Onko mielestänne syytä hakea muutosta tapaamisoikeuksiin vai olenko suotta hyvin huolissani?
Juuri kolme vuotta täyttänyt poika on pelännyt isänsä tapaamista pian vuoden, isänsä joka on kaikella tavoin mykkyyttä ja oikeustoimia myöten kiusannut äitiä kaikin tavoin. Viime tapaamisen jälkeen niskakipua valittava poika, joka on tullut voipuneena, naarmuja ja mustelmia kehossaan aiemmin kotiin, kertoi seuraavia isän toimista, jotka äidille niin valitettavan tuttuja:
Vihainen isä
- hakkaa seinää ja heittää tavaroita
- huutaa kovaa ja irvistää
- oli tarttunut häntä kurkusta kiinni, kun hän
itse oli istunut potalla ja huutanut "Sä
kuolet!"
- lyö avokämmenellä lasta päähän niin, että lapsi
kaatuu, mutta ei tule näkyviä kuhmuja, mutta
toistuvaa selkäkipua
- tökkii häntä kynällä rintaan
- puristelee käsiä --> pyöreä mustelma
- vetää jaloista -->jalkakipua
- kertaa lapselle, että äiti on hullu, lapsi itse
tyhmä ja lapsen koti huono (olosuhdeselvitys
ja muut todisteet sanovat toisin;)) ja että isä
on voittanut lapsen (isä käynyt käsittämätöntä
oikeuspeliään vuoden ajan eikä vieläkään ole
tyytyväinen valheella saadusta "voitostaan")
Todellisuudessa lapsestaan hyvin piittaamaton isä kiistää väkivaltaisen käytöksensä, vaikka on saanut yhden pahoinpitelytuomion aikuisen miehen lyömisestä ja ollut aggressiivisesta käytöksestä kahdesti muuten rikoksesta epäiltynä. Isä tunnetaan ex-piirissä raivohulluna, vaikka liiton aikaan mies väitti aina että minä ärsytän häntä, tein mitä tahansa. Omaan kurkkuuni hän kävi kiinni kahdesti, toinen kerta oli raskausaikana ja kun tappouhkaus tuli vauvan olleessa kolmikuinen, nostin ns. kytkintä ja pakenin vauva kainalossa. Tällainen isä sai tavanomaiset tapaamisoikeudet, koska isä on hyvä isä ilmeisesti niin kauan, kun ei ole ketään saanut hengiltä. Lastensuojelu ei voi ottaa kantaa oikeuden päätökseen eli pieni lapsi on täysin lainsuojaton väkivaltaisen isänsä kourissa. Näin Suomessa ja sitten ihmetellään, miksi lapset ja nuoret voivat pahoin!
Kommentit (13)
ja pyytää vammoista lausuntoa?
Luulis lastensuojelunkin kiinnostuvan...
Kolme lastenlääkäriä oli sitä mieltä, että lastensuojeluilmoitus tehtävä. Itse tein aiemmin yhden, kun raivoisa isä vei 2,5 vuotiaan häntä pelkäävän lapsen mukaansa, mutta postissa tuli kirje "Emme puutu oikeuden päätöksillä tehtyihin huolto- ja tapaamisriitoihin". Kysymys ei ole riidasta, vaan lapsen tuskasta, joka peitetään oikeustoimilla äidin todistuksista huolimatta. Mies osaa tehdä väkivaltaa niin, että siitä harvoin jää näkyvää tai ainakaan suurta vammaa. Samaa hän teki minulle eli en voi olla uskomatta lastani. Eihän kolmevuotias voi keksiä kidutuskeinoja, joista ei kotona ole ollut edes puhetta saatikka esimerkkiä.
Tällainen isä sai tavanomaiset tapaamisoikeudet, koska isä on hyvä isä ilmeisesti niin kauan, kun ei ole ketään saanut hengiltä.
exäni oli aviomiehenä väkivaltainen niin ei se sulje sitä pois etteikö hän voisi olla "hyvä isä". Isänä hän on tosi dominoiva ja arvaamaton. Miehen väkivaltaisuus tuntuu olevan Suomessa niin itsestäänselvyys, että sitä pidetään asiaankuuluvana. Olen puolestasi pahoillani, mutta tuskin voit tehdä asialle yhtään mitään. Suomessa miesten väkivaltaisuudesta ei saa tätä nykyä edes puhua koska asia käännetään välittömästi koskemaan naisia, naisten ongelmia, naisten väkivaltaisuutta tai miesten "oikeutta" käyttää väkivaltaa naisiin. Se on ihan ihmeellistä. Tämä on ihan kauhea maa. t. onneton ulkosuomalainen joka teki elämänsä virheen ja meni naimisiin suomalaisen miehen kanssa
Lastensuojeluilmoitus siis tehty onneksi lääkärin toimesta, mutta lastensuojelu ei voi edes suosittaa valvottuja tapaamisia, mikä uskomatonta lastensuojelua!
jos on havaittavissa ulkoisia merkkejä tai lapsi oireilee muuten.
Meillä on lähipiirissä esimerkki lähivanhemmasta, joka yksinkertaisesti ei anna (hyvän, kunnollisen) etävanhemman tavata lastaan. Hän on pystynyt jatkamaan sitä vuodesta toiseen ilman minkäänlaisia sanktioita. Tee sinä samoin - sinulla on siihen oikeat syyt, toisin kuin tällä meidän lähipiirin lähivanhemmalla.
Kikka on siinä, että kun etävanhempi panee vireille tapaamisten täytäntöönpanon niin teeskentelet neuvotteluissa suostuvaista, mutta et vain toimi niin kuin sanot. Keksit syitä ja tekosyitä, joiden perusteella et annakaan lasta. Välillä voit vaikka kadota maan alle sinä päivänä, kun lapsi pitäisi antaa tapaamiseen.
Toinen vaihtoehto on, että täytäntöönpanoon tai muuhun etävanhemman masinoimaan oikeudenkäyntiin liittyen pyydät oikeudelta, että lapsen psyykkinen terveys tutkittaisiin. Jos isä on kohdellut häntä tuolla tavoin, hänellä voi olla esim. terapian tarvetta tai ainakin isän haitallinen vaikutus häneen tulee esiin. Tämän avulla saat kenties tapaamiset valvotuiksi.
Sinun ei itsesi siis tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla antamatta lasta tapaamiseen. Isä vie sitten asian oikeuteen, jos vie, ja siinä kohtaa vaadit lapsen tutkimista. Kannattaa myös jo valmiiksi tarkkailla lapsen psykosomaattisia oireita.
joku asianajaja tähän hommaan? Maalaisjärjellä siitä luulis olevan hyötyä. Nopeana keinoa minäkin suositan, että älä anna lasta isälle. Jos isä tästä raivostuu ja esim iskee ovenne sisään niin poliisi paikalle ja todistajilta lausunto.
Asianajajaa olen kerran vaihtanut, mutta tämä toinenkin katsoo, ettei hankkimistani, aiheellisista lääkärintodistuksista ja valo- ja videokuvista ole syytä edes mainita! Kolmatta olen pian hakemassa, sellaisen joka tietää miten narsisti toimii.
Tuo tutkimuspyyntövinkki lapsen psyykkisestä terveydestä on hyvä, kiitos! Lääkäriaika on varattu pediatriaan ja hyvä tietää ottaa asia puheeksi, jos lääkäri ei sitä tee.
Minulta, joka vuoden 2008 ajan houkuttelin 40 kertaa viime tingassa peruuttelevan isää tapaamaan lastaan milloin vaan tai vähintään lastenvalvojan sopimuksen mukaan, on 171 -kertaisin mustakmaalauksin ja nyt tämän pahoinpitelyn myötä lapsen itsensä kertomana viety kaikki motivaatio edistää tapaamisia. En pysty olemaan enää kiltti ja joustava, kun lapseen kajotaan väkivalloin.
Lähtisin varmasti jos luottaisin saavani lapset itselleni, mutta Suomessa kun perinteisesti ymmärretään väärintekijää niin en ota riskiä että isä saisisikin perus tapaamisoikeudet.
Meillä tilanne ei kylläkään ollenkaan noin paha, mies on aggressiivinen ja uhkaava, mutta ei noin pahaa kuin ap:llä.
Kumman helppo neuvo ottaa lapset ja lähteä, kun ei voi tietää joutuuko lapset antamaan takaisin...
Ensinnäkin lapsen oma kertomus on otettava ihan vakavasti. Nauhoita lapsen kanssa käydyt keskustelut. Ota yhteys lastenpsykiatriin ja pyydä häneltä aikoja lapsellesi. Kerro, että olet huolissasi lapsen henkisesti pahoinvoinnista kun hän on isällään.
Minun tuttavapiirissä sama. Mutta suosittelen: Onko sinulla tuttavia jotka voisivat soittaa lastensuojeluun ja kertoa huolensa? Itse soitin, kun ihmettelin miksi sairaalloisen väkivaltaiselle miehelle annetaan lapset nyt kun ne on sijoitettu toiseen perheeseen mutta silloin kun lapset olivat äidillään, isä sai vain valvottuja tapaamisia.
Sossu vastasi, että onhan se lapsille tärkeää että on isä. on tietysti. Mutta kuvaamasi narsistinen ja sairas isä on noillakin lapsilla. Painetta sossun puoleen, heidän on pakko alkaa puuttua!!
yhteiskunnan uhrina ja uhrin syyllisyyttä rikokseen osallisena. Suomalainen oikeusjärjestelmä on tosi vinksahtanut.
lastensuojeluilmoituksen lisäksi pitää tehdä rikosilmoitus, eikö lääkäri tätä tehnyt? miehen pitää saada tuomio pahoinpitelystä.
Uskomatonta on se, että jos aikuinen menee ja sanoo poliisille, että toi löi mua, poliisi tekee rikosilmoituksen, vaikka todistajia ei olisi paikalla, mutta jos lapsi kuvaa lyönnin lisäksi muutakin pahoinpitelyä mukaanlukien toistuvaa, raskasta henkistä väkivaltaa ja näyttää vain pieniä mustelmia, rikosilmoitukseen ei välttämättä riitä näyttö. Vasta 12-vuotiasta kuullaan oikeudessa eli kun lapsuus on enemmän takana kuin edessäpäin. Lapsen etu ja oikeus on sanahelinää tässä maassa.