Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievä/keskivaikea masennus ja lääkitys

Vierailija
09.06.2010 |

Tein tänään masennustestin ja sain tulokseksi lievä/keskivaikea masennus.Psykologi suositteli masennuslääkityksen aloitusta ja sitä nyt sitten harkitsen. Millaisia kokemuksia teillä on lääkityksestä? Kyseeseen tulisi ilmeisesti joku serotoniinitasoa nostava lääke. Onko siitä tullut jotain sivuvaikutuksia? Eniten mietityttää se, että tuleeko elämästä liian tasaista. Alamäkiä en kyllä kaipaisikaan, mutta säilyykö edes ne pienet ilon hetket?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämästä tullut mitään tasapaksua, vaan palauduin sieltä kuopasta normaaliin. Ei tullut mainittavia sivuvaikutuksia, lääkityksen alussa vähän hermostunutta oloa vain.

Vierailija
2/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minulla ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset nopeammin ihmisten kirjoihin ja voit työstää ne aiheuttajat!

Vierailija
4/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elämänilon takaisin, eikä ollut mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
5/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vuosien lääkitys on tehnyt jotain pysyvää vauriota (muutosta) aivoille

Mulla oli snri-lääkitys (efexor) ja tuntuu että lähimuisti on sen jälkeen ollut melkein olematon.

Vierailija
6/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tullut turtaa zombia, vaan elämäniloinen, uudelleen pirteä ja jaksava ihminen.

Vierailija
7/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuvat pysyvät muutokset aivoissa (rakenteessa? aivokemiassa? solutasolla?) on todennettu ja diagnosoitu nimenomaan lääkityksestä eikä esim. itse sairaudesta johtuvaksi? Masennus johtaa itsessään joskus vaikeisiinkin kognitiivisiin häiriöihin.

Vierailija
8/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vuosien lääkitys on tehnyt jotain pysyvää vauriota (muutosta) aivoille

Mulla oli snri-lääkitys (efexor) ja tuntuu että lähimuisti on sen jälkeen ollut melkein olematon.

Koulunkäynti on mahdotonta ja mikään vaikeampi työtehtävä. Muisti hidastunut ja looginen ajattelu

Vierailija
9/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka, missä ja miten on osoittanut tuon johtuvan lääkityksestä eikä itse masennuksesta?

Kiinnostaa, koska itsekin syön n:nettä vuotta lääkkeitä ja hakeudun tähän tutkimukseen, kun kerrot, mikä se on.

Vierailija
10/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynti on mahdotonta ja mikään vaikeampi työtehtävä. Muisti hidastunut ja looginen ajattelu

sairaudestasi, luulotaudista tai laiskuudesta eikä lääkkeistä. Millä tavalla koulunkäynti on mahdotonta? Jos kykenet ajattelemaan sen verran, että osaat avata tietokoneen ja kirjoitella palstoille, pystyt kyllä käymään kouluakin.

Vierailija
11/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huono lähimuisti johtuis efexor:in käytöstä. Mutta samaan aikaan alkoi lähimuisti huonota.

Vierailija
12/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää miettiä monta minuuttia jopa näiden av:n varmennusten laskutehtäviä.

Eli nyt takana 12 vuotta masennuslääkkeiden käyttöä.

Tämän viestin kirjoittamiseen meni 8 minuuttia. Laiska en ole mutta, teki mieli luovuttaa.

Vierailija
13/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää miettiä monta minuuttia jopa näiden av:n varmennusten laskutehtäviä.

Tämän viestin kirjoittamiseen meni 8 minuuttia. Laiska en ole mutta, teki mieli luovuttaa.

kehittynyt vähitellen vuosien varrella vai heti alussa, kun lääkkeen aloitit? Missä vaiheessa itse masennus on nyt, hyvässä hallinnassako? Syöt lääkkeitä uusiutumisen estämiseksi vai edelleen akuuttiin masennukseen? Onhan neuropsykologi tutkinut sinut?

Vierailija
14/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nuija ole lopettanut lääkkeitä, jos mielestäsi ne tuhoavat aivojasi? Olet ilmeisesti ollut nuo 12 vuotta masentunut, jos olet mas.lääkkeitä syönyt, joten mistä tiedät, että se ei ole masennus, joka on nuo haitat aiheuttanut (ne kun on tieteellisesti todistettukin, toisin kuin lääkevauriot)?

Vierailija
15/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä koneessa on vakiona laskin. Toki ajatushäiriöt voivat estää senkin asian muistamisen.

Vierailija
16/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkkeiden ottaminen helpottaa myös saamaan sairasrahaa.

Kun syön lääkkeitä olen yhteistyökykyinen hoidonosalta ja teen kaikkeni jotta palaisin takaisin terveiden kirjoihin. Olisin luultavasti tappanut itseni jos en söisi näitä mieltä hidastavia lääkkeitä jotka tosin saavat minut unohtamaan masennukseni.

Työkykyinen en ole ja se masentaa minua.

et nuija ole lopettanut lääkkeitä, jos mielestäsi ne tuhoavat aivojasi? Olet ilmeisesti ollut nuo 12 vuotta masentunut, jos olet mas.lääkkeitä syönyt, joten mistä tiedät, että se ei ole masennus, joka on nuo haitat aiheuttanut (ne kun on tieteellisesti todistettukin, toisin kuin lääkevauriot)?

Vierailija
17/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syön lääkkeitä olen yhteistyökykyinen hoidonosalta ja teen kaikkeni jotta palaisin takaisin terveiden kirjoihin. Olisin luultavasti tappanut itseni jos en söisi näitä mieltä hidastavia lääkkeitä jotka tosin saavat minut unohtamaan masennukseni.

Olet vielä 12 vuoden jälkeenkin määräaikaisella kuntoutustuella, etkä pysyvällä eläkkeellä? Sen jälkeenhän mikään taho ei ole kiinnostunut siitä, syötkö lääkkeitä vai et - lukuunottamatta psykiatriasi, jolla taas ei enää ole mitään tekemistä byrokratian kanssa.

Vierailija
18/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit sanoa luottavasi lääkäreiden ammattitaitoon, jos olet sitä mieltä, että heidän määräämäänsä lääkkeet ovat tehneet pysyvää tuhoa aivoillesi? Jos olet 12 v ollut masentunut, niin sairaspäivärahasi on aikoja sitten loppu ja nyt olet kai työkyvyttömyyseläkkeellä? Jos lääkkeet saavat sinut "unohtamaan" masennuksesi, se tarkoittaa, että ne poistavat masennuksesi. Mieltäsi hidastaa krooninen masennus, ei lääkkeet, joihin aivosi lienevät jo tottuneet.

Vierailija
19/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit sanoa luottavasi lääkäreiden ammattitaitoon, jos olet sitä mieltä, että heidän määräämäänsä lääkkeet ovat tehneet pysyvää tuhoa aivoillesi? Jos olet 12 v ollut masentunut, niin sairaspäivärahasi on aikoja sitten loppu ja nyt olet kai työkyvyttömyyseläkkeellä? Jos lääkkeet saavat sinut "unohtamaan" masennuksesi, se tarkoittaa, että ne poistavat masennuksesi. Mieltäsi hidastaa krooninen masennus, ei lääkkeet, joihin aivosi lienevät jo tottuneet.

Onneksi on toistaiseksi rahaa ostaa näitä lääkkeitä. Kukaan ei ole kehoittanut hakemaan työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
20/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia oli niiiiin lääkevastainen kuin olla voi. Tämän vuoden alkupuolella sitten aloitin uupmuksen vuoksi ja onneksi aloitin! Miksi en tehnyt sitä jo aikaisemmin!

Lääke tasoittaa "huippuja" eli ei tuu esim. niitä pahimpia huutamishetkiä kun oikein pännii. On normalisoinut olon, ihanaa!

Ei oo vaikuttanut minuuteen eikä tullut sivuoireita, alussa vähän päätäsärki mutta se meni ohi.

Lääkäri sanoi että jonkin aikaa voi olotila lääkkeen aloittamisen jälkeen mennä alaspäin, mutta kohenee siitä kyllä. Minulla ei mennyt alaspäin vaan koin pelkästään oloni kohenevan =).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän