Maalaiset tuntuu olevan rasisteja =(
Tällä palstalla maalaiset kirjoittelee rasistisia kommentteja. Totuus on että maalaisia on noin 2 miljoonaa sijoiteltuna eri puolille pikkukyliin ja kutniin ja heidän palvelunsa kustannamme me muut.
PK-seutu sitten kustantaa näiden terveyskeskukset, vanhustenhuollon, päihdehoidot ja kyläkoulut.
Maalaiset ovat työttömiä, työttömyysaste saattaa olla jopa 60% tai ylikin. Ja kukahan maksaa näiden työhaluttomien tukiaiset? PK-seutu tietysti. Poiskaan kun ei henno muuttaa työn perässä, kivempaa loisia.
En oikeasti ymmärrä miten joku em kaltainen henkilö edes kehtaa arvostella muita. Olisi kiitollinen mitä saa ja pysyisi hiljaa.
Kommentit (36)
Entäpä jos ei halua asua kaupungissa
Juuri tätä tarkoitin kun puhuin että maalaiset ovat mielummin työttömänä muiden kustannettavana kuin muuttavat työn perässä
Jos minulla on esimerkiksi erilainen POLIITTINEN mielipide, miten haluan tätä demokraattista yhteiskuntaamme kehittää - en esimerkiksi halua, että ihan kaikki autettavat muuttavat minun kerrostalooni asumaan - niin minulla on siihen mielipiteeseen oikeus. Se mielipide ei vielä tee minusta rasistia. SInänsä olen samaa mieltä siitä, että jokaisella ihmisellä on ihmisarvo.
jonka marjojen ja sienten keräilyllä ja ahventen onkimisella voi saavuttaa, jos muuta työtä (esimerkiksi maanviljelystä) ei löydy. Ei se sen kummallisempaa ole.
Entäpä jos ei halua asua kaupungissa?
Ihan pohjoisessa voitte jäädä Ouluun.
riittää alle kymmenesosa nykyisestä maaseutuväestöstä. Lohdullinen puoli on, että maaseutu tyhjenee hitaasti ikääntymisen myötä.
AP on oikeassa myös siinä, että pääkaupunkiseutu kustantaa muun Suomen palvelut. Helsingin yhteisöveron siirto pikkukunnille on perinteisesti ollut 1 miljardin euron luokkaa per annum. Tämän lisäksi tulee sitten myös Espoon siirtymä, jonka määrästä minulla ei ole varmaa tietoa.
Suomeksi se tarkoittaa, että yleensä maaseutukunnissa on toimivammat julkiset lakisääteiset palvelut kuin pääkaupunkiseudulla, jossa ihmiset esimerkiksi julkisten terveydenhuoltopalvelujen "tehostamisen" vuoksi käyttävät enenevässä määrin yksityistä terveydenhoitovaihtoehtoa vapaaehtoisten sairausvakuutusten avulla.
Kehitys johtaa tässäkin kohti suurempia yksiköitä ja pienten kuntien yhdistymisiä, kun valtio sälyttää yhä suuremman osan peruspalveluista kuntien vastuulle. Ilman yhteisöverojen siirtoa pienemmillä kunnilla ei olisi ollut varaa lakisääteisiin palveluihin enää pitkään aikaan.
Me siis maksamme täällä pääkaupunkiseudulla teidän palvelunne, näiden lisäksi myös siksi, että maksamme korkeammasta tulotasostamme johtuen enemmän veroja.
Maalla päästään toisaalta kyllä jo ihan lähitulevaisuudessa maistamaan stadilaista palvelujen laatua - eli ei palvelua lainkaan.
Ja työtkin tosiaan siirtyvät pk seudulle. Kohta on pelkkää metsää toinen puoli Suomesta kun kaikki pakotetaan pk seudulle.
Ylipäätään. Sittenhän sitä pakotetaan asumaan jossakin missä ei halua.
Juuri tätä tarkoitin kun puhuin että maalaiset ovat mielummin työttömänä muiden kustannettavana kuin muuttavat työn perässä
ankea paikka asua. Ja ei, en ole mieluummin työttömänä. Mutta minkäs teet, miehen työpaikka täällä, kaupunkiin ei kiitos ja ero ei ole vaihtoehto meille. Ja palkka taas miehellä ei ole maailman paras, mutta parempaakaan ei ole. Paska nakki.
Taitaa olla vaikea kuvitella että joku EI halua asua betoniviidakossa?
jonka marjojen ja sienten keräilyllä ja ahventen onkimisella voi saavuttaa, jos muuta työtä (esimerkiksi maanviljelystä) ei löydy. Ei se sen kummallisempaa ole.
Entäpä jos ei halua asua kaupungissa?
Ihan pohjoisessa voitte jäädä Ouluun.
riittää alle kymmenesosa nykyisestä maaseutuväestöstä. Lohdullinen puoli on, että maaseutu tyhjenee hitaasti ikääntymisen myötä.
AP on oikeassa myös siinä, että pääkaupunkiseutu kustantaa muun Suomen palvelut. Helsingin yhteisöveron siirto pikkukunnille on perinteisesti ollut 1 miljardin euron luokkaa per annum. Tämän lisäksi tulee sitten myös Espoon siirtymä, jonka määrästä minulla ei ole varmaa tietoa.
Suomeksi se tarkoittaa, että yleensä maaseutukunnissa on toimivammat julkiset lakisääteiset palvelut kuin pääkaupunkiseudulla, jossa ihmiset esimerkiksi julkisten terveydenhuoltopalvelujen "tehostamisen" vuoksi käyttävät enenevässä määrin yksityistä terveydenhoitovaihtoehtoa vapaaehtoisten sairausvakuutusten avulla.
Kehitys johtaa tässäkin kohti suurempia yksiköitä ja pienten kuntien yhdistymisiä, kun valtio sälyttää yhä suuremman osan peruspalveluista kuntien vastuulle. Ilman yhteisöverojen siirtoa pienemmillä kunnilla ei olisi ollut varaa lakisääteisiin palveluihin enää pitkään aikaan.
Me siis maksamme täällä pääkaupunkiseudulla teidän palvelunne, näiden lisäksi myös siksi, että maksamme korkeammasta tulotasostamme johtuen enemmän veroja.
Maalla päästään toisaalta kyllä jo ihan lähitulevaisuudessa maistamaan stadilaista palvelujen laatua - eli ei palvelua lainkaan.
Ja työtkin tosiaan siirtyvät pk seudulle. Kohta on pelkkää metsää toinen puoli Suomesta kun kaikki pakotetaan pk seudulle.
Ylipäätään. Sittenhän sitä pakotetaan asumaan jossakin missä ei halua.
Omituinen käsitys teillä maalla asuvista :D
kun ne heilimöivät kivasti.
Pointti on vain se, että et voi lähettää meille muille laskua siitä, että sinua ei huvita asua kaupungissa.
Ei millään pahalla, mutta kaupunki on todella
ankea paikka asua. Ja ei, en ole mieluummin työttömänä. Mutta minkäs teet, miehen työpaikka täällä, kaupunkiin ei kiitos ja ero ei ole vaihtoehto meille. Ja palkka taas miehellä ei ole maailman paras, mutta parempaakaan ei ole. Paska nakki.
Juu sillähän sitä pärjää ;)
kun ne heilimöivät kivasti.
Pointti on vain se, että et voi lähettää meille muille laskua siitä, että sinua ei huvita asua kaupungissa.
Ei millään pahalla, mutta kaupunki on todella
Ja onhan täällä muitakin veronmaksajia. + näyttäähän sitä siellä olevan rahaa kun kustannetaan kotiäitien ja lasten ruoat. ;) Koululaiset kyllä ymmärrän :)
Juu sillähän sitä pärjää ;)
ankea paikka asua. Ja ei, en ole mieluummin työttömänä. Mutta minkäs teet, miehen työpaikka täällä, kaupunkiin ei kiitos ja ero ei ole vaihtoehto meille. Ja palkka taas miehellä ei ole maailman paras, mutta parempaakaan ei ole. Paska nakki. Taitaa olla vaikea kuvitella että joku EI halua asua betoniviidakossa?
MUTTA: mitä jos me kaikki muuttaisimme maalle työttömiksi ja odottaisimme muiden elättävän meidät? Tokihan on kivempaa asua omakotitalossa järven rannalla, sehän on kuin olisi lomalla mökillä.
Kuka sitten maksaisi sinun työttömyyskorvauksesi? Ja miksi miehen työ on tärkeämpi kuin sinun? Miksi ette muuta sellaiseen paikkaan jossa molemmilla on töitä?
Vastaus on: et halua.
Itse asun maalla ja olen "rasisti"(en hyväksy nk.elintasopakolaisia) tunnen Helsingistä lakimiehiä, lääkäreitä ja muita korkeasti koulutettuja, jotka ovat rasisteja. Meillä maalla työttömyysprosentti on alle kymmenen, heität siis väärää faktaa. Sitäpaitsi ne, jotka jatkuvasti joutuvat somppujen yms. kanssa tekemisiin, työnsä puolesta, vasta rasisteja ovatkin.
olisi parempi kun kaikki viisi miljoonaa ihmistä asuisi siellä pääkaupunkiseudulla ja koko muu Suomi olisi tyhjillään? Sielläkö on niin paljon työpaikkoja ja tilaa ja asuntoja?
eikä miehenikään, eikä saada mitään tukiaisia, täällä on ihana asua, puhtaassa ympäristössä, ei somaleita, ei narkkareita, tonttimaa maksaa 1,20€/m2 ja palvelut 7km päässä. En ikinä muuttaisi pääkaupunkiseudulle, jossa meidän omakotitalon hinnalla saa kuppaisen kaksion.
... AP on oikeassa myös siinä, että pääkaupunkiseutu kustantaa muun Suomen palvelut. Helsingin yhteisöveron siirto pikkukunnille on perinteisesti ollut 1 miljardin euron luokkaa per annum. Tämän lisäksi tulee sitten myös Espoon siirtymä, jonka määrästä minulla ei ole varmaa tietoa...
VÄÄRIN,
Mistäs nämä kesko, Neste, VR, Stora-Enso, Nordea ym saavat ne suuret voittonsa, josta helsinki saa sen yhteisöveron? Kyllä ne rahat sinne Helsinkiin kerätään koko suomesta, ei ne siellä Helsingissä itsestään synny, vaikka rahaa siellä painetaankin...
Kaikki valtion hallinnossa ja EU-asioissa kierrätetään Helsingin byrokratian kautta, työllistää tuhansia ihmisiä, ei ihme että tänne muualle suomeen tulee vain puolet siitä mitä alunperin on budjetoitu esim erikoissairaanhoitoon.
linjalta kahtia ja nää maalaiset sais sit ihan vapaasti pidellä kekrejään siellä pohjoispuolella?
Me voitais tuoda raakamaito läheltä Virosta, maitojalosteet ja lihatuotteet Baltiasta, Ruotsista ja Tanskasta.
Ja annettais mamujen tehdä paskaduunit, häädettäis laiskat työttömät tonne reservaattiin pohjoiseen.
Tero
Jos minulla on esimerkiksi erilainen POLIITTINEN mielipide, miten haluan tätä demokraattista yhteiskuntaamme kehittää - en esimerkiksi halua, että ihan kaikki autettavat muuttavat minun kerrostalooni asumaan - niin minulla on siihen mielipiteeseen oikeus.
Se mielipide ei vielä tee minusta rasistia.
SInänsä olen samaa mieltä siitä, että jokaisella ihmisellä on ihmisarvo.