Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

finnairin lentoemäntäkurssi?

14.08.2005 |

onko täällä yhtään pienen lapsen äitiä joka olisi hakenut, tai aikoo hakea finnairin lentoemäntäkoulutukseen? meillä poika olisi kurssien alkamisen aikaan 1v3kk ja jännittää vähän.. millaisella fiiliksellä muut. en vaan voinut missata tätä tilaisuutta kun sitä ei taas tiedä milloin seuraavan kerran haetaan, unelma-ammatista on kyse =)

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mä sain tänään sähköpostia että en pääsekkään edes haastatteluun.. tulipahan aika iso surku puseroon vaikka ensin kuvittelin että ei se mitään jos nyt ei tällä kertaa onnistu.. :(

niin kauan kun mä jaksan muistaa oon aina tienny että haluan lentoemännäksi finnairille sitten ' isona' .. pitääkö tässä alkaa keksiä jotain muuta ammattia tulevaisuuden varalle.. *nyyh*

teille muille hirveesti tsemppiä ja sylikaupalla onnea. täytyy käydä seuraamassa täällä kuinka itsekullekkin käy!

marie

Vierailija
42/113 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie olen todella pahoillani! Mitä ihmettä oikein tapahtui,sähän sait sen terveyskysely-lomakkeenkin..voi kökkö=(.

Uppikselle paljon onnea jatkoon pääsystä!Ainakaan minä en pelästynyt kirjoitusta,tulipahan toisenlainen kanta asioihin kun mitä itse on tottunut ajattelemaan.Toisaalta pidän kyllä tätä näin monivaiheista haastatteluprosessia hiukan yliampuvana itse,mutta sen verran mukavasta työstä on kyse,että käyn tämän läpi ilomielin.Ja haluaahan firma testata varmasti mysö sen,miten ainakin oletetusti eragoi hätätilanteessa.Minusta nimittäin monikin ihminen selviäisi normaalityöpäivästä hyvin,mutta tilannehan muuttuu heti kun tulee jotain hämminkiä ja olet ns.suljetussa tilassa ja toimintakeinot ovat rajalliset.Aikaisemmassa lentoemännän työssäni oli n.15min.haastattelu eikä muuta,ja olen itse sitä mieltä,että sinnekin valikoitusi(vähintään)yhtä hyviä emoja kun mitä tähän mennessä olen Finnairilla tottunut näkemään,tosin muutosta sielläkin tapahtunut kun nuoremmat ja pirtsakammat ovat astuneet kuvioihin=)

No mutta,tästähän sitten sai sen kuvan etten arvosta kovasti pitämääni ammattia ollenkaan,eihän se ollenkaan niin ole=)

Joo-o,ja mulla siis huomenna ne psykologiset,yritin jo tuossa hieman yritystietoutta katsella...Jaha,saas nähdä miten ämmän käy....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa näköjään väsy painaa...=0)

Vierailija
44/113 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kuvitella, että nyt tuntuu todella pahalta - ja pettymys on seurana varmastikin jonkin aikaa. Mutta ei hätä ole tämän näköinen =0) - mieti nyt mitä se olisi mitä haluaisit tulevaisuudessa tehdä (oikein todella - mikä olisi lähellä sydäntäsi ja missä juuri sinä olisit ' ihminen paikallaan' =0)) - jos se on lentoemännän homma, niin sitten vain otat määrätietoisesti askeleita siihen suuntaan. Sinä olet vielä nuori (oletan, että 81 nickissäsi on syntymävuotesi?), hakeudu nyt vaikka ravintola-alan koulutukseen (jos et ole jo käynytkin ;0)?) ja siinä samalla opiskele aktiivisesti kieliä - ruotsia ja englantia.

Toivotan sinulle onnea ja tsemppiä jatkossa kaikissa pyrkimyksissäsi =0)!

**

Hyvä juttu, Meeruli, etten säikäyttänyt sinua tulikivenkatkuisella (jälkeenpäin vasta nimittäin huomasin kuinka kärkkään kuuloinen tekstistä tuli - vaikka ei ollut ollenkaan tarkoituksenani =0/..) tekstilläni - tosiaan se yrittäjyystausta on siinä mielessä tehnyt tehtäväänsä, että nyt näen tuon työntekijä <---> työnantaja asetelman erilaisessa valossa, kun aikaisemmin ennen kun olin koskaan omistanut itse yritystä - ja / tai ajatellut rekrytointi asioita toiselta kantilta.

Nyt hyvää yötä kaikille =0), minä olen ihan puhki nettikyselyn täyttämisen jälkeen (sitä soveltuvuuskoetta varten), ja menen nyt nukkumaan. Meerulille kooooovasti TSEMPPIÄ huomiseen päivään, pidän sinulle peukkuja, että kaikki menee hienosti =0)!

Natti natti ;0)

(= hyvää yötä)

Vierailija
45/113 |
16.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi juttu Marie81! Tiedän, että nyt tuntuu pahalta, mutta älä lannistu. Ajattele, että tämä ei ollut sitten sinun aikasi! Seuraavalla kerralla toivottavasti on!

Onneksi olkoon Uppis! Tsemppiä jatkoon!

Itse täällä odottelen haastatteluani ja mietin, miten voisin siihen valmistautua (enpä ole paljon vastauksia keksinyt =)). Odottelen vaan ja toivon, että kaikki menee aikanaan hyvin!

Vierailija
46/113 |
16.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiset takana ja heti tänne raportoimaan;)

Olipahan melkoinen päivä.Täynnä erilaisia ryhmä-ja yksilötehtäviä;aikarajalla ja ilman...Aamupäivä psykologitoimiston omien edustajien kanssa ja iltapäivä Finnairin edustajien kanssa.

Näin heti on vaikea saada oikein mitään tuosta sanotuksi,kertoilen lisää jahka tästä aivot palautuu normaalitilaan=)

Vierailija
47/113 |
16.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa että tää pino kuitenkin keikkuu vielä täällä, en voinut tänäänkään pysyä poissa ;)

mietin tossa että oli kyllä varmaan ihan hyvä että ei onnistunut tällä kertaa, kun on tuo poika vielä niin pieni että eipähän tarvitse laittaa päiväkotiin vielä, ja aloitin vasta uudessa työpaikassa eräässä ruotsalaisessa vaateliikkeessä niin että töistä ei ainakaan kiikasta.

kiitos uppikselle pahoitteluista :) meinaan yhä vaan ja edelleen haaveilla lentoemännän ammatista ja ehkä joku päivä vielä koneessa törmätäänkin ;) ja siitä piti vielä sanoa että olen ollut ravintola-alalla 8 vuotta ja minulla on matkailualan koulutus ja englantia puhun toisena äidinkielenä. ruotsi toki on pikkusen hakusessa mutta sitäkin tuli hotellipuolella puhuttua kiitettävästi vuoden verran :)

kaikille kiitoksia ' osanotosta' ja ihan varmasti olen hengessä mukana teidän hakuprosessissa. varsinkin maarulin psykologiset kiinnostaa =)

marie

Vierailija
48/113 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Peetulle =0)! Way to go!

Mitä kuuluu Miukkikselle? Pääsitkö sinä lentämään Finsikille - vai odotteletko vielä vastausta? Saitko jo palautetta psykologisista testauksista? Miten hyvin ne arviot pitivät paikkaansa omasta mielestäsi - osuivatko oikeaan sinun kohdallasi ;0)?

Kuinka Meerulin odotus sujuu? Toivottavasti et ole kauhean pahoinvoiva =0), ja muutenkin kaikki menee hyvin. Toisen odotus on kyllä erilaista siinä mielessä, että silloin on se esikoinenkin huolehdittavana + se kasvava masu. Voimia!

Mitä teille muille tähän ketjuun kirjoittaneille kuuluu? Oletteko hakeneet muille lentoyhtiöille? Kuten esimerkiksi Blue1:lle?

Minulle kuuluu ihan hyvää - joulun odotusta =0). Hain Blue1:lle, mutta en kyllä (tosiaankaan) odota pääseväni, mielestäni epäonnistuin vähäsen haastatteluosuudessa - ja kuulemma tällä rekrykierroksella sinne on ollut kovasti potentiaalisia / vahvoja hakijoita. Pääsin kyllä eteenpäin (atk) testaukseen (jälleen), mutta silti. Ehkä kokeilen Finskiä uudelleen, jos nyt loppuvuodesta / ensi vuoden alusta tulee uusi haku =0). Katsotaan mitä tässä tapahtuu ;0)! You never know what the future brings ;0)...

Mukavaa alkavaa talvea kaikille, ja toivottavasti vielä joskus nähdään " ilmassa" =0)!!

Vierailija
49/113 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus sujuu mukavasti, paljon helpommalta tuntuu kun viime kerralla.Pahoinvointia ei lähes ollenkaan ja hormoniheittelytkin iisimpiä=)

Olen palannut takaisin töihin,istun siis toimistossa päivät 8.30-16.30.Ja enpä voi sanoa muuta kun että päivittäin mietin että kohta alkaisi Finskin kurssi.En siis tokikaan sure raskautta,mutta mun työ on niin tylsää,että sen puolesta harmittaa toi kurssin väliin jääminen. Tässä menee nyt kuitenkin aikaa ennen kun uudestaan on mahis hakea,ainakin 1,5 vuotta. No,onneksi antoivat todella positiivisen kuvan sisäänpääsymahdollisuuksista jos päätän uudelleen joskus hakea. Ei tosiaan tarvitse niitä psykologisia tehdä jos sinne asti pääsee.

Toivotaan Uppis että Blue1 tärppää!

Ja palaillaahan taas!!

Vierailija
50/113 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ja sain arvion itsestäni. Tuntui paikkasapitävältä, keskityin psykologisissa olemaan oma itseni ja sen huomion olivat tehneetkin.

Olisin vaan saannut kuulemma enemmän hymyillä..

Olen HYVIN pessimistinen sissänpääsyni suhteen. Mahdollisuuksia toki vielä on, mutta yritän valmistella itseäni. Pettymys tulee kuitenkin olemaan suuri jos huonosti käy.

Olen päättänyt, hyvin todennäköisesti, hakea uudestaan finnairille tai muuhun firmaan.

Katsotaan nyt nämä " tiet" kuitenkin ensin loppuun :)

Vierailija
51/113 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo huikean 3 viikon työkokemuksen perusteella voin sanoa että ihan mielettömän kivaa hommaa on! Pikkupoika viihtyy päiväkodissa vähän vaihtelevasti, mutta onneksi työpäiviä on reilusti vähemmän kuin muussa työssä. Tosi paljon onnea niille ketkä on jo kurssille päässeet ja tsemppiä niille jotka vielä odottaa tietoa. Viikkotiedotteesta muuten luin että uusi rekrytointi aukeaa jo joulukuun alussa ja siinä valitaan vielä noin 100 uutta kurssille.

Musku-lentoemäntä *hih*

Vierailija
52/113 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin utelemaan sulta erinäisiä asioita kun ajattelin vielä uudelleenn hakea(munhan tilanne se,että pääsin kurssille,mutta tulinkin nyt sitten raskaaksi). Minkälaisessa päiväkodissa teidän lapsi on? Ihanko ns." normaalissa" ,ettei missään vuoropäiväkodissa tms.?

Minkälaisia työvuoroja sulla on ollut?

Muistanko oikein että teillä oli joku tietokonepohjainen työvuorotoiveohjelma(joku hauska nimikin oli...)?Oletko ehtinyt jo tutustumaan ja kuinka hyvin toteutuu toiveet?

Mä kun kovasti haluisin hakea uudelleen heti kun mahollista,mutta meillä siis mies vuorotyössä(lentokentällä=) ja mietin että kuinkahan ikinä onnistuisi ilman että lapset laittaisi vuoropäiväkotiin...

Kiva jos käyt täällä ja ehdit vastailemaan=)

Ja oikein hauskaa työn jatkoa!!!!

Vierailija
53/113 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkikselle sellainen toivon ja lohdun sana, että minä luulisin sinun nyt olevan jatkossa =0) - kun ei kerran ole mitään kuulunut. Meille ainakin annettiin ns. viimeinen päivämäärä milloin sen " erän" ihmisille ilmoitettaisiin, jos EI pääse. Jatkoon päässeille soitetaan vasta myöhemmin, siinä järjestyksessä mille kurssille sijoittuisi =0). Hyvältä siis näyttää!

Kiva kuulla, Musku, että olet viihtynyt työssäsi - se on aina tosi tärkeätä, työssähän me vietetään iso osa aikuista ikäämme ;0). Ja erityisen mukavaa oli kuulla myöskin uudesta rekrykierroksesta, saas nähdä miten toisella yrittämällä käy.

Vierailija
54/113 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä " nalle" pääsi Blue1:lle kurssille =0) =0) =0) =0) =0) =0) - mikään hymiöiden määrä ei riitä kuvailemaan tätä tunnetta!

Tälläinen ilmoitusluontoinen asia tässä nopeasti ;0)

Vierailija
55/113 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau!!! Onnea todella paljon Uppis! Onpa hieno kuulla, että pääsit sinne..

Milloin kurssi alkaa?Kuinka pitkä se on?Kertoilethan sitten millainen Blue1:n kurssi on?

Vielä kerran onnea!!

Vierailija
56/113 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssi alkaa joulukuun puolivälissä, ja muistaakseni kestää 5 viikkoa. Blue1:llä kaikki materiaali on englanniksi (yhtiön virallinen kieli =0)), mutta opetus tunnilla suomeksi. Ensimmäisenä päivänä keskitytään yhtiötietouteen ja tutustutaan " talon tavoille" =0).

Materiaalipinkka kurssista on kuulemma tulossa postitse lähipäivinä =0) - sitten olen viisaampi kurssin suhteen, palataan kertomaan kuulumisia puolin ja toisin lähitulevaisuudessa =0)!

*Täällä ihan täpinöissäni*

Vierailija
57/113 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava uutinen Uppis!!! Niin se vaan lopulta kääntyi hyväksi tääkin homma=)

Vierailija
58/113 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika tosiaankin on vuoropäiväkodissa, ei tosin öitä, mutta iltoja silloin tällöin. Munkin mies on vastaavassa työssä, joten tavallinen pk ei tulisi kysymykseen. Myöhäisinpinä iltoina on poika ollut mummolassa hoidossa. Alussa poika itseskeli jonkun verran päiväkodissa, mutta nyt on tilanne muuttunut niin että hän viihtyy siellä todella hyvin; pelleilee, leikkii, syö ja nukkuu iloisesti eikä haluaisi edes heti lähteä pois kun käydään hakemassa, mikä tietysti helpottaa mun oloa tosi paljon. Mun mielestä vuoropäiväkoti ei ole sen kummoisempi kuin tavallinenkaan, päinvastoin lapsia on useimmiten paljon vähemmän kerrallaan kuin päiväryhmässä ja meininki siten rauhallisempaa.

Meillä on tosiaan töissä Carmen-niminen järjestelmä, jolle voi esittää monenlaisia toiveita, mm. työajoista, yöpymisistä, kohteista, vapaapäivistä... Itse laitoin nyt joulukuulle toista kertaa toiveita ja hyvin näyttivät toteutuvan, kuten myös kävi marraskuussa. Kaikki toivomani vapaat sain eikä yöpyviä tullut kuin yksi. Olen kyllä kuullut ettei kaikilla ole toteutunut yhtä hyvin, joten kai se riippuu myös aika paljon toiveista. Kun on ollut 6kk töissä voi siirtyä erilaisiin osa-aikaryhmiin (35-70-90-120h/kk) tai sellaiseen joka ei tee yöpyviä, itse aion loikata siihen heti kun on mahdollista.

Työtilanne firmassa on tällä hetkellä todella hyvä. Uusia rekrytointeja järjestetään pitkin ensi vuotta, tavoitteena 2500 lentoemäntää v.2007 mennessä (nyt noin 1700). Monessa muussa asiassa sitten säästetäänkin, esim. suurin osa lennoista vedetään minimimiehistöllä, joka on muuttanut työtä (kuulemma) paljon rankemmaksi. Mun kokemukset tähän mennessä ovat olleet kyllä vain positiivisia.

Tulipas nyt jaariteltua, toivottavasti vastasin edes vähän sun kysymyksiin. Paljon onnea raskauteen, mullakin on jo toinen kovasti mielessä, mutta koitan hillitä kuumettani vielä vähän aikaa... Huomenna kutsuu Pariisi :)

Vierailija
59/113 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ilmapiiri Finskillä sun mielestäsi on lomalentojen tekemisen suhteen? Ovatko ne haluttuja lentoja? Vai lentävätkö ihmiset mieluummin reittilentoja?

Itseäni kiinnostaa myöskin tämä aspekti asioihin, kun Blue1 lentää ainoastaan reittilentoja.

Mukava kuulla (tulevaisuutta ajatellen ;0)), että Finskille on tulossa noinkin paljon rekrytilaisuuksia tulevaisuudessa - nyt on saumaa sinne pyrkiä (tosissaan), jos sitä haluaa. Itseäni nyt hieman harmittaa se etten saa tietää miten minun olisi käynyt uudessa haussa Finskille - kuulemma minä olisin käynyt vain juttelemassa psykologin kanssa uudestaan, eli sen kummemmasta prosessista ei olisi ollut toisella kertaa ollut kysymys (ei siis esimerkiksi terveydenhoitajaa, kielihaastattelua tai muuta soveltuvuustestausta).

Mutta sitten taas toisaalta olen kyllä onnellinen tuosta Blue1:sen paikasta =0) - siitä tuli heti sellainen hyvä fiilis =0), sellainen oli, että " tänne pystyisin näkemään itseni osaksi porukkaa" - fiilis ;0). Että enköhän minä ole nyt ihan oikeassa paikassa =0).

Tsemppiä kaikille uusille hakukierroksille! Sen olen tässä prosessissa huomannut, että se tapahtuu mikä on tapahtumassa - itsekin luulin todella epäonnistuneeni Blue1:llä, mutta sellainen fiilis kuitenkin jäi, että tämän työporukan kanssa olisi mahtavaa tehdä yhteistyötä - ilmeisesti se tunne oli yhteinen ;0). Kyllä se oma paikka kaikille löytyy, pitää vain säilyttää positiivinen asenne ja yrittää uudestaan!

Ja tähän " preppauspuheeseen" onkin sitten hyvä lopetella tätä romaania ;0)..! Kirjoitellaan lisää taas myöhemmin =0).

Vierailija
60/113 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät kaikki marraskuussa aloittaneet lykättiin sen kummempia kyselemättä lomalentoryhmään. Itselläni niistä takana vasta nk. familento Egyptiin. Lomalentoasia jakaa työntekijät aika vahvasti kahteen leiriin, toiset nauttivat niistä suunnattomasti, toiset eivät lähtisi mistään hinnasta. Lomalentoryhmässä (=" rantapalloryhmä" )on vajaa 500 ca:ta ja loput siis ovat M11-ryhmässä eli kaukoreiteillä (=" rollaattoriryhmä" ). *heh*

Itse kauhistuin ensin ajatuksesta, koska kuvittelin että kaikki lomalennot sisältävät pitkän poissaolon, mutta tosiasiassa nyt minulla on niitä takuulla vähemmän kuin M11-ryhmässä. Lomalennot ovat selkeästi rennompia ja vapaamuotoisempia kuin reittilennot (joissa usein iso bisnesluokka yms). Lomalennoista suuri osa on edestakaisia, poikkeuksena Intia ja USA, sekä joinakin päivinä Kanaria (jossa 1 yö). Kesäkaudella kaikki lomalennot ovat edestakaisia. M11-reiteillä (Kiina, Japani, Thaimaa, USA...) viivytään aina minimi 3 päivää. M11- lentoja on lähes aina 2 kertaa kuukaudessa, lomalentoja ihan miten sattuu (minulla joulukuussa 3). Niiden lisäksi on sitten kummassakin tapauksessa Euroopan ja kotimaan reittejä.

Tietääkseni kaikki seuraavat töihin tulevat kurssit nakitetaan suoraan M11-ryhmään, jolloin meilläkin on mahdollisuus siihen siirtyä. Lomalennot tulevat ilmeisesti ähitulevaisuudessa (maaliskuu-06?) eriytymään omaksi tytäryhtiökseen, johon kovasti väkeä jo kosiskellaan. Itse en vielä osaa sanoa mitä aion sen suhteen tehdä.

Toivottavasti osasin vähän valottaa sulle tätä asiaa. Kohta lähdetään miehen kanssa pyörähtämään firman pikkujouluissa :)