Hih mikä kommentti Papa-näytteen ottajalta:-)
olin siis kunnan tarjoamassa ilmaisessa Papa-kokeessa aiemmin tänään ja arpa osui mulle myös sen suhteen että otti Papillooma-virusnäytteen myös ja se kuulema otetaan joka 3lta seulontakävijältä.
No anyway tämä näytteen ottaja oli oikein mukava naishlö ja tuntui tekevän huolellista työtä kun näytteiden ottokin kesti useamman minutin.Ei heti saanu sitä teras putkiloa sisääni,tai sai sisääni mutta siellä kun sitä pitää jotenkin levittää niin kysyi että " oletkos sinä alakautta synnyttänyt ne 2 lastasi" .
vastasin että kyllä vain,kummankin ja miten niin?
vastaus kuului " no kun tätä on vähän vaikea saada tänne ja levitettyä kun on niin tiukat paikat että yleensä alatiesynnyttäneillä tämä sujuu helpommin ja kohdunsuukin aukeaa nopeammin" .
ja tosiaan kummatkin lapseni oli ihan alakautta synnyttänyt:D
Noo nyt täytyy sitten n.8-vkoa kärvistellä tuloksia:-//
Kommentit (71)
Mutta aika hyvin suunniteltu provo.
En todellakaan valehtele enkä provoile ja siksi kysyisinkin että onko teillä kaikilla provoksi syyttävillä tussu aivan pilalle mennyt synnytyksessä tai synnytyksissä vai mikä mättää???
Sinä joka tuosta Papilloomavirusasiasta rupesit seputtamaan niin kerroin vain mitä näytteenottaja sanoi minulle en muuta!
Sain esitteen mukaani ja tässä suora lainaus siitä:
Kohdunkaulan syöpää ehkäisevä seulonta
1. Miksi seulotaan
2. Kenen kannattaa käydä seulonnassa
3. Kuka kutsutaan seulontaan
4. Miten näyte otetaan
5. Miten tulos ilmoitetaan
6. Irtosolunäyte kohdunkaulan syöpää ehkäisevässä seulonnassa
7. Miksi Papilloomavirusta (HPV) testataan
1. Koska kohdunkaulan syöpä kehittyy hyvin hitaasti, vuosien kuluessa, syövällä on kuitenkin esiasteita jotka voidaan löytää lähes aina seulonnassa ja hoitaa ennen kuin varsinainen syöpä pääsee kehittymään.
Vuosittain seulontaan kutsutaan 250 000 naista.
Seulonnan ansiosta 4 5stä syövästä on estetty ja 10 tuhansien naisten terveys ja hedelmällisyys on säilynyt.
2. Solumuutoksia voi tulla ilman mitään oireita, suuri osa muutoksista on harmittomia ja osa paranee itsestään osa ei.
Useat sukupuolikumppanit, tupakointi jne lisäävät riskiä sairastua.
3. Naiset kutustaan seulontaan yleensä 5v välein, tavallisimmin 30-60 vuotiaina (minä täytän loppuvuodesta 30v).
Kotikunta kustantaa.
4. Koulutettu hoitaja ottaa näytteen emättimestä, kohdunsuulta ha kohdunkaulakanavasta.
5. Kotiin tulee kirje.
6. KAIKILTA OTETAAN KOHDUNKAULAN IRTOSOLUNÄYTE, OSALLE NÄYTTEISTÄ TEHDÄÄN TAVANOMAINEN SEULONTATUTKIMUS ELI PAPA-KOE, OSALLE UUDENAIKAINEN PAPILLOOMAVIRUSTESTI ELI HPV-TESTI (SE MIKÄ MULLE SIIS NYT TEHTIIN PAPAN LISÄKS) MOLEMMAT TESTIT OVAT TURVALLISIA JA LUOTETTAVIA JA HERKKIÄ.
TEHTÄVÄ TESTI ON VALITTU SATUNNAISESTI KAIKKIEN SEULONTAAN KUTSUTTUJEN KESKUUDESSA. JOS HPV TESTI OSOITTAA PAPILLOOMAVIRUKSEN, SAMASTA TEHDÄÄN MYÖS PAPAKOE.
7. Papillommavirus (HPV)on tärkein kohdunkaulan syövän esiastemuutosten aiheuttaja. Ilman Papillommavirusta syöpää ei käytännössä kehity. Suurella osalla naisista HPV on todettavissa jossakin elämän vaiheessa ja voi olla synnytyselinten limakalvoilla jopa vuosia huomaamatta. Lähes aina virus häviää aiheuttamatta mitään solumuutoksia, jos aiheuttaa niitä niin ne hoidetaan ja mahd astemuutokset havaitaan Papa-kokeen perusteella.
Tarttuu tavallisimmin sukupuoliteiste.
Ja lisätietoja tämän vihkotekstin lisäksi sivulla www.cancer.fi
Olen huvittunut että ette moista kommenttia voi uskoa, se kertoo teistä paljon, onneksi kuitenkin tiedän sen olevan totta:)
ap
Mutta herää kysymys: Miksi sinulle on niin tärkeää, että me uskomme? Ja ennen kaikkea.... miksi oi miksi sinä haluat jakaa tämän tiedon kanssamme? ;-)
Miten ap on saanut puserrettua alapäästään kaksi tenavaa ulos, jos edes vanupuikko ei sinne mahdu?!
Minun mielestä ap:n saama kommentti kertoi siitä, että hyvin on palauduttu synnytyksistä. Kyllä ne näytteiden ottajat mahtavat nähdä ties mitä tapauksia... Kuten teitä KATEELLISIA, ilmeisen löysiä av- palstailijoita, jotka eivät kestä, että jollakin voi olla tiukka! Ääliöt!
kun alapäähän ei pienikään pili mahdu. ;-)
Vierailija:
kun alapäähän ei pienikään pili mahdu. ;-)
Haluaisitko säkin kuvailla emätintäsi, kun ilmeisesti sun mielestä tämä ap:n avaus oli ihan asiallinen ja fiksu ja muut vain kateellisia. :-) Kerros nyt millainen pilde sulla on, niin voidaan sitten joukolla kadehtia suakin!
Itse koen ainakin ettei omassani paljoakaan ole eroa entiseen, positiivinen yllätys sinänsä. En kuitenkaan ymmärrä miksi siitä pitäisi tänne tehdä aloitus? Ja miksi mielestäsi ainoa motiivi ihmetellä tätä asiaa on kateellisuus?
käsittääkseni vaginismissa on kyse osin psyykkisestä tilasta mikä estää ihan normaalinkin yhdynnän onnistumisen, tamponin sisäänlaiton ym. Ja minä en sellaisesta kärsi enkä ole koskaan kärsinyt,onneksi.
Myöskään orgasmin saaminen ei tuota vaikeuksia pikemminkin päinvastoin;) Joku kysyi mitä saan irti siitä että kerroin näytteenottajan kysymyksen? no mitä himputtia täällä kukaan saa mistään kirjoittamastaan irti, sitä minäkin. Eikös meistä jokainen tänne juttujaan kirjoita osaksi siksi että haluaa jakaa ne ja osaksi siksi että saa mielipiteitä siihen.mitä joku saa irti siitä että kirjoittaa jonkun julkimon imetyksestä tai reimateceistä tai jenniferin reisistä tai mistään?? se on pointtini.
ap
mutta kukaan järkevä ei kerää niillä huomiota itselleen jossain nettipalstoilla. Eiköhän tämä ole näiden " kateellisten" pointti.
On aika vitun paksua se kun huomioi mitä otsikoita täällä harva se päivä näkyy:DDDDD
en imetä imetän täysimetys julkisuuden henkilön äitiysloma ja imetys haalarit alessa risamaya on kusipää mitä syötte tänään mies vaajakoskelta on tänään pettämässä sua täällä mun luona ja plaaplaaplaa.
Toi oli jo aika paksu vaade=DD
Siksi hokee tuota kateellisuutta.
Neitsyet tietenkin asia erikseen.
Ja sille joka sanoi että kohdunsuuhun työnnetään pumpulitikku, niin korjaukseksi että se ei ole pumpulitikku vaan pieni harja, kuin pulloharja oikein minikokoisena.
ja urologi tokaisi sille, että " onpas sulla mahtiveijari" . Mies oli tosi otettu, mutta ei tainnut levitellä tätä asiaa netissä. Urologi oli mies ja mieheni koki kommentin hiukan kiusallisena.
kuin " Gyne sanoi, että mulla on tiukka pillu. Kehukaa mua! Kehukaa!"
mut pakotetaan aina papanäytteen antoon kun käyn perhesuunnittelussa uusimassa pillerit