Onko teidän alatietsynnyttäjien mielestä " sektioäiti" synnyttänyt ollenkaan?
Olen saanut molemmat lapseni sektiolla ja kuullut ikävää kommenttia siitä että " ethän sinä ole EDES synnyttänyt" . No en kai, mutta ovathan lapset maailmaan silti tulleet -eikä ollut vaihtoehtoja kapean lantion vuoksi. Tuntuu vain pahalta kuulla noita juttuja. Eivät leikkaukset mitään kivuttomia ole.
Kommentit (74)
On siis kokenut synnytyksen eri vaiheita, mutta itse lapsen synnyttäminen, ulos työntäminen on jostain syystä epäonnistunut. Sehän siinä on se PÄÄASIA, ei kivun kokeminen.
t. kaksi lähes kivutonta alatiesynnytystä kokenut
Eli sektioäiti ei ole mielestäni synnyttänyt. Enkä juuri arvosta sektioäitejä, siis niitä jotka haluavat sen oman pelon vuoksi.
Myöskin jos on muuten autettu lasta vetämällä tms. eix niin?
Oli kuitenkin maailman ihanin ja helpoin synnytys, ei mitään negatiivista mielikuvaa jäänyt.
Mä en kyllä tajua tota vauhkoamista, että sektioidut pääsisi jotenkin helpommalla, sekä sektio, että alatie voivat olla helppoja tai kamalia kokemuksia, eikö se nyt ole jo tullut selväksi?
Ja se, onko lapsi tullut ulos leikkaamalla vai alateitse, se ei kuitenkaan ole tämän elämän kannalta niitä merkittävimpiä asioita.
Huvittavaa jos joku sen varjolla itsensä tai lähimmäisensä arvottaa. Silloin on jo syytä katsoa aika tarkasti peiliin ja miettiä sen oman elämän pienuutta.
Täällä yksi molemmilla tavoilla synnyttänyt äiti. Älkää välittäkö noista " täydellisistä " äideistä, jotka syyllistävät. He eivät edes tiedä, mistä puhuvat.
Ja oikeastihan, se äitiys on niin paljon muutakin, kuin sektio tai alatiesynnytys!! Ja jos mietitään oikein tarkasti, niin onhan se aika huikeeta, että olemme saaneet lapsemme maailmaan niinkin kuninkaallisella tavalla kuin keisarinleikkaus =)) Siihen ei kuulkaa ihan kuka vaan pääsekään!
Ihana ja helppo nykyaikainen tapa synnyttää. Ei juurikaan kipuja ja toipuminen uskomattoman nopeaa. Ihmettelen miksi joku vielä haluaa ottaa riskin revetä pahasti ja vammautua loppuiäkseen kun vaihtoehto on olemassa. En missään tapauksessa suostuisi alatiesynnytykseen.
Eihän sektioäidit ole itse voineet mitään sille, että on jouduttu tekemään sektio. Eikä sektiokaan ole mikään vaaraton.
Tämä tuntuu akkojen turhanpäiväiseltä höpinältä siitä, että kärsi, kärsi, niin silloin kirkkaamman kruunun saat.
Vaikkakin sektiohaava ja siitä toipuminen vie huomattavasti kauemman aikaa kuin normaalisynnytyksestä toipuminen.
Sectio ei todellakaan ole synnytys. Se on leikkaus, jossa lapsi otetaan pois kohdusta. En olisi suostunut leikkaukseen, jos olisin tiennyt minkälaista se on. Minun kohdallani lääkäri suositteli sectiota, se ei siis ollu aivan pakollinen. On aivan soopaa puhua sectiosta synnytksenä.
Olen synnyttänyt ALATEITSE että SECTIOLLA...käynnistykseenkin olen joutunut...että te jotka olette puolesta että vastaan(jaksatte aina väittää ja spekuloida ja mollata muita) ette OLE OIKEASTI synnyttäneet ettekä todellakaan ole kypsiä edes vanhemmiksi. POIS sellaisilta lapset.SÄÄLI TEIDÄN LAPSIANNE....
lapselle äitiä merkitsee. Eikä sitä voi aina valita.
sillä on mistä se lapsi tulee pihalle. Itse synnytin alakautta, ystäväni hätäsektiolla, silti vaihdettiin synnytyskokemukset ja hon todella ON synnyttänyt. Onko elämä yleensäkin joku kisa, kuka on kärsinyt eniten... Eikö ole vain mukavaa vaihtaa kokemuksia ilman suurempaa kritisointia... No, aina ei voi voittaa
Synnyttämisestä jää ihanat muistot, joita voi vaalia loppuikänsä ja joista voi keskustella muiden synnyttäneiden naisten kanssa. Mistä sinä silloin kerrot - leikkauskivuista ja oksentamisesta?