainvälistä ja edullisempaa.

Vierailija
26/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa kaupungeissa?

Nimittäin Pariisi todellakin on sen verran tyylikkäämpi ja monipuolisempi kaupunki kuin Lontoo.

Vierailija
27/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa kaupungeissa? Nimittäin Pariisi todellakin on sen verran tyylikkäämpi ja monipuolisempi kaupunki kuin Lontoo.

Minkä verran, perustele?

Tehtävähän on hankala, valita kahdesta upeasta kaupungista se kaikkein upein.

Itse olen tosiaan käynyt molemmissa, ja silti vastaan että Lontoo.

Vierailija
28/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa kaupungeissa? Nimittäin Pariisi todellakin on sen verran tyylikkäämpi ja monipuolisempi kaupunki kuin Lontoo.

Minkä verran, perustele?

Tehtävähän on hankala, valita kahdesta upeasta kaupungista se kaikkein upein.

Itse olen tosiaan käynyt molemmissa, ja silti vastaan että Lontoo.

Camden Townissa ja Notting Hillissä. Länsipuoli kaupungista on aika vierasta.

Pariisissa sen sijaan se on mielestäni rikkaus, että siellä kaupunginosat ovat niin erilaisia, mm. Marais, Bastille, Bois Boulogne jne.

Mielestäni sopii hyvin vertaus Lontoo-Pariisi on yhtä kuin Tampere-Turku

Vierailija
29/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän ahdistelevia miehiä :p Mutta muuten Pariisissa on kyllä enemmän nähtävää ja koettavaa!

Oikeastaan en pidä kummastakaan kapungista, mielestäni ihan yliarvostettuja. Pidän enemmän pikkukaupunkeihin matkaamisesta jne. pääsee ihan eritavalla paikalliseen kulttuuriin ja maailmana mukaan :)

Vierailija
30/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lontooseen ei tee edes mieli.

Vierailija
31/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen suurkaupunki-ihminen. Mutta ehkä vaaka kallistuu vähän enemmän Lontoon puoleen, ihan siksi että sen hahmottaa jotenkin helpommin kuin Pariisin. Pikavisiitillä on siksi hauskempaa Lontoossa.

Mutta jos jommassakummassa saisi asua niin ehkä mieluummin asuisin Pariisissa. Siellä on niin kaunista ja jotenkin yleismukavaa...

Vierailija
32/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun Pariisissa kävin, kiinnitin lähinnä huomiota jalkakäytävillä lojuviin lukemattomiin koiranpaskoihin, poltettuihin moottoripyöriin, illalla kadunvarsille heitettyihin mikroaaltouuneihin, oviin, pinnasänkyihin... Kaupunki oli täynnä turistilaumoja, ruoka oli kallista, ihmiset eivät todellakaan hymyilleet vaan kiukkuisen näköisinä painelivat tönien ohi, liikenne oli täysi kaaos ja kaupunkisuunnittelu poskellaan. Oikeastaan ainoa mukavan oloinen kaupunginosa oli Montmartre, josta löytyy kaunista mittakaavaa (kapeita katuja ja vanhoja rakennuksia) ja kivoja kuppiloita. Lontoossa vastaavanlaisia tunnelmallisia kaupunginosia on paljon enemmän.

molemmissa kaupungeissa?

Nimittäin Pariisi todellakin on sen verran tyylikkäämpi ja monipuolisempi kaupunki kuin Lontoo.

Vierailija
33/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töytyy myöntää, että Lontoo oli minusta hauskempi. Sinne palaisin mielummin (vaikka kyllä palaisin Pariisiinkin). Molemmissa paikoista jäi vielä näkemättä paljon, vaikka olimmekin molemmilla matkoilla useampia päiviä ja liikuimme paljon paikkoja katselemassa. Lontoo oli yllättävän "pieni". Arvioon voi tietenkin vaikuttaa myös se, että Pariisissa oltiin lapsien kanssa, mutta Lontoossa miehen kanssa kahdeltaan.

Vierailija
34/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastuin Lontooseen jo 10-vuotiaana ja sen jälkeen olen käynyt siellä 2 kertaa. Ja aina vaan unelmoin taas pääseväni sinne.

Pariisissa kävin pikaisesti 16-vuotiaana ja se kaupunki ei herättänyt juuri mitään tunteita, ei sytyttänyt yhtään. Ehkä nyt aikuisena kaupunkia katsoisi hieman eri silmin, mutta tuskinpa tulen koskaan sinne enää menemään. Mielummin valitsen jonkun toisen kohteen.

Vierailija
35/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit vain säikÄhtää romuroskan keräyspäivää. Silloin keskieuroopanmaissa on tapana laittaa romut kadunvarteen odottamaan roska-autoa. Seuraavana aamuna tai viimeistään iltana ne on raivattu pois, ja voila, taas on siisti kellari...

Vierailija
36/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt molemmissa Pariisissa kahdesti ja Lontoossa kolmesti. Minusta Lontoo on kiehtovampi, menevämpi ja nuorekkaampi. Pariisi jotenkin kaavoihin kangistunut, ilmapiiri oli tyly (toki voi johtua siitä että en osaa kieltä) eikä edes mitenkään erityisen kaunis (johtuneeko sitten siitä että olen ollut syksyllä?). Ensi syksynä taas Pariisiin, pääsisinpä joskus Lontooseenkin.

Vierailija
37/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä matkalta haluan. Lontooseen shoppailemaan, Pariisiin hyvän ruuan ja kulttuurin takia. Pariisi on kauniimpi kaupunki minun mielestäni, Lontoo taas jollain lailla rennompi.

Vierailija
38/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on jotenkin enemmän hip, sinne on kiva piipahtaa bilettämään, teatteriin tai muuten vaan pyörimään viikonlopuksi.

Jos sen sijaan pitäisi viihtyä kaupungissa pidempään, niin silloin Pariisi olisi se kaupunki, jossa riittää kuorimista vaikka kuukaudeksi, se monikulttuurisuus, taide ja maaseutukin siinä ympärillä.

Moniko on esim. käynyt Versaillesissa tai Pere Lachaisessa?

Joka tapauksessa, viehättävän erilaisethan nuo ovat, ehkä vastaan, että käydään vuorotellen molemmissa. Ja mahdollisimman usein.

Tero

Vierailija
39/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se silti tee kaupunkia ainakaan yhtään viihtyisämmäksi. Mieluummin valitsen sivistyneiden maiden tavan, jossa jokainen toimittaa romunsa kierrätykseen ihan itse eikä heitä niitä kadulle. Ihmisten siistit kellarit eivät juurikaan matkailijaa ihastuta.

Taisit vain säikÄhtää romuroskan keräyspäivää. Silloin keskieuroopanmaissa on tapana laittaa romut kadunvarteen odottamaan roska-autoa. Seuraavana aamuna tai viimeistään iltana ne on raivattu pois, ja voila, taas on siisti kellari...

Vierailija
40/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko on esim. käynyt Versaillesissa tai Pere Lachaisessa?

Pere Lachaise on kieltämättä hienoin hautausmaa, jossa on tullu piipahdettua. Vanhaan hautausmaahan sopii pariisilainen ränsistyneisyys kuin nenä päähän. Versaille ei juuri poikka muista aikakauden palatseista muuta kuin massiivisen kokonsa puolesta. Pidän enemmän intiimeistä ja helpommin hahmotettavista kokonaisuuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän