Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ok, pahoinpitelyhän on asianomistajarikos, mutta jos uhri

Vierailija
08.06.2010 |

ei vaadi korvauksia/syytettä, miten syyttäjään se vaikuttaa? Mitä pahoinpitelystä voi saada? Sakkoja? Linnaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vaimoaan pahoinpidellyt

Suomessa et vankilaan päädy jos et satu vaikka sitten kavaltaan rahaa valtiolta....

Vierailija
2/13 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että mieheni jostain syystä pahoinpitelisi minua ja saisi siitä tuomioksi sakkoja. Se sakko kuitenkin iskisi vähintään yhtä pahasti minuun ja lapsiin, koska me eletään miehen rahoilla, eikä ne ilman sakkojakaan tahdo riittää edes ruokaan.

Eli mä saisin käytännössä rangaistuksen siitä että mies on pahoinpidellyt mua. Kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua järkevää!

Sama koskee niitä jokka pahoinpitelee lapsensa.

No, jos sakkoa ei maksa niin linna on toinen vaihtoehto.

Mulla on mies joka ei ole väkivaltanen, ei tartte ajatella tollasia maksuasioita.

Kyllä mää jättäisin pahoinpitelijän.

Vierailija
4/13 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen oikeuskäytäntö on täysin mielivaltaista.

Lyöt kerran baarijonossa niin saat ehdollista, hakkaat vaimoasi toistuvasti saat sakkoja. Se miten rikollistausta, tapausten toistuminen, työpaikka, ammatti, taloudellinentilanne, perhesuhteet vaikuttavat tuomioon on täysin sattumanvaraista.

Vierailija
5/13 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisen syytteen alainen rikos aina,kun asia on mennyt poliisille asti.Syyttäjä sitten päättää,lähteekö syyttämään vai jättääkö syytteen nostamatta.Tähän ei voi uhri eikä syytetty mitenkään vaikuttaa.Tekijä saa sakkoja,ehdollista tai ehdotonta vankeutta.Uhri voi sitten halutessaan hakea syytetyltä vahingonkorvauksia ja tämä osuus on sitten asianomistajan hallussa,siihen ei syyttäjällä ole sanomista eikä syyttäjä useinkaan edes aja vahingonkorvausasiaa vaan se on uhrin itse (tai uhrin asianajajan) hoidettava.

Vierailija
6/13 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä faktaa:

Rikoslaki

Pahoinpitely yksityisellä paikalla - myös kotona - tuli virallisen syytteen alaiseksi rikokseksi 1.9.1995. Lain tarkoitus on, että kotona tapahtuviin väkivaltarikoksiin suhtaudutaan samalla vakavuudella ja samoilla rikosoikeudellisilla seuraamuksilla kuin muihinkin väkivaltarikoksiin. Yhteiskunta haluaa puuttua perheväkivaltaan ja kotiin hälytetty poliisipartio tekee rikosilmoituksen tapahtuneesta väkivaltatilanteesta. Pahoinpitelyn yritys on myös rangaistava teko.

Vierailija
7/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ehdollinen tai ehdoton.

Vierailija
8/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ukko sai törkeästä pahoinpitelystä vaan sakot

Vierailija
9/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi muu, voiko saada vaimon pahoinpitelystä linnaa?

Vierailija
10/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mikä tuo "yksi muu" on ja vaimon kunnosta. Jos kerran ei kykene maksamaan sakkojaan -> suoritetaan ne vankeutena.

Eikö olisi sille ukollesi ihan oikein, että joutuisi linnaan?

Vierailija
11/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeä pahoinpitely ja alle 15-vuotiaaseen kohdistuva lievä pahoinpitely on aina syyttäjälle vietävä asia.

Vierailija
12/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen utelias

Vierailija
13/13 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vaimoaan pahoinpidellyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi