Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän alatietsynnyttäjien mielestä " sektioäiti" synnyttänyt ollenkaan?

Vierailija
07.05.2005 |

Olen saanut molemmat lapseni sektiolla ja kuullut ikävää kommenttia siitä että " ethän sinä ole EDES synnyttänyt" . No en kai, mutta ovathan lapset maailmaan silti tulleet -eikä ollut vaihtoehtoja kapean lantion vuoksi. Tuntuu vain pahalta kuulla noita juttuja. Eivät leikkaukset mitään kivuttomia ole.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sektioäidillä on vielä pitkä prosessi edessä sen lapsen ulossaamisen jälkeen: monen kuukauden paraneminen.

Kumpikaan miestä ei siis ole äheltänyt tuntitolkulla, mutta sektioäiti tietää kyllä olleensa synnytyksessä, minä keräsin vain ihailuja, kuinka olen toipunut niin hyvin ja kuinka koskaan ei ole synnytyken jälkeen nähty niin reipasta äitiä =))))

Vierailija
22/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä jokainen äiti, joka on tuon kriteerin täyttänyt, on synnyttänyt. Tavasta viis!

terv. Kolmen Äiti (alatietse kaikki)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla sen verran teräväkielinen, ettei kukaan ole uskaltautunut;) Mä olen vaan tyytyväinen, että pääsin lopulta leikkaussaliin eikä tarvinnut yrittää nelikiloisen punnaamista alakautta. Koen päässeeni paljon helpommalla kuin alatiesynnyttäneet. Mulla ei ole mitään tarvetta hankkia sankarinkruunua kutreilleni synnytyksen perusteella, omanarvontuntoni äitinä perustuu ihan muille asioille kuin synnytystavalle. Koen, että minusta tuli äiti siinä vaiheessa kun SAIN lapsen - maailmaantulotavasta viis! Pääasia kai kuitenkin on, että lapsi saadaan turvallisesti maailmaan ja äiti pysyy hengissä?! Heh, jos jonkun itsetunto äitinä nousee sillä perusteella, että on käynyt läpi suuremmat kärsimykset lasta maailmaan punnatessaan niin ollos hyvä vaan!

Hyvää äitienpäivää äidit!

Vierailija
24/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiistä heidän isyyttään!!?

Onko vähän lapsellista jauhaa tästä sektio vs. alatiesynnytys. Ei äitejä synnytyksessä tai sektiossa tehdä, sen jälkeen äitiys vasta alkaa. Synnytys sinänsä on toisarvoista, tärkeintä on terve lapsi ja äiti.

Vierailija
25/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti kenenkään elämä ei voi pyöriä sen synnytystavan ympärillä, kun on ihan se lapsikin hoidettavana. En minä ainakaan mieti olenko nyt hyvä äiti kun synnytin niin ja niin. Kyllä mä tiedän sen muistakin asioista.

Vierailija
26/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niimpä..ja oikea äiti ei tietenkään ole jos ei ole revennyt vähintään sulkijalihakset perseestä...naurettavia aiheita..eiköhän se pääasia ole että lapsi on tässä maailmassa ja juuri sinun sylissäsi..

Vierailija
27/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys tuo lapsen maailmaan, tuli se sitten suun kautta tai leikkaamalla!

-alatiesynnyttäjä-

Vierailija
28/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keinohedelmöityksellä raskautumista. Voiko niitä vertailla edes? Kyllä ka synnytys on ihan toinen asia kuin lapsen leikkaus pois kohdusta.

2x alatiesynnyttänyt ja toinen kerta luomusti

Vierailija
29/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää koskaan halua sektiota!!! Eihän se leikkaus tehnyt kipeetä mutta sen jälkeen elämäni oli tuskaa, pirunmoiset kivut viikon ajan. Toipuminen kesti pari kuukautta, sit ei enää sattunu mihinkään. En tiedä mitä on alatiesynnytys, mutta toivon etten ikinä ainakaan sektioon enää joudu.

Pääasia on se että lapseni tuli terveenä tähän maailmaan ja saan olla hänelle äiti.

Vierailija
30/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-)

Vierailija
31/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sektio huomattavasti miellyttävämpää mutta lopputulos sama :)

Vierailija
32/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä väliä? Kun ei sektiota ja alatietä voi millään muotoa verrata kuitenkaan niin onko jollain termeillä niin paljon väliä?

Miten itse koet asian? Synnytitkö aktiivisesti lasta siinä leikkauspöydällä, vai oliko se lääkäri se, joka teki kaiken työn? Kuinka paljon sinulla oli mahdollisuuksia vaikuttaa tapahtumien kulkuun?

Vierailija
33/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys tai miksi kukakin haluaa lapsen syntymää kutsua on yksi hyttysen paska koko siinä äitiydessä minkä kokee kun elää lapsen kanssa ja kasvattaa siitä kunnoon kansalaista. Tämä on minun mielipide!

Vierailija
34/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu ei johda mihinkään eikä pääty koskaan.

Vierailija
35/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olet oikeassa, tämä ei tuu koskaan loppumaan eikä johda mihinkään. Jokaisella on oma mielipide tästä asiasta ja jokainen kuvittelee olevansa oikeassa.Mutta ei tapella enää, hyvää äitienpäivää kaikille.

36/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sektio sitä ole. Kuitenkaan en käsitä vähättelyä, koska alatiesynnytyksen " suorittaminen" ei minun mielestäni äitiä mitenkään erityisesti kruunaa. Lisäksi sektioon on useimmiten syynsä, eikä se syy ole aina mukava (esim vauvalla on huono olla - tai synnytys on pitkittynyt).

Minut on sektioitu, omituista suhtautumista olen saanut osakseni lähinnä niiltä sukupolvilta, jotka ovat synnyttäneet aikana ennen epiduraalia.

Vierailija
37/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minun mielestäni vain alatiesynnytykseen, jossa äiti aktiivisesti SYNNYTTÄÄ lapsen maailmaan. Tämä taas ei poista sitä, että lapsi SYNTYY myös sektiolla. Ja sanomattakin linee selvää, että tällä ei ole tekemistä äidin hyvyyden tai huonouden kautta; kyllä siihen vaikuttaa sitten kaikki se, mitä tapahtuu tämän synnytyksen tai syntymän jälkeen :)

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

Vierailija
38/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä sama kiistely alkaa :( Oletteko pikkuisen naurettavia ?!

Se on loppujen lopuksi aivan yksi ja sama miten lapsi saadaan, syntyykö alakautta, leikataanko vai adoptoidaanko, pääasiahan on, että jollain tavalla äidiksi tullaan. Jos joku alateitse synnyttänyt tuntee tarvetta itseään kehuskella sillä, niin olkaa välittämättä.

Minä siis olen sekä kokenut helpon ja nopean alatiesynnytyksen että kaksosten takia suunnitellun sektion. Tuhat kertaa mieluummin menisin alateitse synnyttämään kuin leikeltäväksi, mutta eiköhän se vauvojen turvallisuus ole tärkein asia kun mietitään miten vauva/vauvat mahasta poistuvat. Ei sillä, että se leikkauskaan olisi kovin vaikea ollut, helppo homma ja paranin nopeasti ja hyvin, samana iltana jo kävelin ja vauvoja imettelin, että sen puolesta... Mieluummin kuitenkin työn tekisin itse, kuin joutuisin leikkauspöydälle - JOS saisi itse valita. Aina ei voi valita.

Vierailija
39/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sektion jälkeen paljon paremmassa kunnossa kuin kamalan alatiesynnytyksen. Hoidin jo seuraavana päivänä vauvaa. Maitoa alkoi tulemaan vuolaasti ja 3:ntena päivänä. Alatiesynnytyksen jälkeen meni viikko ennenkuin maitoa alkoi tulemaan.

Tottahan se on ettei kuukauteen saa nostella vauvaa painavampaa, mutta so? Paljon helpompi mulle oli tuo leikkaussyntymä kuin tämä ihkaihana ja niin helpoksi mainostettu alatiesynnytys johon meinasin kuolla.

Vierailija
40/74 |
08.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat toki lapsen saaneet ja lapsi syntymäpäivän mutta synnyttänyt ei ole vaan lapsi on leikattu ulos.

Synnyttäminen on aktiivista puuhaa ja lapsi syntyy äitinsä kehon tuottamien supistusten ja ponnistamisen kautta ja ansiosta synnytyskanavasta ulos.

Sektiossa lapsi leikataan ja nostetaan ulos leikkaushaavan kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi