Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitteko HS:sta juttua tarkoituksella lapsettomista pareista?

Vierailija
07.06.2010 |

Jos parisuhteessa ei haluta lapsia, miksei mies mene vasektomiaan? Se on paljon pienempi toimenpide kuin naisen vastaava.

Aika naiiveja perusteluja oli mainittu... että voi sitten käydä kynsiä laittamassa aina kun haluaa kun ei tarvii rahoja lapsiin laittaa, ja vastaavaa.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehdään yhteinen päätös. Sitten mies voi irtisanoa päätöksen: hänelle lapset ovat aina mahdollisia.

Vierailija
22/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme erilaista tarinaa, mielenkiintoisia kaikki.

Se nyt tietenkin oli korni kommentti että "Sini (vai mikäsenytoli)voi käydä kampaajalla ja kynsihuollossa koska huvittaa" varsinkin kun se tuli sen miehen suusta. Mut ehkä se oli ihan provosoivasti siihen poimittu. Ja ehkä just tuon pariskunnan kohdalla siinä oli vähän sellaista uhoa mukana, lapsettomuus oli aika paljon taloudellinen ja ajankäytöllinen valinta. Tuli fiilis aika pinnallisista ihmisistä. Ja huom! en todellakaan yleistä tätä koskemaan lapsettomuuden valinneita, he vaan nostivat niin paljon noita argumentteja esiin.

Kahdessa muussa oli jotenkin kiinnostavampi tarina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme erilaista tarinaa, mielenkiintoisia kaikki.

Se nyt tietenkin oli korni kommentti että "Sini (vai mikäsenytoli)voi käydä kampaajalla ja kynsihuollossa koska huvittaa" varsinkin kun se tuli sen miehen suusta. Mut ehkä se oli ihan provosoivasti siihen poimittu. Ja ehkä just tuon pariskunnan kohdalla siinä oli vähän sellaista uhoa mukana, lapsettomuus oli aika paljon taloudellinen ja ajankäytöllinen valinta. Tuli fiilis aika pinnallisista ihmisistä. Ja huom! en todellakaan yleistä tätä koskemaan lapsettomuuden valinneita, he vaan nostivat niin paljon noita argumentteja esiin.

Kahdessa muussa oli jotenkin kiinnostavampi tarina.

ja jokainen saa olla ihan niin pinnallinen omassa elämässään kuin haluaa.

Kyllä nämä lapsellisetkin osaavat olla tosi pinnallisia. Mikään muu ei merkitse kuin se että mitä lapsella on päällä. Ja mikä on vaatteiden jälleenmyyntiarvo, viis siitä minkälainen muksu siellä haalarin sisällä lymyää.

Vierailija
24/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan, että tänne niin moni kirjoittaa rahapulasta, rahahuolista... Jos on hommattu iso talo ja on monta lasta, ja on silti pienet tulot, niin rahan kanssa on kitkuttelua. Sitten kirjoitellaan av-palstalle että "tilillä enää 50 euroa ja kuun loppuun 2 viikkoa, mitä teen" tai "pitääkö ottaa pikavippi että saa ruokaa".

Pienituloinenkin lapseton pariskunta voi käyttää rahaa paljon vapaammin, pienempi asunto riittää ja omiin harrastuksiin voi pistää rahaa melko vapaasti menemään.

Vierailija
25/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kuitenkin otsikointia "Vauvakuumeettomat". Olen kahden lapsen äiti, mutta vauvakuumeesta minulla ei ole mitään kokemusta. Ihan järjellä teimme päätöksen lapsien hankkimisesta. Toimittajan mielestä vauvakuume on siis edellytys hankkia (tai saada) lapsia.

Vierailija
26/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kuitenkin otsikointia "Vauvakuumeettomat". Olen kahden lapsen äiti, mutta vauvakuumeesta minulla ei ole mitään kokemusta. Ihan järjellä teimme päätöksen lapsien hankkimisesta. Toimittajan mielestä vauvakuume on siis edellytys hankkia (tai saada) lapsia.

Vierailija
27/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on todella parempi kaikille, ettei tee lapsia. Ihan oikein, jos siltä tuntuu. Monenkin olis kannattanut jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
28/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat sitten menettävät?

Jonkun automaattisesti lapsen mukana tulevan salaisen onnen ja auvon vai?

Tero

Vierailija
29/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka perustelevat sillä, etteivät pidä lapsista.

Ja sitten se lapsen prototyyppi on just joku 2-5-vuotias uhmainen lapsi huutamassa räkävana poskellaan.

Siis oikeasti? Jotenkin tuntuu,että tuollaisilla ei oikein ole kunnon kokemusta pienistä lapsista eikä ymmärrystä kuinka lyhyt se pikkulapsiaikakin loppujen lopuksi on. Koululaisen kanssa voi puuhaila jo kaikenlaista järkevää ja kyllä ne lapset aikanaan aikuistuukin. Useimmat ehtivät elää vuosikymmeniä aikuisista lapsistaan nauttien ja heistä elämänsisältöä ja apua saaden.

Vai onko noilla ihmisillä joku yleinen ihmisviha?

Vierailija
30/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-osan eka sivu.

Vierailija
31/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koska lapsettomat ovat yleensä niin ilkeitä, itsekkäitä ja inohottavia. Ja koska meidän lasten pitää sitten tulevaisuudessa hoitaa heidätkin, vain koska he ovat aikanaa halunneet vapauden "käydä kynsihuollossa milloin huvittaa".

[/quote]

Tältä palstaltahan sen näkee!

Vierailija
32/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "lapselliset" kokevat niin usein lapsettomat jonkinlaisena uhkana? Miksi lapsettomiin suhtaudutaan niin vihamielisesti? Miksi valinta elää lapsettomana on itsekästä? Eikö lapsen hankkiminen ole aivan yhtä itsekästä? Johtuuko vihamielisyys katkeruudesta ja kateudesta, kun tajuaa, mistä kaikesta lasten kanssa elävä jää paitsi?

Minulla itselläni on kolme lasta ja siskoni on omasta valinnastaan lapseton. Elämämme on kovin erilaista, ja molemmat kaipaamme toistemme elämästä jotakin sellaista, josta olemme omien valintojemme vuoksi jääneet paitsi. Mutta silti emme kumpikaan valitsisi toisin mistään hinnasta. Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Ymmärrystä ja armoa, pliis.

Koska lapsettomat ovat yleensä niin ilkeitä, itsekkäitä ja inohottavia.

Ja koska meidän lasten pitää sitten tulevaisuudessa hoitaa heidätkin, vain koska he ovat aikanaa halunneet vapauden "käydä kynsihuollossa milloin huvittaa".

Nämä kynsihuollossa käyvät lapsettomathan maksavat koko ajan teidän lastenne kotihoidontukia, päivähoitomaksuja, lapsilisiä ja koulutusta saamatta siitä itselleen mitään vastiketta. Suhteessa lapsettomat maksavat paljon enemmän veroja lapsiperheisiin nähden, joten lienevät ansainneet hoidon vanhempana.

Vierailija
33/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat sitten menettävät?

Jonkun automaattisesti lapsen mukana tulevan salaisen onnen ja auvon vai?

Tero

Vierailija
34/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti lapsettomia kohtaan se tarina, jossa suht iäkkäät ihmiset eivät halunneet kasvojaan ja nimiään julkisuuteen ympäristön aggressiivisen suhtautumisen takia.

Tällaisella kiihkolla lastenhankkimiseen suhtautuvat ovat mielestäni mielenterveyspotilaita.

Vierailija
35/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ei pitäis olla mahdollista.

Jos mies ja nainen panee, siitä pitäis tulla lapsia. Niin se vaan on.

Vierailija
36/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä malliesimerkki ihmisestä, joka pystyy näkemään vain omasta näkökulmastaan. En tiedä, tarkoitatko "transulla" transvestiittia vai transseksuaalia (ja ymmärrätkö edes niiden eroa), mutta mikäli tarkoitat transseksuaalia, niin yritäpä kuvitella, että sinulla olisi väärän sukupuolen keho. Siinä sitä sitten oltaisiin.

Ei kaikkien ole pakko tehdä lapsia. Miksi pitäis? Tee sinä jos haluat, ja anna toisten olla tekemättä. Mä en käsitä näitä ihmisiä, jotka haluais määrätä toisten elämästä väkisin.

Vierailija
38/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En TODELLAKAAN ymmärrä sitä, miksi lapselliset ihmiset tai lapsia haluavat ihmiset niin ärsyyntyvät siitä, että kaikki eivät halua lapsia. Tai vaativat sille jotain perusteluja. Ei sille tarvitse olla mitään perusteluja, ihminen saa herranjumala vihdoin tänä päivänä Suomen kaltaisessa maassa itse päättää pitkälti mitä elämällään tekee ja hyvä niin!

Itse olen aivan aina halunnut lapsia ja olen maailman onnellisin että minulla on lapsi. Mutta ymmärrän täysin että kaikki eivät lapsia halua ja minua ahdistaa heidän puolestaan, että heitä sitten siitä ahdistellaan.

Vierailija
40/79 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei halua lapsia. Ei kaikkien lapsia tarvitsekaan tehdä! Miksi pitäisi?

Ennen ehkä olikin että jos harrastaa seksiä, tekee myös lapsia, koska ei ollut kunnon ehkäisyjä! Mutta nyt on, joten saa harrastaa seksiä ilman lapsisitoumusta.

t. 2 lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi