AKVAARIO: Kalaongelma
Kuukausi sitten hankimme lasten iloksi akvaarion. Ostimme siihen 6 miljoonakalaa ja muutaman korumonnisen.
Lauantaina yksi miljoonakaloista synnytti yllättäen eläviä poikasia yli 40. Kannibalismin loputtua eilen laskimme akvaariossa olevan vielä yli 20 puolen sentin mittaista poikasta. Ayövät ja ovat virkeitä.
Mutta tätä iloista perhetapahtumaa emme toivoneet, aloittelijoita kun olemme. Voiko noita myydä, mihin hintaan? Vai vedämmekö vain poikasen haavilla vessanpöntöstä alas. Näitä on muuten kohtapuoliin tosiaan miljoona 100-litraisessa akvaariossa. Mitä näille kannattas tehdä?
Kommentit (22)
Ei missään nimessä vessanpönttöön, se on eläinrääkkäystä ja toivottavasti rikos. Eläinkauppa saattaa ottaa niitä vastaan, tuskin maksavat mitään. Voit lopettaa kalat keittämällä kattilallisen vettä ja sitten upottavalta kalat haavissa sinne kiehuvaan veteen. Kannattaa tosiaan erottaa urokset ja naaraat.
Minulla siis on miljoonakaloja, 2 urosta ja neljä naarasta. Sain myös ilmaiseksi yhden vauvakalan ku vahingossa yhden naaras kalan kanssa tuli. Nyt viikko sitten 6 kalaa ilmestyi ja mun kalat eivät ole syöneet poikasia, muutaman kerran jahtaavat mutta ei syö. Mun vauvat ovat niin nopeita että ne kyllästyy ennen kuin edes pääsevät vauhtiin. ☺
Jos siis et halua poikasia nii kannattaa ottaa muutamia uroksia/naaraita pelkästään.