Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

finnairin lentoemäntäkurssi?

14.08.2005 |

onko täällä yhtään pienen lapsen äitiä joka olisi hakenut, tai aikoo hakea finnairin lentoemäntäkoulutukseen? meillä poika olisi kurssien alkamisen aikaan 1v3kk ja jännittää vähän.. millaisella fiiliksellä muut. en vaan voinut missata tätä tilaisuutta kun sitä ei taas tiedä milloin seuraavan kerran haetaan, unelma-ammatista on kyse =)

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Onnea teille kaikille ja varsinkin Meerurille, joka jo pääsi psykologisiin.

Täällä myös yksi haastatteluun menevä ilmoittautuu. Minulle soitettiin noin viikko sitten ja haastattelu on vasta lokakuun puolen välin jälkeen???Että samassa veneessä ollaan Minttu.27 =)

Kiitoksia teille kaikille, jotka ootte viittineet jakaa kokemuksianne jo käydyistä haastatteluista. Vaikka haastattelun sisällöstä ei sen kummempaa tietoa, osaa jo hieman henkisesti valmistautua.

Sama juttu mulla, että kielet ovat kyllä hallussa, mutta haastattelu ja testaaminen kyllä vähän jännittää. Mitenköhän osaan vastata tai keskustella toisella kotimaisella, jos kuitenkin tulee paha aihe tai menen muuten vain lukkoon.. kääk.. No toivotaan, että menee hyvin.

Musku, tsemppiä työn aloittamiseen! Voisitko kertoa, millainen itse kurssi on? Millaiset päivät? Aamusta iltaan? Viikonloput? Käytäntö/teoria?

Mulla on tällä hetkellä alle vuoden ikänen lapsi ja hoitopaikka kurssin ajaksi on luultavasti järjestymässä, joten sen suhteen ei olisi ongelmia..

Jotenkin kauheeta, kun toiveet ja odotukset on todella korkealla. pelkään, että joudun pettymään.. Mutta kuitenkin parasta toivon sekä itselle, että teille muille!!

Hyvää syksyn jatkoa ja kirjoitelkaa kuulumisia!

Vierailija
22/113 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssi kestää 8 viikkoa ja koostuu A- ja B- osiosta (molemmat noin 4 vkoa) joita ei välttämättä pidetä peräkkäin. A-osassa on paljon teoriaa, siellä saadaan ikäänkuin viranomaisten vaatima kelpuutus ammattiin ja B-osassa harjoitellaan sitten Finnairin omia proseduureja (=kivaa!) ja tämä osa pidetään mahdollisesti vasta juuri ennen työhöntuloa. Päivät ovat pitkiä noin 8-17 ja satunnaisesti opiskellaan myös lauantaisin. Kokeita on myös aika paljon ja niistä pitää päästä viimeistään toisella yrittämällä läpi. Rankkaa on, mutta myös ihan mielettömän hauskaa ja kurssin sisällä muodostuu takuulla loistava ryhmähenki. Ihan kaiholla muistelen kesän kokemusta...

Pieni tärppi vielä niille jotka etenevät psykologisiin testeihin... lukekaa hieman Finnairin yhtiötietoutta esim. netistä, siitä kysytään varmasti loppupäivästä *vink vink*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelupäivänä mun saamissa papruissa luki,että haastatteluja on marraskuun loppupuolelle saakka,joten eipä teillä lokakuisilla ole mitään hätää=).Ja tosiaan aakkosjärjestys vaikuttaa,mä ole aika alkupäässä.

Miten te muut olette ajatelleet raha-asiat jos kurssille pääsette?Mietin vaan tuossa jo aijemmin,että kuinka sitä pärjää,kun meillä poika sitten päiväkodissa,ja siinähän on sitten omat maksunsa,ja mulla ei tuloja,mitä nyt mahdollinen opintotuki.Mies toki töissä,mutta kun jo äitiysloma-aika oli tarpeeksi rankkaa rahallisesti,niin mitenköhän sitä nyt pärjää....Mulla olisi kyllä mahis tehä viikonloppusin työkeikkaa,mutta koska mä oikein näkisin perhettä? Ja mieskin saattaa olla töissä viikonloppuisin.

Mietityttää kyllä sekin aika jos pääsisi töihin asti.Meillä molemmat olis sitten vuorotyössä enkä kovin innostu ajatuksesta laittaa lasta(varsinkin noin pientä kun miedän poika,nyt 10kk),mihinkään vuoropäiväkotiin...

Että tällaista mietiskelyä...Ja mulla siis tosiaan ens perjantaina ne psykologiset,ennakkotehtäviä sinne tuli sähköpostilla perjantaina...

Vierailija
24/113 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vieläkään soittoa mutta täällä odotellaan positiivisena, meillä on sitäpaitsi poika kuumeessa ja virtsatietulehduksessa niin nyt on taas hyvin jalat maanpinnassa..

kuulemma ne jotka kutsutaan haastatteluun pääsevät sitten myös tosi pian psykologisiin, kuten meeruli nyt.

mä en oo edes vielä kovasti miettiny mitään taloudellista puolta, enkä hoitopaikkoja sen puoleen.. viikonloppusin varmaan kerkee tekee jonkun verran töitä koulutuksen aikanakin ja miehen tulot riittää kans aika pitkälle.. tammikuussa luka on 1v3kk ja ehkä sit on jo laitettava päiväkotiin tai johonkin hoitoon..

huonosti nukuttu yö takana, hintsusti pätkii nyt ;)

jaahas, täytyy mennä lääkitsemään tuota nuorta herraa.. :)

marie

Vierailija
25/113 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa saada tälle asialle vertaistukea - muita tismalleen samassa tilanteessa olevia =0)!

Minttu kyseli sukunimeni alkukirjainta, toki voin sen paljastaa; se on P. Ei nyt ihan alusta, mutta ei loppupäästäkään - sopivasti siinä keskellä ;0). Minulle tuli soitto haastatteluihin (jo!) 2.9 ja alun perin Finnairilta ehdotettiin päiväksi perjantaita viime viikolla (taisi olla 8 päivä?) itse sitten siirsin sen tulevalle keskiviikolle.

Kiitos Mintulle vielä onnen potkusta ;0)!

Ja Muskulle kiitoksia koulutus infosta =0).

Meeruli kyseli raha-asioista kurssille päästessä. Meillä tosiaan tyttäret hoidettaisiin kotona kurssin (ja mahdollisesti alun työskentelemisenkin) aikana, kun mummuni tulee hoitamaan ensin ja siitä sitten mieheni jatkaa vuorottelu vapaalla jokusen kuukauden. Meillä onneksi miehellä on 8-16 (säännöllinen) työ - ja hän osallistuu lasten hoitoon muutenkin ihan yhtälailla, kun minäkin, vaikka olenkin tällä hetkellä se osapuoli joka vielä on kotona lasten kanssa. Ei siis pelota jättää tyttöjä isin tai mummun hoitoon ;0). Jatkossa me ajateltiin etsiskellä sellaista mahdollisuutta, että saataisiin jonkun toisen perheen (ehkä jo tutun lapsiperheen) kanssa palkattua yhteinen hoitaja, joka sitten olisi vuoroviikoin kumpaisenkin perheen kotona. Kaikki hoitovaihtoehdot tosin vielä ihan avoimina... katsellaan päivä kerrallaan mitä eteen tulee =0).

Marien pojalle pikaista paranemista, kuulostaa todella ikävältä pikkuisen sairastelut =0(.

=0) Jatketaan mielenkiintoista keskustelua - ja jos ei muuta niin JÄNNITETÄÄN yhdessä ;0) *peukut pystyssä kaikille*

Vierailija
26/113 |
11.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kertokaa kaikenlaista mitä mieleen niistä tulee =0) - tuleeko mm. simulaatio tilanteita? " Musteläiskä" testejä? Kuinkahan suuri painoarvo noilla on Finnairille, kun psykologien keskuudessakin suhtaudutaan tietyllä varauksella.

Ehkä sitä käytetään apuna hahmottamaan kokonaiskuvaa ko. ihmisestä =0)...

Vierailija
27/113 |
12.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuttu haastatteluihin, sillä mun sukunimi alkaa kanssa p:llä ja mulla tosiaan haastattelu vasta lokakuun puolenvälin jälkeen. Voikohan olla ihan summittaisessa järjestyksessä (näin haluaisin uskoa) vai onkohan ne ottaneet potentiaalisimmat ensin ja muut sitten! Höh, jos näin on.. Sittenhän mulla ei mahiksia paljon olisi. Toivottavasti ei näin ole!

Onnea sulle Uppo-Nalle2 kauheesti haastatteluun, kerro sitten miten on mennyt!!

Mun pitäis tässä pikkuhiljaa varata aika lääkärille sitä todistusta varten. Mitä se lääkäri kattelee? Näköä, kuuloa, pituutta, painoa? Vai vielä jotain muuta erikoista?

Meillä poika on nyt 6kk ja en vielä sen tarkemmin ole miettinyt mahdollista työaikaa, mutta jos kurssille pääsisin, niin mielellään menisin viimeisimmälle. Mutta nyt mietin vaan haastattelua ja toivon parasta sen suhteen. Sen jälkeen alkaisin pohtimaan muita käytännön juttuja. Kurssin ajaksi varmasti saisimme hoitajan ja töiden alettua mies voisi pitää hoitovapaata joitakin kuukausia. Mutta sitä en viitsi vielä edes miettiä..

Ihanaa lueskella täältä muiden mietteitä, kun aika paljon samat asiat pyörivät päässä! Vähän vaan jännittää, kun teillä monilla on jo haastattelut paljon aikasemmin. Jääköhän kursseille ollenkaan paikkoja teidän jälkeen? =) Yritän ajatella, että ei ole maailmanloppu, jos en pääse, mutta tiedän, että kyllä se kirpaisee..

Mutta oikein paljon onnentoivotuksia Uppo-Nalle2:lle ja Meerulille!!

Vierailija
28/113 |
12.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi on siis suurimmaksi osaksi ryhmätesti. Ryhmässä tehdään muutamia aikataulutettuja tehtäviä, joita psykologit tarkkailevat. Lisäksi ryhmän kesken on psykologien ja parin Finnairin emännän haastattelut (jossa siis mm. tentataan yhtiötietouttta). Itsekseen tehdään sitten hirveä määrä erilaisia tehtäviä (jotain personallisuus- , älykkyys- , hahmottamistehtäviä...) ja käydään psykologin haastattelussa. Mulla oli ainakin tosi kuumottava olo sen päivän jälkeen ja olin ihan varma ettei mua hyväksytä, mutta niin oli kuulemma kaikilla muillakin. Varmaankin aivan tahallaan siellä luodaan stressiä ja katsotaan miten ihmiset siihen reagoi.

Siitä piti vielä sanoa että kurssin aikana ei oo kovin helppoa käydä töissä, itse kävin kahtena viikonloppuna ja olin suoraan sanottuna aivan hajalla... Finnair ei sitä varsinaisesti kiellä, mutta suositus on ettei kurssin aikana työskentelisi tai opiskelisi muualla.

Tulipas taas paasattua :) Lykkyä jälleen, Musku

Vierailija
29/113 |
12.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelun yhteydessä,että jonkin verran mennään aakkosjärjestyksessä,mutta muutkin seikat vaikuttaa,esim.miten nopeasti palautti sen terveyskysely-lomakkeen.

Siitä lääkärintarkastuksesta...Se on hyvin perusjuttu,lääkäri siis tosiaan tarkistaa näön,kuulon,pituuden ,painon,verenpaineen ja kyselee mahd.sairauksista ja muista.Eipä mitään kummallista.

Mä en vieläkään ole aiva varma,että menen kurssille jos pääsen.Kuulostaa varmaan monesta aivan kaistapäiseltä,mutta meidän elämäntilanne on sellanen,että en ole varma haluanko arjesta niin monimutkaista.Mies siis myös vuorotyössä(lentokentällä=)),ja mietityttää nuo hoitoasiat.Meillä on kyllä isovanhemmat hyvin luvanneet apua tarvittaessa,mutta en tiedä meniskö homma liian hankalaksi.

No,katson nyt ainakin tän haastatteluhomman loppuun asti ja mietin sitten mitä teen.

Tosta työnteosta kurssin aikana vielä...Oon siis ollu aikasemminkin lentoemäntänä,eri firmalla,ja kyllähän se kurssi tosiaan voimat vie,ja sillon ei ollu lasta edes...;)

Vierailija
30/113 |
13.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas jännittääkö täällä jo?

Iiiiiik!

Kiitoksia kaikille onnen toivotuksista =0), tulen kertomaan kuinka minun sitten kävikään huomisella ;0) (ellen ole mokannut niin pahasti, että nuoleskelen haavojani ja työstän traumaani loppupäivän).

Ja vielä erityinen kiitos ihanalle Muskulle, joka täällä väsymättömästi kertoilee omia kokemuksiaan - ne ovat olleet kullan arvoisia =0)!

Vierailija
31/113 |
13.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään itseni samaan listaan - " aihe vapaa" -palstalle kirjoitellut olen ja nyt löysin tieni tähän ketjuun :)

Jos Uppo-Nalle vielä satut lukemaan niin tiedä että peukut ovat pystyssä.

Olen paniikissa lokakuisesta koitoksesta ja kiitän onneani siitä että ruotsin intensiivi-kurssi alkaa tämän viikon lopulla.. Mulla ko. kieli on ehtinyt vuosien saatossa " painua unhon yöhön" . Vaikka reilusti hakupapereihin ruksinkin totuudenmukaiset taidot niin totaalinen tyhjä hetki ei silti olisi kovinkaan tervetullut.

Nyt alan sammuttelemaan konetta ja kaivan jääkaapista jotain herkkua ennen Big Brotheria.. myönnän jääneeni koukkuun.

Vierailija
32/113 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen jännännyt sinun haastattelua peukut pystyssä! Toivottavasti meni hyvin?

Vierailija
33/113 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskaltauduin tänne jo kirjoittamaan - en siis (kai) mokannut kovin pahasti ;0).

En ole koskaan varmaankaan jännittänyt mitään elämässäni niin paljon, kun tuota haastattelua jännitin! Viime yönä esikoisemme itkeskeli aamuyöllä (puoli 4) painajaista, ja herätessäni siihen, en enää saanut unta - niimpä aloin sitten valmistella itseäni haastattelu kuntoon ;0)... (joo mulla on tuo paha taipumus olla aina aikaisessa) - loppu viimeksi olin sitten haastattelupaikassakin (lentokentällä) ½h liian aikaisin =0)! No ei se mitään siinä sivusta sitten seurailin tilanteita ja jututin raskaana olevaa lentoemäntää, joka otti haastateltavia aulassa vastaan - hän oli oikein mukava, ja yhdessä kävimme läpi raskauksista lähtein kaikenlaisia asioita. Kyselin jatkostakin, ja sain sen käsityksen, että tosiaan haastattelevat marraskuulle saakka porukkaa - eikä soveltuvuuskokeisiin (ym. testeihin) välttämättä tule heti kutsua, vaikka olisi yksi jatkoon päässeistäkin. Hän kertoi, että psykologisiin testeihin pääsevien määräkin on vielä ihan auki - ja että kutsuvat sitten testeihin, kun ovat saaneet enemmän haastateltua porukkaa. Meeruli pääsi jatkoon testihin varmaankin siksi, koska hänellä on aikaisempaakin lentoemännän työkokemusta ja Finnairilla on tällä hetkellä emännistä huutava työvoimapula - ovat siis, Meeruli, taatusti ajatelleet sinua heti ensimmäiselle (marraskuulla) alkavalle kurssille =0). How ever viikolla 40 saa viimeistään tietää, jos EI ole päässyt - ettei tarvitse koko syystalvea sitä asiaa jännittää =0).

Minulla ei ole ainakaan mikään " paniikki" kurssille ja työelämään - aina parempi mitä vanhempi tuo meidän Emma on.

Kaikki haastattelijat olivat tooooosi mukavia =0) - ei tarvitse " pelätä" ketään etukäteen ;0). Tosin sen kyllä huomasin kielten osuudesta, että Finnairille ei pääse läpi opettelemalla mitään " täkyjä" - siis turvallisia fraaseja ja lauseita ennalta, mitä sitten sujuvasti siinä tilanteessa toistelisi ;0), sujuvasti kahdella kielellä keskusteltiin (ruotsi ja englanti) - ranskan osuutta ei (kumma kyllä) testattu mun kohdalla ollenkaan, haastattelija kysyi vain, että osaanko muita kieliä - ja kun siihen totesin, että ranskaa, hän kirjoitti sen ylös papereihin, ruotsiksi käytiin läpi sitten se kuinka paljon olin ranskaa lukenut, ja kuinka paljon uskon sitä osaavani.

Terkkarin tarkastus oli aika " tiukka" juttu - minun olisi kuulemma pitänyt ilmoittaa sähköisessä terveyskyselylomakkeessa, että minulla on ollut ala-asteen 6 luokalla lievä aivotärähdys, johon ei liittynyt tajunnan menetystä (!) Jäin ihmettelemään millä muotoa tämä on relevantti tieto?

ONNEA ja TSEMPPIÄ teille muille tuohon haastattelupäivään =0) - mukava päivä oli =0) =0) =0), ja olen entistäkin vakuuttuneempi siitä, että tätä työtä haluaisin tehdä " isona" ;0).

Vierailija
34/113 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että haastattelu meni hyvin!

Viitsitkö paljastaa, mistä aiheista siinä kielihaastattelussa puhuttiin? Olen vain niin hirveän peloissani sen suhteen, että.. Haluan oikeasti sinne, mutta uskon olevani parhaimmillani jossain muussa tilanteessa, kuin haastattelutilanteessa vieraalla kielellä.

Kuinka kauan se suurinpiirtein kesti? Oliko haastattelijoita yksi vai useampi?

Kyselitkö, milloin muut kurssit alkaisivat? Mitä " normaalissa" eli suomenkielisessä haastattelussa oli?

Jos vaan viitsit jakaa nämä tiedot, olisin super-iloinen! Kerro kaikki, mitä jaksat, viitsit ja haluat. Jaksan lukea vaaaikka kuinka paljon =)

Kiitos sinulle ja muille tietojaan kertoville, lievitätte uskomattoman paljon meidän vielä odottavien " odotus" -tuskaa!

Vierailija
35/113 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä oikein voi muuta " paljastaa" , kun mitä Meeruli jo kertoilikin - kaikki haastattelut tehtiin haastateltavan oman taustan ja oman hakemuksen perusteella (se ihan ensimmäinen sähköinen hakemus). Juttu rönsyilee siitä sitten ;0) - se kielten osuus on siis sellaista vapaata jutustelua.

Muut kurssit järjestetään sen marraskuisen kurssin jälkeen aina kolmen viikon välein (marraskuun alusta alkaen) - ja kuulemma kaiken kaikkiaan 6 kurssia yhteensä niitä olisi tulossa.

Nyt lyhytsanaisena Uppis =0)

Vierailija
36/113 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pieni mies hakkaa koko ajan konetta mun vieressä,ei tuu kirjottamisesta mitään,palaan myöh... :)

Vierailija
37/113 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä mukava päivä olikin - ja olen ihan tyytyväinen kaikkeen, niin en silti ole ollenkaan varma siitä, että minut valitaan. Epävarmuus roikkuu pään päällä edelleen - eipä sitä ennen voi varmaksi tietää ennen kuin on päässyt jatkoon (psykologisiin testeihin) ja selvinnyt niistäkin kunnialla =0)... nyt en ole ollenkaan varma pääsenkö edes testeihin - katsotaan päivä kerrallaan mitä tuleman pitää. Odottelen oikeastaan tuota maagista viikkoa 40 jolloin saadaan (me nyt haastatellut) tietää olemmeko jatkossa vai emme. Tai jos ei mitään siihen mennessä ole kuulunut (tai kuulu) olemme jatkossa - mutta kutsu testeihin ei vain ole vielä kerinnyt tulemaan. 3 viikkoa aikaa =0)!

*Edelleen jännittää*

Vierailija
38/113 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,niin,poika nukkumassa,joten pääsin lopultakin koneelle...

Vai sanoivat että huutava työvoimapula?Hmm,sepä olisi mukava tilanne jos näin on.Saisivat vielä alkaa antamaan parempia soppareta emännille,sanon mie.Jatkuva määräaikasuuksien tekeminen ei kyllä kovasti houkuta,vaikka toki työstä pidänkin.Se on tuon lentohomman kanssa sellaista että tunkua on niin kovasti että voivat kohdella huonostikin " meitä" ja silti löytyy aina hommille tekijöitä. No niin,tämä pienenä sivuseikkana keskustelun ohessa=).

Tosi kiva kuulla Uppis että tuntui menneen kivasti.Ja onhan se niin,että aina tuntuu epävarmalta,mutta peukut pystyyn!

Loistava ajoitus olisi jos kurssi alkaisi marraskuussa.Olen nimittäin silloin joka tapauksessa palaamassa töihin,joten voisi aloittaa suoraan kurssin(jos siis pääsee tietty),eikä tarvitsisi hakea keikkahommia pariksi kuukaudeksi..

No,ylihuomenna siis sinne psykologisiin,pitääpä tosiaan hiukan tuota yhtiötietoutta kerrata,vaikka olen talossa ennenkin töissä ollut,on nuo tiedot hiukka huteralla pohjalla.

Joo,ja Uppis,jos tulee puhelu 09-53....alkuisesta(muistaakseni,ainakin vitosella alkaa) numerosta,alkaa näyttämään todella hyvältä=)

Vierailija
39/113 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain Meeruli - pula on hyvistä työntekijöistä, tässä tapauksessa lentoemännistä. Siinä työssä täytyy olla hyvä (loistava itseasiassa) terveys (allergioita on melkein jokaisella, myöskin diabetes ym. ovat lisääntymässä), hyvä näkö (kuinka monella on silmälasit?), riittävä pituus (tätä vaatimusta on viime vuosina tuotu alas aika rankalla kädellä - muistelisin, että vielä vuonna -98 pituusvaatimuksena oli 170 cm - nyt se on enää lentoyhtiöistä riippuen 160 - 165cm, ei riitä enää tarpeeksi päteviä pitkiä ihmisiä ;0)). Kielitaito pitää olla sujuva - ajatelkaas kuinka paljon tässä maassa on niitä (kouluaikoina) 9 / 10 oppilaita, jotka hakevat tähän ammattiin sillä perusteella, että ovat olleet koulussa hyviä mm. ruotsin kielessä PAPERILLA - siis teoriassa. Puhuttu kielitaito on kuitenkin niin eri asia - pitää pystyä esimerkiksi hätätilanteessa evakuoimaan ihmisiä sujuvasti ruotsiksi - siksi uskon, että kielen pitää tulla " sponttaanisti" . Niin paljon erilaisia tilanteita siinä työssä voi tulla vastaan =0).

Tähän vielä päälle riittävä (koulu) sivistys + muu työkokemus ja ammattitaito, näiden lisäksi tietysti ei haittaa, jos lentoemäntä on edustava - sillä hän edustaa koneessa kaikista näkyvimmin sitä yhtiötä jolle työskentelee, koneessa matkustajilla on usein TUNTEJA pelkkää aikaa istua paikoillaan ja virikkeet koneessa ovat aika minimaaliset - mitäs siinä sitten muutakaan tekisi, kun tarkkailisi / katselisi työn touhussa olevia emäntiä käytävällä ;0) - siinä työssä ollaan siis esillä koko ajan, ja ihan jokainen minuutti (ainakin pitäisi pystyä olemaan) edustava. Ei ihan helppo vaatimus ;0) - välillä varmasti tekisi mieli heittää tuolille ja nostaa jalat ylös, ja ottaa rennosti ;0) ;0) ;0).

Jos onnistut olemaan kaikkea tätä - niin hyvin on =0)! Se on jo suuren suuri saavutus, ja ISO asia.

Mutta ei tämäkään yksistään riitä - vielä näiden edellä mainittujen ominaisuuksien lisäksi tässä työssä hyvin tärkeää on se, että henkilö kestää paineen alla työskentelemistä ja on 110%:sesti luotettava.

Aika kovia vaatimuksia ;0) - nyt kun ajattelee omaa lähiympäristöään, niin kuinka moni siitä itseasiassa täyttää nuo kaikki vaatimukset? Jos ajattelen omia ystäviäni ja kavereitani, niin lista menee suurin piirtein tällä tavalla; yksi on pitkä ja edustava mutta hänellä on silmälasit ja diabetes. Yksi on hyvä ruotsin ja englannin (suullisessa) kielissä ja täysin terve (ei edes allergioita, silmälaseja tms.) mutta hän on 157cm pitkä =0(. Yksi olisi kaikkea muuta, mutta ei hyvä kielissä. Huomaattekos jo kaavan muodostumisen ;0)? Ja kaikki lähipiirini ihmiset ovat omalla alallaan päteviä, luotettavia työntekijöitä, mutta jostakin jäisi aina kiinni ettei heistä olisi tähän ko. hommaan - vaatimukset ovat kuitenkin aika kovat.

Itse olen ollut menneisyydessäni myöskin yrittäjä - ja silloin oli ajankohtaista miettiä sitä vaihtoehtoa, että palkkaisi jonkun pitämään pystyssä liikettä sillä välin, kun olisi vauvan kanssa kotona - silloin tulin siihen tulokseen, että HYVÄÄ (kaikin puolin) työvoimaa asiakaspalvelutilanteisiin on erittäin hankala löytää, eikä kenestäkään voi koskaan olla täysin varma siinä tilanteessa, kun palkkaa. Oma yritys on kuitenkin oma silmäterä - se on sellainen oma " vauva" ;0), jonka on itse luonut ja jota puolustaa ja jonka edestä kamppailee raivokkaasti ;0). Tällä pohjalla ymmärrän Finnairin soveltuvusskoe-politiikkaa ym. rekrytointitilanteita oikein hyvin - heidän on erityisen tärkeätä varmistaa, että he palkkaavat oikeanlaisia ihmisiä hommiin =0).

**

Tämän " saarnan" (joka ei ollut tarkoitettu sellaiseksi ;0)) päätteeksi ihan toisiin asioihin =0).

Heippa sinä " kolmas meistä" joka oli myöskin Airpron tilaisuudessa! Kiva kuulla, että sinulla on nyt alkamassa se ruotsin kurssi - ja kiitos sinullekin onnen toivotuksista haastatteluun =0)!

Ollaan kuulolla ;0)!

Vierailija
40/113 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitos on edessä reilun viikon päästä maanantaina =0).

Toivottavasti ette kukaan säikähtäneet tuota edellistä kirjoitustani - ei ollut tarkoitus ketään pelästyttää, minulla on vain sydäntä lähellä myöskin tuo yrittäjän näkökulma asioihin ;0).