Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin eilen miehestäni, jota en saa suostuteltua lääkäriin. Nyt

Vierailija
08.06.2010 |

puhuin aamulla asiasta miehelleni ja hän on pitänyt kypsästi mykkäkoulua koko päivän. Että pitäisi huolehtia omista asioistaan, vaikkapa minun omista syömisistäni enemmän kuin hänestä.

Olen siis todella huolissani mieheni väsymyksestä, nukahtaa joka päivä sohvalle ja illalla jo 20-21 aikaan nojatuoliin, ennen kuin vääntäytyy sänkyyn nukkumaan. Ja sama homma kesät talvet, työpäivät ja lomat. Mies on luokanopettaja ja on yhtä väsynyt 10 viikon kesälomillaan kuin työaikoina.

On hyväkuntoinen 34v mies. Huolestuin siksi, että miehen siskolla todettiin kilpirauhasen vajaatoimintaa ja yksi oire oli tuhoton väsymys.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoi työstä tullessaan ohi jonkin risteyksenkin ja heräsi kun vauhti hiipui, Ei onneksi tapahtunut sillä kertaa mitään, mutta olin huolissani.

Otin joskus valokuvankin kun mies nukahteli nojatuoliin ja tietsikan ääreen...

En tiennyt että väsymykseen löytyy hoidettavissa oleva syy, miehenikään ei ollut ajatellut ettei väsymys ole normaalia...

Huomasinpa sitten jossain vaiheessa yöllä kun itse en saanut jostain syystä unta - mieheni ei hengitä. Tönäisin ja alkoi hengittää...

Jossain vaiheessa taas huomasin ettei miehestä kuulu hengityksen ääntä, ja tönäisin..sitten alkoi raksuttaa, olin lukenut suositusta laulajasta hänen kuoltuaan että oli mm. uniapneaa.

Seurasin mieheni nukkuessa mitä tapahtuu...aivan, laskin joku kerta jopa 127:n asti ja sitten tönäisin miehen alkaessa puuskuttaa, hän nukkui aina heti eikä aamulla koskaan muistanut että olin töninyt.

Keroin miehelleni epäilyt että hänellä oli hengityskatkoksia ja minulla oli vaikeaa nukkua kun "päivystin" hengittääkö..

Pyysin miestäni kertomaan työpaikkalääkärille asian. Sieltä lähetettiin tieto oman kuntamme sairaalaan josta annettiin rekisteröintilaite yöksi kotiin.

Aamulla mies vei laitten sairaalan ja sieltä tuli vastaus -erittäin vaikea uniapnea.

Mies oli sitten yhden yön sairaalassa rekisteröinnissä että saatiin oikeat tiedot kotiin annettavaan laitteeseen.

Kotona on nyt pieni laite joka kierrättää huoneilmaa ja maskin kautta pitää ylähengitystiet auki, ei ole kuorsausta eikä hengityskatkoja yhtään. Aiemmin kuorsaus oli karseaa, olla vieressä ja kuunnella...

Mies ei ole enää väsynyt, onneksi tajusin mistä on kyse, mies ei itse tiedä asioistaan koska nukkuu...

Olimme kuuntelemassa ja katsomassa ohjeet laitteen käyttöä varten. Laitteen saa ilmaiseksi ja kontrollit vuoden-kahden välein, katsovat laitteen tiedoista onko käytetty ja jos ei niin otetaan pois, on kysyntää...

Hoitaja kertoi mm. kuinka hengityskatkossa olevat ovat suuresa vaarassa saada infarkteja. Sydän yrittää kovalla työllä pumpata verta eteen päin aivoille kun hengityskatkoja on. On ehdottoman tärkeätä saada apua jos on uniapnea.

Montakohan selvittämätöntä tai meille epäselviä julkkisten kuolemia on ollut uniapnean takia, josta mahdollisesti infarkti, veren happipitoisuus ei ole suuri hengityskatkon aikana...

Meillä on nyt kaikki hyvin. Kauankohan mieheni on ollut tuollainen...meillä on paljon lapsia ja voi olla etten vain ole huomannut mitään koska olen ollut itse väsynyt pienten lasten kanssa ja nyt kun lapset jo kasvaneet isoiksi saatan olla virkeämpi maata mennessä, huomata yhtä ja toista..

Seuratkaa joskus miehen nukkuessa, varsinkin jos on väsynyt, voi olla hengityskatkoksia...

Vierailija
2/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muu läheinen voisi yrittää puhua miehen kanssa. Monesti miehet kuuntelevat äitiään?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivotaan että mies saa apua, löytyy selitys asioille ja sitä kautta elämän laatu paranee, perhe voi hyvin...

Vierailija
4/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljastui sydämen vajaatoiminta... Olin siis jatkuvasti todella väsynyt, pystyin nukahtamaan todella missä vain, siis jos istahdin tai olin maate vaikkapa sohvalla telkkaria katsomassa.

Muitakin oireita toki oli, mutta tuon nukahtelun huomasi helpoiten muutkin.

Vierailija
5/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oirehti tuolla tavoin. Mikään uni maailmassa ei riittänyt. Nukuin helposti parin kolmen tunnin päiväunet ja 12 tuntia yöunta ei pitänyt hereillä muutamaa tuntia pidempään. Tutkimuksiin siis mars!

Vierailija
6/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyksi paljastui uniapnea.

Vierailija
7/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta. Oletko kuunnellut onko hengityskatkoksia nukkuessa? Ne aiheuttaa juuri tuota ettei ole levännyt olo päivälläkään.

Vierailija
8/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin edellisessä ketjussa, että "liittoutuisit" kälysi kanssa, jos te yhdessä saisitte miehen lääkäriin. Miehesi varmaan pelkää ja on siksi noin torjuva, vähättelee asiaa jne.

Yritä olla kärsivällinen, ei noin nuoren miehen kuulu simahdella tuolla tavalla.

Vierailija
9/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lääkitys saatiin kuntoon, tulehdus rauhoittui ja hän jaksaa paremmin.

myös diabetes voi aiheuttaa kovaa väsymystä. tai sitten stressi ja masennus.

Vierailija
10/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai koholla oleva verensokeri ylipäänsä ja kehittyvä diabetes. Kannattaa ottaaa vakavasti.

Vierailija
11/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii hyvin, mies tarvitsee äijätukea, menee asiat paremmin läpi kuin jos vaimo sanoo.

Vierailija
12/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen kanssa masennus. silloin vaan tekee mieli nukkua. voi olla yöt menee ihme heräilyssä ja painajaisissa ja päivät täytyy tarpoa läpi väsyneenä ja vaikka kuinka nukkuisi, mikään ei auta.

Vierailija
13/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä itsekin kilpparikokeeseen.

Muutamaan vuoteen ei ole meinannut mikään uni riittää.

8 tunnin unet ovat kai normaalit?

Joo... ei puhettakaan että riittäisi minulle.

Ärsyttää kun elämä menee nukkuessa. Omaa aikaa ei ole koskaan kun nukun yhtä paljon kuin lapset.

Mutta tuohon miehen lääkäriin saamiseen...

Itse olen joutunut turvautumaan parissa tärkeässä asiassa pieneen auktoriteettiapuun.

Meillä on hyvät välit miehen siskon kanssa ja kun puhun hänelle ja hän miehelle, niin se tehostaa.

Vierailija
14/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee parikymppisenä kohtuuttomia aikoja palautumista normaalista arjesta jne. Luulen että hän ei nuku tarpeeksi, ei syö tarpeeksi hyvin eikä liiku joten sillä selittyy 90% olotilasta...mutta vituttaa minuakin kun toinen ei mene lääkäriin vaan nuokkuu koko ajan!!

Vierailija
15/34 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yksinkertaisesti väsynyt,herätys aamulla klo 5 ja raskas duuni,3 lasta,koira ja huusholli,että ihan on kanttuvei kasin jälkeen

Vierailija
16/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua elämältä muuta kuin töitä ja nukkumista.

Vierailija
17/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vaan asiasta, rauhallisesti ja ystävällisesti, aina uudestaan niin kauan että menee sinne lääkäriin.

Täytyyhän tuo tutkia.

Vierailija
18/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt jo kaikki äänensävyni ja nykyään se alkaa olla jo pelkkää nalkuttamista. Olen niin turhautunut tähän.

Tuntuu, että minulla on yksi lapsi lisää huolehdittavana, kun en tiedä milloin mies taas nukahtaa. En voi jättää lapsia miehen hoitoon, ellen ole varma, etteivät lapset sinä aikana keksi mitään kummallista. Mies kun yleensä voi nukkua, kun tulen kaupasta ja lapset leikkivät keskenään.

Vierailija
19/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy siltä eikö sitä yhtään ihmetytä miksi se nukkuu kaiken vapaa-aikansa.

Vierailija
20/34 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä vastaavaa vuositolkulla ja löydettiin narcolepsia, joka nyt kurissa lääkkeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi