Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen - kesä 2010

Kommentit (403)

Vierailija
361/403 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilkka oli mukava harmaahapsinen neuvolatäti. Eipä tuossa käynnillä nyt ollut mitään ihmeellistä uutta tietoantia, mutta kyselin muutamia kysymyksiä esim. vitamiineista, kierroista jne. Ja hän oli oikein toiveikkailla mielin meidän tilanteesta eli siitä, että on säännöllinen kierto ja ovistestit olleet positiivisia. Neuvoiksi antoi vain yrittää pudottaa vähän painoa, mutta sekin ilman stressiä ja sitten se tärkein neuvo eli ottaa rennosti asian kanssa. Yllättävää! : ) tosin nyt musta kyllä tuntuu, että vähän rennommin osaan ottaa jo tämän asian kanssa… kai se on tää luovutusfiilis osana mikä vaikuttaa siihen, että päässä pyörii jo muitakin juttuja…

Ja sanoi sitten, että jos ei tässä syksyllä tärppää niin joulukuussa sitten omalle lääkärille ja sitä kautta tutkimuksiin hakeutuminen. Totesi myös, että hänen näkövinkkelistään nykyään vuosikaan ei ole vielä pitkä aika, että ihmisillä yleisesti tärppää. Ja sanoipa vielä siitä jalkojen/lantion nostelustakin, että sitä kannattaa kokeilla, mutta leikkimielellä.

Eli yhteenvetona siis, että mahdollisimman vähän stressiä ja liika yrittäminen pois. Niin siskot, niin helppoa se on! Eikös vaan? ;)

362/403 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve, kivalta kuulostaa tuo neuvolakäynti, vaikka siitä ei niin kovasti mitään uutta ja ihmeellistä käteen olisikaan jäänyt. Musta ainakin tuntuu hyvältä, kun joku luo toivoa silloin, kun itse on alamaissa ja täysin toivonsa menettänyt. Toivotaan, että neuvolatäti tiesi asiansa ja stressittömällä yrityksellä tulee tuloksia :).

Nännit on täälläkin eläneet omaa elämäänsä tässä kierrossa ja jossain toisessa ketjussa muutama muukin asiaa "valitteli". Mulla tissit kipeytyi huomattavasti myöhemmin, kun yleensä eikä jotenkin ole samalla tavalla kipeät ollenkaan. Syksykö näitä muutoksia saa aikaan vai stressi, mene ja tiedä.

Koska tädin pitäisi tulla vierailulle? Viikonloppunako? Jospa se kaikesta huolimatta yllättäisi teidät poissaolollaan. Se olis niiiiiiiin hienoo.

Santra, kiitos tsempityksistä! Me niin plussataan, eiks vaan? Onko oireita minkäänlaisia?

Adalat, mä olen myös ihmetellyt, että miten ne plussat onnistuu kiertämään tän ketjun. Tulispa oikein plussamyrsky tässä seuraavina viikkoina. Mä myös yritän myös olemaan kyttäämättä oireita. Tai ainakin pyrin olemaan uskomatta niitä :). Tsemppiä sinne!

Amppari, kiva, kun käyt välillä ilmoittautumassa, vaikka mitään kuulumisia ei muka oliskaan :). Joulukuun alussa piti mullakin olla nyytti sylissä, joten aika samoissa oli meidänkin la:t.

Hurjasti onnea työpaikan saannista! Ihan huippujuttu. Toivottavasti paikka on mukava ja työ siedettävää :).

Ilmottauduhan taas joskus, jookos?

Cucciola, kiitos, kun jaksat uskoa, että mäkin vielä sen plussan joskus saan. Iteltä alkaa usko pikku hiljaa hiipua. Mutta sinnikkäästi yritetään silti, joten kai se toivo kuitenkin jossain elää.

Miten meitä joulumahoja osuikun näin monta tähän ketjuun? Surullista. Mutta ihanaa, että vihdoin olet sinäkin päässyt taas mukaan yritykseen. Niin toivon, että teillä tärppäisi heti ekasta yrityksestä ja saisit vähän tasoitusta tuosta tädin pitkä aikaisesta poissaolosta. Tsemppiä oviksen metsästykseen!!!

(.) kp 25/25-31. Tädin odotan tulevan sunnuntaina. Oireta on, mutta niitä on ollut niin monesti ennenkin, että yritän vaan pitää pään kylmänä. Ei niistä siis sen enempää.

Iloista syyskuuta, kansalaiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/403 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, kyllä se käynti jotenkin vähän rentoutti... kai. :) Ja täti oli hyvä, kun lähtiessäni se vielä huikkasi, että eihän tiedä, vaikka olisi jo nyt tärpännyt ;) Ja kun huvittavinta oo siis se, että nyt on eka kierto, kun oikeasti en usko, että olisi tärpännyt, en millään tasolla.

Niisku, siis nyt on kp 27 käynnissä eli menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna, mutta uskon, että alkavat maanantaina, joka kuukausi nyt alkanut aina 5. tai 6. päivä ko kuukaudessa - helppo muistaa :)

Neuvolatäti vastasi myös siihen, kun pohdin, että mistä se kp 1 pitäisi laskea, kun itellä saattaa kahtena päivänä tulla ihan pikkuriikkinen tippa ja sitten vasta vuoto alkaa kunnolla - niin täti vastasi, että hän laskee kierron alkaneeksi heti, kun on edes pieni vuoto/tuhru.

Niisku, mä niin kovasti toivon, että sua lykästi tässä kierrossa!!!!!

Vierailija
364/403 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullosti oikein kivalle tuo Even neuvolakäynti, mutta itseäni ärsyttää tuo "stressi pois ja sitten tärppää" -neuvo, vaikka itse olenkin tullut helposti raskaaksi niin jotenkin tuo on vähän sellainen heitto, joka nostaa karvat pystyyn.

Ampparille onnea työpaikasta! Minulla ei pitänyt olla nyyttiä sylissä jouluna, mutta äitiysloman olisi pitänyt alkaa juuri joulun alla. Blääh! Parasta yrittää olla ajattelematta näitä. Itsekin olen kiertänyt tuon Neliapiloiden odotuspinon kaukaa. En vain kykene lukemaan sitä.

Cucciolalle onnea oviksen metsästykseen!

Omassa voinnissa ei mitään merkillistä ja kummallista ole. Tälläistä ihan tavallista. Ei edes tarvitse yrittää olla kyttäämättä oireita kun niitä ei ole yleensä niin hyvästä mielikuvituksesta huolimatta. Toivottavasti Niiskun ei tavalliset tissituntemukset enteilisivät hyvää. :)

adalat 22/28-30

365/403 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, pelkkää omaa napaa tulossa... Tänään mä sit tipahdin sieltä hyvänolon pilvestäni. PMS:mäinen ärsytys on aika todellista ja kun vielä päivemmällä tuli rusehtavaa valkkaria, jota mulla on jostain syystä tullut km:n jälkeen ennen menkkoja, niin jokakiertoinen pettymys, turhautuma ja väsymys on valmis. Mä niin haluaisin päästä semmoseen olotilaan, ettei koko raskautumisella olis mitään merkitystä. Ja ettei sitä AINA toivois ihmettä, jota meille ei sit kuitenkaan suoda. Periaatteessa kp:t on 26/25-31 ja yleisimmillään kierto on ollut 28-29 päivää, mutta eiköhän tässä ole oman kehonsa aika hyvin oppinut tuntemaan ja tää ärsyttävä masis kuuluu mulla kyllä menkkoja edeltävään olotilaan. Ei siis tullut mullekaan sitä synttärivauvaa.

Että näissä fiiliksissä TAAS...

Niisku

Vierailija
366/403 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Muoks ja reps*,tänäänhän on torstai ^ :D

Täällä ollaan ihan liekeissä tuon uuden työpaikan suhteen. Työt alkavat oikeastaan vasta maanantaina, mutta olin eilen ja tänään tutustumassa koululla. Tänään oikeastaan jo olin opettamassakin, kun atk:n opettaja oli sairastunut. Niin, ja siis opiskelijat ovat maahanmuuttajia, joille menen opettamaan suomen kieltä. Ihania, hymyileviä, nauravaisia. Piirsin yhteiskuntaopetuksen tunnilla opiskelijoille selvennykseksi A4:n, jossa epämääräinen hahmo heittää löylyä (”heittää löylyä”) ja laitoin nuolet muutamaan saunavermeeseen: ”kiuas”, ”löylykauha”, ”saunoja”. Joku opiskelijoista oli kirjoittanut kuvan alle ”Hyvä! 100%” Koko lopun iltapäivää on hymyilyttänyt.

Cucciola, joo. Minulla jäi kanssa joululahjapino lukematta, kun sain tietää, ettei vauvaa tulekaan. Jotenkin tuntui, ettei toisten riemua ja pahoinvointeja ja nimipohdintoja jne. jaksa tai halua lukea. Toinen juttu tietenkin täällä, koska kaikilla pinon kirjoittajilla on takana sama ikävä kokemus. Toisten plussista jaksaa olla iloinen.

Evelle minun piti kommentoida, että hymyilytti, kun luin Hilkasta. Hilkka on jotenkin niin… hilkkamainen.

Ja hm, eipä kai tässä mitään sen kummallisempia. Tänään on kai kp 30/~28, mutta kuten jo aikaisemmassa viestissä totesin, lauantaihin saakka odottelen, ennen kuin rupean miettimään testailua.

Ja Niisku, häntä pystyyn! Jos sulle ei tule synttärivauvaa – kuten asian ilmaisit –, niin sille on jokin tarkoitus. Olen tainnut jo joskus aikaisemmin täällä kertoa, että äitini sanoi, kun sai tietää, ettei vielä tulekaan mitään vauvaa, että vielä ei ollut sen aika. Eipähän sitä silloin tajunnut, mutta JOS meille olisi tullut vauva joulukuun alussa, TUSKIN olisin nyt aloittamassa töitä ja intoilemassa niiden takia. En tapaisi ihania opiskelijoita. Okei, oisin mielelläni ottanut sen vauvan, mutta hyvä näinkin. Kukaan ei ole vielä ainakaan romuttanut unelmia pienestä perheestä. Niisku, viimeistään seuraava kierto on sinun! Sinä jos kuka ansaitset oman nyytin.

Amppari

Vierailija
367/403 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIISKU:

Juu, onhan nämä uusperhekuviot aina vähän hankalia, ainakin aluksi. Yllättävän kivuttomasti mennyt lasten osalta kuitenkin. Ehkä sen takia, että exä oli merimies, ja oli sen 3kk:ttakin pois aina niin lapset ovat tottuneet siihen että mä pyörittelin arkea yksin. Nyt niille on jotenki jännää et on mies talossa :)

ja älä heitä kirvestä kaivoon ennen ku menkat kunnolla alkaa. Toivottavasti ei ala, peukutukset!

ARKTINEN AMPIAINEN:

Onnittelut töistä! :) Hieno juttu :)

mitenkäs AVEENA pärjäilee?

NIPPELLE tervetuloa, en tainnukkaa omanapaisuuksissanbi aikaisemmin tervehtiä.... no parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D

HAIZULILLE onnittelut plussasta!

ON:

Mulla on vajaa viikon nyt jomotellut toi häpyluu? Ihan uusi ilmiö, tiedä sitten onko vanhuus vai mikä....

kp 23/24 ja olis digitesti kaapissa aamua varten kun mies ehdotti et jos testattais.

En tiedä, pelottaa se nega taas :(

Oireita voisin listata.... ovat sitten kuvitteeellisia tai ei..

-Tissit kutiaa

-Menkkafinniä EI ole tullut (vielä)

-reilua valkovuotoa :/ ärsyttävää eikä ollenkaan tavallista mulla

-verta tullut kahdesti nenästä viikon aikana ja suussa verenmaku.

-Alamaha on ihan outo... repäisykipuja, jomottelua ja yleistä kurinaa ja murinaa.

-Ystäväni närästys on iskenyt (toki vaivaa mua lähes aina)

-Itkettää, väsyttää(kuuluu myös PMS oirelistaan, valitettavasti)

No joo, sellasta :D

Nyt suihkuun ja isäntä lupas tuoda punkkua niin ajattelin lasillisen illalla ottaa ihan rentoutumiseen. JOS mies yllyttää sen testin tekemään aamulla, niin tuun sitten kertoo miten kävi... (mä olen aina plussannu 2-4 pvää ennen menkkoja, PAITSI kuopuksesta vasta kp 30/27 et huomenna kyl pitäs näkyä jos on näkyäkseen...)

T.MiRaBel

Vierailija
368/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,EI OOO TOTTA, EI OO TOTTA,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"RASKAANA, GRAVID, 1-2"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EI OO TOTTA!

Mä olen itkeny koko aamun, ei voi olla totta!!! Nytkö tämä sitten menisi loppuun asti???? Sormet, varpaat jalat ristissä että nyt onnistuu!

T.MIRABEL

Vierailija
369/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosti onnea MiRaBelille! Kyllä se nyt menee loppuun asti :)

... täällä odotellaan huomista lauantaita. Toivon tädin saapuvan. Mitään oireita ei edelleenkään ole, ja olisin vain huolesta sykkyrällä, että taas tuli tuulimuna tai jotakin. Tosin minua on väsyttänyt ihan hirveästi aina illalla, mutta se on kyllä tätä flunssaa.

Amppari... kuuntelee uunipuiden rätinää ja pauketta.

Vierailija
370/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että onnistui, kyllä se hyvin menee. :)

Eve84, toi lienee ihan totta mitä sulle Hilkka sanoi, eli jos kierto ja ovikset löytyy niin se on jo todella hyvä merkki. Varsinkin yhdistettynä siihen että on jo tullutkin raskaaksi.

Toisaalta jäin itse miettimään, mitä mun epätäsmällinen kierto + tuhrut ennen menkkoja tarkoittaa. Jotenkin olin jo ehtinyt aatella ettei sillä enää väliä ole kun olen jo kahdesti raskautunut. Mut ehkä sillä on silti väliä.

Niiskurouva - kyllähän sä aika ajoissa aloitit ton PMS-oireiden tulkinnan, mutta toisaalta tiedän itsekin, että jos kehoaan oikein vahtii niin kyllä sen negatiivisen tuloksen tietää jo ennakkoonkin (positiivisia sen sijaan saattaa kuvitella turhaan). Tosi mälsä juttu.

Ite opettelen edelleen elämään asian kanssa. KM toteamisesta nyt reilut 2,5 viikkoa, ja eilen tuli 2 viikkoa täyteen lääkkeellisen tyhjennyksen teosta (odottelin muutaman päivän kun oltiin ulkomailla, ja otin lääkkeet vasta palattuani kotiin).

Miehen kanssa juteltiin ja onhan se selvä että tää rassaa molempia. Mua näkyvämmin, koska mies kokee että sen täytyy tukea mua, ja pysyä siksi vahvana. Toisaalta sit kiukku tätä tilannetta kohtaan nousee aina välillä esiin ja aiheuttaa kitkaa, mut onneksi molemmat tiedämme mistä se johtuu.

Olen nyt keksinyt päässäni miljoona syytä miksi juuri mun tilanteessa tää on selkeesti toistuva juttu. Perusteluna on milloin kierron epäsäännöllisyys, milloin se että en usko sattumiin, ja milloin se että keksin että mua rankaistaan nyt jostain aiemmasta synnistä. Eli siis sekä fyysisiä että henkimaailman syitä löytyy. Ja kun niitä miettii, ei jaksa millään uskoa onnistumiseen. Toisaalta uskon että täysin tilanteesta riippumatta löytäisin ihan vastaavia syitä. Ja kuitenkin tilasto sanoo edelleen, että parempi todennäköisyys on onnistuneelle kuin epäonnistuvalle seuraavalle raskaudelle.

Toisina hetkinä sitten taas uskon, että kyllä se kolmas kerta sitten onnistuu. Toka raskaus pääsi jo viikolle 7+0, kun edellinen loppui viimeistään 5+4. Joten ollaan jo päästy huimasti pidemmälle.

Nyt täytyy kuitenkin vain koittaa unohtaa kierrot ja laskemiset. Tällä hetkellä se onnistuukin, koska päätettiin odottaa tämä tyhjennyskierto ennen kuin jatketaan yritystä. Mutta voi kun ensi kierrosta alkaen osaisin jättää sen siihen, että menkkojen alkaessa merkkaan päivän allakkaan enkä sitten laskisi mitään ajankohtia.

Jos asian osaisi unohtaa, niin eiköhän sen raskauden huomaisi ajoissa ennen np-ultran ajankohtaa kuitenkin. :)

Niin, ja kiitos hurjasti kaikille myötätunnosta. Mulla ei edelleenkään riitä energia siihen, että lähtisin vastaamaan jokaiselle, mutta jokainen sana lämmittää kyllä.

Vierailija
371/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiRaBel, tsemppiä ja onnea!!! Ihanaa! Pidän hirmuisesti peukkuja pystyssä sinulle. Kyllä sun olisi jo aika saada nyytti kainaloon!

Amppari, Hilkka on just niin hilkkamainen :) Ihana tuo puiden rätinä… toivotaan, ettei täti tule!

adalat, Kyllä mullakin meinaa aina hermot palaa, kun käsketään olemaan ilman stressiä ja yrittämistä… pah! Jos se olis niin yksinkertaista, niin tuskinpa kukaan huvikseen hikoilis…

Niisku, mä en voi muuta sanoa kuin, että tiedän niiiin miltä susta tuntuu… :( mahdotonta tämä on. Niin epäreilua… Koita nyt saada vähän häntää pystyyn, vaikka tuntuukin tylsältä.

Se pikku herra nimeltä Toivo on ihan hanurista. Yritti meillekkin tunkea eilen illalla kylään, kun töiden jälkeen väsytti ja palelsi niin pirusti enkä meinannu päästä päiväunilta ylös sängystä, kun oisi vaan nukuttanut niin paljon. Mutta potkin sen sitten kauppareissulla prisman lattialle, koska en jaksa taas masentua maanantaina kun menkat alkaa.

Vierailija
372/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin viimeks itse megaluokan pms-ketutuksissa tänne,joten Niiskurouva,mä niin symppaan sua tossa olossa!!!Mulla ei nuorena ollut mitään pms oireita,mutta vuosi stten ne hissuksiin hiipi kuvaan.

Tosin mulla oli elämäni kamalimmat "pimssit" myös tammikuussa,kun raskauduin.Nyt olisi laskettuun aikaan pari viikkoa,aika omituinen olo en kiellä.Jotenkin tuo kesäinen km ei tunnu ollenkaan niin pahalle kuin helmikussa ollut,koska siihen helmikuun juttuun liittyy aika paljon muutakin :(

Eli NIISKULLE haluun kovasti nyt tasoittavaa energiaa antaa,toi olotila on niin persiistä.Mulla helpotti pms-masennus vasta kp2 taikka 3 tässä kierrossa.Nyt joku kp 10,kai?En viitsi edes laskea,olen myöskin ajanut itseeni siihen välinpitämättömään tilaan,että evvk koko homma.

ZOEY :( todella pahoillani oon että taas kävi niin.Ei oikeen osaa mitään sanoakkaan,se vaan vetää niin polvilleen tuon lounnon eessä,kuin se suunnittelee asiat.

AVEENA,myötätuntoisia ajatuksia sinulle myös.Kovin haaste tietty raskautumiskielto,mutta ota asia niin että nyt sitten pidät kivaa kun vielä "voit".Sitten seuraava tärppi on ja pysyy ja on oikeassa paikassa

Vierailija
373/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUSILLE mukaan tippuneille pahoitteluja.Surkean näköinen lista täällä.Minä en nimiä muista kun vasta lukaisin aikojen takaa jutut.

MIRABELille paljon onnea :D oisin kirjoittanutkin sulle siitä ovistikku jutusta jos olisin ennättänyt,että ne pirulaisethan näyttää plussat myös.

jatkan juttuja jos jotain kriittistä jäi sanomatta.On niin paljon ihmisiä etten perässä pysy.Toisaalta palstalta jäin kokonaan kuumeilutauolle,ja siis aion pysyäkkin sillä,nyt vaan moikkaus tänne.

Omista fiilareista sen verran,että olen tosiaan saanu nyt silleen ajettua tuon kp laskennan alas,eilen ukolle sanoin kun pohdittiin jaksetaanko harrastaa,että "kun en tiiä niistä tärppipäivistäkään" Se vaan mulle että "Shhhh..."oltiin sovittu ettei puhutakkaan siitä.Mut vaikeaahan se on.Mua auttaa nyt se,että mä oon alkanut rääkätä kroppaa liikunnalla.Tietty siksikin että ylipainoo on,ja ois kivaa olla vähemmän painava jos vaikka raskautuisi.Kuntosalia pari krt vk ja sit kerta vesijuoksua.Nytkin kroppa kipeenä...Joten mä lähdin tolle linjalle "unohtaakseni"

Nyt toivottelen kaikille taas kaikkea hyvää ja plussia ja kaikkee,tuun taas,ennemmin taikka myöhemmin morottamaan.

Vierailija
374/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaa kikkailua.eikö saa pitkiä viestejä kirjoittaa?Minun viestistä postasi vaan tuon alkuosan,kahdesti,ja sitten piti eri viestiin kirjoittaa toi loppu????Ompa kummaa.

Vierailija
375/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabelille tuhannesti onnea!!! Kyllä aina tulee tippa linssiin kun saa lukea uusista plussista :)

Ja Haizulille kanssa onnea!

Eve, munkin neuvolantäti on Hilkka... Harmi vaan kun muutetaan Hausjärvelle, niin vaihtuu myös neuvola ja tuttu, ihana täti :( Mutta ihanaa päästä ihan omaan taloon!!!

Tsemppiä ja lohtuhaleja kaikille tarvitseville, etenkin Niiskulle. Toivoisin jo plussaa teille kaikille niin kovasti.

Syysterkuin Sanna ja Lahja

P.s. Keskiviikkona oli np-ultra ja kaikki hyvin toistaiseksi :)

Vierailija
376/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mirabel tuhannesti plussasta! Ja onnea muillekin plussanneille, jos en ole vielä onnitellut. Toivotaan että kaikki menee hyvin tällä kertaa.

Täällä odotellaan menkkoja, saisivat alkaa ajallaan kuten yleensä alkavatkin, mutta ei ole mitään menkkaoireita, eikä mitään muitakaan oireita. Viikon kuluttua lähdetään miehen kanssa kaksistaan pariksi päiväksi reissun päälle, silloin ei olisi tarvinnut enää menkkoja olla häiritsemässä, mutta tätä vauhtia ovat...

Ihmeesti km:n jälkeen menkkaoireita ei ole ollut, yhtäkkiä vaan menkat ovat alkaneet, vaikka ennen km:aa menkat oireili alavatsan juilimisilla, tissit oli kipeät, hermo kireällä... Mistähän sekin johtuu?

Vierailija
377/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabel: Oikein paljon onnea! Ihanaa! Nyt on teidänkin pikkuisen aika pysyä matkassa ihan loppuun asti.

Santsu: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa lukea hyviä uutisia, kyllä mekin täältä vielä perässä tullaan :)

On. hCG 79! Jeij! Melkein 300 yksikköä oli siis laskenut viikossa, joten taitaa olla ensiviikolla viimeinen labra. Sitten vaan vielä 9vko pakkotaukoa :/

Tänään viimeksi kaveri ihan hyväntahtoisella mielellä tokaisi, että nyt teillekin alkaa vauvoja tulla, kun kesällä mentiin naimisiin. Aina nuo mielen vetää matalaksi, vaikka tiedän, etteivät mitään pahaa tarkoita. Pitäis varmaan kehittää tuohonkin valmiiksi joku noheva vastaus, kun menen aina ihan lukkoon ja piipitän jotain epämääräistä.

Ja vuotokin vaan jatkuu taas. Plah.

Mutta nyt positiivinen perjantaimieli taas päälle, ja kaveria tapaamaan jota en ole kunnolla nähnyt suunnilleen vuoteen! :)

Ailahdellen

-Aveena, kp 30/28-32?

Vierailija
378/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mirabel plussasta. Toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin!

Muistan vielä itsekin kun testasin plussan kesäkuussa yöllä salaa mieheltäni ja se yö meni kyllä valvoessa. Olisin halunnut herättää mieheni, mutta tiesin aikaisen herätyksen häntä odottavan, joten maltoin mieleni aamuun asti. Plussaa ounastelin vaikka en siihen uskonutkaan, koska muuton yhtedydessä huomasin jännän vatsakivun horjahtaessani. Enkä ekakertalaisena tiennyt miltä tuntuu olla raskaana. Oireita en ollut tajunnut muuton vuoksi edes seurata ja yhtäkkiä huomasin kalenterista, että hei missäs täti viipyy...

No nyt sitä tätiä odotellaan sitten keskenmenon jäljiltä, tai siis saa kyllä jäädä tulemattakin, jos niikseen, ainakin jos syynä olisi uusi vauva. Ohjeissa sanotaan tädin tulevan kylään n. 4-6 viikon kuluttua kaavinnasta, mutta onko sen jälkeen kierto yleensä palannut ennalleen. Nyt mennään kiertopäivässä 19/ennen km 30-32. Ennen keskenmenoa kyllä tunnistin ilman tikkuja (ainakin luulen tunnistaneen)oviksen, koska aina n.14 päivää ennen tädin tuloa alavatsassa nipisteli. Nyt ei ole keskenmenon jälkeen vielä samanlaisia tuntemuksia tullut.

Nyt vain harmittelen, että kun mieheni aloitti uudessa työssä ja hän joutuu syyskuun aikana olemaan yhteensä 2 viikkoa koulutuksessa toisella puolella suomea ja etelä-suomessa, että ei välttämättä ole edes mahdollisuuksia koettaa uutta plussaa piakkoin.

No ei meillä kyllä kiirettä ole, varsinkaan kun töissä kuulin uutisen, että yksi jää vuodeksi pois töistä ja juuri tämän henkilön kanssa aina on sukset ristissä vaikka kuinka kiva yrität olla. Jotenkin sitä suri keskenmenon jälkeen, että kuinka jaksaa töissä, kun oli henkisesti valmistautunut jäämään pois tammikuussa...

Hyvää syksyä kaikille!

Vierailija
379/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettu aika oli keskiviikkona... Silloin heti km:n jälkeen mietin aina, että tähän aikaan olen varmasti raskaana. Ja mietin toisaalta, että mitenköhän pahalta se tuntuisi, jos en olisi. Että varmaan hyppisin seinille. No, se aika on nyt, mitään ei ole tapahtunut raskautumisrintamalla ja olen oikeastaan aika ihmeissäni, etten hypikään seinille. Johtuu varmaan siitä, että jonkinlainen rauha on saavuttanut mut tämän vauva-asian suhteen. Että tässä on vielä kaksi kuukautta siihen, että tulee vuoden yrittäminen täyteen eli siis runsaasti (???) aikaa vielä raskautua ennen kuin todellisuus rusentaa. Ja jos vuosi menee täyteen, niin sitten haetaan apua. Ja saadaan sitä, toivottavasti. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että raskautumattomuus on miehelle kovempi pettymys kuin itselle. Tuntuu tosi pahalta, kun siitä tuntuu pahalta. Ja joskus sitä miettii, onko huono ja epäonnistunut naisena, vaimona, tulevana (?) äitinä, kun ei raskaudu tai jos raskautuu, se ei kestä... Tyhmiä ajatuksia, mutta välillä ne ottaa valtaansa.

Ovista odotellessa, viikon päästä pitäisi olla, pidetään sille taas kerran peukkuja. Se hyvä puoli tässä pitkässä odottamisessa on, että ei ainakaan enää edes kuvittele raskausoireita eikä huijaa itseään. Pessimisti ei pety ;)!

Onnittelut MiraBellelle plussasta, tosissaan hieno uutinen! Tuo oli aika arvattavaa sen sun oireviestin jälkeen =)!!

Ampparille onnittelut uudesta työstä ja tosi kiva kuulla, että se on ollut mieluinen ja vienyt ajatukset muualle! Kuulostat kovin energiseltä =)

Nostattelin kysymyksiä välivuodoista ja siitä, kuinka nopeasti raskautuminen alkanut pillereiden lopetuksen jälkeen. Näyttäisi siltä, että muutamilla on ollut välivuotoa keskenmenon jälkeen – mielenkiintoinen tutkimusaihe, tähän olisi jonkun innokkaan tutkijan syytä perehtyä tarkemmin ;) Ehkäpä tarkoittanee vain sitä, että km pistää jollain tavalla kehon sekaisin tai myllerrykseen...

Zoey: ihan varmasti teillä tärppää pian uudestaan, tosi hyvinhän sä olet historiassa jo raskautunut eli toivotaan, että testi näyttää plussaa teille jo hyvinkin pian!!

Aveena: onnittelut hormonien laskemisesta =) Mulle on kanssa yks sun toinen kaveri ja työkaveri puhunut, että ”sitten kun sä jäät mammalomalle, niin...” ja plaa, plaa... Mä en ole koskaan edes puhunut esim. töissä haluavani lapsia. Olen myös miettinyt, mitä niihin pitäisi sanoa – tähän mennessä olen vain ollut hiljaa ja antanut toisen sopertaa ja selitellä omia tyhmiä kommenttejaan... Toissapäivänä tosin töissä lounastauolla puhutut lapsettomuusjutut meinasivat saada mut juokseen vessaan itkeen – tyydyin kuitenkin mussuttamaan leipääni... Kerrohan mullekin, jos keksit jonkun nasevan repliikin, jota voi käyttää ;)!!

Nippelle tsemppiä työssä jaksamiseen – se on tosi vaikeaa yrittää suunnata ajatukset uudelleen työhön, kun on kuvitellut jäävänsä sieltä tietyn ajan kuluttua mammaileen.

Niiskulle myös tsempitykset, toivottavasti PMS-oireet enteilevät kuitenkin jotain ihan muuta kuin ei-toivottua tätiä!!

Perjantai-illan sateisesta pimeydestä,

Nipa

Vierailija
380/403 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppari: Onnea uudesta työpaikasta!

Eve84: Tuosta stressaamisesta olen minäkin useasti kuullut. Mutta eipä se niin helppoa ole olla stressaamatta. Olen miettinyt itse hieman ylipainoisena, että pitäisikö se tosissaan alkaa pudottamaan painoa. En ole vain saanut siihen minkäänlaista kipinää.

Niisku: Todella harmi, jos täti on tulossa käymään. Kyllä se plussa jo teillekin suotaisiin. Kyselit aiemmin onko minulla ollut oireita. Ei niitä kyllä ole ollut.

MiRaBel: ONNEA!!!! :)

Malicamam: Pitäis minunkin varmaan alkaa harrastamaan jotakin liikuntaa, jos sais vähän unohdettua kuumeilua. Ja samalla ehkä tippuis joitakin liikakilojakin.

Aveena: Hyvä kun hcg on noin nopeasti alkanut laskemaan. Tiedän miltä ihmisten vihjailut tuntuvat eikä niihin ikinä oikeen osaa vastata mitään. Meillä on talonrakennus meneillään ja ollaan saatu kuulla, että kuinka monta sinne mahtuis asumaan.

Itselle ei nyt kuulu mitään ihmeempää.

santra kp 27/32(ehkä)