Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikaa, jos vie vauvan kummille hoitoon suunnilleen joka toinen viikonloppu

Vierailija
06.06.2010 |

muutamaksi tunniksi kerrallaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lastas hoitaa...

Vierailija
2/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 4 kummilasta. en ottaisi noin usein, olisihan minulla sitten joka viikonloppu kaksi kummilasta muutaman tunnin hoidossa. ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään kyllä :)

Toivon, että sama tahti jatkuu, jotta minun ja tytön suhteesta tulisi lämmin ja läheinen.

Vierailija
4/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 kummilasta ja 3 omaa lasta. Pelkkä ajatus olla joka viikonloppu kiinni jossain kummilapsessa ja hänen vanhempiensa aikatauluissa tuntuu kauhistuttavalta. En ole sitoutunut hoitopaikaksi.

Vierailija
5/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 1-2 kertaa vuodessa, sitä enempi olisi tosi epäkorrektia mielestäni

Vierailija
6/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Kummius on elinikäinen sitoumus osallistua lapsen elämään.

Vierailija - 06.06.10 12:22 (ID 10605723)

Ja sulle, kummin velvollisuudet loppuvar kummilapsen ripille pääsyyn

Vierailija
7/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on lapsia ja lukuisia kummilapsia. Koskaan eivät omani ole hoidossa kummeilla eikä kummilapset meillä. Jos hoitoapua tarvitaan, kutsun MLL:n hoitajan. Kummilapset kyllä kyläilevät muutoin, mutta ei sen vuoksi, että vanhemmilla olisi omia menoja. Vanhemmat ovat silloin meillä myös kylässä.

Vierailija
8/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään hoitavat niin miksi ei. Eihän se ole kun muutama tunti kaks kertaa kuussa. Mukavaa että kummit osallistuvat lapsen elämään oikeasti eikä vaan nimellisesti.

Vierailija
9/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisivat kuinka läheisiä.

Vierailija
10/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kummia lastenhoitajaksi ole valittu. En itse ikinä suostuisi moiseen!

Vierailija
11/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ok käydä puolin ja toisin kyläilemässä vaikka joka toinen viikonloppu, mutta miksi lapsi pitäisi jättää sinne hoitoon ??

Vierailija
12/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niin kuin kummi olisi lapsen etävanhempi.. vertaa siis eroperheissä lapset isällään, joka toinen viikonloppu.

Onko sulla noin kova tarve saada sitä omaa aikaa? Oletko yh vai ydinperhe? Kyllä lapsi nyt ensisijaisesti on hoidossa isällään, jos sulla on menoja.

Vierailija
13/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkun vaimoke käyttää mun serkun siskoa ilmasena hoitajana.Itse se juo joka viikonloppu ja ei kun lapsoset mummolaan tai sitten mun serkku joka myös lapsen kummitäti hoitaa.Voi voi,itselläni ei olisi pokkaa tuolla lailla lapsia toisilla hoidattaa.Enkä kyllä haluakaan.Mun täti jopa joutuu pyyhkimään hänen lapsensa takapuolen ku itse ei kehtaa.

Vierailija
14/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita hoitovastuuta, mutta kuitenkin onhan se kiva että kummi on siinä ja näin...

Vierailija
15/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummillakin voidaan tässä tapauksessa tarkoittaa montaakin eri paikkaa. kummin voi olla jomman kumman lapsen vanhemman sisar tai veli, jolloin on sukulaisuussuhde, tai kummi voi olla joku ystävä.

Mielestäni joka toinen viikonloppu muutama tunti kerrallaan ei ole paljoa, jos asiasta on sovittu ja se kummille käy. Moni ottaisi mielellään esimerkiksi sunnuntaisin kummilapsen muutamaksi tunniksi hoitoon.

Ehkä tärkeintä on nyt se, että ap varmistaa haluaako kummi ottaa lapsen hoitoon, ja että tekee sen oikeasti mielellään eikä vain siitä syystä, että on kummi.

Vierailija
16/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa oikein ymmärrä miksi vauva pitäisi jättää hoitoon. Miksette käy kylässä tai kutsu kummeja teille?

Meillä on se tilanne, että puolisoni on töissä arkipäivisin, joten jos lapset olisivat viikonloppuisin hoidossa, niin eivätpä isäänsä näkisi.

En myöskään itse haluaisi ottaa kummilapsiani hoitoon joka toinen viikonloppu. Meillä on kolme kummilasta, ja tuolla tahdilla meillä olisi joka viikonloppu 1-2 lasta hoidossa.

Vierailija
17/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuinka läheinen kummilapsen äiti/isä on. Todennäköisesti ottaisin, jos ei olisi menoa ja tietysti :) Kukaan kummilapsistani ei ole kyllä joka toinen viikonloppu tulossa hoitoon. Nähdään kyllä, mutta vanhemmat on mukana.

Vierailija
18/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon suostuisi. Meillä on omatkin lapset ja raskastahtiset työt.

Toki olen kummina sisarteni lapsille, joten sinänsä hoitoon ottaminen on luontevaa.

Itse en vaivaisi ketään ilmaista hoitajaa noin.

Onko kummi itse pyytänyt saada hoitoon?

Jos aloite on tullut teiltä, miten olette sen muotoilleet? Jos pyynnön pohjalla on ollut syyllistäminen, olette heikolla maaperällä.

Kummi on sitoutunut olemaan lapsen elämässä, mutta se millainen se side on, on kummin ja kummilapsen välinen asia. Vanhemman ei kuulu sanella sitä, millainen suhteesta pitäisi tulla.

Tietenkään vauva ei voi mitään vielä päättää, mutta vanhempien on hyvin herkällä korvalla seurattava, millaisen suhteen kummi lapseen haluaa muodostaa. Usein kummisuhde muotoutuu vasta lapsen ollessa isompi.

Vierailija
19/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko liikaa vauvalle. Kummi on aikuinen ihminen, tuskin sen mielipidettä täytyy täällä kysellä.

Vierailija
20/27 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi kummilasta, toinen jo 8 ja han oli meilla yokylassa 3-4 kertaa vuodessa pienempana, nykyaan asutaan niin kaukana etta yovierailut ei onnistu. toinen kummilapseni on 3kk eika tietenkaan ole viela ollu hoidossa. voisin hanet joskus ottaa, en yoksi mutta paivakylaan pariksi tunniksi, ehka joka kolmas kuukausi tms. muistan molempia synttari ja joululahjalla tai joulukortilla. ja joskus viestitan tai soitan. kummi ei ole automaattinn lapsen hoitaja eika kummin tulis ottaa stressia siita. riittaa kun muistaa ja on kiinnostunu lapsen elamasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi