menkat ja tissiraivari
elikkäs mulla on 2,5kk. vauva. eilinen päivä oli yhta tuskaa, vauva ei syöny ku tissiä aamulla ja illalla.. yritin vaikka mitä! olin ite rauhallinen, koitin istualleen, makuulteen jopa kävelin vauvan kans ja yritin saada hänet syömään, ei auttanut. pakko oli antaa pullosta ku vauva huusi jo pää punaisena nälkäänsä.
niin ja täysimetän ja tälläistä tissilakkoa ei oo ennen tullu! :( yhen kerra aikasemmi ei huolinu, mut sitte taas seuraava syönti maistui tissistä. Nyt tässä mietin, että voisko mun menkat vaikuttaa vauvan tissin syöntiin?!? Onko kenelläkään tietoa? Menkat nimittäin alko yöllä.. tänään ei oo ollu mitää ongelmia tissittelyn kanssa :D
Kommentit (4)
onpa ihana kuulla, että en oo ainut joka taistelee asian kanssa. tuli itelle kyllä niin maailman huonoin äiti olo ku ei tissi maistunu, vaikka maitoa olis ollu vaikka kuinka :) no tämä on tätä äidin arkea :D
Rintaraivarit ovat yleisiä ja alkavat noin 3kk iässä. Pojallani oli niitä jaksoittain 7kk ikään asti. Hyvin stressaavaa, mutta kannattaa ottaa rauhallisesti. Ei vauva nälkään kuole. :) Googlaamalla löydät hyviä neuvoja ja niksejä. Puoliunisena vauva ei muista raivota. Nukutin isoon sänkyyn ja vauvan herätessä hiivin viereen ja tissi maistui. :)
ei tissi maistunut edes puoliunisena :-(
Mulla vauva tosin vajaa 8kk ja menkat tullu kaks kertaa. Kummallakin kerralla oli aika totaalinen tissittelylakko, mut menkat kun meni ohi, tisu maistui taas, kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Luin, et hormonitason muutos vaikuttaa maidon makuun. Eli menkoilla voi olla vaikutusta rintaraivareihin..