Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden ensimmäinen kolmannes ja päänsärky. Koska loppuu? Apukeinot?

Vierailija
06.06.2010 |

Mulla viikkoja 9 ja risat. Pää on särkenyt lähestulkoon joka päivä, mutta sen verran vähän onneksi, etten ole turvautunut kuin muutaman kerran panadoliin. Ärsyttävää tämä kylläkin on kun on päivittäin puolitehoinen väsymyksen ja päänsäryn vuoksi. Ja välillä tietysti tekee pahaakin. Onko keinoja päänsäryn helpotukseen ilman lääkkeitä, joiden olette huomanneet auttavan??

Milloin tämä särky loppuu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sitä, jos ei ulkoilu ja muut keinot auta.

Ei se jatkuva särkykään tee keholla tai vauvalle hyvää.

Vierailija
2/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veresi tilavuus laajenee ja jos olet alunperinkin juonut pikkaisen liian vähän, voit olla nyt jatkuvassa nestehukassa. Vettä pitäisi mennä useampi litra ja jokaista kahvi- tai teemukia kohti pitäisi juoda yksi lisälasillinen vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vie ehkä pahimman terän. Milloin tosiaan särky loppuu vai kestääkö tätä koko raskauden? Kiitos kumminkin.

ap

Vierailija
4/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittain johtuu ainakin siitä mulla, että on niskat jumissa. Mutta ei kyllä ole pelkästään sitä. Toistaiseksi olen sinnitellyt ilman särkylääkkeitä ja yrittänyt mm. levätä paljon. Mutta mäkin kuulisin mielelläni, helpottaako tää jossain vaiheessa. Mulla alkoi just rv 10.

Vierailija
5/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi toivoisin runsaasti vastauksia aiheesta. Inhottavaa kunnei tosiaan ihan joka päivä voi mitään lääkkeitäkään ottaa, pahimpiin särkyihin vain. Pysy tässä sitten töissä ja ole tehokas. :D Periaatteessa olen kyllä ihan työkykyinen, puolitehoinen vain. Ja se alkaa kyllä ärsyttää tässä viikkojen kuluessa!

ap

Vierailija
6/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on menossa 8.viikko ja päätä särkee lähes päivittäin. Eikä asiaan auta yhtään pieni allergia ja räkäinen nenä... Vettä juon todella paljon ja sen tosiaan myös huomaa päässä jos on jano. Panadolia olen muutaman kerran ottanut mutta en sitäkään tahtoisi joka päivä ottaa. Ja välillä päänsärky on sitä luokkaa että vaatisi panacodia mutta sitä vältän viimeiseen asti.

Vierailija
7/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on parempi ottaa kerralla isompi satsi panadolia jos ei vähempi sitten piisaa. Eli otan kovempaan päänsärkyyn kaksi panadolia. Niitähän saa ottaa 6 500mg pilleriä vuorokaudessa, kaksi kerrallaan.

Onko hartiat jumissa, se tekee minulle ainakin kamalia päänsärkyjä. Sitä ei välttämättä tunne lihaksissa, mutta hermopisteissä kyllä löytyy kipeit kohtia.

Kokeile kanssa kylmäpussia ja hämärässä torkkumista. Jos on jatkuva vaiva, mene hierojalle tai ota puheeksi neuvolassa. Krooninen päänsärky on kamalaa, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
8/8 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista odottaessa kamala päänsärky jatkuvasti. Tarkkaa ajankohtaa en nyt muista milloin lakkasi, mutta huomattavasti ennen puoltaväliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä