Äidinäitini sanoi mulle lapsena että ei rakasta mua ollenkaan vain kissaansa
ja että kukaan ei rakasta mua eikä kukaan koskaan tule mua rakastamaan. Ja että olen yksin maailmassa niinkuin Oliver Twistkin. Sanoi myös, että minun ei olisi pitänyt koskaan syntyä.
Mökillä ollessamme hän hakkasi minua puisella henkarilla selkään ja ajoi minut ulos, kun pyysin nälissäni ruokaa. Huusi vain, että mene keräämään nokkosia ja tee itsellesi niistä nokkoskeittoa. Olin silloin noin viisivuotias.
Kuulemma oli hänen persialaisen kissan ruokailuaika enkä saanut mennä silloin ollenkaan sisälle.
Onko teidän muiden mummot käyttäytyneet teitä kohtaan samalla tavalla vai onko mummoni (edelleen elossa 95 v)jotenkin poikkeava?
Kommentit (28)
Itse pääsin pitkästä vaurioittavasta suhteesta eroon vasta lopulta tajuttuani, että minussa ei ollut vika vaan hänessä! Voimia! Hienoa, että saat edes rahallisen korvauksen joskus! Tuskin tuo mummo montaa vuotta elää, vaikka mitä luulis itse! Todella sairasta ja sun isäs, huh huh! Kaikkiko ökyrikasta porukkaa ja tollanen käytös?
Mummo elää ehkä tuurilla vielä 5-10 vuotta. Isovanhemmillani on 3 eri mökkiä ja sijoitusasunto, jonka omistan nykyään ja yhden mökeistä. Mulle on testamentattu vielä osuus tuosta keskustan 240-neliöisestä ökylukaalista, mutta mummoni asuu siinä leskenoikeudella, enkä saa rahojani ulos siitä, ennen kuin mummo kuolee.
ap
hän varasti kaikki vesisäiliöt itselleen.
Kun pyysimme juomavettä (hänellä oli sitä 50 litraa) imetystä varten (muutenhan maidontuotanto ehtyy, jos äiti ei saa vettä) mummoni totesi vain että kaikki vesi on varattu hänen kahdelle siamilaiselle kissalleen.
Kun kysyin että etkö tajua, että lapsemme kuolee, jos hän ei saa rintamaitoa äidiltään (oli silloin ainut ravinto ja vauvalla ikää 3 kk) mummoni totesi vain että kuolkoon pois, ei ole hänen lapsensa.
Tilasimme samantien taksin ja ajoimme välittömästi lähimmälle juna-asemalle pois sieltä hullujenhuoneelta.
ap
Sanoi että leikkelee mut saksilla palasiksi ja lähestyi mua hymyillen saksia klipsutellen. Mummoni oli lapsena hemmoteltu. ap
Olitko se sina ap?
Hatunnosto sinulle, olet varmasti tosi voimakas ihminen kun olet noista oloista selvinnyt ja katkaissut kierteenkin näköjään omien lastesi kohdalla.
Sanoi että leikkelee mut saksilla palasiksi ja lähestyi mua hymyillen saksia klipsutellen. Mummoni oli lapsena hemmoteltu. ap
Olitko se sina ap?
ap
Hatunnosto sinulle, olet varmasti tosi voimakas ihminen kun olet noista oloista selvinnyt ja katkaissut kierteenkin näköjään omien lastesi kohdalla.
Olen selvinnyt ja elän normaalia lapsiperheen elämää.
Olen lukenut ainakin seuraavat: Sata tappaa sielu-narsismin uhrit kertovat
Raimo Mäkelä: Naamiona terve mieli
Robert Hare: Ilman omaatuntoa
Mrkku Salo: Varo narsistia!
ap