Kerroin eilen miehestäni, jota en saa suostuteltua lääkäriin. Nyt
puhuin aamulla asiasta miehelleni ja hän on pitänyt kypsästi mykkäkoulua koko päivän. Että pitäisi huolehtia omista asioistaan, vaikkapa minun omista syömisistäni enemmän kuin hänestä.
Olen siis todella huolissani mieheni väsymyksestä, nukahtaa joka päivä sohvalle ja illalla jo 20-21 aikaan nojatuoliin, ennen kuin vääntäytyy sänkyyn nukkumaan. Ja sama homma kesät talvet, työpäivät ja lomat. Mies on luokanopettaja ja on yhtä väsynyt 10 viikon kesälomillaan kuin työaikoina.
On hyväkuntoinen 34v mies. Huolestuin siksi, että miehen siskolla todettiin kilpirauhasen vajaatoimintaa ja yksi oire oli tuhoton väsymys.
Kommentit (34)
Ärsyyntyy joka kerta, kun huomautan asiasta. Ja koska joudun herättämään miehen joka päivä, ärsyyntyy joka päivä.
En jaksa tällaista enää. En jaksa sitä, että minun on pakko jaksaa, koska mieheeni en voi luottaa (esim. lastenhoito).
ap
kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Eikö miestäsi häiritse tää vaiva??
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00… ja sitä on monessa muodossa.
paljastui, kun mieheni nukahteli illalla hyvänkin elokuvan ääreen ja kerran sitten torkahti autossa ja meinasi ajaa ojaan, lääkäri määräsi heti narkolepsiatutkimuksiin ja se myös löytyi.
Appiukko ei meinannut millään mennä lääkäriin, vaikka oli ihossa epämääräinen myhkyrä-läntti. Vuoden päivät kitkutteli ja kun lopulta meni, niin melanoomahan se ja äkkiä leikkaukseen. Siitäkin sitten suuttui ja oli äreä kuin persekarhu kaikille perheenjäsenilleen. Näköjään se on joillekin arka paikka, ettei olekaan se superultra-uros, vaan jotenkin "rikki" ja epämiehekäs tms. O_O
Ärsyttäähän tuo miehesi juttu varmasti jo senkin takia, että jos on kyse jostain simppelisti hoidettavasta jutusta (esim. alhainen Hb tai kilpirauhasongelma), niin elämänlaatu paranisi ihmeesti pienellä hoidolla. Jatka painostusta, pyydä muita apuun. Perkeles.
sillä ei nukahda yhtäkkiä ja odottamattomasti syödessä tai autoa ajaessa. On siis väsynyt oikeasti, eikä yhtäkkiä vain virkeänä nukahda.
Nukahtaa hyvin helposti, jos on nukahtamiseen mahdollistava tilanne. Kuten juuri nuo sohvat ja nojatuolit. Ja bussit, jos sellaisella mennään.
Jos kotona istuu nojatuolissa, on 100% varma, että nukahtaa ainakin kerran ennen kuin nousee siitä ylös. Ja näin, vaikka olisi lomalla ja nukkunut hyvin.
oli vaan vuositolkulla tuollainen, että saattoi sammahtaa kesken elokuvan ja juuri nukahtamisen mahdollistavaan sohvaan. Ei koskaan nukahtanut syödessä tms. se autoon nukahtaminen laittoi lääkäriin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kilpirauhasen_vajaatoiminta
Itselläni on vajaatoiminta, mutta en kyllä ole koskaan noin nukahdellut..
kun tokaisin sille että kuole sitte prkle, en mä perääs itke mut lapset voi kaivata isäänsä vielä joitakin kymmeniä vuosia
Se aiheuttaa tuota yletöntä väsymystä, ja kun kerran suvussakin on, niin ei olisi mitekään erikoista, vaikka olisikin.
Minun siskoni oli juri tuollainen, ennenkuin vajaatoiminta todettiin, nukahteli ihan joka paikkaan jos vaan vähääkään oli mahdollisuutta.
Entä jos miehen sisko puhuisi asiasta miehelle? Vaikka vihjailemalla, että koska on taipumusta suvussa, niin kannattaisi käydä otattamassa arvot!?
Mikähän hitto se on suomalaisissa miehissä, un ei vaan voi mennä lääkäriin!?
Minulla on miehellä parikin ongelmaa, joiden takia pitäisi käydä lääkärissä, mutta ei vaan saa mentyä, en käsitä mikä siinä on niin vaikeaa. Minä kyllä menen heti, jos on aihetta.
(vastaavat oireet) kun sanoin, että mä muutan lasten kanssa muualle jos et mene ja hoida itseäsi. Lapset minä rakastetaan ja tarvitaan sua, mutta jos ei kiinnosta niin tää oli sit tässä.
Meni ja löydettiin uniapnea.
Onko miehesi nukahtelujen syy selvinnyt?
mutta kuuntelisiko jotain toista vaikka työkaveriaan? äitiään? isäänsä?