Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuplaodottajien sf-mitat

12.08.2005 |

Löysinkin aiheesta keskustelua muutaman sivun takaa, mutta ajattelin tiedustella mittoja uudelleen. :)

Kimmokkeen tähän kyselyyn sain siitä, kun terveydenhoitaja näytti TODELLA järkyttyneeltä mitattuaan mun masuni tänään neuvolassa. Menossa rv 21+5 ja sf-mitta oli 31 cm.. Kattelin " normaaliraskauden" käyriä ja onhan mun arvoni jotain ihan muuta, mutta kyllähän kaksi vauvaa vielä ihan erilailla tilaa. Olisi mukavaa kuulla, millaisia mittoja teillä muilla on ollut. Tuntuu vähän tylsältä, kun terveydenhoitaja ei tiedä MITÄÄN tuplaraskauksista ja tahtoo olla aina kauhistunut raskaudestani..

Mia79 ja tuplat rv 21+5

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän jonon jatkoksi omia tietojani, jotta ketju ei pääsisi vajoamaan:

rv 15+6: 18 cm

rv 21+5: 25 cm

rv 25+6: 28 cm

eli komeasti yli yksikkökäyrien ollaan! Vatsanympärys on vielä kyllä maltillinen 89 cm, mutta onhan tässä aikaa...

Julis 25+6

Vierailija
2/25 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

16+6 20cm

21+0 24,4cm

24+631cm

ja ympärysmitta 100cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mittani tuntuvat niin pieniltä verrattuna teihin muihin mutta asukit kasvavat ja voivat hyvin, joten eipä kai tässä tarvitse murehtia.

rv sf

21+0, 19

23+1, 22

25+0, 23

27+1, 25

Vierailija
4/25 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

14+2: 12cm

18+2: 21cm

22+1: 26cm

26+3: 29cm

28+4: 31cm

34+3: 39cm

37+0: 44cm

Mukavasti pärjäsin mahan kanssa, jos ei paria viimeistä viikkoa lasketa... Olen melko hoikka ja näytin kyllä huvittavalta kun " valas" -vatsan kanssa samassa kropassa roikkuivat ruipelot kädet ja jalat. ;)

Vierailija
5/25 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

= ) Onhan tuo aika paljon....kun mulla oli rv22+2 vain 25cm ja vielä viikolla 29+3 (29cm) alle sun mitan.

Vierailija
6/25 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellainenkin mieleen, että onko sillä mitään vaikutusta, millainen tuplaraskaus on kyseessä? Meidän pikkuisilla on ihan kaikki omaa, kalvot, vesipussit ja istukat, kaipa siitäkin tulee vähän enemmän tavaraa? Pienet ovat kyllä olleet viikkojaan isompia joka ultrassa, meille taitaa sitten olla tulossa melkoiset tenavat. :) Hyvä vaan. Painoa on kuitenkin tullut vain 2,5 kiloa, joten kyllä tässä vaan keskivartaloa kasvatellaan. :)

Mitenkäs muilla?

*Mia79, joka miettii, pitäisikö itsekin vähän kauhistella masun kokoa* :D

Vierailija
7/25 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytystä mitta oli 37cm ja vatsanympärys 103cm, ja viikkoja oli tuolloin 34.

Vierailija
8/25 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli synnytin rv 39+2 ja sf-mitta tais olla 39 cm. Ja kyllä se munkin masu oli aivan valtaisa...!

Joku sanoi, ettei tuplaodottajilta edes kannattaisi mitata tuota arvoa, kun ei siitä pysty päättelemään vauvojen kasvua niin kuin yksösraskauksissa. Kuulemma lähinnä " hupimittaus" tuplien kohdalla. Masun kasvu ei varmasti mahdu käyrille ja turha siitä on stressailla, jos vain kaikki ultrissa on ok.

Toisaalta kaksosista on sen verran vähän tietoa, että mitä vain voi tulla vastaan. Mulle sano rv 22 kohdalla yks sijainen neuvolassa, että paino nousee liian paljon ja että masu kasvaa liian nopeesti eli että pitäisi syömisiä alkaa kattoa. Painoin tosiaan tuolloin 56 kiloa, mikä ei mun mittasel taida olla edes normaalipaino taulukoiden mukaan, mutta silti tuo neuvolantäti oli sitä mieltä, että jonkinnäkönen dietti olisi paikoillaan, että saadaan masun kasvu hidastumaan. Ite en kyllä tehnyt asialle muuta kuin otin puheeksi seuraavalla käynnillä ja oma neuvolatäti kyllä hiukan kauhistui noista puheista.

Dummy + keijuprinsessa ja peikonpoikanen (3 kk)

Vierailija
9/25 |
13.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

22+6 24cm

27+1 30cm

28+4 36cm

Tossa mun mittoja

vauvat syntyi 37+6 ja mun vatsanympärys tuolloin 127cm. t & p vähän alle 3kg molemmat, tyttö 5g alle ja poika 140g alle.

Nyt 4v8kk

Vierailija
10/25 |
13.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli joskus rv19 sf-mitta 20cm ja rv29 se oli33cm ja nyt viime mittauksella eli rv32 se oli 38cm..aika iso masu mullakin mielestäni on!

Se kuulemma riippuu vähän ruumiinrakeenteestakin ja kaikesta että miten tuo sf-mitta menee..

Kyllä ne sitten ultraa ja katsoo tarkemmin että mites asian laita on jos huolestuvat masustasi..jospa siellä onkin kolme;)

Vierailija
11/25 |
13.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen jättimahainen, jolla ollut yksösraskauksissakin kohdunpohja reilusti käyrien yläpuolella. Nyt tässä tuplaodotuksessa neuvolakortin kaaviokuvasta ´kasvoin yli´ jo rv. 28 kun siinä ole ole asteikkoa kuin vaivaiset 46cm. Tässäpä siis lukemia:

rv.14 20cm

rv.18 28cm

rv.26 39cm

rv.29 49cm

rv.32 52cm

*hyvää vauhtia kohti halkeamista*

Vierailija
12/25 |
14.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tasaiseen kasvoi ja pari viikkoa ennen käynnistystä (rv. 36) oli 41,5 cm. Ympärysmitta vain 109 cm viimeisillään, eikä raskausarpia tullut ainuttakaan. Kätilön mukaan olisin hyvin käynyt yksösodottajasta - mutta kaksipa tuli (yhteensa 5,6 kg).

Vierailija
13/25 |
14.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kolmella aikaisemmalla kerralla todella suuri ja olisi mielenkiintoista nähdä sun aikaisempien kertojen mitat, jos vaikka antaisivat jotain osviittaa siihen mitä tällä kertaa on edessä. Nyt oli ihan maltillinen mitta noin 15cm kun kävin neuvolassa 15+0. Joskin terveydenhoitajasijainen ei oikein ollut varma asiasta ja sanoi että sormea vaille napaan on kohdunpohja. Aikaisemmin se on merkitty 18cm:ksi. Vatsanympärys mulla nyt 110cm, eli sama mitä oli tuota nuorimmaista odottaessa 22+1, siis lähes 7 viikkoa myöhemmin.

Episaletti ja vauvelit 15+5

Vierailija
14/25 |
14.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeisellä mittauksella rv 25+4 mitta 28 cm ja edellisestä mittauksesta oli kasvanut vaan sentin. Täti sanoi kyllä että mulla on lantiossa tilaa paljon. Luulen kyllä että ainakin osa lääkäreistä on sitä mieltä että sf- mittaaminen on aikansa elänyt juttu. Se kun on epätarkka ja riippuu paljon mittajasta...

Sen olen kyllä huomannut ettei neuvolantäti kovin perillä tästä kaksosodottamisesta ole. Ja unohtaakin asian joka kerran jälkeen ja muistaa sen vasta katsoessaan neuvolakorttia tarkemmin. Neuvolasta en kyllä koe saavani muuta kuin infon painosta, verenpaineesta ja hemoglobiinista. Eli onneksi on seurannat ä-polilla useammin,

mietiskelee

Sankku ja asukitx2 rv 26

Vierailija
15/25 |
15.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun masu on jo iso " normaaliodottajiin" verrattuna, mutta ei se kyllä NIIN isolta vielä näytä. Masunympärys on 105cm, joten ei (mielestäni) paha. Jo np-ultrauksen aikana kätilö totesi, että mulla on hyvän pitkä selkä kaksosodottajaksi (oon lähes 180 cm). No joo, vähänhän tuo mitta jäi vaivaamaan, vaikka ei kaiketi pitäisi. Viikon päästä on seuraava ultra, eivätköhän sitten Naistenklinikalla osaa kommentoida mittoja ja näkymiä paremmin.

Ja [color=blue]V@@vit:[/color] Ei kyllä pitäisi olla kolmea.. Raskauteni on saanut alkunsa hormoneilla ja follikkeliultrassa näkyi kolme isompaa rakkulaa. Kun sain plussan testiin, alkoi kyllä vähän jännittää, montako mahtaa olla tulossa. Rv 7+3 tehtiin ensimmäinen ultra, jossa pyysin gyneäni katsomaan tarkasti, ettei kolmas siellä jossain luuraa. :D Samaa tutkailivat vielä np-ultrassakin, joten eiköhän meille ole tulossa " vain" kaksi. Miehen kanssa ollaan kyllä vähän kauhisteltu, jos sieltä jostain vielä kolmaskin löytyisi... :)

Mia79 rv 22+1

Niin, ja mieluusti vain lisää mittoja pinoon!

Vierailija
16/25 |
16.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ennen synnytystä sf-mitta taisi olla 42cm. Masun ympäryksenkin mittasin, se ei kuitenkaan enää muistu mieleen. Masun kanssa oli yllättävän helppo liikkua, mutta nyt kuvia katsellessa naurattaa miten kummassa se on voinut olla NIIN iso :-)

Vierailija
17/25 |
20.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin masu olisi nyt lähtenyt kasvamaan vauhdilla. Mahanahka pingottaa ja kutisee, uusia raskausarpia varmaan tulossa... :-P

Vierailija
18/25 |
21.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista että masuasukkeja olisikin kolme?

Itselläni tuplat ja ultralääkäri pitkälle raskautta vielä muistutti että

näissä voi olla mahdollisuus että se kolmas " kaveri" on niin hyvin kahden takana piilossa ettei ihan heti löysykkään ultrakuviin!

Vierailija
19/25 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikkoja on nyt 22+2 ja mitta oli 27cm, komiasti yli normi mittojen, mut suht normi(?) kaksoset odottajaksi. Ja vattan ympärysmitta on n. 106cm, ihan mukavan kokoinen pallukka:)

Rölli-peikko ja tylpykät 22+2

Vierailija
20/25 |
29.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 20 25cm

rv 26 31cm

rv 30+6 37cm

rv 33 40cm

rv 35+5 41,5cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi