Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

finnairin lentoemäntäkurssi?

14.08.2005 |

onko täällä yhtään pienen lapsen äitiä joka olisi hakenut, tai aikoo hakea finnairin lentoemäntäkoulutukseen? meillä poika olisi kurssien alkamisen aikaan 1v3kk ja jännittää vähän.. millaisella fiiliksellä muut. en vaan voinut missata tätä tilaisuutta kun sitä ei taas tiedä milloin seuraavan kerran haetaan, unelma-ammatista on kyse =)

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paljon tietoa,ja vielä erittäin positiivista sellaista.Antoi entistä enemmän sen varmuuden,että uudelleen haen kun vaan seuraava äitiysloma on takana.Sittenpähän en ainakaan (todennäköisesti)enää äitiyslomille jää=). Ja kun ei tarvitse muuta kuulemma emää käydä kun se haastattelu seuraavalla kerralla,ei mitään psykologisia eikä muita.

Ja nuo eri mahdollisuudet puolen vuoden työssäolon jälkeen kuulostavat hienoilta,hauska oli todella kuulla että voipi hyvinkin onnistua!

Oikein hauskoja pikkujouluja teille,olen itse muutamissa Finskin pikkujouluissa ollut kun aikoinani siellä töissä olin(muissa hommissa siis kun lentoemona)ja hauskaa oli=)

Vierailija
62/113 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ensin uppo-nallelle - ihan huippua! Niin se taitaa ollaa, niinkuin olet " ladannut" että jos sinnikkyyttä riittää niin lopussa kiitos seisoo.

Monesti pääsemiset ja eipääsemiset saattaa olla niin pienestä kiinni.

Ja ihanaa että kurssi alkaa jo noin pian ettei tarvii kuukausia odotella.

Mitä enemmän noita juttuja lukee, sitä suuremmaksi motivaatio kasvaa.

Mulle jäi soveltuvuuspäivän jälkeen mieleen välkkymään 9.12, eli siihen mennssä meidän erä saa tiedon viimeistään. Psykologi ennusti mun tilanteen selviävän juuri joulukuussa.Ei olisi siis enää paljoa jännitettävää.

Hyvä tietää että hakuja on tulossa lisää, ellen siis saa murskatuomiota aion varmasti yrittää uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikille kuuluu? Miten Meerulin " masu" voi? Onko Miukkiksen tilanne Finskin kanssa edistynyt, tänäänhän he lupasivat ilmoitella, jos EI pääse. Toivotaan ettei tule tänään s-postia! Onko Peetun kurssi jo alkanut? Millaista siellä on, miten menee =0)?

Minä sain kauan kaivatun tervetulokirjeen Blue1:ltä, tein jo ennakkotehtävät ja lueskelin lentokenttälyhenteitä valmiiksi. Se loppukoe alkaa jo hirvittää pikkuhiljaa! Kiitos Muskulle edellisistä vastauksista, voisitko vielä (viisaampana ;0)) kertoilla teidän loppukokeestanne Finskillä - siitä siis, kun lennetään yksitellen määränpäähän x, ja hoidetaan turvallisuusasiat ym. lennon aikana " kohdillensa" . Mitä kaikkea siinä sen lennon aikana pitää huomioida? Mikä on erityisen tärkeää / huomiotta jättäminen on paha virhe? Mitä kaikkea sen lennon aikana testataan? Tarjoilua, palvelua eri kielillä? Vai ainoastaanko turvallisuuteen liittyviä asioita?

Viikonlopun jälkeen alkaa kurssi =0), ihanaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Vierailija
64/113 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ei ollut vähän vaille kolmee mennessä kuulunut mitään.

Olin kai tipahtanut listoilta, koska viestiä ei tullut. Koneella kuitenkin näkyi ettei mua valittu. Harmittaa tosi paljon!

Kehoitti myös hakemaan uudessa haussa, joka kuulemma alkaa su.

Pitää miettiä, enköhän mä hae, vaikka on kyllä ollut tosi rankka prosessi kaikkine odottamisineen.

Mukavaa viikonloppua kuitenkin ja onnea kurssille!

Vierailija
65/113 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, kun et nyt päässyt, mutta onneksi pian tulee uusia mahdollisuuksia =0) - Finskille kannattaapi hakea heti uudestaan, toivotaan, että tällä kertaa tärppäisi =0)! Kyllä meitä tän haun kanssa koetellaan ;0)!! Ainakin on motivaatio kohdillansa, kun kurssi (ja työ) tärppää tämän hakemisen jälkeen =0D!! Muistatkos sen kolmannen meistä, jotka haimme Airpro:lle, ja joka ainoana meistä kolmesta pääsi? Hänelle kuuluu hyvää =0), My Travelilla on kuulemma mukava lentää ja työtä on ollut hyvin leppoisaan tahtiin. Mutta ei se olisi ollut näin jälkeenpäin ajateltuna ainakaan minun paikkani ;0), olen huomannut, että asiat tapahtuvat silloin, kun niille on oikea aika tapahtua =0). Kyllä sinäkin, Miukkis, sen oman paikkasi vielä löydät - ehkä se on jo ensi keväänä Finskillä =0)!

Mukana tunnelmissa täällä Uppis *been there, done that*

Vierailija
66/113 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime sunnuntain hesarissa oli taas haku.. sain itse tietää vihdoin miksi en edennyt edes haastatteluun asti. äitini ryhmäpäällikkö oli itse lukenut hakemukseni ja sieltä se oli lähtenyt hyväksyttynä eteenpäin, jämähti vain terveyspalveluihin, ALLERGIAN takia. siis siitepöly joka ei joka vuosi vaadi edes lääkitystä. kuulemma joku uusi sääntö.

ajattelin kuitenkin taas kokeilla onneani, tietääpähän sitten taas mistä kiikastaa jos saman vastauksen saa.

meinaatteko muut hakea taas, miukkis? eräs finskiläinen kertoi että hänen paras ystävänsä on maailman ihanin ihminen mutta oli silti päässyt vasta kolmannella yrittämällä sisään =)

tietääkä kukaan muuten milloin se haku päättyy ?

toiveikas, marie

Vierailija
67/113 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saattoi johonkin terveyshommaan stopata sulla viimeksi,kun kerroit saaneesi kieltävän päätöksen jo ennen kun ehdit edes haastatteluun.Ja mun mielestä kaikki terveyskyselyn saaneet pääsi haastatteluun asti,jos vaan se lomake oli ok...Kaikkea sitä,vai allergian takia....Höh.No toivotaan,ettei seuraavalla kerralla jäisi siitä kiinni.

Haku päättyy 26.12.

Täällä mahaa kasvatellaan ja voidaan hyvin.Päätös sen suhteen on tehty,että kunhan nuorempikin saadaan ulos ja hiukan kasvamaan,haen välittömästi seuraavassa haussa kurssille.Se on kuitenkin se homma,jota tykkään älyttömästi tehdä.On ainakin kokeilemisen arvoinen homma,jos menee liian hankalaksi,niin sitten katsotaan uudelleen.Eiköhän nuo ole kuitenkin pitkälti järjestelykysymyksiä.

Uppis,olen varma,että Blue1 on parempi vaihtoehto kuin Airpro.Itse entisenä Airprolaisena olen sitä mietlä,että helpompi on tehdä töitä sille firmalle,jossa on oikeasti töissä,siis esim.töissä Finskillä,lentää Finskillä. Ja muutenkin...Vaikka ihan hyvät muistot mulla Airprosta monella tapaa onkin.Itse hain ja pääsinkin Airpron kautta viime kesänä Britannialle(haku oli siis juuri ennen sitä MYT:n hakua),mutta päätin kuitenkin olla menemättä..

Oikein loistavaa kurssia sinulle Uppis,ja tietty halutaan kuulla kuulumisia sieltä!!!

Vierailija
68/113 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tosiaan vasta torstaina palautetta tästä aikaisemmasta hausta, mutta

onpahan nyt laitettu.

Mulla allergiaa kanssa - heinä- ja siitepöly, lievää kylläkin.

Harmi jos se tosiaan vaikuttaa valintoihin, ymmärrettävää kylläkin.

Sattuuko kukaan tietämään mihin perustuu se että " harvemmin ekalla kerralla pääsee" ja että kannustetaan hakemaan uudelleen.

Onkohan olemassa jtain kiintiöitä esim. pienten lasten äideistä, yksinhuoltajista, sinkuista, ensikertalaisista tms. aina tiettyä hakua kohden? Tuntuisi hassulta että sama henkilö samoin tiedoin/ samalla olemuksella pääsisi toisella kertaa ellei ensimmäisellä tärpännyt.

Olen järkeilyssäni päätynyt siihen että kyseessä olisi enemmänkin lohduttelu kuin varsinainen " kannustus" .

No well, katsotaan mitä uusi vuosi tuo tullessaan!

Vierailija
69/113 |
17.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sen suuntaista, että mitä siellä kysyttiin tms. ;0) - olen nyt (alku jännityksen jälkeen ;0)) tullut siihen tulokseen, että on hyväkin kun ei sen kummemmin (siis yksityiskohtaisesti) tiedä siitä päivän kulusta etukäteen / juurikaan tehtävistä tms. sillä silloin saa ne kaikista spontaaneimmat reaktiot - ja aidoimman tilanteen =0), ja sitähän siinä on tarkoitus " testata" - onko sopiva siihen työhön, vaiko eikö ole.

Jokusia pikku kysymyksiä olisi silti, mihin olisi mukava saada vastauksia =0). Ensinnäkin millainen tunne sinulle jäi päivästä? Uskotko kaiken menneen kohdallasi hyvin - ja oletko tyytyväinen antamiisi vastauksiin?

Koska sanoivat ilmoittavansa kurssille pääsystä? Oliko jatkosta mitään puhetta mm. Finnairin edustajien kanssa?

KIITOS jo etukäteen, jos kerkiät näihin vastailla =0).

Millaiset fiilikset siellä muilla on - teillä jotka vielä odottelette haastatteluihin pääsemistä? ONNEA kaikille yhdessä ja erikseen vielä kertaalleen jatkon suhteen!

Vierailija
70/113 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein positiivisen raskaustestin,joten menipä neidin " urasuunnitelmat" ihan uusiksi=)

Tulen vielä kertoilemaan psykologisen juttuja,tod.näk.huomenna,kuhan tästä yllätyksestä toivun=)

Vierailija
71/113 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla plussaamisuutisia - uusi vauveli on aina niiiiiin iloinen uutinen =0) =0) =0)! Tulin oikein hyvälle tuulelle ilmoituksestasi =0).

Kertoile tosiaan sitten, kun ehdit kokemuksistasi =0) - odottelen täällä innolla!

t. Oikein positiivisesti yllättynyt Uppis =0)

Vierailija
72/113 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta!Todella paljon onnea Meeruli!Olipas yllättävä uutinen =) mutta iloinen sellainen. Toivon kaikkea hyvää raskausajalle ja tietysti sen jälkeenkin =)

Uppis kyseli kuulumisia haastattelua odottelevilta. Täällä vaan odotellaan ja suurin jännitys on jotenkin mennyt. Teidän viestejänne lukiessa tuli todella sellainen tunne, että parhaat on valittu ensin haastatteluihin ja sitten viimeiseksi meidät muut. (tämä on minun aivan oma johtopäätös, enkä tiedä kuinka paikkansa pitävä, mutta jostain syystä mielessäni vallalla oleva ajatus). Tämän vuoksi olen päättänyt olla ottamatta minkäänlaisia paineita haastattelun suhteen. Ehkä mielessäni jo yritän varautua uutiseen, että en pääse, jotta mahdollinen " ei valittu" - vastaus ei veisi minua aivan alas. Tämä voi kuulostaa todella tyhmältä, mutta näin yritän helpottaa omaa oloani. Jonkinlainen defenssikeino kai..

Siltikin toivon yli kaiken, että pääsisin, mutta sitä en ole kotona ääneen enää sanonut. Yritän näyttää, että tämä on minulle tavallaan yhdentekevää..

Ihana lueskella teidän kuulumisia! Ja eikös Uppis sinulla ollut ne psykologiset tämän viikon lopussa! Hurjasti onnea ja voimia sinne!!

Vierailija
73/113 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, Peetu, että Finnairilla mennään jonkinlaisessa kurssittamisjärjestyksessä - niitä haastatellaan ja ohjataan soveltuvuustesteihin ensimmäisenä joita halutaan koulutukseen ensimmäisenä - 200 uutta koulutettavaa (ja työntekijää) on kuitenkin hirmuinen määrä =0), ja jos kasvu Finnairilla jatkuu entiseen malliin (tänä vuonna jo 15,6% kasvua edelliseen vuoteen verrattuna - joka sekin oli voittoisa vuosi), niin tosi hyvältä näyttää kaikkien nyt koulutettavien työllistyminen =0)!

Minä uskon siihen, että kaikki on elämässä mahdollista, jos vain tarpeeksi tahtoo. Se, että ihminen kovasti tahtoo - näkyy itsevarmuutena ja huimana motivoituneisuutena, ja sen tiedän ihan varmaksi, että kaikissa (minkä alan tahansa) yrityksissä haetaan ensisijaisesti " hyvää tyyppiä" jolla on asenne kohdallaan. Se, että ihminen on innoissaan ja motivoitunut, kantaa hyvin pitkälle =0). Toki itsevarmuuden (työssä) taustalle tarvitaan sopivaa koulutusta tehtävään ja ammattitaitoa - mutta uskon, että kaikilla teillä jotka haastatteluun pääsitte, on se puoli kunnossa. Nyt vain kaivatte itsestänne esiin sen vaihteen, että " te osaatte ja pystytte" ja sillä mielellä / asenteella menette sitten haastattelutilanteeseen =0)! TSEMPPIÄ MATKAAN - onneksi teillä on aikaa vielä ennen haastattelua mietiskellä näitä asioita ja valmistautua henkisesti =0).

Mitään ei ole vielä menetetty, tämä prosessi on täynnä haasteita - ja kaikki me loppuviimeksi olemme samalla viivalla =0) - *pidetään siis peukkuja ylhäällä yhdessä ja erikseen* ja toivotaan, että selviydymme ilmaan asti kaikesta eteen tulevasta kunnialla ;0).

Vierailija
74/113 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpäs minäkin tämän ketjun ja mietin onko kenelläkään mitään tietoa että kuinka paljon niihin soveltuvuustesteihin kutsutaan, elikkäs kuinkakohan suuri osa heistä noin suunnilleen pääsee sitten kurssille?

Vierailija
75/113 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Uppis sanoistasi! Olet aivan oikeassa, ei kannata lähteä haastatteluun nöyristelemään tai siis asenteella, että minua ei ainakaan valita. Näinhän siinä loppujen lopuksi kävisikin. Otan itseäni niskasta kiinni ja luon itseeni itsevarmuutta! Kun se olisikin näin helppoa.. Noh, yritän parhaani. Kiitos " ravistelusta" ja tsempistä!

Palaillaan =)

Vierailija
76/113 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elieli...

Pääpiirteissään homma meni niin,että aamupäivä oli psykologikeskuksen heiniä ja iltapäivällä oli parin tunnin jakso Finnairin edustajien kanssa.

Meitä oli kuuden hengen ryhmä.Ratkottiin kuviteltuja asiakasplavelutilanteen ongelmia ja muita ryhmähommia,joihin kuului myös jonkin verran esiintymistä.

Yksin tehtiin ns.aikarajallisia psykologisia tehtäviä,jotka mittasivat kykyä oppia uutta ja keskittymiskykyä.Oli myös tehtäviä,joissa ei ollut aikarajaa,ne hiukan erityyppisiä.

Psykologit pitivät myös haastattelun jokaiselle erikseen.

Finnairin osuudessa oli ryhmähommia ja yksilöllisiä kysymyksiä.

Joku kyseli kuinka moni pääsee soveltuvuustesteihin.Saatiin hiukan eriävää tietoa sen psykologifirman ja Finskin edustajilta.Psykkatädit(=)) sano että n.300 henkeä testaavat,Finskin mies sanoi että neljäsataa...Tiedä sitten,melkoinen ero noissa lukemissa...Jos 400 on oikein,sehän tarkottas sitä että melkein kaikki haastatellut pääsee psykologisiin...

Omaa napaa sen verran,että aijon tässä katsella homman loppuun saakka,todella kiinnostava tietää olisinko päässyt jatkoon...

Vierailija
77/113 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itsellä jäi hyvä tunne,erityisesti omalla kohdalla noiden aikarajallisten tehtävien kanssa tuntui menevän hyvin.Ryhmähommasta ei oikeen tiedä,olinko liian suulas..?yritin kuitenkin parahaani mukaan kuunnella muita,joskus olen sellanen höpöttelijä.

Uskon mahdollisuuksieni olevan 50/50.

Viimeisetkin hakijat saavat tiedon 9.12.,mutta tätä ennen pidetään kaksi muutakin " valintapalaveria" ,joiden jälkeen osalle ilmoitetaan.Finnairin äijän puheesta sai sen käsityksen,että ns.varmoille tapauksille(mitä se sitten tarkoittaakaan),ilmoitetaan mahd.aikaisemmin,mutta en tiiä.

Ja marraskuussahan siis eka kurssi alkaa.Suoraa työllistymistä on aika turha haaveilla,mutta ensi vuoden kuluessa todennäköisesti määräaikaisuus valittuja odottaa.

Vierailija
78/113 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs minkä tyyppinen asuste tuohon päivään - se nyt kovasti mietityttää. Oliko porukka pääpiirteittäin " casual" tyyliin farkut ja neule, vai oliko päällä bleiseriä, hametta ja korkkareita ;0) - vai jotakin siltä väliltä?

Uppis *jolla on todella suuret " ongelmat" tällä hetkellä* ;0)

Vierailija
79/113 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin farkuissa,kauluspaidassa,neuleessa ja korkkarisaappaissa.

Muilla samantyyppistä,muttei kellään farkkuja...

Vierailija
80/113 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että psykologiset on takanapäin ja erityisesti perheenlisäyksen johdosta!! Muakin vaivaa semmoinen pieni syksyinen, jota leikkivauvakuumeeksi kutsun. Jos mieskin olisi samoilla linjoilla ja tulisi tosi paikka eteen niin voisi mullakin luikkia pupu pöksyyn.

Toisaalla odotan edelleen haastattelua ja tsekkailen muitakin uramahdollisuuksia. Ruotsinkielen kurssi täydessä vauhdissa ja sönkötisönköti :)

Niin, oliko muuten tietoa haastatteluun päässeiden määrästä, siis ekalla asteelle päässeistä?

Viikon jatkoja!