Mies lainailee tavaroita
ja muu perhe siitä kärsii...
Miehellä onm tapana hyvin avuliaasti lainata ihan mitä tahansa (paitsi rahaa). Harmi, että lainaajat eivät ymmärrä vastuutaan ja palauttele ajoissa tai ehjänä lainatavaraa.
Pojan 12v kesätyö leikata kotipihan nurmikko, ja lähti etsimään leikkuria. Se löytyi naapurin pihasta, mutta ei käynnisty, koska naapurin mukaan "siinä on joku vika". Jep jep, huollettu toukokuussa ja toimivaksi todettu... Annoin pojalle maksun tekemättömästä työstä ja totesin, että isän tehtävä on korjata kone, koska sen lainaan antoi. Mies nosti äläkän, koska "työntekijän täytyy pitää työvälineet kunnossa". Muistutin, että ei poika sitä rikkonut.
Sama juttu nurmikkotrimmerin kanssa, se löytyi toiselta naapurilta, joka oli lähdössä mökille trimmerimme mukanaan (kun se on niin kätevä ja mies oli sanonut, että ei palauttamisella kiirettä). Myös pihan kasteluun tarkoitettu vesiletkumme on lainassa, samoin peräkärry ja yllättäen mies on antanut jonnekin myös kottikärryt ja 3 säkillistä multaa, joka piti laittaa perennapenkin uusimiseen.
Mies itse levittelee käsiään ja väittää, että minä olen nipo. Minä taas väitän, että naapurit tietävät, että mies ei tavaroita perään kysele ja niin meille ostetaan taas uudet kottikärryt ja lasten kahluuallas, kun joku naapuri on "lainannut" entisiä.