Kännykkä ainoa ratkaisu 6v:n ulkoilupulmaan??
Olemme juuri muuttaneet isoon,mutta hyvin ihanaan,rauhalliseen ja turvalliseen taloyhtiöön /kerrostaloon ja sen pihapiiriin joka on valtava.
Talossa asuu paljon suunnilleen samanikäisiä lapsia kuin esikoisemme ja he juoksevat päivät pitkät pihamaalla (joka tosiaan naapurustoineen on hyvinkin tuvallista aluetta).
Ja minun poikani mielisi mukaan. Ja on saanutkin mennä :)
Ja hyvin on mennyt,kivoja kavereita tuntuu löytyvän jne
Ongelma on se,että miehellä on ollut isyyslomaa,meille on syntynyt kaksoset :)
Nyt miehen isyysloma loppui ja ongelma on se,ettei lapsi tunne kelloa eikä muuta vastavaa ja ei siis tiedä milloin tulla sisälle!
Miten te muut olette hoitaneet tällaisen asian??
Ainoa minkä minä keksin on hankkia lapselle joku halpa,kestävä tavispuhelin ja vaikka prepaid ja laittaa se taskuun kun lähtee ulos ja mä soitan kun lapsen pitää tulla sisälle???
Tänään etsin poikaa noin 15min syömään kaksoset kainalossa... ei ollut kivaa.
Tässä on tosiaan tällainen noin kilometrin laaja alue jossa nämä naapurustun lapset tuntuvat liikkuvan ja olen tarkastanut alueen itsekkin ja minunkin poikani voi hyvin olla samalla alueella,mutta miten saada poika tarpeen vaatiessa kotiin tosiaan on ongelma???
Noilla parilla muulla äidillä tuntuu olevan aikaa hakea ja toisella on mieskin työttömänä kotona ja näyttää pyörivän tuossa pihalla paljon... mutta minä olen yksin näiden vaaveleiden kanssa ja on mahdotonta siis tällainen.
Help??
Kommentit (12)
Tavis kello ranteeseen, jota pitää aika ajoin katsoa, kerrot, missä viisarit ovat, kun pitää tulla kotiin.
... kännykkä kuitenkin hukkuisi. Kello sentään pysyy kädessä. Yritä vauhdittaa kellon opettelua sillä verukkeella, että silloin pääsee kavereiden kanssa vapaammin. Mielestäni ei ole hyvä opettaa tuon ikäistä lasta siihen, että kännykkä ratkaisee monia asioita.. sen ehtii sitten oppia myöhemminkin. Kello on paljon jämäkämpi tässä suhteessa.
Vaihtele numerot äkkiä myös muiden äitien kanssa, ja kerro tilanteestasi. Meillä myös alle vuoden ikäinen, enkä todellakaan jaksa joka välissä lähteä esikoista etsiskelemään. Toki täytyyhän siihenkin sitten olla valmius, jos kellon kanssa meneekin pöpelikköön. Meillä asuu isovanhemmat vieressä, joten se auttaa myös.
Asumme kerrostalossa jossa aika huono piha eikä kavereita. Kaveri asuu naapuritaloyhtiössä, jonne poika saa mennä yksin (turvallinen tie). Meillä menee alaovet vielä kiinni klo 18 ja poika ei osaa vielä kelloa, joten ratkaisimme asian niin, että poika sai puhelimen (tavis, ykinkertaisen) ja siihen muistaakseni TeleFinlandin liittymä jossa perusmaksu alta 1euro/kk ja puheaikaakin sai useita tuhansia minuutteja. Koska ei myöskään osaa vielä lukea niin puhelimeen tallennettin tarvittavat numerot henkilön valokuvan kanssa. Näin osaa soittaa äitille/isille kuvan perusteella. Samoin myös näkee kuvan keneltä puhelu tulee.
Kännykkä koteloon ja housuihin kiinni ja eikun lapsi pihalle.
Suosittelen tätä ratkaisua.
kelloon laittaa sellaiset valkoiset pisteet vaikka merkiksi, että viisareiden ollessa niillä kohdin on aika tulla kotiin. Meillä ulkoilualue on niin pieni, että olen ikkunasta karjumalla saanut lapset kotiin :D naapurit tykkää ;)
Helpottaa kummasti sekä vanhemman että lapsen elämää!
Ja en kyllä tähän hätään ehdi enkä kykene opettamaan sitä kelloakaan... pojalla ei ole mitään hajua siis kellosta.
Ja kilometri ei tässä tarkoita kilometriä yhteen suuntaan :D selitin vähän sekavasti :D sorry!
On siis suunnilleen niin,että talon ympäristössä on noin kilometri aluetta... pöh,nyt ei imetysaivot toimi :D yritän selittää siis,että pitkä talo ja kokonaisuudessaan se ja viereisten isojen talojen piha-alueet kun mennään taloja ympäri... Siis tajuaakohan kukaan :D:D?!
No,kuitenkin!! Mun mielestä kännykkä on ainoa ratkaisu ;) ja olen tehnyt päätökseni,varsinkin kun ei tähän taida huomiseen muutakaan ratkaisua olla!
Meillä on vanha tarpeeton kännykkä tuossa ja r-kioskilta saa kohta prepaid liittymän,mies meni hakemaan...
Pitää laittaa johonkin pussukkaan vielä puhelin ja katsoa,että on aina vetskaritasku jossa puhelin on :)
ap
meilläkin edellisessä kodissa sai karjumalla kotiin :)
Nuo pisteet viisareissa on hyvä idea :) kiitos vinkistä. Itse tosin luulen,että todellakaan ei muistaisi vilkuilla kelloa!! ;D mutta taidamme ottaa kännykän rinnalle kellon harjoittelun!!
ap
niin sitten vaan eivät tule syömään! kaikki ovat aina jossain vaiheessa tulleet :-)
meillä 3 lasta, 5, 6 ja 8v ja eikä kännykät useimmiten ole mukana vaikka pitäis noilla isommilla siis. ja nuorin menee matkassa mukana mutta ei saa lähteä pihalta pois. tottelee hyvin.
Eli huuto ikkunasta toimii miellä parhaiten!!!parasta sunkin opettaa lapsellees että ei saa lähteä pihalta. 6v ei tartte liikkua 1km säteellä ainakaan helsingissä....
Siis ensinnäkin,kuten selitin,se ALUE on kokonaisuudessaan noin kilometrin,mutta lapsi ei siis juokse kilometriä talosta poispäin ja sit kilometriä takaisin...
JA toisekseen,me asutaan 800km päässä Helsingistä ;D
ap
poikasi on imeisesti menossa eskariin syksyllä. Meillä on hommattu kännykkä eskarilaiselle niin ehtii hyvin harjoitella käyttämistä ennen kouluun menoa. Samoin reviiri laajenee ja alkaa olla pieniä aikoja yksin kotona.