Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

finnairin lentoemäntäkurssi?

14.08.2005 |

onko täällä yhtään pienen lapsen äitiä joka olisi hakenut, tai aikoo hakea finnairin lentoemäntäkoulutukseen? meillä poika olisi kurssien alkamisen aikaan 1v3kk ja jännittää vähän.. millaisella fiiliksellä muut. en vaan voinut missata tätä tilaisuutta kun sitä ei taas tiedä milloin seuraavan kerran haetaan, unelma-ammatista on kyse =)

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmusti onnea uudesta tulokkaasta!!!

Vierailija
82/113 |
22.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ian mukava.

Tuli mieleen, että meitä ainakin siellä soveltuvuustesteissä kiellettiin kertomasta päivästä mitään, koska se antaisi muille hakijoille etulyöntiaseman ja Finair haluaa kaikkien hakijoiden olevalla samalla lähtöviivalla. Ja luotettavia ihmisiähän he haluavat töihin, että älkääs nyt hirveesti paljastako muille päivän kulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
22.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on reilua, että kaikille tulee samat asiat eteen yllätyksenä - ja ainakin itseäni kiinnostaa kovasti tuo psykologinen " testaaminen" siinäkin mielessä, että se on oiva mahdollisuus myöskin oppia itsestä jotakin uutta! Mehän (" testatut" ) saamme soittaa jälkikäteen ja kysyä millainen arvio meistä on Finnairille annettu - jostakin luin, että arvioitavalla on oikeus saada oma arviointi tismalleen sellaisena, kun se on annettu työnantajallekin / arvionnin pyytäjälle.

Mitäs mielenkiintoista siinä olisi, että valmiiksi miettisi poliittisesti " korrektit" vastaukset - ja se oma sponttaani persoona jäisi varjoon =0/. Itse yritän olla siellä 100% oma itseni, take it or leave it =0)!

*Kasvavan jännityksen tunnelmissa, Uppis*

Ps. Miukkis79 (toivottavasti kirjoitin nickisi oikein?), mehän ollaan nähtykin silloin siellä Airpron tilaisuudessa ;0) - minä olen siis myöskin sen av.n keskustelun " T" , se yksi siis meistä " kolmesta" jotka siellä tutustuimme =0). Tsemppaan sinua täällä ja pidän peukkuja, että kaikki menisi hyvin! Kyllä siitä ruotsin kurssista on varmasti apua - itse ajattelin sen oman kurssini siten, että kaikki on aina eteenpäin, ja että kyllä siitä aina jotakin tähdellistä jää mieleen =0). Hyvä keino on myös " jututtaa" lähimmäisiä ruotsin ja englannin kielillä kotona - jotta valmius puhua kieltä sponttaanisti paranisi =0). Arvaas onko meillä mies ollut kovilla näiden viimeisien viikkojen aikana ;0) - esikoinenkin on aivan kummissaan, kun hän on juuri alkanut tapailla kunnolla pieniä lauseita suomeksi, niin sitten yht' äkkiä äiti ja isi puhuvatkin jollakin täysin vieraalla uudella kielellä..... nooo oppia ikä kaikki ;0) eikös sitä niin ole tapana sanoa =0)?

Vierailija
84/113 |
22.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän kulusta,sanottiin nimenomaan ettei vaitiolovelvollisuus koske meitä,mutta toki suositeltiin ettei ihan yksityiskohtaisesti kertoisi,jott homma olisi kaikille tasavertainen.

Vierailija
85/113 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjuhan onkin hiljentynyt ihan tyystin - mitä teille kaikille kuuluu?

Joo, tosiaan Uppo-Nalle me ollaan " vanhoja tuttuja" ! Nillä airprolaisillahan alkaa kurssi olemaan jo ihan loppusuoralla - oletko kuullut miten siellä on sujunut?

Mä täällä odotan edelleen ekaa haastattelua.. Multa puuttuu yksi alkuperäinen työtodistus ja olen koko ajan lykännyt sen uudelleenpyytämistä, kohta alkaa jo tulla kiire.

Tyttären 1-vuotissynttäreitä vietettiin äsketttäin, vuosi vierähti yllättävän nopeasti!

Vierailija
86/113 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osuin vielä tämän ketjun pariin - jotenkin mieli on ollut aivan maassa tuon soveltuvuuskoe päivän jälkeen =0(, siitä jäi tosiaankin sellainen tunne ettei minua valita. Finskin edustajakin sanoi siinä heti päivän aluksi, että on harvinaista ettei meidän porukassa sinä päivä ollut ketään sellaista joka olisi jo joskus hakenut Finnairille - monesti ihmiset hakevat siis useamman kuin kerran ennenkuin pääsevät kurssille.

No mutta - tässä siis vielä odotellaan ja jännätään prosessia eteenpäin, minulle annettiin soittoajaksi 7.10. - silloin soitan sille psykologille joka hoisi haastatteluni ja saan kuulla sen arvioinnin mikä minusta Finskille annettiin, sen jälkeen olemme jälleen viisaampia jatkon suhteen =0). Tuo arvio kyllä jännittää todella paljon! APUA, jos siellä on jotakin todella " pahaa" - aika vaikea on sellaisen palautteen jälkeen koskaan hakea uudestaan sinne!

Teiltä muilta (Muskulta ja Meerulilta) olisikin nyt mukava kuulla (jäälleen näitä kysymyksiä ;0)), että millainen se arvio on " tyypiltään" - siis kuinka syvältä luotaava arvio se on ihmisestä, mitä teistä eteenpäin annettiin Finskin edustajille? Sanoivatko huonoja puolia? Jos niin minkälaisia? Iiiks! Kuinka tämäkin asia voi jännittää NÄIN paljon? Kun ei tässä nyt periaatteessa enää voi itse konkreettisesti tehdä mitään asian hyväksi...

Airprolla kurrsi on tosiaan loppusuoralla =0) - siellä on kuulemma kaikki mennyt oikein kivasti, kohta alkavat harjoituslennot Köpikseen ja Kreikkaan =0)! Kuulostaa mukavalta!

*Uppis joka edelleen täällä jännittää jatkoa*

Vierailija
87/113 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tosiaan hyväksyttiin kurssille!! No,mähän olen raskaana,joten joudun jättämään väliin,mutta ihana oli kuulla tuo.Ja töitä on heti kurssin jälkeen tarjolla.Itseasiassa kurssille pääsyn edellytys on se,että ottaa suoraan kurssin jälkeen määräaikaisen pestin vastaan.

Mulla vasta 3.10 se soittoaika,joten en vielä tiedä millainen arvio musta on annettu,mutta ei kai sitten ihan onneton=)

Äläkä Uppis heitä kirvestä kaivoon,kyllä sen rankan päivän jälkeen oli epäuskoinen olo täälläkin.

Mä vielä tuossa mietin,että jos kyselisin mahdollisuutta osallistua kurssille ensi syksynä(jos sellainen pidetään),katsotaan mitä sanovat.Luulen,että ei tule onnistumaan,mutta ainahan voi yrittää...

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
88/113 |
01.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet kerran jo läpäissyt testit ja seulan - pääset varmasti tulevaisuudessa suoraan lentämään Finskille =0), sitten kun vauveli on tarpeeksi " iso" että raaskit palata takaisin työelämään..

Kertoisitko vielä koska sinulle soitettiin kurssille pääsystä? Menikö kauan sen jälkeen, kun testaukset (psykologiset) olivat ohitse?

Kiitoksia jo etukäteen (taasen) vastauksista =0)!

Vierailija
89/113 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sait soiton kurssille?

Menikö kauan soveltuvuustestauksien jälkeen?

Nimim. Odottelevan aika on pitkä ;0) - ja tässä voi joutua odottelemaan joulukuulle saakka ennen kuin saan tiedon kurssille pääsyn tai pääsemättömyyden suhteen..

Vierailija
90/113 |
03.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin meilejäni, ja siellä oli rekrytoinnista postia; " ettei sinua tällä kertaa valittu jatkoon kurssille" .... voi surkeus =0(!!!

Kaikille tsemppiä jatkoon, ja pidän teille kovasti peukkuja - onneksi pääsin itse jännityksestä, hyvä oli että tieto tuli nyt eikä vasta esimerkiksi joulukuussa.

Vierailija
91/113 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä aina yhtä masentavaa kuulla/lukea.

Vaikka ei kyllä varmasti tähän hätään lohduta niin eikö ne antaneet ymmärtää siellä soveltuvuuskokeissa että harvempi pääsee ekalla kertaa sisään.

Että uudestaan vaan, oletko huomannut että myös Blue1 rekrytoi taas.

Myötätuntoisia silityksiä nallelle!

Vierailija
92/113 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän harmi=(.

Mä itse unohdin ihan soittaa sinne psykologifirmaan niitä tuloksia kun olin juuri poitsun kanssa ulkona siihen aikaan.Ajattelin laittaa mailia sille mua haastatelleelle ja kysyä jos voisin soitella joku päivä...

Vielä en ole Finnairia lähestynyt tässä raskaus asiassa,jotenkin vaan tuntuu niin epätodennäköiseltä että voisin raskauden nojalla päästä vasta myöhemmälle kurssille.Ja koskahan edes sellasia pidetään,kun nyt 200 sisään otetaan..Mutta voipihan sitä yrittää...

Mitähän ihmettä mä oikein niin hyvin valehtelin kun ekalla kerralla sisään pääsin? (oon kyllä hakenu aikasemmin,mutta haastatteluun asti en ole edes päässyt.)

Vierailija
93/113 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten tosiaan tehtiin niin, että mies jäi meidän pikku pojan kanssa kotiin ja minä lähdin kurssille. Minulla tietysti haikea olo, vaikka he pärjäävät loistavasti kahdestaan. Mutta on se vaan aamuisin vaikea lähteä kotoa, kun toiset jäävät tuhisemaan sänkyyn. Nyyh... Mutta on tässä se valoisakin puoli, olen mielenkiintoisella kurssilla ja opin kokoajan uutta. Päivät on niin täynnä, että kouluaikana en ehdi murehtimaan, mikä on pelkästään hyvä asia.

Nyt on takana vajaat kolme viikkoa kurssia ja olo on aika sekava. Asiaa on todella paljon ympätty näihin viikkoihin. Asia on todella kiinnostavaa, mutta tuntuu, että kaikkea ei voi millään sisäistää, koska tietoa tulee niiiin paljon! Nyt ollaan käyty mm. yhtiötietoutta, turva-asioita ja ensiapua..

Meitä on 24 ja kaikki ovat todella mukavia. Ikäjakauma on 22-neljäkymmentä jotain =)

Kuulin, että viime hausta on " vain" 130 valittu ja sen tähden laittavat uuden haun päälle.

Ja tsemppiä kaikille, jotka meinaavat hakea! Marie ja Miukkis; meitä haastatellut lentoemäntä kertoi, että ei ole mitään tiettyä asiaa, mitä pitää sanoa tai mitä ei saa haastattelussa sanoa, valinta menee kuulemma hyvin pitkälti ensivaikutelman perusteella. Tällä perusteella ymmärrän hyvin, että nyt hylätyt voivat hyvin tulla valituksi seuraavassa haussa! (kertoohan se jo hyvästä motivaatiosta, että viitsit toistamiseen hakea!).

Musku, olisi todella kiva kuulla kokemuksia oikein kentältä! Jos vaan ehdit, niin kirjoittele!

Vielä kerran tsemppiä ja hyvää joulun odotusta!!

Vierailija
94/113 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljonko on palkka noin keskimäärin kuukaudessa?

Vierailija
95/113 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti teitte hyvän ratkaisun!

Ja hauska kuulla tuosta ikäjakaumasta,menneiltä vuosilta muistan,että olisi suosittu lähinnä alle 30v-hakijoita ja mietin tuossa jo että jos haen muutaman vuoden päästä että olenko jo liian vanha...Hyväpä näin.

Vain 130 sisään viime hausta? Kiva ajatella että olisi itse ollut heidän joukossaan=) Antaa uskoa siihen että ehkä ensi kerrallakin...

Jos vain jaksat/ehdit,olisi kiva vielä kuulla juttuja kurssilta? Mihin konetyyppeihin teidät koulutetaan?

Ja Uppis jos olet maisemissa,kerro ihmeessä Blue1:n kurssin kuulumisia!

Poistun taas takavasemmalle mahan kasvatteluun...=)

Vierailija
96/113 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 130 valittu, seula on kyllä tosiaankin tiukkaakin tiukempi, hakijoitahan oli kai alunperin yli 1000.

Olin puheissa finnairin edustajan kanssa, joka ei osannut sanoa pääsemättömyydestäni muuta kuin että todella läheltä liippasi. Hakemus, haastattelut, terveysselvitykset ym. olivat olleet ok, psykologin lausunto oli minut tiputtanut seikka.. On epätodennäköistä että pääsisin sisään nytkään (edes haastatteluihin), sillä tuo lausunto on niin tuore. Vuoden päästä ollaan sitten jo taas ihan eri tilanteessa tässä asiassa, toivottavasti muissakin!

Me aletaan tehdä lähtöä sairaalalle. Lapsukainen saa havrixin, ollaan lähdössä Aasian lomalle loppiaisen jälkeen - finnairilla :)

Vierailija
97/113 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut todella mukavaa - mutta hektistä. Just niinkuin Peetukin sanoi, asiaa on todella ämpätty todella paljon lyhyelle aikajaksolle. Meillä oli just iso tentti tänään (raporteista, turvallisuusasioista ja ihan perusasioista liittyen ohjaamon ja matkustamon väliseen vuorovaikutukseen)... huuuurrrjan mielenkiintoista =0).

Ilo uutinen oli toki sekin, että Blue1 saa 11 uutta kohdetta (ja kolme uutta lentokonetta) maaliskuussa =0D!! Työtilanne näyttää nyt siis todella hyvältä. Oli mukavaa saada tuollaisia uutisia heti ensimmäisenä kurssipäivänä.

Miksi et Miukkis hakisi Blue1:lle =0)?? Todella mahtava henkilökunta, ihmiset otetaan vastaan yksilöllisesti ja sisäinen laadun tarkkailu todella toimii tässä yhtiössä =0). Suosittelen lämpimästi!

Mukava oli kuulla Peetunkin kurssikuulumisia =0), me katselimme juuri viime viikolla teidän (Finskin siis) tekemä koulutusvideo evakuoinnista ;0) - Blue1 ja Finnair tekevät yhteistyötä turvallisuus asioissa, vaikka muuten kilpailijoita ovatkin ;0). Loppukurssista vietämme päivän Finnairin training centerissä mm. evakuointi ja uintiharjoituksia tehden.

Nyt tarvii mennä taas!

Toivotan Peetulle TSEMPPIÄ vaativalle kurssille =0D - ei tämä todellakaan ole vain mitään kahvin kaatelemista ahtaissa olosuhteissa, vaikka jokuset tuntuvat niin ajattelevankin ;0) - itseasiassa kaikkea muuta =0D!

Rauhallista joulua kaikille, ja oikein mukavaa vuoden vaihdetta - sekä tietysti uutta vuotta 2006 =0)!

Vierailija
98/113 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppikselle: Vielä kerran onnittelut, hienoa kuulla, että olet tykännyt Blue1:n kurssista! Tsemppiä, jos yhtään sama meininki kuin meillä, niin tahti vaan tiivistyy kurssin edetessä.

Meillä oli viime viikolla testi turva-asioista ja huomenna pt-välineistä ja ovista, torstaina Airbusseista... On tietysti vain hienoa, että testaillaan välillä, niin tuleepahan kurssilla opitut asiat kerrattua ennen loppukoetta.

Tähän asti kivoimpia päiviä ovat olleet ne, kun ollaan käyty koneissa tai muuten vaan harjoitushallissa simulaattorissa harjoiteltu asioita. Omalta osaltani voin vahvistaa, että lentoemännän työ on paljon paljon muuta, kuin kahvin kaatoa ja demon esittämistä!

Meeruli: Meidät koulutetaan tässä peruskurssilla Airbusseihin (319,320 ja 321). Peruskurssin jälkeen heti pidetään MD11 tyyppikoulutus ja ehkä joskus tulevaisuudessa vielä Embraiereihin. Eli meidän olisi tarkoitus melko pian aloittaa myös kaukolennot! =)

Joulunalusta toivotellen Peetu!

Vierailija
99/113 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastatteluun! Tässä on vaan niin malttamaton ettei jaksaisi odottaa.

Nämä monivaiheiset rekrytoinnit ovat mun luonteella rankkoja.

Taitaa vaan olla niin että nykyisin lähes kaikkiin työpaikkoihin testataan perusteellisesti. Olen hakenut täältä kotipaikkakunnaltani yhtä todella mielenkiintoista paikkaa myös ja monivaiheisesti mennään.

Toivottavasti näistä paikoista urkenisi.

Tosi mukavaa Joulun aikaa kaikille!

Vierailija
100/113 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain luonnollinen, oma itsesi niin kaikki menee hyvin =0) - tämä on mukava porukka! Pidän sinulle kovasti peukkuja =0D! Heti meidän jälkeen pitäisi alkaa uusi kabiini kurssi, varmaankin jo helmikuussa.

Vielä kerran toivotan kaikille mukavaa joulun aikaa =0).