Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievä/keskivaikea masennus ja lääkitys

Vierailija
09.06.2010 |

Tein tänään masennustestin ja sain tulokseksi lievä/keskivaikea masennus.Psykologi suositteli masennuslääkityksen aloitusta ja sitä nyt sitten harkitsen. Millaisia kokemuksia teillä on lääkityksestä? Kyseeseen tulisi ilmeisesti joku serotoniinitasoa nostava lääke. Onko siitä tullut jotain sivuvaikutuksia? Eniten mietityttää se, että tuleeko elämästä liian tasaista. Alamäkiä en kyllä kaipaisikaan, mutta säilyykö edes ne pienet ilon hetket?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kehoittanut hakemaan työkyvyttömyyseläkettä.

juolahtanut mieleen, kun ajatustoimintaa ei ole, eikö niin. Olet todella huonoissa käsissä (silti sanot luottavasi lääkäreihin!) ja ymmärrät sen varmaan itsekin.

Nyt asia vireille. Pystyt kyllä.

Itse asiassa mun on hirveän vaikea uskoa, ettei tämä ole silkka provo, johon lankesin.

Vierailija
22/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae terveyskeskuslääkäriltä resepti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuitenkin alkaa vaikuttaa hiukan nopeammin. Tätä suosittelen minäkin.

Vierailija
24/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kehoittanut hakemaan työkyvyttömyyseläkettä.

juolahtanut mieleen, kun ajatustoimintaa ei ole, eikö niin. Olet todella huonoissa käsissä (silti sanot luottavasi lääkäreihin!) ja ymmärrät sen varmaan itsekin.

Nyt asia vireille. Pystyt kyllä.

Itse asiassa mun on hirveän vaikea uskoa, ettei tämä ole silkka provo, johon lankesin.

Eläkehän olisi lopullinen niitti kaikelle yrittämiselle. Toisaalta en kyllä jaksa pitkiä ruljansseja kelan kanssa, ennen minulla oli avustaja mutta nyt olen liian väsynyt.

Päivä kerrallaan.

Vierailija
25/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkehän olisi lopullinen niitti kaikelle yrittämiselle. Toisaalta en kyllä jaksa pitkiä ruljansseja kelan kanssa, ennen minulla oli avustaja mutta nyt olen liian väsynyt.

Päivä kerrallaan.

Yleisesti ottaen on aika vähän suojatyöpaikkoja, joihin noin huonokuntoisena voisi mennä. Mitä pystyt tekemään ja missä, jos kolme miinus kaksi -laskutoimitukseen menee 8 minuuttia? Kuka työnantaja palkkaa? Psyk.polin järjestämät työpajat erikseen.

En sano, ettet koskaan voisi työskennellä, mutta jos 12 vuoden hoidon jälkeen olet tuossa kunnossa, mitkä ovat oikeasti realiteetit? Tekeekö avustaja työsi puolestasi?

Pysyvä eläke ei muuten ole viralliselta nimeltään pysyvä, vaan 'voimassa toistaiseksi'. Siltä voi koska tahansa palata työelämään, jos vointi sen sallii. Mutta ei ole pakko.

Siihen en ota kantaa, mitä motivaatiollesi tapahtuu. En henkilökohtaisesti pidä 12 VUODEN roikkumistasi kuin saamattomuutena (toki sairaudesta johtuen) ja siitäkin on motivaatio aika kaukana.

Ota nyt järki käteen.

Enkä oikein edelleenkään usko, etteikö tämä sittenkin tapahtuisi Porvoossa.

Vierailija
26/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen on aika vähän suojatyöpaikkoja, joihin noin huonokuntoisena voisi mennä. Mitä pystyt tekemään ja missä, jos kolme miinus kaksi -laskutoimitukseen menee 8 minuuttia? Kuka työnantaja palkkaa? Psyk.polin järjestämät työpajat erikseen.

tällaisia työpaikkoja ei ole. Itse olen ollut masentuneena tehdastyössä jossa piti vain monotonisesti pakata shampoota, eihän siihen älyä vaadita mutta jos yksinkertainen miinuslasku on noin vaikeaa niin jaksaako keskittyä kahdeksaksi tunniksi tuommoisenkaan hommaan? Varsinkin kun se on puuduttavan, tappavan tylsää, jota pitää sietää.

Vierailija
27/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla eri lääkkeitä, jos ei tunnu jokin lääke sopivan. Jokainen kuitenkin reagoi yksilöllisesti lääkkeisiin. Itse söin 1,5 vuotta Efexoria ja olin siihen tyytyväinen. Aloituksesta ei tullut mitään sivuvaikutuksia, lopetuksen aikana tuli oireita, mitkä tosin kuuluvat asiaan.

Paras apu masennukseen on hyvä lääke + terapia. Terapiasta sain hyvät eväät elämään! Jos et halua lääkkeitä syödä, niin jatka kuitenkin terapiaa niin kauan kuin tuntuu siltä!!

Vierailija
28/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kiva lääke että vie kokonaan mielenkiinnon miehiin, eli vitutuksen ja masennuksen perimmäiseen syyhyn.

Vierailija
29/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat niin hyväntuuliselta että ehkä minäkin uskaltaisin kokeilla omaan keskivaikeaan/vaikeaan masennukseen...

Ensi viikolla lääkäriin. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän