Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasta pidit enemmän, Lontoosta vai Pariisista?

Vierailija
11.06.2010 |

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään enemmän Pariisista, vaikka ranskantaitoni onkin hyvin alkeellinen ja englanti taas erinomainen. Tykkään vaan enemmän Pariisin fiiliksestä, ja aina olen saanu hyvää palvelua. En ole ollut Pariisissa pahimpaan turistiaikaan, joten massat ja kuumuus eivät ole haitanneet. En koskaan käytä Pariisissa metroa (ellen mene sen varsinaisn Pariisin ulkopuolelle), vaan kävelen joka paikkaan, minusta se on oikein sopivan kokoinen ja jalkaisin hallittavissa. Ja tkemistä ja katseltavaakin olen aina löytänyt, ja aina on tullut olo että ei vielä ole ehtinyt kaikkea nähdä ja kokea.

Mitä likaisuuteen tulee, niin ei se Lontookaan mikään hygienian kehto ;) Ja käsittääkseni ne roskapussit Pariisissa ovat kadun varressa jotta roskakuskit ne noukkisivat ja veisivät pois.

Vierailija
2/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten ne päästävät asemat sellaiseen kuntoon, voisi kuvitella olevansa jossain slummissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle rakkaampi. Tunnen olevani heti kotonani kun sinne menen. Olen myös mentaliteetiltani enemmän ranskalaisen kuin britin kaltainen.

Vierailija
4/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut molemmissa kaupungeissa kahdesti. Pariisi on ehdottomasti kauniimpi, mutta vastaavasti sitten siellä on liikaa turisteja. Molemmista paikoista löytää ihania paikkoja perinteisten turistirysien ulkopuolelta. En puhu ranskaa, mutta Pariisissa pärjää kyllä nykyään enkullakin (90-luvun alkupuolella ei juuri pärjännyt).

Seuraava Pariisin matka on jo suunnitteilla, Lontooseen en edes haikaile takaisin.

Näiden vaihtoehtojen ulkopuolelta preferoin kuitenkin enemmän Roomaa ja New Yorkia.

Vierailija
5/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnehan näitä asioita selittää. Rakkaampi. Pariissa olen tosin käynyt vain kerran enkä pitänyt kaupungin minussa aikaansaamasta fiiliksestä. Lontooseen voin matkustaa aina vain uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
6/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo voittaa ja sinne muuttaisin takaisin mielellään jos se perhe-elämäämme sopisi. Pariisi myös ihana ja huippuromanttinen keväällä, mutta koen Englantilaiset hilpeämmiksi ja helpommiksi ymmärtää.

Vierailija
7/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se silti tee kaupunkia ainakaan yhtään viihtyisämmäksi. Mieluummin valitsen sivistyneiden maiden tavan, jossa jokainen toimittaa romunsa kierrätykseen ihan itse eikä heitä niitä kadulle. Ihmisten siistit kellarit eivät juurikaan matkailijaa ihastuta.

Taisit vain säikÄhtää romuroskan keräyspäivää. Silloin keskieuroopanmaissa on tapana laittaa romut kadunvarteen odottamaan roska-autoa. Seuraavana aamuna tai viimeistään iltana ne on raivattu pois, ja voila, taas on siisti kellari...

Tuolla systeemillä niitä ei kipata luontoon tai roskisten viereen - kuten suomessa usein on tapana tehdä.

Vierailija
8/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on yli-ihana. Pariisi "vain" ihana.

Vierailija
9/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka osaan molempien maiden kieltäkin.

Vierailija
10/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä' en voi sietää Lontoota, se on vihamielinen paikka.

Vierailija
11/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalaiset ovat kivempia kuin englantilaiset.

Olen ollut brittifirmassa töissä muutaman vuoden ja sain sellaiset antipatiat brittejä kohden, että en sinne päin enää sylkäisekään...

Vierailija
12/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän enemmän tykkäsin Pariisista.

Molemmissa omat kivat juttunsa.

Vierailija
13/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariisissa paskaa ja kusta pitkin katuja.

Vierailija
14/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut siellä vain kerran. Rennompi, kodikkaampi...

Tosin Pariisi on ihana ja 4 kertaa siellä ei ole vielä mitään, suurin osa kaupungista silti vielä näkemättä! Syksyllä vois taas suunnata sinne.

Vaikea verrata, on sen verran erilaiset.

Vierailija
15/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo Pariisissa paskaa ja kusta ihan pidä paikkansa.

Mutta oma mielipiteeni kummassakin paikassa useamman kerran käyneenä. Lontoo on ykkönen. Siellä on paljon erilaisia juttuja joita voi tehdä myös ilmaiseksi (kuten esim. Tate mordern museum jne.). Lontoo myös edullisempi punnan kurssin vuoksi. Pubit ja shoppailu mahtavaa. Ja paljon nähtävää. Brittiläinen kulttuuri on aika sydäntä lähellä ja tuntuu omalta jutulta jo siksi kun asuin aikanani Briteissä.

Pariisissa olen käynyt kolmesti. Oli myös mahtava kokemus varsinkin ekalla kerralla. Kyllä ne Eiffelit ja Notre Damet pitää nähdä. Ruoka ja majoitus tosin selkeästi kalliimpaa kuin Lontoossa ja lisäksi ei välttämättä ihan yhtä paljon tekemistä kuin Lontoossa. Kumpikin myös mainioita paikkoja käydä perheen kanssa. Vaunut voi vain Pariisissa olla painajainen jos matkustaa metrolla.

16/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalainen rock ja englantilainen ruoka!

eiku..

Vierailija
17/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on enemmän kaikkea, ihania puistoja, suurkaupunki, jossa pikkukaupunkitunnelmaa (jokainen kaupunginosa omanlaisensa), britit ystävällisempiä.

Pariisikin on ihana, mutta siellä on rasittavan pitkät kävelymatkat ja koska osaan ranskaa vain vähän, olen saanut aika nuivaa palvelua.

Vierailija
18/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ihan pikkuisen enemmän Lontoosta... ainakin jos ollaan reissussa koko perhe.

Vierailija
19/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ihmeen paskaläävissä te oikeen asutte?

Vierailija
20/55 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en veis alle kouluikäistä kumpaankaan paikkaan vielä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi