Voi Prkleen KYYkäärmeet!!
Tänä vuonna ennätysmäärä kyitä. Vaikkei ne ole vielä suoranaisesti mulle tai perheelle tehneet mitään, niin joka ainoan vastaan tulevan kyyn listin!
Veljen tytön koiraa puri kyy tossa naapurissa ja koira oli päivän kriittisessä tilassa. Mietin vaan että en halua lapsiani koko kesää sisällä pitää. Toinen vaihtoehto on pyytää vaan käveleen tai juokseen tai muuten vaan seisoskeleen kumisaappaat jalassa pihassa. Vaikeeta 4 ja 7 vuotiaiden kanssa.
Kyitä ei täällä pahemmin ole tavattu ja nyt on ollut näköhavaintoja paljon. Niin kuulemma ympäri suomea.
Kommentit (56)
noille kyiden suojelijoille, että heidän mielipiteestään huolimatta aiomme edelleen tappaa kaikki pihaan tulevat kyykäärmeet.
ELi että käärmesuojeluaivopesu ei toimi, kun vastassa on oman lapsen terveys.
Vihaisena ja huutomerkkien kanssa uhotaan, että meidän pihalle on turha tulla! No se kyykäärme onkin täällä lukemassa huutomerkkejänne.
että kyyn siirtäminen on fiksumpaa kuin sen tappaminen, johtuen niiden paikkauskollisuudesta. Mutta siitähän nyt olisi liikaa vaivaa.
Nimenomaan kyyn siirtäminen ei auta tippaakaan, KOSKA kyy on paikkauskollinen. Se tulee siis takaisin. Tappamalla siitä pääsee.
että kyyn siirtäminen on fiksumpaa kuin sen tappaminen, johtuen niiden paikkauskollisuudesta. Mutta siitähän nyt olisi liikaa vaivaa.
Ihan oikeesti, etkö tosiaan ymmärrä että on ihmisiä jotka pelkää. Mä juoksen karkuun kun näen kyyn, mä en tosiaan ole niin rohkea että johonkin rupeisin sitä siirtelemään. Ei se ole siis vaivasti kiinni, vaan siitä että ihminen ei pysty tekemään sitä pelon takia.
Luuletsä että nyt kun sä olet sitä mieltä että esim. käärmepelko on turhaa ja vaan sanot että "ei tartte pelätä ja älä lapsia pelottele" niin se on sillä selvä? Ei ole, se on pelko jota pitää työstää ja helppoa se ei ole. Paniikki iskee muhun joka kerta kun käärmeen näen, onneksi ei meidän pihalla ole ollut.
On niin helppoa sanoa, että pakko tappaa kun on niin ahdistaa, mutta siitähän olisikin jo liikaa vaivaa, jos yrittäisi muuttaa asennoitumistaan. Ja tiedän mistä puhun, sillä olen itse pelännyt käärmeitä, mutta en pelkää enää. Tietenkin aina kyyn nähdessäni säikähdän, mutta en tunne mitään hysteriaa.
on rakennettu kallioiselle alueelle metsän viereen, jossa varmasi viihtyisi käärmeet. Jouduimme räjäyttämään paljon kalliota talon tieltä, ja sillon raksamiehet sanoivat että se pitää kyyt poissa, kun säikähtävät niin pahasti. En tiedä kuinka kauan käärmeillä säilyy tämä mielessä, mutta ainakaan niitä ei ole näkynyt!
...ja anna ajaa kokoajan, kyllä madot häipyy
Laittaa sellasia merkkejä missä kyyn kuva ja punanen ruksi päällä. Kannattaa laittaa aika matalalle että kyy ylettyy sen näkemään ;)
vai älkää ihmiset nyt oikeetsi ottako tätkin aihetta niin hurjan vakavasti, antaa ihmisten pelätä tai olla pelkäämättä niitä käärmeksiä ihan rauhassa!
Pitäisin juhlat jos kyy kuolisi sukupuuttoon.
Ekosysteemi toimii ihan hyvin ilman niitä iljetyksiäkin.
Minä ihmettelen sitä, että miksi kyy ei pelkää ihmistä. Olen nyt törmännyt kaksi kertaa kyyhyn. Ekalla kerralla parin metrin päässä tömistelin ja yritin karkottaa sitä, mutta ei liikettäkään.
Toisella kerralla makasi polun varrella ja sihisi minulle jalan vieressä ja lähti hiljalleen. Heitin kiven perään, mutta matkaansa jatkoi rauhallisesti.
Rantakäärme menee lujaa pakoon! Miksi tämä helvetin myrkkykäärme ei pelkää ihmistä!!!
että joka ainut tapetaan joka tuleekin lähelle pihapiiriä. Meilläkin päin niitä on paljon.
nurmikko leikattu, ja kivetys. Mutta tänä kesänä jo neljä kyytä ollaan tuosta kivetykseltä talon oven edestä listitty. Itse en ole kyykammoinen, mutta en halua niiden purevan lapsia. Viimekesänä poikaamme (silloin 2v) puri kyy pihassa ja viikon sairaalareissu siitä tuli. Toistamiseen en samaa halua.
En tajua mistä noita kyitä sikiää tänä kesänä, mutta paljon niitä tuntuu olevan. Lenkillä olen useamman nähnyt, samoin pihatiellä. On kesiä jolloin ei näe yhtään, mutta nyt niitä on.
4 ja 5 vuotiaat tietävät miltä käärme näyttää ja osaavat niitä varoa. Lapset saa juosta pihassa paljasjaloin koirien kera. Kyy kohdatessa sitä ei moukaroida hengiltä vaan siirretään/häädetään haravalla syrjemmälle. Aina se käärmenpisto on vahinko ja eläin puolustaa itseään. Pienillä varokeinoilla puremat voidaan välttää eikä tarvitse kirkuen pitkin pihoja juosta. Muksut tulisi opettaa tarkkailemaan ympäristöään niin monelta harmilta säästyttäisiin.
Että lapset juoksevat paljasjaloin pihalla, ja "pienillä varokeinoilla puremat voidaan välttää". Mitäs ne sun varokeinot on, jos nurmikolle on tullut kyy, eikä lapset huomaa sitä juostessaan? Erityisesti pienet poikaset ovat todella myrkyllisiä ja hankalasti havaittavia.
Ei ne käärmeenpuremat tosiaan ole mitenkään tarkoituksella haettu varmaan kenenkään kohdalla. Silti niin vain käy joka kesä usealle suomalaiselle, että kyy pääsee puremaan.
Vaikka kyyn purema tappaa aniharvoin, on se erittäin vakava paikka ja suuriseurauksinen juttu. Voidaan joutua tekemään verensiirtoja, aikuiselle voi seurata pitkäaikainen, kuukausien työkyvyttömyys jne jne. Että kovin köykäisesti ei kyihin kannata suhtautua.
Kun siirrät kyyn kauemmas, kyy tulee pihaasi aina uudestaan ja uudestaan ja tuottaa vielä lukemattomia jälkeläisiä, mutta omapa on "pieni varokeinosi".
Kesä melko pilalla.
Vuorokauden sairaalareissu. Tiputuksessa vastamykkkyä, nesteitä ja kipulääkkeitä.
Käsi oli turvoksissa olkapäähän asti. Sinisen musta ja kipeä toista kuukautta. Tänä kesänä ei sitten juuri muuta tehty kuin istuttiin kotona popsimassa särkylääkkeitä.
On niin helppoa sanoa, että pakko tappaa kun on niin ahdistaa, mutta siitähän olisikin jo liikaa vaivaa, jos yrittäisi muuttaa asennoitumistaan. Ja tiedän mistä puhun, sillä olen itse pelännyt käärmeitä, mutta en pelkää enää. Tietenkin aina kyyn nähdessäni säikähdän, mutta en tunne mitään hysteriaa.
[/quote]
Mulla on selvä kanta että meillä kyyt tapetaan, jos ne ovat pihassa. Meillä on lyhyt nurmikko ym. mutta silti kyitä.
Hyvä kuulla että toisia ei ne kyyt niin haittaa! Saa elää sitten siellä teidän pihassa
Vihaisena ja huutomerkkien kanssa uhotaan, että meidän pihalle on turha tulla! No se kyykäärme onkin täällä lukemassa huutomerkkejänne.