Taloyhtiössämme kukaan vanhempi ei
valvo lastensa ulkoleikkejä. Lapset iältään 4-6v. Kiusaavat ja tekevät tuhojaan joka helvetin päivä. Itse vahdin omaa 4v tyttöäni koska kiusaavat joka kerta tai varastavat pyörää ym ym . Niin ja ne kuulapyssyt ovatkin ihan oma numeronsa. Onko muillakin samanlaista?? Ei jaksaisi olla ainoa komentaja pihassa ku menee nii hermo niiden kanssa.
Kommentit (7)
kyllä lapseni muualle leikkimään. Haluatko, että lapsesi parhaat ystävät ovat näitä, joiden vanhemmat eivät heistä välitä ja jotka tekevät pahojaan päivät pitkät? Kyllähän tosta jo näkee mihin mennään kun teini-ikä iskee...
pihalla, mutta kyllä toedetään koko aika mitä tekevät. :)
Rivitalo on niiiiiin paras keksint ikinä!
Meidän pihalla on aina omakotitalojen lapset, kun heillä ei siellä kavereita ole :(
Jos minun lapseni tekisivät pahojaan, niiiiin haluaisin EHDOTTOMASTI tietää asiasta, MIKSI ET MENE JUTTELEMAAN VANHEMPIEN KANSSA VAAN TÄÄLLÄ MARISET??
Se ei kuule millään tavoin ole jonkun ap:n vika, että jotkut ovat niin kyvyttömiä paskoja vanhempia etteivät vahdi ja opasta omia lapsiaan olemaan kiusaamatta muita yms!! Tuuppaavat vaan ne pihalle sikailemaan, jotta itse ei tarvitse sietää niitä kasvattamattomia karmeita pentujaan kotona?
Jokaisen vähänkin älykkään nyt vaan pitäisi tajuta, että tuonkin ikäiset voivat keksiä mitä vaan tyhmää (kiusata, rikkoa, häiriköidä rapussa) jos vanhemmat eivät vahdi. Ei ole sen yhden tai muutaman älykkään ja kunnollisen vanhemman tehtävä opastaa koko kulmakunnan kauhukakaroita, kun se sitäpaitsi on varmasti aika toivotonkin tehtävä, kun malli käyttäytymiselle niiden huonotapaisten kodeissa usein on mitä on...
Meillä on rivariyhti ja aika paljon tossa lapset leikkii ihan keskenään pihalla ilman että niitä on siinä kokoajan joku vahtimassa. Lapsia on suht monta ja ei ne pahemmin tappele tai riitele, joskus on jotain pikkukinaa mutta ne on tosiaan ika pikkujuttuja ja selvitetään heti jos on selvitettävää.
Aika hurjalta kuulostaa ap:een taloyhtiön meininki.
Meidän viereisissä taloissa on myös lapsia ja leikit sujuu hyvin. Tien toisella puolella, n. puolenkilsan päässä on leikkipuisto ja hyvin hienosti on mennyt. Joskus on jotain kinaa ja mutta ketään ei syrjitä eikä paikkoja rikota.
Hirveetä olis asua ap:een kuvailemassa paikassa. Mä keräisin kimpsut kampsut ja tilaisin muuttoauton.
Asutte ilmeisesti jossain vuokra-asunnoissa? Pari kaveria jotka asuu vuokralla, niin heidän pihoilla on just tollaista. Pyörät rikotaan, lelut potkitaan puskiin jne. Ja kukaan lapsi ei usko mitään, jos heidän vanhemmille asioista sanoo, niin saa suunnillen haukut päälle tai sitten ovat ymmärtäväisinään mutta mikään ei silti muutu. Järkkyä!
ja joka talossa lapsia 1-3, suurin osa alle kouluikäisiä tai ala-asteen ekoilla luokilla. Lapsia on iso määrä iltaisin pihapiirissä leikkimässä, mutta AINA siellä on myös vanhempia. Ja me kyllä katsomme toinen toistemme lasten perään. Oma 7-vuotiaani saattaa viilettää ilman minun tai miehen valvontaa tuolla, mutta 4-vuotiaan perään katson aina. Tai välillä naapuri saattaa valvoa, jos oma lapseni leikkii hänen lapsensa kanssa. Mitään ongelmia ei ole.
vaikka muut eivät viitsi. Lapsesi (ja ehkä ne muutkin pihan kakarat) kiittää siitä pitkällä tähtäimellä.